رواية نور و الأسد الفصل الرابع بقلم نور عصام
رواية نور و الأسد الفصل الرابع
اسد. اول ما شاف بطاقتها انصدم وقال معقول معقول مش ممكن مستحيل ياربي انا هتجنن
الموظف. خير يا فندم
اسد. بضربات قلب سربعه قاله ولا حاجه وطلع فونه وصور بطاقة نور ورقمها القومي وبعدين قاله اتفضل ومشي طلع فوق يشوف صاحبه وكمان يشوف نور
نور. واقفه برا غرفة الاشعه مستنيه ميرنا
الدكتور. بعد شويه خرج وقالها محتاجه عمليه زايده
نور. بخوف قالت ايه
الدكتور. لازم يا انسه لانها تعبانه
نور. بدموع قالت تمام اتفضل شوف الازم وبعدين راحت علي ميرنا وقالتلها متخافيش يا قلبي انا معاكي ومش هسيبك وهتصل بمامتك دلوقتي
ميرنا. بتعب خايفه اوي يا نور
نور. بتحاول تخفف عنها قالت تخافي يابت وانا معاكي تخافي وانتي معاكي واحده من اكبر عائلات البلد دا انتي اتجننتي عالاخر وانا ليا حساب معاكي بعدين
ميرنا. بتعب الله يخربيت ام الاسطوانه اللي لحست دماغك دي رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
نور. بكرا تندم يا جميل
اسد. كان واقف بعيد وسامع كلامها
الدكتور. بصها وقال لازم ناخد المريضه وندخلها العمليات
نور مسكت ايدها رقالت متخافيش ربنا معاكي وبعدين قالتلها هتصل علي مامتك واخوكي يجو وباستها من خدها وميرنا دخلت وبعدين نور اتصلت علي مامت ميرنا وقالتلها وبعدين راحت قعدت قدام غرفه العمليات تستناها
اسد. راح عليها وقال السلام عليكم
نور. التفتت وبعدين قالت انته
اسد. ايه انته دي
نور. وانبي يا باشا انا مش فيقالك سيبني ف حالي
اسد. الحق عليا اللي شوفتك هنا قولت اعمل باصلي واتطمن عليكي ولو محتاجه حاجه اعملهالك
نور. وكان فين اصلك دا وانت مجرجرني زي المجرمين
اسد. خلاص بقا قلبك ابيض
نور. بصتله وسكتت
اسد. طيب انتي مسألتيش نفسك انا مرضتش امشيكي ليه
نور بتريقه ليه يا عنيا
اسد. هتتريقي هلهفك قلم علي وشك اعدلك
نور. طب متديني بونيه احسن
اسد. هههه انتي لسه فاكره وبعدين قالها والله انا خوفت عليكي انك ترجعي بيتك ف وقت متأخر وطبعا كنت عاوز اعرض عليكي اني اوصلك بس من خلال معرفتي بيكي من كلامك عرفت انك عمرك ما هتوافقي ف مكتش قدامي غير اني ابيتك ف القسم وبمرح قالها شوفتي انا طيب ازاي
نور. طيب قوي قوي
اسد. والله العظيم حطيتك ف مكان اخواني وخوفت عليكي وكمان حسيت اني اعرفك واعتقد ان دا كان احساسك وقتها وكمان قولتيلي فاكره
نور. لا مش فاكره
اسد. بخبث ليه بس كدا هو انا اطول ابقي الشخص اللي كان ف بالك وقتها
نور. لا طبعا مطولش انت اتجننت ولا ايه
اسد. دا يظهر كدا انو غالي قوي عليكي
نور. رجعت وسندت ضهرها عالحيطه وقالت اغلي مما تتخيل تقريبا كدا محبتش حد ف حياتي قده ولا اتعلقت بحد قده ولا خوفت علي حد قده تقريبا كدا كان هو اللي مالي قلبي وعقلي ومعنديش غيرو واتنهدت
اسد بمكر دا حب بقا
نور سكتت وماردت
اسد. طيب ليه مش بتتجوز لما انتو بتحبو بعض قوي كدا
نور. نتجوز
اسد. مش دا الطبيعي
نور. اتنهدت وسكتت
اسد. ايه انتو زعلانين ولا ايه مع بعض
نور. ياريتها تيجي علي شوية زعل
اسد. تعملي ايه لو شوفتيه دلوقتي
نور. بتسرع هضربه واطلع عينه وعين اهلو معاه
اسد. ياساتر ايه يابنتي دا بدل متتصالحو
نور. للاسف مش حاجه تتحل بتصالح
اسد. بمرح لازم ضرب يعني
نور. ابتسمت وقالت يعني وبعدين قالتله انته هنا ليه
اسد. واحد صاحبي تعبان وجيت اشوفه
نور. اممم سلامته
اسد. الله يسلمك
نور. بصتله وقالت ممكن اسألك سؤال بس تجاوبني بصراحه
اسد. دا علي حسب السؤال يعني
نور. انا بتكلم بجد
اسد. اتفضلي
نور. انت كلمتني ف الفون قبل كدا
اسد. بصلها
روايات بقلم نور عصام
نور. جاوب بصراحه لان لو اجابتك فيها كدب تصرفي مش هيعجبك صدقني
اسد. طيب لو اجابتي صادقه ياتري ايه هو تصرفك
نور. بعدين تعرف
اسد. بصلها قوي وبعدين مسك ايدها وباسها وقام وقف ووقفها معاه وحضنها بقوه
نور. مصدومه من تصرفه وبعدين زئته وقالت انت اتجننت ولا ايه اوعي تكون فاكرني سهله ولا طريه لا يا باشا دا انا اوديك البحر وارجعك عطشان دا انا اشقك نصين دا انا اسويك بالاسفلت ولا يهمني
اسد. بصلها ومشي
نور. استغزبت تصرفه وقالت ايه المجنون ابن الجزمه دا
اسد. ف نفسه وهو ماشي قال سامحيني يا قلبي لو مكنتش عملت كدا كنت هتتجن كان هيجرالي حاجه واتصل بالفون
نور. قاعده تفكر باللي حصل وفجاه دخل عليها مامت ميرنا واخوها وراحو عليها واتطمنو منها علي ميرنا
وبعد بعض الوقت
ميرنا خرجت
نور. اول ما شافتها اغمي عليها
تامر اخو ميرنا راح عليها علشان يشيلها لقي ايد بتمسكه
اسد. ابعد ايدك عنها
تامر. انت مالك انته
اسد. بحده انا خطبها ومال عليها وشالها وراح علي عربيته وركبها وعلي اقصي سرعه ساق وبس وصل بيتهم
جده والكل واقفين ومتوترين
اسد شالها ودخل وقال حد يطلب دكتور
ليلي. يا حبيبتي يا بنتي
اسد. طلع بيها فوق ف اوضته ونيمها عالسرير وبعد دقائق الدكتور وصل وكشف عليها وقال هي بخير بس مرهقه شويه لكن كل شئ تمام متقلقوش الكل دخل عندها
نور. فتحت عيونها لقت اسد واقف جنبها بصتله وقالت بصوت هامس انا بحلم ولا ايه ايه اللي جاب الواد الموز دا هنا وغمضت عيونها تاني
اسد سمعها وابتسم
نور. فتحت تاني وقالت دا كمان بيضحك لا دا اناااا وبصت لقت كل العيله واقفه حول السرير اتخصت وبعدين مدت ايدها وشدت اسد من دراعه
اسد. مال عليها
نور. قالت ايه اللي وقعني ف مسلسل العيله دا الكل سمعها وضحك نور اتعدلت وبصتلهم كلهم وركزت اكتر مع جدها وهمست وقالت جدووو وبعدين بصت ل اسد وفتحت عيونها وف نفسها قالت اسد مستحيل
اسد. فهم تفكيرها مال عليها وابتسم وقال حمدلله علي سلامتك يا قمر الجوهري
نور. مش مستوعبه اللي بيحصل وبتقول ف نفسها ياتري انا بحلم ولا صاحيه ولا ايه
جدها. راح عليها وباسها من جبينها وقالها حمدلله علي سلامتك يا قلب جدك
جدتها راحت عليها من الناحيه التانيه وحضنتها وقالت سلامتك يا بنت قلبي ودي كانت الكلمه اللي بتقولهالها وهي صغيره وضمتها اكتر لحضنها والكل سلم عليها
ليلي. قعدت جنبها وقالت حبيبتي وبنتي ونور عيني وقالت والله قلبي ما برد ولا هدي الا اليوم لما شافك
نور. عيطت وبعدين قامت وقالت انتو مين
جدها والكل قالو مالك يانور انتي مش عرفانه
نور. ببرود قالت معلش مش واخده بالي
جدها. احنا عليلتك يا حبيبتي
نور. بس انا معنديش عيله
اسد. ازاي بقا اومال العيله الكبيره اللي انتي منها فين
نور. ما انت عارف ياباشا ماتو غرقانين
جدها. ليه بتقولي كدا يا حبيبتي احنا عيلتك
نور قامت من علي السرير ونزلت وقالت انا يتيمه وعيلتي كلها ماتت غرقانه وبصتلهم بقوه وقالت او انا موتهم بالنسبالي وخرجت من الاوضه علشان تمشي والكل وراها
اسد. نوور اهدي واسمعينا
نور. نزلت وقفت وقالت انا مش عاوزه اسمع حاجه وياريت تنسوني زي ما طول عمرك نسيني والتفتت تمشي
اسد. بصوت عالي قالها مش هتخرجي من هنا اعتقد دلوقتي انتي عرفتي احنا مين نور عصام
نور. متعليش صوتك عليا والا قسما عظما اديك علي وشك واعتقد بردو انت عارف نور كويس يااا يا باشا
اسد. مسك دراعها وقالها وربي
جده. بعده عنها وقاله انت اتجننت اياك تزعلها
نور. ببرود قالت متشكره اوي يا حاج انا اعرف ادافع عن نفسي وهو اول واحد عارف كدا وبصتله وقالت انا تربية حواري يا باشا والدنيا علمتني ازاي اتعامل مع الاشكال اللي زيك لو غلطت فيا
جدتها. راحت عندها وقالت قلب تيتا خليكي واسمعينا الاول والله يا بنتي قلبنا عليكي البلد كلها
نور. والله يا حجه انا ماخرجت منها وياربتني قدرت وبعدين قالت محدش له دعوه بيا انا هرجع بيتي وحتتي ودنيتي اللي انا منها وعشتها انا وامي الله يرحمها
ليلي. بخضه اييه
نور. ايوا امي اللي ماتت بحصرتها منكم وحرقة قلبها باللي عملتوه فيها ووجعها وقلقها عليا سنين
جدها. ليه يا بنتي بتقولي كدا احنا اصلا مش عرفين هي مشيت ليه ودورنا عليها كتير وزعلنا منها علشان مشيت
نور. لا والله وبصت لمرات عمها وقالت يعني مش عرفين هي مشيت ليه مش عرفين انها هربت منكم علشان كنتو عاوزين تموتوني يا اما تتنازل لكم عن وصايتي وكل حاجه
جدها والكل قالو اييييه مين قال كدا
نور. يصت لقت مرات عمها بتستخبي ورا جوزها
جدها. لا يا بنتي محصلش وليه نعمل كدا احنا عرفين ربنا كويس وعرفين ان المصنع ابوكي اللي عمله بتعبه وغربته سنين برا والبيت هو اللي هده وبناه من تاني وعرفين انو كاتب المصنع باسمك ودا حقه هو حر وكمان نص البيت وانا مرضي دا تعبه يا بنتي واعمامك عرفين
نور. لا حصل ولا ايه يامرات عمي
الكل بص علي ليلي وامل ومش عرفين نور تقصد مين فيهم وتقصد ايه بكلامها
امل. انا معملتش جاحه ولا قولت اي حاجه
نور. ومين قال اني اقصدك انتي يا مرات عمي
جدها. ايه اللي بتقوليه دا يا نور
نور. بقول الحقيقه يا حاج بقول ان المحروصه مرات ابنك هي جت ل امي وهي مقهوره وبتعيط علي بابا وقالتلها انك انت وعمامي بتتفقو انكم تمضوها علي انها تتنازل عن الوصايه والفلوس اللي ف البنك ولا هتموتوني وبكدا كل كل حاجه ترجع لكم انتو واعتقد اني وقتها كان عندي سبع سنين يعني مكنتش صغيره والكلام دا حصل قدامي وامي قالتلي انا مش عاوزه فلوس ولا اي حاجه انا عوزاكي انتي ياقلبي بقلمي نور عصام ومن خوفها عليا هربت بيا وللاسف ماتت من تلت سنين وانا عايشه لوحدي بلطش ف الدنيا لوحدي برغم اني عندي عيله كبيره وعندي اللي يعيشني ملكه لان المصنع مش اي مصنع دا مصنع حديد الجوهري واعتقد له اسمه وسمعته بس اخترت البعد عنكم وعن حقدكم وأرفكم
جدها. راح علي مرات عمها وقالها انتي سمعتينا بنقول كدا
امل. كانت بتموت من الخوف والرعب
الجد. بصوت عالي قالها انطقي
امل. برعب قالت لا يا عمي محصلش
الجد. بص لابنه وقاله طلقها اللي دي ملهاش مكان ف بيتي
عم نور. بص لمراته وقالها انتي طالق
الجد. قالها عرفه ليه اطلقتي علسان حرمتينا من بنتنا وحرمتيها منا وكرهتبها فينا وعيشتيها بقهر علي نفسها وعلي امها لوحدها حسبي الله ونعم الوكيل فيكي
خالد وحمزه. راحو عند امهم وقالوها للاسف مش قادرين ندافع عنك بسبب غلطتك وزعلو منها وعليها ولكن ما باليد حيله وخصوصا ف الوقت دا
امل. خرجت من البيت والكل زعلان منها بسبب عملتها
نور. التفتت تمشي
ليلي. رايحه فين يا حبيبتي
نور. راجعه بيتي
اسد. وقف قدامها وقالها مفيش خروج منها سامعه
نور. قالت انت بالذات لو عليت صوتك عليا تاني ولا اتعرضتلي هندمك
اسد. هتعملي ايه هتشقيني نصين ولا تساويني بالاسفلت
نور. بغضب قالت الاتنين ياعنيا
اسد. مسكها من كتافها وكانه ماسك حرامي ولسه هيتكلم
جدهم. راح عليهم وقالها سيبها
اسد. يا جدو
الجد. قولت سيبها
اسد. سابها وبيتوعد لها
نور. قالت انا ماشيه وممنوع حد يكلمتي ومشيت
جدها. بص ل اسد اللي عاوز يجيبها من قفاها وقاله سيبها تمشي وترتاح شويه
اسد. زعل وخرج راح علي شغله
العيله كلها ف حالة توتر وزعل
نور. روحت شقتها واتصلت علي ميرنا اتطمنت عليها وبعدين قعدت تعيط وف وسط حزنها وزعلها قالت ياتري يا اسد كنت عارف اني نور ولا لأ عقلها رد عليها وقال اكيد لا لانو فعلا اتعامل معايا عادي اول ماشافني بس اللي متاكده منو انو كان عرفني لما حضني ف المستشفي ابن الجوهري وفونها رن فتحت وقالت بقولك ايه انته التاني انا مش نقصاك غور ومتتصلش بيا تاني جاحه تأرف وقفلت وبعدين شهقت وقالت معقول معقول يكون اسد اللي كان بيكلمتي امم دا اكيد وراحت فاتحه الواتس وفكه الحظر وبعتته صورة اسد وجنبه صوره ل اسد انثي ومعها سيف وقفلت
اسد. اول م شاف الصوره ضحك وقال ماشي يا قلب الاسد هنشوف مين فينا اللي هيقتل التاني
وبعد مرورو ثلاث ايام
نور. كانت راجعه من المطعم
هاني. حمدلله عالسلامه يا جميل
وور. بصتله بأرف ومشيت
هاني. وقف قدامها وقالها انا عزمك علي فرحي الاسبوع الجاي يا قمر
نور. ابتسمت وقالت اخيرا الف مبروك
هاني. يا قلبي كنت عارف انك هتفرحي وهتطيري من الفرحه كمان
نور. استغربت كلامه
هاني. طبعا با حبي ما انتي العروسه وانا عزمت الحته كلها
نور. بغيظ قالت غور يالا ومشيت
هاني. ادلعي براحتك يا جميل كلها اسبوع
نور. دخلت شقتها وقالت كان ناقصني هم تك الارف وباب الشقه خبط قالت قسما بالله يا هاني لو كنت انت هطلع عين امك وفتحت لقت اسد وجدها وعمامها وحمزه وخالد
اسد. من يوم ما عرفتك وانتي زي القطر وحط ايده علي خدها وقالها اهدي ياما شويه
جدها. ببتسامه قالها ازيك يا قلب جدك
حمزه. ازيك يا نور
اسد. بمشاغبه فيها قال نور ايه الاسم اللي يأرف دا
نور. ردت وقالت يعني اسد اللي حلو قوي تك الأرف
خالد. وقف جنبها وحط ايده علي كتفها وقال عامله ايه ياقمر علية الجوهري
اسد. بعند فيها قال احنا هنغلط بقا اومال انا روحت فين
حمزه. بهزار قال اعوذ بالله هي دي اشكال بني أدمين اصلا
اسد. مالو شكلي ياخويا وبصلها وقال دا حتي كل البنات بتحبني وبتموت فيا وبعند اكتر فيها قال حتي من وانا صغير
نور. بصتلهم كلهم وقالت ممكن افهم حضراتكم هنا ليه وبعدت نظرها عن جدها لانها كانت تحبه كتير ومش حابه مهما كان تغلط فيه
عمها مختار. راح عليها وقال احنا جاين ناخدك يا نور مينفعش تعيشي لوحدك تاني
نور. طول عمري عايشه لوحدي ومرتاحه
اسد. لقي العند ماليها وراكب دماغها وقف قدامها وقالها دا اخر كلام عندك روايات بقلم نور عصام
نور. بعند اكتر قالت ايوا
اسد. قال يبقي اتتي اللي اخترتي يا نور الاسد ومال عليها وشالها وكانها شوال بطاطا
نور. بصراخ قالت نزلني يا مجنون يا متخلف انته
اسد. ضربها علي مؤخرتها وقالها اخرصي مسمعش نفسك
نور. احرجت وقالت انت بتعمل يا متخلف انته
اسد. ضربها مره اخري
نور. شهقت وسكتت
اسد. ايوا كدا شطوره
حمزه وخالد. بيضحكو عليهم
جدها وعمامها قفلو باب الشقه ونزلو وراهم
اسد. رايح علي عربيته
هاني. راح عليهم وبصلها وقال دي احلوة قوي يا قمر هي حصلت تجيبي رجاله البيت
اسد. اخرص يالا وغور من وشي
هاني. قاله نزلها والا بدفنك مكانك
اسد. بص ل خالد وحمزه
خالد مسك هاني من ياقته وحمزه لوا دراعه وراه وقاله ورينا هتدفنه ازاي واحنا اخواته وهو ظابط ودول عيلته
هاني. ابعد عني نور دي بتاعتي
حمزه. ضربه بالبوكس ف وشه وقال تؤتؤتؤ اسم نور دا ميجيش علي لسانك تاني عارف ليه شاور علي اسد وقال علشان دا جوزها واحنا اخواتها ودول عليتها وضربه بوكس تاني وقعه ف الارض ومشيو
هاني. مش هسيبك يانور مش هسيبك صاحبه قومه وقاله سيبك منها بقا انت مش شايف اهلها عاملين ازاي دول ناس شكلهم جامد واحنا مش قدهم يا صاحبي
نور. في عربية اسد قالت انت بني ادم رخم ومغرور ومتكبر وانا مش بطيقك وبعدين بصت لحمزه وقالت وانت يازفت انته كمان ازي تقول عني اني متجوزه الشئ دا
حمزه. بمرح قالها اتنيلي انتي طولي الموز ابو عيون حلوه دا
نور. اطول احسن منه مليون مره كمان
اسد. بصلها وقال هو اصلا ارضي اعبرك يا بايره
نور. انا بايره يا متخلف
اسد. التفت لها ومد ايده علشان يضربها
حمزه. خلي بالك من الطريق ابوس ايدك وانتي اهمدي شويه
نور. انته مش شايفه المتخلف عاوز يضربني
اسد. لف لها تاني وبيمسكها من ايدها بعنف والعربيه بتتحرك شمال ويمين
حمزه. هنموت ياختييييييي ياصغير عالموت ياحمزه ياشبابك اللي هيروح هدر يا حمزه مكنش يومك يا حمممممزه
نور. انفجرت من الضحك علي كلام حمزه
اسد. ابتسم وقاله علي الله نبطل نواح بقا وكمل سواقه
وبعد وبعض الوقت وصلو البيت والكل نزل
نور. بغضب راحت علي جدها ولسه هتتكلم
جدها. مسكها من ايدها وقالها تعالي بس ندخل جوا وقولي اللي انتي عايزاه ودخلو
اميره وياسمين. جريو عليها وحضنوها
ليلي. طبطبت عليها وباستها
جدتها. عيونها دمعت
نور راحت وقفت قدامها جدتها شدتها عليها وحضنتها وبعد لحظات نور وقفت وقالت اسمع بقا يا جدو انا مش عاوزه اعيش ف البيت دا
جدها. قالها ليه يا بنتي كدا
نور. انا مستحيل اعيش ف البيت دا دقيقه واحده ودا اخر كلام عندي
اسد. دخل ومعه حمزه وخالد
حمزه. براحه عليها شويه
خالد بلاش اسلوبك دا انت مش ف القسم
اسد. وديني لربيها الشعنونه دي
نور. سمعته وخطرت فكره ف بالها انها تعانده وبعدين قالت خلاص يا جدو انا هعيش هنا
جدها. ابتسم لانو شافها وهي بتبص ل اسد وبعدين قال ايه حبيتي البيت دلوقتي
نور. قالت دا انا حبيبت البيت واللي ف البيت واسود البيت
ليلي. ضحكت
جدها. ابتسم واتأكد انها ناويه علي عناد معاه وف نفسه قال ان شاء الله العند دا هيوصلنا لحاجه حلوه ف الاخر وبعدين قال خلاص يا قلب جدك نورتي بيتك
نور. بعند ف اسد قالت بس انا مش عاوزه حد يتدخل ف حياتي ولا يقولي رايحه فين وجايه منين انا اخرج زي منا عاوزه وارجع بردو براحتي
اسد. وحياة خالتك
نور. وانت مالك انته
اسد. مسكها بقوه من دراعها ولواه وراها وقالها احنا هنا بيت محترم وفيه قوانين وعايشين مع بعض ولازم الكل يعرف رايحه فين وهتيجي امته فااهمه
نور. زئته عنها ووقفت قدام جدها وقالت انا اضربت واتهانت ف بيتك ياجدي من حتة عيل بعضلات ميسواش فردة جزمه
اسد. فتح عيونه وقالها انا تقوليلي كدا انا اسد الجوهري يتقالي الكلام دا
نور. ايوا انته
اسد. راح عليها والشر بيتطاير من عيونه
نور. رجعت خطوه لورا وقالت هو الواد دا بيتحول ولا ايه مالو كدا قلب علي مصاص دماء
اسد. قرب منها وكلو نار
نور. بوخوف قالت خطوه زياده وهشقك وجريت عالسلم
اسد. جري وراها
الجد وباقي العيله هههههههه ههههههههه
حمزه. بص ل ياسمين وقالها شكل كدا هيبقي ف ثنائي تالت ف البيت يا قمر
ياسمين. اتكسفت ووشها احمر
نور. طلعت فوق ومش عرفه تعمل ايه ولا تدخل اي اوضه فتحت الاوضه اللي قبلتها ودخلت وطبعا كانت اوضك اسد دخلت لقت صورته قالت يا ختيييييي علي حظي المهبب
اسد. دخل وبيتوعد لها
نور. قالت اثبت مكانك لتولع وانت واقف
اسد. قرب منها وهي ترجع لورا
نور. خبطت بضهرها ف الدولاب
اسد. وقف قدامها ومال عليها وهي روحها هتطلع وقال بقا انا عيل مسواش انا تقولي عنا كدا لااا وكمان ف وشي
نور. بضربات قلب سريعه قالت بتصرفك دا ايوا
اسد. بصلها ومره واحده اقتحم شفتيها بشفتيه
نور. بتقاومه لحد ما قدرت تبعده عنها
جدها. دخل وهي بتزئه وقال اسددد
اسد. بعد عنها شويه ووقف
نور. قالت باسني ف بوئي يا باشا
جدها. قالها ايييه
نور. ايوا باسني ف بوئي
اسد. واقف روحه هتطلع ومكنش متوقع ردها دا ابدا
جدهم. بصله
اسد. محصلش يا جدو دي كدابه
نور. انا كدابه يا حضرة الظابط وقربت عليه وقالت مش عيب عليك تبقي كبير كدا وتكدب
اسد. بصلها وعاوز يموتها
نور. ومش بس كدا يا جدو دا كمان كان عاوز يغتصبني
اسد. انااا
نور. ايوا وانت اللي لسه قايلي كدا ونزلت جري علي تحت
اسد. والله ياجدي محصل ونزل وراها
جدهم. ههههههه اااه يا بنت الغالي فينك من زمان ونزل
نور. راحت ووقفت قدامهم كلهم وقالت حوشو عني المتخلف دا هو انتو مش عيلتي مثلا
ليلي. بضحك خدتها ف حضنها وقالتلها متخفيش
اسد. راح لعندها وقال اوعي يا ماما سيبها دي لازم اجيب اجلها انهارده بقلمي نور عصام
ليلي. إياك تقربلها
اسد. شدها من امه ودخلها اوضة المكتب وقفلها
نور. انت هتعمل ايه يا مجنون انته
اسد. بمكر ونظرات مرعبه قالها هعمل اللي قولتي عليه علشان متطلعيش كدابه وقرب منها
نور. بس قرب منها ضربته ضاربه قاضيه
اسد. اااه يا بنت الل
نور. جريت علي برا وراحت قعدت جنب جدها
اسد. خرج وراح عليها وقالها قسما بالله منا عاتقك
الجد. اياك تلمسها
اسد. ياجدو انت متعرفش عملت ايه وعلشان كدا لازم اربيها
جدها. قال عملت ايه
اسد. سكت
نور. بصتله وطلعت لسانها
الجد. مال عليها وقالها عملتيله ايه وخلتيه مجنون كدا
نور. ضربته
الحد. ضربتيه فين
نور. مقدرتش ترد
الجد. توقع من عدم ردها وسكوت اسد لما سأله وبعدين قالها يبقي تستاهلي اللي ناوي يعمله فيكي
نور. حضنته وقالت ارحمني من التور الهايج دا
جدها. هههههه اسكتي بقا بدل مايموتك وبعدين قال استهدي بالله كدا يا اسد واقعد
اسد. بصلها وقال مش قاعد انا رايح القسم ومشي
الجد وكل العيله قالو ل نور نورتي بيتك
اميره. نور انتي هنامي معايا انهارده
ياسمين. ومتنامش معايا انا ليه دي حته من سني
اميره. لا معايا انا اللي قولت الاول
ليلي. هتنام معايا انا
جدتهم. لا انتي ولا هما دي بنت قلبي وهتنام معايا انا
نور. الحق انبسطت وفرحت بحبهم لها
الجد. قال لا انتي ولا هما هي هتنام انهارده ف اوضة اسد هو كدا كدا هيبات ف القسم والصبح تنضفولها اوضتها لانها مقفولها من زمان
نور. مش هتفرق اي مكان بس بجد لازم انام لاني عندي جامعه بكرا ومحاضرات بدري
ياسمين. انتي لسه بتدرسي
نور. ايون
اميره. بتدرسي ايه يا نونو
نور. هندسه
الجد والكل فرح بيها
اميره. تصدقي كان نفسي ادخل هندسه بس للاسف ملحقتش يلا متعوضه فيكي بقا وضحكو وبعدين اخدوها البنات وطلعو وجابو لها لبس من عندهم علشان تعرف تنام
نور. معلش بقا يا بنات الاسد جابني من غير ما اجيب هدومي
ياسمين. ههههه معلش بكرا بنروح معاكي وتجبيهم او ننزل نشتري هدوم جديده لينا احنا التلاته
اميره هو دا الكلام
واشرقت الشمس لنور ربها
اسد رجع من الشغل وبس فتح باب اوضه انصدم...
يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية نور و الأسد" اضغط على اسم الرواية