Ads by Google X

رواية صغيرة الاسد الفصل السابع 7 - بقلم رنا احمد عماد

الصفحة الرئيسية

رواية صغيرة الاسد البارت السابع 7 بقلم رنا احمد عماد

رواية صغيرة الاسد كاملة

رواية صغيرة الاسد الفصل السابع 7

في الكباريه ..
كانت تسير رحمه وهي تبحث عن رامي لتجده وهو يجلس علي أحدا الطاولات لتقوم بتشغيل جهاز التسجيل الذي أعطاها إليه سليم للوقوع به .
رحمه بخبث /ازيك ي رامي بيه .
رامي بجديه وهو يشرب كاس الخمر  /ها فكرتي .
رحمه بمكر /ايوه طبعا فكرت وموافقه هو فيه واحده عاقله وفي ظروفي ترفض عرض زي ده .
رامي بسعاده وإحساس بالانتصار /ايوه كده انا قولت من الاول انك بت ناصحه المهم عرفتي انا عايز منك ايه .
رحمه بخبث /طبعا هلعب علي سليم بيه لحد ماروح معاه الشقه وساعتها انت هتبلغ البوليس .
رامي بخبث /الله ينور عليكي بكره التنفيذ انا مش قادر اصبر اكتر من كده عايز اجيب مناخيره الأرض .
رحمه بمكر /تمام ي رامي بيه بكره بس حلاوتي محفوظه .
رامي بجديه /طبعا ي حلوه مسافه مايحصل الي في بالي الشيك وكل الي انتي عايزاه هيبقا تحت امرك .

 
في أحدا الكافيهات الفاخمه .
كان يجلس سليم وهو يستمع للتسجيل بسعاده فهو يعلم جيدا أن بذلك التسجيل سيقضي رامي في السجن عده سنوات .
سليم بابتسامه/انا بجد مش عارف اقولك ايه ي رحمه عملتي كل الي انا عايزه علي اكمل وجه .
رحمه بابتسامه /شكرا ي سليم بيه المهم الي سعادتك وعدتني بيه .
سليم بجديه /طبعا احنا هنتطلع من هنا علي شقه مخصوصه ليكي انتي ووالدتك انتوا مينفعش تعيشوا في المكان الي انتوا فيه كام يوم بس لحد ماحجز لوالدتك وتسافر باذن الله وترجع بالسلامه .
رحمه بدعاء /يارب ي سليم دي اجمل حاجه في حياتي .
سليم بحنان /ربنا يخليهالك يلا بينا .

 
في دوار ما في الصعيد ....
كان يقف اسد وهو يحضر اكواب القهوه وينظر بخبث لذلك الذي تتضع يدها علي رأسها وتنظر إلي المكان باستغراب شديد ماذا حدث .
اسد بخبث /صحي النوم كل ده نوم .
عشق بحده /احنا فينا هنا وانت جبتني ليه وعايز مني ايه .
اسد وهو يمد كاس القهوه لها /اشربي بس وبعدين نتكلم .
عشق بغضب /انا مش عايزه حاجه انا عايزه افهم لما قبضت عليا مسلمتنيش ليه جايبني هنا ليه انا لازم ارجع .
اسد بجديه وهو يجلس /عايزه ترجعي ليه للقتل لتجاره المخدرات هي دي العيشه الي عايزه ترجعلها عايزه ترجعي للي بيحرقك بالنار .
عشق بدهشه /انت عرفت كل ده ازي .
اسد بابتسامه /انا عارف اكتر من كده كمان كل الي عايزك تعرفيه انك جيتك هنا حمايه ليكي عايز اساعدك انك تلاقي والدتك مش هي دي نقطه ضعفك الي مخلايكي مستحمله ده كله .
عشق بخوف وانهيار /ولو مرجعتش دلوقتي حالا هتروح مني للابد بسببك .
اسد بجديه /أنا قولتلك اني هساعدك وانتي بعيده عن رشدي ساعتها هنقدر نلاقي والدتك .
عشق بدموع وانهيار وصراخ /تساعدني وانت والي زيك كنتوا فين كنتوا فين وكلب زي رشدي ده استغل موت صاحبه علشان يتجوز مرائته ويبهدل بنته ويحرقها بالنار سنين وانا بتعذب وصلني أن أكون قاتله وبتاجر في المخدرات علشان امي امي الي مش عارفه اصلا إذا كانت عايشه ولا لا بس لازم استحمل متتعبش نفسك لو عايز تقبض عليا اقبض عليا وريحني بس دور علي امي يمكن تكون عايشه يمكن تقدر تنفذها من رشدي بس انا لا انا خلاص ضعت ضعت وانتهيت .
لم تسقط أرضا بل سقطت في أحضانه لم يعلم لماذا فعل ذلك بإرادته الكامله كانت تشهق داخل أحضانه كان ينظر إليها كطفل صغير ليغشا عليها داخل أحضانه لينظر إليها وهو يقسم بداخله .
/شكلك شوفتي عذاب كبير اوي ي عشق بس اوعدك اني هرجعلك حقك وانتقم من الكلب الي اسمه رشدي علي اذيته ليكي ......

 
في شقه رامي ..
في غرفه تحيه ..
كانت تستعد تحيه للنوم لتتطرق جنه الباب لتاذن لها بالدخول .
تحيه بحده /خير ي جنه مش شايفه اني هنام .
جنه بضيق /حضرتك مش بتنامي دلوقتي بس انا للازم اتكلم .
تحيه بانتباه /خير ايه الموضوع المستعجل اوي ده .
جنه بحده /مراد اخويا مش هسمحلك انك تقفي في طريق سعادته .
تحيه بحده /قصدك ايه ي بنت .
جنه بغيظ /قصدي اني فاهمه الي بتفكري فيه ي خالتي عارفه كويس انك ملازمه مراد وملك مش علشان خايفه علي ملك انتي خايفه أن مراد يلاقي الي تاخد مكان اميره الله يرحمها مش كده .
تحيه بغضب /ومش هيحصل طول مانا عايشه انتي عارفه كويس اميره كانت بتحب مراد ازي وحتي لو هي ماتت فأنا حاسه بروحها دايما حوالينا ومش هقبل أنها تتعذب ابدا بواحده تاخد مكانها عند جوزها وبنتها فاهمه .
جنه بضيق /لا مش فاهمه بس افهمي انتي ي خالتي لو في اي حاجه هتسعد مراد اخويا أو ملك انا هعملها فورا ومحدش هيقدر يمنعني .
تحيه بغضب /انا همنعك ساعتها بالقانون يحقلي اني اخاد ملك منكم واحسر اخوكي عليها وبعدين انتي ي ريت تشوفي حاجه تشغلي نفسك بيها أو شوفي ايه الي فيكي مخليكي عديتي ال 30سنه ولسه متجوزتيش لحد دلوقتي ي دكتوره  ....

 
من أمام فيلا المنشاوي ...
كانت تقف ميسره وهي تنظر إلي المكان بانبهار شديد .
رعد بابتسامه /عجبك .
ميسره بحسره /عجبني ايه ي رعد بيه ده انا عايشه في علبه كبريت .
برق بغيظ /انتي جايه تنقي علينا ولا ايه .
ميسره بغيظ /سبحان الله ربنا مبيديش حد كل حاجه العائله دي عطاهم المال والبنون وبلاهم بواحد زيك .
رعد وهو يكتم ضحكاته بصعوبه /تعالي ي بنتي ادخلي .
في الداخل ..
ميسره بمرح /ساء الخير عليكم .
فله بابتسامه /اهلا ي بنتي نورتي .
حنين بابتسامه/نورتي ي ميسره .
ميسره بمرح /مشاء الله مشاء الله ايه المزز دي انا حاسه اني دخلت مسلسل هوانم جارد نستي ايه النظافه والطعامه دي .
برق باستفزاز /طبعا مانتي لازما تنبهري مانتي اخرك ام احمد .
ميسره بغيظ /مش هرد عليك لاني في بيتكم وانا بنت محترمه والعيبه متتطلعش من بوقي .
برق بمرح وسخريه /علي يدي ده انتي كنت هتتدبحي أم أحمد علشان اتنين جنيه ي معفنه .
فله بهمس ل رعد /كلامك صح ي رعد البنت دي مش سهله شكلها عجباه بس بيكابر .
رعد بهمس /علشان كده صممت أنها تعيش معانا هنا .
حنين بابتسامه /طبعا البيت بيتك ي ميسره يلا ي فله علشان نجهز الغداء.
رعد بجديه /وانا هعمل كام تلفون من المكتب .
برق بغيظ /اوعي تفتكري انك هتقعدي هنا كتير يومين تلاته بالكتير وهتغوري من هنا .
ميسره باستفزاز /مش همشي من هنه انا قاعده في بيت رعد بيه قاعده علي قلبك وعلي فكره انا تلمه ومعنديش دم ي عني اوعا تفتكر اني هزعل واتاثر واقول اني مش بيتي واخد علي خطري وامشي توتو انا جبله وقاعده علي قلبك ابو احمد خادني الكوافير ابو احمد دفعتوا كتير بعد اذنك هاخد الشور بتاعي .
برق بغيظ شديد /شور ي بنت سيد طيب ي ميسره خروجك من البيت ده هيبقى علي ايدي ......

 
في أحدا الكافيهات الفاخمه ....
كانت تنظر إليه شمس بصدمه من ذلك الحديث .
شمس بدموع والم /جاسر انت بتقول ايه انت عايز تحرمنا من الخلفه .
جاسر بوجع والم/غصبن عني ي شمس انا الي شوفته مكنش قليل مقدرش اعيش التجربه دي تاني مقدرش اشوف ابني أو بنتي وهما بيموتوا قدام عنيا وانا مش قادر اعمل حاجه .
شمس بالم /انت ليه بتسبق البلا قبل وقعوه انشاء الله ميحصلش حاجه كده ابدا .
جاسر بالم وصراخ /ويمكن يحصل شمس احنا الاتنين ظباط كل يوم ينقبض علي مجرمين يتمنوا ياذونا صدقيني ي حبيبتي احنا لو ده حصل معانا وعيل من عيالنا اتاذوا هنموت ارجوكي وافقي ي شمس علشان نكون مع بعض .
شمس بدموع والم /انا طول عمري مستنيه اطفال منك ي جاسر اجمل احساس عند الست لما تخلف من الراجل اللي بتحبه وانت عايز تحرمني من الحلم ده .
جاسر بوجع /غصبن عني يروحي مش عايز أن انا وانتي نموت بالبطي مش عايز يكون عندنا نقطه ضعف أعدائنا يستغلوها وافقي ي شمس وافقي علشان نكون مع بعض .
شمس بالم لكنها تعشقه /موافقه ي جاسر موافقه .

 
في مكتب مراد ....
كان يجلس وهو يفكر بها طيافها لم يفارقه منذ لقاهم الاول ليتحدث مع ذاته بثقه .
مراد بجديه /ايه ي مراد شفت بنات كتير اشمعنا البنت دي الي مش قادر تتطلعها من دماغك انت مش من النوع ده ي مراد لازم اصارحها وأشوف رأيها وتقرب لبعض في النور قدام كل الناس هو ده الصح ي مراد .

 
في المستشفي الذي تعمل بها جنه .
كانت تسير جنه الي أحدا المرضا لتنصدم بشده من ذلك المشهد .
حازم وهو يحمل ورده حمراء كبيره الحجم /بصراحه كان لازم اعتزرلك عن الي حصل في الحفله .
جنه باحراج /ممكن اعرف ايه الجنان ده الي انت عمله .
حازم بابتسامه /دي ورده لاحلا ورده في البستان كله .
حنه بخجل شديد /بقولك ايه الناس بتبص علينا لولا كده كنت عرفت ارد عليك كويس .
حازم بابتسامه /علي فكره والله العظيم انا مش بعاكس انا بجد كنت رخم معاكي ومن ساعه الحفله وانا بقول اني لازم اعتزرلك عن الي حصل .
جنه بغيظ /خلاص واعتزرت ممكن تمشي بقا .
حازم بابتسامه /مش همشي قبل ماتعزميني علي فنجان قهوه ولا انتي بخيله ي دكتوره .
جنه بغيظ /حاضر اتفضل معايا أما اشوف اخرتها .
حازم بغمزه /اخرتها عنب انشاء الله.

 
في فيلا رشدي مهران 💥💥💥💥💥.
كان يكسر في كل شي أمامه بغضب شديد .
/تاني اسد المنشاوي خسرني ملايين الدولارات خاد كل ده وفوقيهم عشق كمان خلاها تخوني وتبعني  بس علي مين مبقاش رشدي مهران لو مجبتها لحد عندي تاني وعائله المنشاوي تستعد للحجيم الي هيشوفوا كل فرد فيها أما أنزل للزفته دي تحت اكيد هي ممكن تعرف بنتها ممكن تروح فين .....

 
من أمام الدوار في الصعيد ..
كان يجلس اسد بعدما اشعل مجموعه من الحطب للتدفئة لتاتي بجانبه عشق وهي ترتدي جلاببها الصعيدي ونقابها .
اسد بابتسامه /ايه القمر ده .
عشق بارتباك /شكرا ممكن تقولي بقا انت صممت أن انا البس كده ليه واحنا هنفضل هنا قد ايه .
اسد بابتسامه /اولا خليتك تلبسي كده علشان تقدري تتحركي براحتك وتبقي بنفس البس البنات هنا وفي نفس الوقت لامان ثانيا بقا هنا امان مكان ممكن تفضلي فيه .
عشق بقلق وخوف /انا خايفه .
اسد بجديه /مني .
عشق بابتسامه حزينه /لا خالص معاك حاسه بأمان خايفه علي امي .
اسد بابتسامه /وعدتك أننا هنلاقيها سواء اطمني .
ام حميده بابتسامه /واه عاد كيفك ي اسد ي ولدي .
اسد بابتسامه /ازيك ي أم حميده .
ام حميده بابتسامه/زينه ي ولدي مين الحلوه الي معاك دي .
اسد بخبث /دي مرائتي .
عشق بصدمه /أييه .
ام حميده بابتسامه/واه الف مبروك ي ولدي تتهنوا يارب ويسعدكم ي ولدي وعلشان كده احلا كوزين دره معسلين لا حلا عرايس .
عشق بهمس وغيظ /انتي ازي تقولها اني مرائتك .
اسد بمرح /انتي تتطولي اصلا وبعدين انتي شايفه هنا فين في الصعيد اقولهم انتي مين انشاء الله الحجات دي مفيهاش هزار وانا اصلا مردهاش عليكي المهم عايزك تحكيلي كل حاجه تعرفيها عن الزفت ده .
عشق بوجع والم /هحكيلك .......

google-playkhamsatmostaqltradent