رواية سلفتي الملعونه الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول
رواية سلفتي الملعونه الفصل الخامس
وجريت اتصلت ب احمد
احمد :الو ايوه يا شيماء
شيماء : الحقني بسرعه يا احمد
احمد : ايه في ايه مالك
شيماء : شهد تعبانه قوي يا احمد
احمد : ما لها حصل لها ايه
شيماء : وهو ده وقته لو سمحت تعال بسرعه
احمد : ماشي انا جاي في الطريق
وجه الدكتور
سماح : هي كلت ايه عندك
شيماء : والله ما اكلت يدوب وقف سلمت على ومشيت
سماح : مش باين
الدكتور :الحمد لله معندهاش حاجه
احمد : امال ايه اللي حصل ده
الدكتور:شكلها لخبطت في الاكل بس بس هي تمام
شيماء : الحمد لله ربنا يطمنك عليها
سماح : اول مره اشوف واحده بتحب ضرتهاقوي كده
شيماء : هو انت عايزه ايه يا سماح
سماح: عايزه اطلع شقتي يلا يا يحيى
يحيي : الف سلامه على مراتك يا احمد
احمد : الله يسلمك وطلع يحيى ومراته الشقه
شيماء : مالك يا احمد بتبصلي كده ليه
احمد : شهد كانت عندك بتعمل ايه
شيماء : عادي يعني بتطمئن على ماما
احمد : ولو عايزه تطمن على ماما تطمن كانت ولا من سماح
شيماء : سماح اسلوبها وحش وهي مش بتحب تتكلم معها
احمد : مش مصدقك يا شيماء
شيماء : براحتك يا احمد انا داخله اعمل حاجه دافئه ل شهد
احمد : كمان حاجه دافيه مش باقول لك ربنا يستر
شيماء : هو انت عايز مشاكل وخلاص
احمد : لا اللي عايزه اعرفه
شهد : اه ياني مش قادره تعبانه انا طالع شقتي
شيماء : خليكي مرتاحه جوايا بنتي
شهد : لا عايزه ارتاح في اوضتي
شيماء : طيب تعالي اطلعك
شهد : ربنا يخليكي يا شيماء
وطلعت شيماء وشهد
شيماء : مش عارفه حاسه ان انا خايفه من اللي اسمها سماح دي
شهد : وانا كمان وحاسه أن تعبي النهارده بسببها
شيماء : لا الحق يتقال الدكتور قال انك لخبطت في الاكل
شهد : لا من ساعه ما اكلت من عندها وانا تعبانه كده
شيماء : طيب هو انت قلت لها انك نازله عندي
شهد : لا طبعا ما قلتش
شيماء : طيب هتعمل فيكي كده ليه
شهد : مش عارفه والله يا شيماء انا هنام شويه لاني
تعبانه جدا
شيماء :ارتاحي طيب
احمد:شيماء انزلي تحت علشان ابويا جه
شيماء :معقول جه من السفر ده محضرش دفنه ابنه
احمد :مش عايز كلامك ده قدام امي ماما تعبانه
مش ناقصه
شهد :شيماء نصيحه مني خدي بالك من نفسك
شيماء :ربنا يستر والكل نزل
سماح :حمد لله علي السلامه يا جوز خالتي
توفيق :الله يسلمك امال فين سناء
احمد :تعبانه شويه ويحيي وخدها عندو
توفيق : مش قادر اصدق ان ابني محمد مات
شيماء :الاعمار ب يدي الله هدي نفسك يا عمي
توفيق :فين رامي وسهام
شيماء :نايمين فوق ياعمي
توفيق :امال مراتك فين يا احمد
سماح : هههههههههههه مهي وافقه اهي
توفيق :انا بقول مرات احمد
احمد :انا اتجوزت شيماء
توفيق :مرات اخوك
احمد :الله يرحمه
توفيق :ده كلام امك صح
احمد :بابا مش وقته
توفيق :انا مش عارف الست دي هتعقل أمتي
احمد :واي الغلط يابابا
توفيق :ماشي يا سناء تعالي عايزك يا احمد
احمد :تحت امرك ودخل الاوضه
سماح :تفتكري عايزه ليه
شيماء :بعد اذنك علشان مش بحب ادخل نفسي
في اللي مليش فيه
وفي اوضه توفيق
احمد : تحت امرك يا بابا
توفيق : روح هات المحامي
احمد : حضرتك عايز المحامي ليه
توفيق : انا هاكتب الشقه دي باسم رامي وسهام
احمد : طيب ليه هتعمل كده
توفيق : اعمل اللي قلت لك عليه مش هي بتتجوز بمزاجهها
احمد : انت كده هتعمل مشاكل كبيره بيني وبين يحيى
توفيق : وهو انت ما لك اصلا هي الشقه باسمك
احمد : بس باسم اولادي مش ولاد محمد ولادي برضه
توفيق : هتسمع اللي قلت لك عليه ولا لا
احمد :حاضر وفعلا جه وسبحان الله قدرت سناء تنزل
وهي تعبانه
سناء : المحامي كان بيعمل ايه هنا يا توفيق
توفيق : الله يسلمك يا حبيبتي اه مشوار كان صعب
سناء : رد عليا لو سمحت
توفيق : اكيد بنت اختك اللي قالت لك ان المحامي هنا قالت
كان هنا ليه
سناء : وهو انت ازاي تعمل كده
توفيق : باطمن حق عيال ابني
سناء : وهو يحيى مش ابنك
توفيق : احمد كمان ابني وما تكلمش
سناء : طبعا مش هيتكلم مش ليه مصلحه
توفيق : هو انت بتقولي ايه
احمد : مصلحه ايه يا امي
توفيق : بدل ما يكون ديك شقه ليه ثلاث شقق
احمد : انا ماليش اللي شقه واحده شقتي مع شهد
سناء : انت لازم ترجع في القرار اللي انت اخذته ده
توفيق : انا اسبوعين ومسافر
سناء : وايه اللي جابك
توفيق : ما تخلنيش قبل ما امشي ارمي عليك من الطلاق
سناء : اعملها يا توفيق ووريني
احمد : يا امي اهدي بس هو انت مش كنت تعبانه ومش
قادره تقومي من السرير
سناء :اخرس انت وملكش دعوه بيا
احمد :هو انا ذنبي اي كل ده علشان يحيي
سناء :ايوه علشان يحيي انا بكرهك اطلع برا
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية سلفتي الملعونه " اضغط على أسم الرواية