رواية في حب الياسمين الفصل الثالث بقلم نورهان محمد رفعت
رواية في حب الياسمين الفصل الثالث
حمزة:مش هتاكلي !!
ياسمين بغيظ:مش عايزة منك حاجه
حمزة:هو اي حصل لدا كله
ياسمين:طبعا ما انت بتاع بنات و متعود علي كدا هيفرق معاك اي
حمزة: ياسمين احترمي نفسك و انتي بتتكلمي معيا مش عشان ساكتلك هتسوقي فيها
ياسمين بعصبية:انا محترمة غصب عنك ي دكتور ، الدور و الباقي ع اللي مش عامل احترام لاي حد و بيحضن في دي و يسلم علي دي
حمزة:هي اللي جات و حضنتي و انتي شوفتي اني بعدتها عني
ياسمين:و تحضنك بتاع اي اصلا
حمزة:عشان ف المانيا دا عادي
ياسمين:و احنا ف مصر مش المانيا
حمزة:ي ستي قولت لك بعدتها عني ، و انتي اصلا متعصبة لي
ياسمين بارتباك:لا و انا هتعصب لي عادي انا خايفة علي سمعتك بين الطلبة بس
حمزة برفعة حاجب:بس !
ياسمين:أه بس
حمزة:يعني لو سلمت عليها تاني عادي !
ياسمين بشر و مسكت السكينة اللي علي التربيزة:ابقي فكر تعملها بس و انا ارجعك لزينب متقطع
حمزة بضحك:شبح انتي اوي
ياسمين:ضحكتك حلوة
حمزة:انتي بتعاكسيني
ياسمين:لا طبعا مش عشان حلو و عندك غمازات و عيون سودا و جسمك رياضي تقول بعاكسك
حمزة:قل اعوذ برب الفلق اي ي بنتي ما تقولي ماشاء الله أو اللهم بارك
.............
باليل :
ياسمين:انت يلا اخوك راح فين
كريم:علي حسب هو قالك رايح فين
ياسمين:مقالش
كريم:خلاص انتي شاغله بالك بيه لي
ياسمين:انت لسانك طويل لي ها لي
كريم:طيب سيبني بس عشان متغباش عليكي
ياسمين:تتغابي علي مين يلا انت عبيط و لا اي
حمزة:صوتكوا واصل الشارع
ياسمين:اهلا بالبيه كنت فين
حمزة:و انتي مالك
كريم:هات الدكتور عشان يخيط
ياسمين:انا غلطانه ، وسع بقا كدا عديني
حمزة:اهو عدي
ياسمين:انت مش هتمسك فيا و تقولي اقعدي و لا اي
حمزة:لا
ياسمين:طيب تمام
..........
ياسمين:متشكرين اوي ي دكتور علي الامتحان ده المره الجاية ابقي شيلنا المادة عالطول مافيش داعي للامتحان و الاهانة .
حمزة:انتي اصلا شايلة المادة
ياسمين:الله يطمنك ي شيخ
حمزة:اركبي يلا نروح
ياسمين:لا
حمزة: لي
ياسمين:عشان زعلانه
حمزة:لي برضو
ياسمين:الاهتمام مبيطلبش
حمزة:تمام ، وركب العربية و مشي
ياسمين:ولاا انت يالا ، هروح ازاي انا دلوقتي
في البيت :
ياسمين:ينفع يعني اللي حصل دا
سعاد:حصل اي
ياسمين:مش دا حمزة اللي المفروض انا امانه معاه ، سابني و مشي
سعاد:اكيد انتي عملتي له حاجه
ياسمين بتمثيل البراءة:معملتش حاجه ي ماما
حمزة:اه الاهتمام مبيطلبش
ياسمين:انت هنا بتعمل اي
حمزة:بيت خالي
ياسمين:طيب طيب ، هاخد العربية بتاعتك شوية
حمزة :لا طبعا انا مبحبش حد يقرب من حاجتي
ياسمين:و هو انا حد
حمزة: هو انتي لي محسساني انك مراتي ي بنتي
ياسمين:قول يارب
حمزة بضحك:يارب يستي
ياسمين بانتباه:انت قولت يارب بجد
حمزة:هو انا أطول القمر دا كله
ياسمين:و الله انتي الي قمر
حمزة:اتفضلي ي ستي العربية اهي ، بتعرفي تسوقي ؟
ياسمين:دا انا مافيش حد بيسوق زي
....بعد ساعه
ف القسم ::
ياسمين: ي باشا هو اللي غلطان مش انا
الظابط:احكي اللي حصل
ياسمين:اديته نور و كلاكس و فليشر موسعش
الضابط للراجل:ما هي اديتك نور و كلاكس و فليشر موسعتش لي
الراجل:أوسع اروح فين ي بيه دنا كنت قاعد ف الكشك
حمزة: نهار ابيض يعني هبلة و كمان مش شايفة يا شيخه منك لله،حقك عليا انا حج و انا هدفعلك التكاليف كلها
حمزة:عجبك اللي عملتيه دا ، و تقوليلي مافيش حد بيسوق زي ،عندك حق ما هو محدش غبي كدا
ياسمين:متزعقش بس
حمزة:انتي تخرسي خالص، الحمدلله أن الراجل وافق علي محضر الصلح
ياسمين:هو يطول اصلا اننا نتصالح
حمزة بزعيق:هو انتي متخاصمة مع زميلك ف الحضانه دا محضر ي مامااا فوقي
ياسمين بخوف:خلاص حصل خير ، اسفة
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا