Ads by Google X

رواية الدكتورة والمغرور الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة الصغيرة

الصفحة الرئيسية

    رواية الدكتورة والمغرور الفصل السادس بقلم الكاتبة الصغيرة


رواية الدكتورة والمغرور الفصل السادس 

ولقوا ياسمين داخله بتجري عليهم وبتقول. 
ياسمين بفرحه: زين زين انا حامل 
زين بصدمه: اي حامل يعني ايه ازاي حصل 
ياسمين بستغراب: اي يا زين في ايه انت ناسي اني متجوزه ولا ايه 
زين بتوتر: لا طبعا مش ناسي انا بس الفرحه خدتني عموما الف مبروك يا حبيبتي 
ياسمين: الله يبارك فيك يا حبيبي ياارب. 
نيره: احم الف مبروك يا ياسمين هانم
ياسمين بفرحه: الله يبارك فيكي يا روحي عقبالك ياارب. 
نيره فنفسها: عقبالي اييه بقاا ما كفايه انتي حققتي الي في بالي كلوو والي كان نفسي فيه. 
ياسمين: بقولك يا نيره انا عاوزه دكتوره كويسه زيك كده اتابع معهاا فترت الحمل كلهاا 
نيره: حاضر هشوف وارد علي حضرتك 
ياسمين: يسلمو يا حبيبتي 
نيره: تحت امرك في اي وقت عن اذنكم 
زين: نيره استني عوزك 
نيره: تمام اتفضل 
وطلعو برا الفيلا سواا وركب عربيتها معاها. 
نيره بتسغراب: هو في اييه 
زين بتعب: نا مخنوق وحابب اروح في اي مكان اهدا لو سمحت ممكن توديني اي مكان هادي لاني بجد مخنوق 
نيره بستغراب وزعل عليه فنفس الوقت: حاضر تحت امرك 
ومشيوا وراحو علي حته فاضيه كلها اشجار وورد ومفيهاش حد خالص 
نيره: اتفضل انزل معايا 
زين: تمام 
نيره خدتو قدام بحيره وحاوليها شجر وورد كتير جداا 
نيره: ده مكاني المفضل لم بكون مخنوقه بكون هنا علطول مكان فاضي مفيهوش غير بحر والسما والشجر والورد هتمنا اي احسن من كده 
زين بهدوء: فعلا مكان حلوو اوي حاجه فوق الخيال 
نيره بضحك: بس متاخدش عليه بقاا هاا علشان ده مكاني لوحدي 
زين بدموع: نا تعبان يا نيره 
نيره بصتلو بصدمه لم لقيتو مدمع ونزلت علي الارض قدامو 
نيره: زين انت بتعيط 
زين: نا مبقتش عارف اعمل ايه كل حاجه ضدي مبقتش عارف احل حاجه ولا اعمل اي حاجه دماغي وقفت عن التفكير 
نيره: في اي يا زين لكل ده انت زعلان علشان اختك حامل المفروض تفرح 
زين قام من مكانو بعصبيه: لم يكون الشخص الصح لم يكون كويس لم يكون راجل بجد وهيتحمل مسؤليت الاطفال دي 
نيره بتسغراب: بس حسام حد كويس جدا يا زين واي واحده تتمناه 
زين بصلها وعيونو كلها دموع: متحكميش علي حد من برا بس يا نيره 
نيره بهدوء: انت لازم تهدا علي فكره علشان الجرح 
زين ضحك بسخريه وقال: جرح ياريت تيجي علي الجرح ده 
نيره: اي يا زين في اي حسام مش وحش اوي كده. 
زين بسخريه: اشعرفك كنتي عشتي معاه  اتعاملتي معاه علشان تقولي كده 
نيره بتوتر: لا بس
زين بمقاطعه لكلامها: بس ايه يا نيره حقيقي انتي متعرفيش الشخص ده عامل ازاي ولا اذاني ازاي
نيره بسخريه: طب وجوزتو اختك ليه وانت عارف كل ده عنوو 
زين بوجع: اختي بتحبوو وكانت هتموت نفسها علشانو مقدرتش ارفض حاولت بكل ما فيا اني اوقف الجوازه دي بس معرفتش 
نيره بدموع حاولت تخبيها: حقهاا انا حاسه بيهاا 
زين بصلها بشفقه عليها وعلي حالها وقال: نيره انتي حد جميل اوي صدقيني وتستاهلي كل خيرر 
نيره بضحك في وسط دموعهاا: معقوله زين بيه بيشكر فيا بنفسووو 
زين بضحك: شفتي بقااا يا ستي وعمرها محصلت دي علي فكره 
نيره بصتلو بعدم تصديق وقالت: ياا كدااااب 
زين بصلها وضحك: مش مصدقاني صح 
نيره: لا خاالص مصدقاك طبعاا قولي صحيح هي دي عنيك ولا عدسات 
زين بضحك اقوي: هو في راجل بيحط عدسات يا هبله انتي 
نيره بضحك: نا قولت تكون حاطت عدسات كنت هقولك تجبلي واحده زيها اصل لون عيونك يعني ماشاء ومن غير حسد حلوه اوووووي 
زين قربلهاا: متاكده انها حلوه 
نيره بسرحان في عيونو:مشفتش اجمل منها والله 
زين بضحكه بسيطه: ونا مشفتش اجمل منك 
نيره فاقت من سرحانها وقالت بتوتر: زين تيجي نتغدا 
زين بضحك: ياله انا جعان اصلا 
نيره: بس نا الي عزماك 
زين: نعم يا ختي 
نيره بضحك: بس ايييه عزماك بقا علي حتت مكان هتروح كل يوم تاكل منوو. 
زين: ماشي امنشوف 
وركبوا العربيه وراحو علي مطعم بسيط جدا ودخلو 
زين: حلو المطعم 
نيره: انا عارفه انك اكيد مش واخد علي المطاعم البسيطه دي 
زين بضحك: ليه يستي يعني ياله علشان جعان 
وطلبتلو اكل علي زوقهاا وقعدوا ياكلو وهما مبسوطين وبيهزروا سوا 
زين: بجد نا اول مره اكل كتيرر كده 
نيره بضحك: اشكرني بقاا 
زين: ماشي متشكرين يا قمررر 
نيره: قمرر انت بتعاكسني. 
زين بضحك: اعتبريها معاكسه 
نيره باحراج: احمم تمام تمام هعتبرها حاضر طب ياله علشان نتمشا علي البحر شويه وناكل ايس كريم. 
زين بمرح: ياله بيناااا 
نيره بضحك: ياااله
وراحوا علي البحر وقعدوا جنب بعض علي الكرسي 
نيره بهدوء: يااااه حقيقي بحب البحر اوي وهدوءو
زين بنفس الهدوء: وانا كمان 
نيره بصتلو: وانت كمان اي 
زين بصلها بطرف عينو: بحب البحر 
نيره: امم ماشي طب قوم ياله هاتلنا ايس كريم 
زين: حاضر بتحبيه اي 
نيره: شكولاته 
زين: حاضر عيوني 
وراح جبلها الايس كريم ورجع لقاها مغمضه عنيها وبتبتسم بهدوء 
زين بصلها بكل حب وقال في نفسو: اي البراءه الي في ملامحها دي بجد مكنش لازم واحده زيها في جمالها يحصلها كل ده 
زين: هااا يا ستي جبتلك ايس كريم اهوو 
نيره بفرحه: هييييي هات بسرعه 
زين بضحك علي طفولتها: خدي يا ستي 
وقعدوا ياكلو الايس كريم بهدوء وفجأه 
نيره: زييين 
زينن بخضه: اي في اييي 
نيره: انت برا من سعتها ومخدتش علاجك ومرتحتش خاالص ياله ونبي علشان اروحك علشان ترتاح 
زين: لاا انا عاوز اقعد شويه 
نيره: بصفتي الدكتوره بتاعتك بقولك كفايه كده وياله علشان ترتاح. 
زين بضحك: حااضر ياله 
نيره: ياله 
ولسه قايمين علشان يمشوا فجاءه زين مسك ايد نيره 
نيره بتوتر: زين في حاجه تعبان 
زين بحب: انا بجد مش عارف اقولك اي علي الي عملتيه معايا ده وانك خرجتيني من المود الي كنت فيه خالص بجد شكرااا اوي 
نيره بضحكه بسيطه: شكرا علي اييه انا وانت اتفسحنا سوا يعني احنا الااتنين فرحنا واتبسطنا 
زين بهدوء: فعلا انا مضحكتش كدا من زمااان اوي 
نيره: طب ياله بقا يا عم علشان انت لازم ترتاح شويه 
وركبوا ووصلو عند القصرر 
زين: ممكن تنزلي شويه نشرب قهوه مع بعض او اي حاجه بتحبيها وبعدين في علاج وحجات مخدوش 
نيره: اه تصدق طب ياله انزل وبلمره اطمن علي جرحك علشان انت مرتحتش انهارده خالص
زين: ماشي ياله انزلي
نزلوا الاتنين وقعدوا يهزرو و يضحكوو سوا وحسام شافهم من الجنينه وراحلهم 
حسام بعصبيه: الله الله ما انتي بتروحي بيوت اهو يا دكتوره نيره تقدري تقوليلي بتعملي اي في ساعه زي دي هناا وداخله كمان بتضحكي وبتتمايصي 
نيره وقفت بتعيط 
زين بعصبيه وزعيق: انت بتقول ايييه يا متخل.. ف انت 
حسام بسخريه: اي كلامي مش صح ولا اييه 
زين بعصبيه: انت عارف الي بتكلم عليها دي تبقا مين 
حسام: هتكون مين يعني بنت الزبال
زين بعصبيه ضربو بلبوكس وقعو علي الارض وقال 
زين: لو سمعتك بتتكلم عليها نص كلمه تانيه همحيك من علي وش الارض يا حساام انت فاهم 
حسام: انت بتضربني علشان دي يا زين 
زين راح مسك ايد نيره وقال: دي هتبقا مرااتي 
نيره وحسام بصلو بصدمه. 

يتبع الفصل السابع  اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent