Ads by Google X

رواية حب خارج سيطرتي الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم فاطمة اشرف

الصفحة الرئيسية

      رواية حب خارج سيطرتي الفصل  السادس والثلاثون بقلم فاطمة اشرف

رواية حب خارج سيطرتي الفصل السادس والثلاثون 

 كل سنة وانتم طيبين كل سنة وانتم في حياتي اول سنة ليا معاكم وانشاء الله مش هتكون اخر سنة وادعولي ان السنة الجاية اتجمع بيكم في معرض القاهرة وانا بمضي رواياتي بحبكم جدا وبجد وجودكم قمررر اوووي وهو محلي دنيتي وهو اللي مساعدني اكمل ربنا يسعد ايامكم كلها ويفرحكم دايما ♥️♥️♥️♥️♥️♥️😍😍😍😍😍

(النهاية مراد ونغم) 

عدي 6 شهور علي موت فتحية ونغم حزينة زي ما هية وكل يوم تروح لقبر امها تتكلم معاها وتمشي و عايشة علي المهدئات ومراد علي طول جمبها مش بيسيبها

مراد بيطبطب عليها :هتفضلي كدا كتير 

نغم بملامح باهتة :لو زهقت مني سيبني انا مش محتاجة حد يكون جمبي غصب عنه 

مراد بغضب: وانا عمري ما هزهق منك يا نغم مهما حصل ومش هسيبككك ابدا 

نغم ابتسمت بكسرة :مش مهم وجودك مهي اللي اغلي منك راحت مش فارق بقا مين يقعد ومين يمشي 

مراد غمض عيونه بحزن عليها :طب قومي طيب محضرلك مفاجاة

نغم :مفاجاة ايهه

مراد جبلها علبة كبيرة 

نغم بإستغراب :ايه ده 

مراد ابتسم :افتحيه وانتي تعرفي يلا مستنيكي تحت 

مراد خرج وسابها 

ونغم اتنهدت وفتحت العلبة لقت فستان احمر سك لحد الركبة وكت من فوق  وعليه جذمة حمرا والميكب وكل حاجته معاه

نغم اتنهدت ومكنش ليها نفس لحاجة بس مش عاوزة تزعل مراد لبست وعملت شعرها وحطت ميكب وحست قد ايه ان وشها باهت وسواد تحت عنيها ابتسمت بحزن وبعديها خلصت ونزلت علي سلالم الفيلا

وكانت الدنيا كلها  ضلمة بس مليانة شموع وزينة وبلالين حمرا كانت بتدور علي مراد بس ملقتهوش خرجت الجنينه وسمعت صوت عزف علي الكمان وكل حتة في الجنينة فيها شموع وبلالين 

بتبص حواليها لقت مراد ظهر وهو لابس بدلة سودة مخلياه وسيم جدا وكان في ايده بوكية ورد وقرب علي نغم اللي مش مصدقة عيونها

مراد بإبتسامة :تقبلي مني الورد ده 

نغم ابتسمت بخجل واخدته منه :احمممم انت عامل كل ده ليههه

مراد ابتسملها ومسك ايديها : تقبلي ترقصي معايا الاول 

نغم ابتسمت وحطت الورد علي التربيزة :اكيد بقبل 

مراد ابتسم وضمها ليههه ولف ايده حوالين وسطها وبقت في حضنه ونغم لفت ايديها حوالين رقبته وباصة لعيونه

مراد قرب من ودنها وهما بيرقصوا وهمس : تتجوزيني 

نغم بصتله وهي مصدومة : انت قولت ايهه

مراد بإبتسامة : تتجوزيني 

نغم عيونها دمعت: مراد انت بتتكلم بجد ولا ده علشان انا مليش حد 

مراد : هشش اياكي تقولي مليش حد تاني

نغم بدموع :طب امال ليه بتقولي تتجوزبني

مراد بحب ظاهر ومسح دموعها: نغم انا بحبك

نغم مكنتش مصدقة ودنها : قولها تاني كدا 

مراد :ههههه انا بعشقكك يا نغميي

نغم الدموع خانتها : وانا بموت فيك يا مراد اخيرا حسيت بيا اخيراااا

مراد مسحلها دموعها : اسف والله بس حسيت فعلا الفترة اللي فاتت انه قد ايهههه انا بعشقككك مش بحبككك وبس واني مش مجرد بحبككك حب اخوي او تعود لا حب اكبر من كدا بكتير 

نغم كانت بصاله بكل حب ظاهر في عيونها ومراد قرب عليها وطبع قبلة رقيقة علي شفايفها ونغم دابت معاههههه 

مراد بعد عنها وحط جبينه علي جيبنها : موافقة تكملي بقية حياتك معايا يانغمي

نغم بدموع فرحة: موافقة طبعا 

مراد شدها ودخلوا الفيلا من تاني وكان اهل نغم موجودين اعمامها وخيلانها والمأذون 

نغم ابتسمت لمراد 

عم نغم: مع انك ضحكت علينا بس مش هلاقي حد انسب منكك لبنت اخويا 

مراد : اسف طبعا اني كدبت عليكم بس هي مكنتش هتستحمل حاجة زي دي واهو صدقت كلامي وهتجوزها في وجودكم اكتب ياشيخنا 

ومراد حط ايده في ايد عم نغم وبدأت مراسم كتب الكتاب 

الشيخ : بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم في خير 

نغم مخلتش حد يزغرط علشان مامتها كان نفسها امها تكون معاها في يوم زي ده كان نفسها تشوف الفرحة في عنيها ابتسمت بحزن وكله كان حواليها بيبارك لها وكله مش ومفضلش غيرها هي مراد 

مراد مسك ايديها وباسها: مبروووك يا قلبيييي 

نغم ابتسمت : الله يبارك فيك كان نفسي ماما تكون معايا اوووي اليوم ده 

مراد :معلش يا نغمي هي اكيد مبسوطة علشانككك مهي بتحس بيكي برده ربنا يرحمها يارب هي في مكان احسن

دلوقت 

نغم بحزن :يارب يرحمها ويدخلها فسيح جناته

مراد  :  اللهم امين 

 سكتوا شوية 

 مراد قطع الصمت :طب ايههه

نغم بإرتباك : ايه في ايهههه بقولكك ايه ابعد عنيي

مراد ضحك وشلها علي ايدههه قبل ما تهرب منه : مالك يا قلبي خايفة كدا ليههه

نغم بتتصنع الشجاعة: وانا هخاف من ايه يعني وبعدين نزلني 

مراد بقا يطلع بيها السلم: تؤتؤ وحش الكون مبينزلش 

نغم :ههههههه نزلني بقولك

مراد: هو انتي بعد الضحكة دي عاوزاني انزلك 

نغم خبت نفسها في حضنه وهو دخل الاوضة ونزلها ونغم كانت بتتفرج علي الاوضة كان مراد مزينها بالشموع والورد وكان كل السقف نازل ببلالين وفي كل بلونة صورة ليهم هما الاتنين نغم كانت فرحانة جدا وهي بتتفرج علي الصور 

نغم بصت لمراد : انا حاسة اني بحلم 

مراد قرب منها : لا مبتحلميش انتي معايا وبقيت مراتي وحبيبتي واختي وصحبيتي وكل حاجة ليا بعشقكك يا نغمييي 

نغم بحب: وانا بموت فيككك 

مراد قربها منه اكترررر وطبع قبلة قوية علي شفتيها بحب ظاهر وواضح عليهم هما الاتنين وذاهبوا الي عالمهم الخاص الذي لا يعلمه احد غيرهم 

بعد مرور خمس سنين 

نغم بصرااخ : يابنتي حراااام عليكييي تعاليييي هنااااا 

البنت كانت بتجري منها بضحك وجريت علي مراد : بابيييي 

مراد حضنها وشالها في حضنه: فطووم قلب بابيييي انتي 

نغم بغضب: دلعها يا اخويا دلعها ادي اخرة اللي كنت بعمله في امي وانا صغيرة بيطلع عليا دلوقت 

مراد بص لبنته: ايههه يا بطتي مزعلة مامي ليهه

فاطمة بطفولة : معملتلاهث حاجة والله يا بابي هي كدا متنفزة دايما 

نغم بغضب : اه يابنت الجذمة بقا كدا وحياة امك ماشي هربيكي 

فاطمة طلعتلاها لسانها بطفولة

مراد :هههههه بنتي اوووي ونزلها علي الارض يلا روحي يا بطتي العبي  وجربت تلعب

نغم : والله انت اللي مدلعها 

مراد: متسيبيها تتدلع ياست وغمزلها ما انتي ياما ادلعتي برده ولا نسيتي 

نغم بغضب: منا خلاص راحت عليا بقيت بنت البطة السودة الدلع كله لحبيتك فاطمة لاكن انا اولع عادي 

مراد قرب عليها ومسكها من وسطها : طب ومين اللي جبلي فاطمة مش انتي يا ام فاطمة 

نغم بطفولة : كلي بعقلي حلاوة مشغول عني طول الفترة دي يامراد 

مراد غمزلها وشلها : منا هعوضهالك مش ناوية تجبلنا عبدالغفور ويبقي جبنا فاطمة وعبدالغفور ههههه

نغم: هههههه رايق انت اووووي وبعدين نزلني البت تشوفنا عييبب 

فاطمة بطفولة : بابييي نزل مامييي وشيلني انااا

نغم بغيظ: بقا كدااااا 

مراد : ههههه البت بتغير منككك عليا معلش يا بطتي روحي العبي عبا ما اقول لماما حاجة وهنزل ونلعب قد كدا 

فاطمة بطفولة وربعت ايديها: لا يابابيييي كل مرة تقولي كدا وتتاخر مش عارفة انا يعني بتقولها ايههه كل ده 

نغم كتمت ضحكتها 

مراد بصوت واطي لنغم : هو انا بتأخر اووي كدا 

نغم :ههههه اسأل نفسككك

فاطمة بطفولة: انتم بتقولوا ايههه 

مراد : مش عارفة انا جايبة البت الحشرية دي لمين 

نغم : بتلمح ولا ايهههه

مراد : لا العفو يا روحي هو انا اقدر بطتي هطلع اغير هدومي وهننزل نلعب قد كدا اوكي 

فاطمة : اوعي تتأخر يا بابييي 

مراد: لا متخافيش يا قلب بابي

ومراد طلع هو ونغم 

مراد بهمس : وحشتيني 

نغم بنفس الهمس : وانت كمان مكنتش اتخيل انه يعدي 5 سنين واحنا مع بعض

مراد :ولا انا مكنتش متخيل اني هعيش الحياة البسيطة الجميلة دي معاكي كانت احلي 5 سنين 

نغم بحب:بحبككككك يا اول حب واخر حب يعدي عليا

مراد بحب :بعشقككك يا نغمي واخذ شفتيها بقبله يعلن فيها عن مدي حبه لها ومن هنا تنتهي قصة مراد ونغم ولاكن لم ينتهي حبهما ابدا

" مفيش حاجة بعيدة عن ربنا، ربنا عمره ما هيعلق قلبككك بحاجة انت ملكش نصيب فيها خليك واثق في ربنا دايما ومتيأسش ابدا ربنا هيجبر بخاطرككك وهيداوي جرحكك وحزنككك بالعوض اللي يفرحككك فعلا ♥️💪" 

يتبع الفصل السابع والثلاثون اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حب خارج سيطرتي "اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent