Ads by Google X

رواية سلفتي الملعونه الفصل الثاني 2 بقلم هويدا زغلول

الصفحة الرئيسية

 رواية سلفتي الملعونه الفصل الثاني 2 بقلم هويدا زغلول

رواية سلفتي الملعونة الفصل الاول 1 بقلم هويدا زغلول

 رواية سلفتي الملعونه الفصل الثاني

 يحيي :وانت موافق تتجوز مرات اخوك طيب ومراتك

احمد :امك عندها حق شيماء حلوه واكيد هتتجوز وبعدين

مراتي مالها انا راجل في بيتي ومحدش ليه دعوه

الام ::لما ترجع انا هكلمها

يحيي :يا امي ابنك لسه ميت

الام :مش قولت ليك اسكت

يحيي :انا مش موافق عالاكل اصبري شويه

الام :لما تيجي تقول إن جالها عريس

يحيي :ليه هو العريس قاعد عالباب

الام :امشي من قدامي يا يحيي

يحيي:انتو حرين

احمد :ما تروحي بكره تقولي ليها

الام :لا مش عايزه كلام عند امها

احمد :متعرفيش امها ممكن تقول ليها اي وهي هناك

الام :تصدق عندك حق انا هروح بكره

وراحت سناء ام احمد عند مرات ابنها

شيماء :ماما تعالي

سناء :,اه يا رجلي حرام عليكي يابنتي انا بقيت

ست كبيره ومش قادره عالمشوار ده

شيماء :هو حضرتك جايه في حاجه

سناء :اخس عليكي مش عايزه تشوفني ياستي

جايه اشوف مامتك وعيال ابني

شيماء :والله ما اقصد يا ماما

ام شيماء مديحه

مديحه :الحاجه ام احمد اهلا وسهلا

سناء :لا زعلانه من بنتك اوي

مديحه : ليه كده عملتي اي

سناء :يرضيكي تقولي اي اللي جابك

مديحه :معقول يا شيماء

شيماء :انا بتكلم أنها تعبانه وكلنا عارفين خير يا ماما

سناء :جايه اطمن علي مامتك

شيماء :بجد والله فيكي الخير. اصل البيت ده حضرتك

مش جيتي فيه الا يوم ما كان محمد بيلبسني الدهب

سناء :وشكلي هاجي قريب علشان احمد يلبسك الدهب

شيماء : حضرتك بتقولي ايه

سناء :احمد ابني عايز يتجوزك

شيماء ده يبقي اتجنن لما يفكر في مرات اخو

سناء :في حد يقول كده برضه

شيماء :لا ولا هتجوز احمد ولا غيره

سناء :يابنتي انتي لسه صغيره وحرام عليا لما

اقعدك جمبي

مديحه :عداكي العيب

شيماء :ماما انتي بتقولي اي

مديحه :حماتك عندها حق انتي لازم تتجوزي

وجواز ب جواز عم العيال اولا

شيماء :مش هيحصل

سناء :خلاص هاخد عيال ابني

شيماء :ب انهي حق انا قولتك مش هتجوز

سناء : اسمعي يا شيماء انتي عمرك ما شوفتي

مني الا الوش الطيب

شيماء : هههههههههههه هو انت بتتكلمي بجد ان هي وش

طيب ده اللي انا شفته انا عمري ما شفت منك الا القسوه

مديحه : عيب كده يا شيماء

شيماء : انا كلامي خلص انا مش هتجوز حد

سناء : انتي اللي جبتيه لنفسك يا مرات ابني

مديحه : اقعدي بس يا حاجه هنتكلم

سناء : عقلي بنتك يا مديحه

مديحه : ينفع اللي انتي عملتيه ده

شيماء :يا ماما انا مش هتجوز بعد محمد واتجوز مين اخو ينهار ابيض

الام :ده كويس أن اخو علشان يربي العيال

شيماء :انا هربي العيال

الام :وتفتكري حماتك هتسيبك

شيماء :اللي عندها تعمله يا ماما

الام :انتي ليه راسك ناشفه كده

شيماء :لاني عمري ما هفكر اتجوز بعد جوزي يا امي

الام :يابنتي مهو برضه انتي لسه صغيره وحلوه والعين

هتكون عليكي اسمعي الكلام يا حبيبتي

شيماء :لا لا قولت لا عمري ما هعمل كده

الام :ومين بقي هيصرف علي عيالك

شيماء :انا يا ماما

الام :منين يا حبيبتي

شيماء :هنزل اشتغل واصرف عليهم

الحماه :مش لما يبقوا معاكي يا حبيبتي

الام :الحاجه ام احمد تعالي

ام احمد :نسيت موبايلي

الام :ادخلي طيب

الحماه :انا يستحيل اسيب عيال ابني مع وحده مش عارفه

تاخد بالها منهم لا وكمان عايزه تنزل تشتغل

شيماء :ارجوكي انا مش بفكر في الجواز

الحماه :هو انتي تطولي تتجوزي احمد

شيماء :هو احسن مني يا ستي ارجوكي بقي

سبيني اربي عيالي

ألحماه :قدامك حل من الاتنين يا فرحك علي احمد

الخميس الجاي يا اما هاخد العيال وانتي عارفه هاخده

ازاي

شيماء :انتي لو فكرتي تخدي عيالي مني متعرفيش

انا ممكن اعمل اي زمان كنت بسكت علشان جوزي

دلوقتي خلاص محدش ليه حاجه عندي اتفضلي موبيلك

اللي كنتي سيباه يسجل

سناء :ماشي يا شيماء ومشيت

الام :حماتك مفتريه

شيماء :علي نفسها من بكره هنزل اشوف شغل

وفي بيت سناء

احمد : عملت ايه يا ماما

سناء : اوعي كده من قدامي عايزه اقعد

احمد : تفضلي اقعدي اجيب لك مياه

سناء : انت مالك ملهوف ليه كده تعرف اللي حصل

احمد : ابدا ما فيش شكلك متضايق وعايز اعرف

سناء : وربنا لندمك يا شيماء

احمد: يبقى رفضت صح

سناء : بس ما تعرفش انا مين لو حطيت احد في دماغي

احمد : ناويه تعملي ايه يا ماما

سناء : سيبني بس ارتب كده

وفعلا اشتغلت شيماء في شركه عقارات

وكانت في مكتبها ودخل المدير حامد

حامد :ازيك يا شيماء عامله اي

شيماء :بخير والله

حامد : جئت اشكرك بنفسي على الشغل اللي خلصتي

شيماء : ده شغلي لو مش محتاج شكر يا فندم

حامد : بجد انتي انسانه ناجحه جدا

شيماء : شكرا لحضرتك

حامد : هو انا ينفع اسالك سؤال

شيماء : اه طبعا تحت امرك

حامد : بقى لك ثلاث شهور شغاله معنا مش ناويه تقلعي

الاسود

شيماء : لو ده هيقصر على شغلي انا ممكن اسيب الشغل

حامد : ليه بتقولي كده

شيماء : اكيد حضرتك محتاج احد واجهه وما ينفعش على

طول يكون لابس اسود بس انا مش هقلع .....

سناء دخلت المكتب

سناء :مش هتقلعي اي يا عنيا

شيماء :ماما انتي جيتي هنا ازاي

سناء :ده اللي همك هو عايزك تقعلي اي

شيماء :انتي فاهمه غلط

حامد :مين الست المتخلفه دي

سناء :انا متخلفه والله لاوريكوا الحقوا يا ناس

شيماء :انتي بتعملي اي

سناء :دخلت علي الهانم لقيت الراجل ده بيقول ليها اقعلي

هي تقولوا مش هنا

حامد :اخرجي برا يا ست انتي

شيماء :حرام عليكي انتي ليه بتعملي كده

سناء :،عامله زعلانه علي جوزك وانتي عايشه حياتك

ونزلت جري شيماء وفضلت ماشيه في الشارع تعيط وروحت

البيت لقت سناء هناك

شيماء : ممكن اعرف انت ايه اللي جابك هنا

مديحه :اخرسي خالص الماذون جاي في الطريق انتي

كنتي فين

شيماء :مش هتجوز

سناء :هاتي عيال ابني

شيماء :انتي ست مفتريه

احمد :المأذون جه

مديحه :اخلصي ولمي الفضائح دي جوازك علي احمد دلوقتي

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية سلفتي الملعونه " اضغط على أسم الرواية

 

google-playkhamsatmostaqltradent