Ads by Google X

رواية عشقتك يا مكانيكية الفصل الثلاثون 30 بقلم شمس العمراوي

الصفحة الرئيسية

       رواية عشقتك يا مكانيكية  الفصل الثلاثون   بقلم شمس العمراوي


رواية عشقتك يا مكانيكية  الفصل الثلاثون 

جاء رحيم من الشركه ودخل الي غرفته وجد قمر تقف وهي تتكلم في الهاتف
وقف ينظر الي خصلات شعرها التي تصل الي نهاية ظهرها، قادته قدمه اليها و لف يده علي خصرهاا و ارح راسه علي كتفها وقال وهو يقبل الشامه التي في رقبتها: بتكلمي مين

كانت قمر تتحدث مع ولدها ولم تشعر ب رحيم الا عندما وجدت يديه تحتضنها ورأسه علي كتفها وعندما قبلها احست بتيار من الكهرباء يسري في جسدها
قمر وهي تبتلع ريقها قالت: انا كنت بكلم بابا

بقي رحيم يوزع قبلاته علي سائر رقبتها
وكانت قمر تذوب مع كل لمسه من رحيم

ابتعد عنها رحيم وقال وبصوت متحشرج من فرط مشاعره
رحيم: قمر
قمر ب توهان قالت: اممم
رحيم: حلو القميص اللي انتِ لبسه
قمر باستغراب: قميص ايه ثم نظرت الي ملابسها وجدت الروب الذي كانت ترتديه علي الارض

احمرت قمر من الخجل وقالت: انا ااا كنت ب
ضحك رحيم وقبل ان يتكلم وجد اتصال من يوسف
ابتعد رحيم عن قمر وفتح لاتصال
لكن لم يبعد بصره عنها

رحيم: الو
...................

قمر: تاكل

هز رحيم رأسه
دخلت قمر الي غرفت الملابس وبدلات ملابسها ونزلت الي المطبخ لتحضير اكل لرحيم

رحيم: ايوا
يوسف: في مندوب تبع شركه في ايطاليا هايوصل علي الساعه 12
رحيم بستغرب: وهو جي ليه
يوسف: بيقول ان في مشكلة في فرع من شركة الهندسه اللي هناك

رحيم: تمام احجز له في فندق من فنادق الشاملي
و اديله معاد علي التسعه
يوسف: تمام ...... رحيم عوزك تكون معايا بكرا
انت عرف ان مليش حد غيرك
رحيم: ماشي

اغلق رحيم الاتصال
ونظر خلفه وجد قمر تحمل الطعام وقالت: الاكل هنزل اعملك قهوه واجي
مسك رحيم يدها وقبلها وقالت: ربنا يخليكي ليا

في صباح يوم جديد كان رحيم في شركته وكان مندوب يجلس امامه ويتحدثون في العمل
وقطع عليهم دخول سيف الي المكتب

سيف: رحيم شوف العقود دي وأمضي عليها

اخذ رحيم الاوراق من سيف

و بداء في العمل في حل مشكله مع المندوب

عند البنات كانت كل من جنه وجوري وملك وقمر ومعهم الحراس في مول لشراء الملابس للقاء الليله وبعدها ذهبوا الي مطعم

جنه: هيبقا حلو عليا انهاردة
قمر: ان شاء الله هتكوني زي القمر
جوري: انا متوتره اوي

ملك: متوتره ليه

جنه: لما تعيشي اللحظه دي هتعرفي

قمر: عادي بقا المهم بس وانتو بتقدموا العصير
امسكو الصنيه حلو لتتدلق

ضحكت ملك وقالت: هههههه والله نفسي اشوف يوسف والعصير بيقع عليه
ضحك الكل وذهبو الي المنزل

في المساء كان كل من جاسر ويوسف يجلسون امام ماجد وبجوارهم سيف ومازن ورحيم
في غرفة الاستقبال

تكلم مازن وقال: ازي حضرتك يا ماجد باشا
ماجد: الحمدلله تمام
تكلم رحيم: ماجد باشا جاسر طالب ايد جوري للزوج و يوسف طالب ايد جنه .......... وطبعا اي حاجه يطلبوها واللي هما عايزينه هيكون

يوسف: رأى حضرتك ايه

ماجد: انا ماعنديش مانع بس رأى بناتي الاول.......
سيف قوم نادي لخوتك

سيف: حاضر ذهب سيف الي غرفة جوري في الطريق وجد ملك امامه وهي ترتدي حجاب
وقف سيف ينظر اليها لا يصدق انها بهذا الجمال عندما ارتدات الحجاب
نظرت ملك إليه ثم ابتسمت وقالت: ايه رايك حلو عليا
سيف: جميل جداً حاسك ملكة بيه
لمعت عين ملك وقالت: بجد يعني انا حلوه بيه معتش اخلعه
سيف: انتِ جميله في كل حالاتك وزدتي جمال لما لبستي.......... قولي لي جنه وجوري يجيبو الحاجه الي هيقدموها ويجوا
ابتسمت ملك بخجل وقالت
ملك: حاضر هما في المطبخ
سيف: طيب كويس
ثم نزل وجلس بجوار يوسف وهو شارد في طفلته
التي كبرت وكل مدى ما تزيد جمال

دخلت كل من جوري وجنه وهم يرتدون فستان ضيق من الصدر ينزل بتساع بلون الوردي كانوا يرتدون حجاب ابيض عليه زهور ورديه كانت كل واحده تحمل مشروبات وتسالي

نظر كل من جاسر ويوسف الي حبيبته وهم ينظرون عليهم بجمالهم الاسر القلوب و زاد جمالهم الحجاب الذي ينير وجههم

نظر ماجد الي بناته وهو سعيد انهم ارتدوا الحجاب وكذالك سيف

جلست كل من جنه وجوري بجوار ماجد وهم خجلات

تكلم رحيم وهو ينظر الهم بابتسامة
رحيم: مبروك علي لبس الحجاب

جنه وجوري بسعاده: الله يبارك فيك

ماجد: جوري جاسر طالب ايدك رايك ايه

جوري بخجل وهي تنظر الي يدها قالت بصوت رقيق: اللي تشوفه يابابا
ماجد: طيب وانتِ يا جنه يوسف طلبك اي رأيك

جنه بخجل: اللي تشوفه يا بابا

ماجد: طيب علي بركة الله

يوسف: طيب نقرأ الفاتحة

بدأ الكل في رفع ايديهم وقراءة الفاتحة

بعد لانتهاء قال مازن: بعد اذن حضرتك يا عمي ممكن نسبهم يقعدوا مع بعض شويه

جلست جنه مع يوسف في التراس
وجلست جوري مع جاسر في الحديقه

عند جنه ويوسف
يوسف بابتسامه: مبروك علي الحجاب احسن خطوة عملتيها
جنه وهي تنظر الي يدها بخجل قالت: الله يبارك فيك
يوسف: مش عايزه تسالني علي حاجه
جنه وهي لم ترفع عينها علي لارض قالت: حضرتك علاقتك بالصلاة عامله ايه

يوسف بحرج: بصرحه مش منتظم بس ان شاء الله هانتظم بس عاوز اللي يفكرني بس وانتِ

جنه: ماشي ماعنديش اساله تانى

يوسف: جنه علي فكرة انا شكلي اجمل من السجاده

نظرات اليه جنه وقالت: ايه

يوسف: من ساعة ما قعدنا وانتِ بصه علي السجاده

جنه: عادي
يوسف: طيب ايه رايك اقولهم نعمل الشبكه الاسبوع الجاي والشهر اللي وراه الفرح

جنه: اي السرعه ديه مش هلحق
يوسف: اصل صبرت كتير

جنه: مش فاهمة
يوسف: هبقى افهمك بعدين
ووقف وقال: الخمس دقيق اللي ماجد باشا ادهملي خلصوا....... اخرج يوسف علبه من جيبه وعطها لها وقال: اتمنى تعجبك

عند جاسر
كان جاسر ينظر الي جوري ولا يريد ان يزيح نظره عنها
جاسر: انا مبسوط انك لبستي الحجاب
ابتسمت جوري بخجل
جاسر: ممكن اسالك سؤال
جوري: اتفضل
جاسر: انتِ وافقتي ليه
جوري: بتسال ليه
جاسر: اصل ماتوقعتش انك توافقي
جوري: عادي
جاسر: كنتي بتكلمني بأسلوب فظ
جوري: عادي
جاسر: جوري
جوري: نعم
جاسر: مش عايزه حاجه او تقولي حاجه
جوري: لا مافيش غير اني عاوزه اكمل علام وبعد ما أخد الشهاده هشتغل بيها
جاسر: معنديش مشكلة........ لحظه كدا خرج جاسر الي سيارته واخرج من صندوق السياره شنطه هدية ووضعها امام جوري وقال: اتمنى تعجبك ثم دخل عند الرجال

عند البترو كان يجلس في منزله وهو يتحدث مع ادوار عن شحنه من بنات من سن خامس عشر الي عشرون يباعون في الي النوادي الليليه في بلاد اجنبيه يتم خطفهم وتسفيرهم عن طريق سفن تحمل بضائع

بترو: ماذا هل اكتمل العدد
ادوارد: اجل تبقي وحده فقط
بترو : موعد التسلم الأسبوع المقبل
ادوارد: لا تقلق سيكون كل شيء علي ما يرام
بترو: هل كلهم عذراوات
ادوارد: اجل وساكون انا معهم عند التسليم
بترو: ابلغني بكل التفاصيل
نظر ادوارد الي هاتفه ورتشف من النبيذ وقال: حسناً

يتبع الفصل الواحد والثلاثون اضغط هنا  
google-playkhamsatmostaqltradent