رواية نور و الأسد الفصل الثامن بقلم نور عصام
رواية نور و الأسد الفصل الثامن
اسد. يامصبتي ياني هتفضنا ف الفرح
ياسمين. ياعيني عليكي يا علا
حمزه. بنت خالتك هتطلق انهارده
ياسمين. ياريت بس علي طلاقها إلا طلاق بفضيحه بجلاجل
حمزه. ربنا يستر
خالد. راح عليهم وقال ف ايه ومالها نور بتجري كدا
حمزه. مستعجله علي فضيحه علا ياعين امها
خالد. ايه ليه
ياسمين. علا سلمت علي اسد وباسته
خالد. باسته ياختييييييي دا العيله كلها مفضوحه وهو حلالها اومال دي بقا انا هروح الحقها
حمزه. وانا كمان
ياسمين. خدني معاك
خالد. الله ايه دا اسد كمان اخد مايك دا شكلهم ناوين يردو علي بعض ف المايك وتبقي فضيحة الموسم
حمزه. تعالي بسرعه نلحقهم وفجأه شافو اسد بيبص ل نور ويغني ويقول
اسد. اليل وسماه ونجومو وقمرو قمرو وسهرو وانت وانا ياحبيبي انا يا حياتي انا كلنا كلناا في الحب سوا والهوا ااه منه الهوا ااااااه منه الهوا .......
نور عصام. شوفتو الواد اسد ثبت البت نور ازاي
نور انبهرت بصوته وبصت ف عيونه وردت عليه وقالت عنيك الحلوه شاغلني
اسد. لوحدك بس ف النيني
نور تعالي ف حضني يا عمري
اسد. تعالي ياروحي طمني
نور واسد. مع حب الحياه هنعيش ونداري من الفرقه وايه يعني لو العشاق ف دنيتنا يزيدو اتنين وايه يعني لو الدنيا دي تسعدنا ولو ساعتين نخدهم من الحياه سرقه انا عاشق وانا عاشقه وهوووب اسد راح شايلها ولف بيها وبصلها بكل حب وقالها بحبك وف لحظه اخدها وجري برا القاعه
حمزه. ايه دا دول مشيو
ياسمين. ببلاه ايوا
حمزه. طيب واحنا ايه اللي مقعدنا
ياسمين. يعني ايه
حمزه. يعني كدا ومسكها من ايدها وجري علي برا هما كمان
جدهم. ابتسم وقال ياولا المجاجنين
خالد. بص ل اميره وقالها حبي
اميره. نعم يا قلبي
خالد. بما ان العيال دول مشيو احنا نستغل الفرح ونروح نقعد ف الكوشه دي واهو انهارزه كتب كتابنا وجاير الحاج معتز يغير رأيه ونخليها دخله وغمزلها بعينه
اميره. بس ياقليل الأدب
محمود. من وراهم هههههه علي فكره انا سمعتكم ودا بيكون ابن خالة خالد
و بعد بعض الوقت انتهي الفرح والكل مشي ببتسامه من جنان العرسان واللي حصل منهم
في البيت
اسد. شايل نور وطالع بيها السلم
نور. بصت لقت حمزه وراهم وكمان شايل ياسمين غمزت ل اسد وقالتله شايف يا حبيبي الواد حمزه شايل اختك ازاي من غير كسوف ولا حشي ايه اومال لو انته مش موجود
اشد. بمرح بصله وقاله نزلها يالا انت ازاي تعمل كدا ف وجودي وبص ل ياسمين احرجت
حمزه. منك لله يانور الي منا متهني بسبب وقال مش هنزلها دي مراتي حبيبتي وانا حر
نور. انا هعديها بس بمزاجي الليله لكن بعد كدا اشوفك تلمسها هفضحك قدام العيله كلها
حمزه. ابوس ايدك سيبهالي الليله بس وبعد كدا اعملي اللي انتي عوزاه
نور. امري لله
اسد. ابتسم وباس اخته وقالها الف مبروك حبيبتي
نور بمرح قالت هو الواد احسن منك يالا
حمزه. مش فاهم كلامها
نور. قالت يعني هو يبوس اخته ويباركلها وانا ايه معنديش اخوات مقطوعه طبعا مليش حد وبطريقه دراميه قالت ياعيني عليكي يا نور ملكيش اخوات ولا اهل
حمزه. راح عليها وقالها مين قال كدا وحضنها وقالها الف مليون مبروك يا قلب اخوكي ربنا يسعد قلبك وباسها من جبينها وابتسم
نور. اهو كدا وبصت ل ياسمين وقالت اهو محدش احسن من حد وضحكو كلهم وبعدين كل واحد دخل اوضته
اسد. الف مبروك يا قلب الاسد وقرب منها وطبع قبله علي خدها وضمها اكتر لصدره نور عصام
نور. اتكسفت
اسد. رفع وشها وقالها ايه بقا دا نور بتكسف
نور. باحراج قالت انا جعانه
اسد. ابتسم وقالها من عيوني
عند حمزه وياسمين
حمزه. حضنها وباسها من شفايفها وبعدين قالها اخيرا
ياسمين. ابتسمت باجراج
حمزه. دا انا كنت خلاص قربت اتجنن وضها لصدها وقالها بحبك بحبك ياعمري كله ربنا يخليكي ليا
ياسمين. ويخليك ليا حبيبي
عند اسد ونور
اسد. ايه ياروحي مش هتغيري الفستان دا وغمزلها
نور. دقات قلبها سريعه قالت ل اسد لحظه بس اشوف ياسمين
اسد. نعم ياسمين ليه ان شالله وبعدين قالها انتي يابت ايه مفيش دم هو انتي مش عرفه انهارده ايه
نور. وحياتي عندك خليني اشوفها بس دقيقه
اسد. لسه هيتكلم
نور. فتحت الباب وخبطت عليهم
حمزه. لا مين الرخم
ياسمين. ضحكت وقالت افتح
حمزه. دا انا هفتح دماغهم وراح فتح لقي
نور. بتقول اوعي من وشي انا جايه ابات عندكم انهارده
حمزه. نعععععم تباتي فين ياما
نور. اييه مش اخويا ولما ازعل ولا اديق اجيله
حمزه. بدهشه قالها اخوكي وتزعلي وتدايقي وف نفسه قال دا الغلب دا ياربي وراح عليها وقالها مالك بس يا قلبي
نور. مليش انته اخويا وانا هنام هنا الليله ولا مش عاوزني طبعا منا مليش حد يتيمه ومليش صدر حنين اهئ اهئ
اسد. واقف عالباب ميت ضحك عليها وعلي حمزه اللي هيولع
حمزه. راح عليها وقالها نور حبيبتي انتي مش عرفه انهارده ايه بالنسبه ليكي ولينا فرقي ياما كدا واهدي
نور. انا قولت مش ماشيه من هنا وخصوصا الليله
حمزه. يابنتي حرام عليكي دا انا مصدقت وبص ل ياسمين وقالها ذنبها ايه المسكينه دي تكسري قلبها وفرحتها
نور. متتعبش نفسك مش همشي من هنا
حمزه. يا حبيبتي هو انتي لحقتي دا انتي لسه بالفستان ومسك ايدها وقالها قلبي لو اسد مزعلك تعالي وانا اصالحكم علي بعض مينفعش يا قلبي تزعلو ف ليله زي دي
نور. ليله ليله مالها الليله ماهي ليله زي كل الليالي الله
حمزه. استغفر الله العظيم انتي طلعتيلي منين وبعدين قالها نور يا حبيبتي الليله دخلتنا ولازم نور عصام
نور قاطعته وقالت لازم ايه يا قليل الادب وبصت ل ياسمين اللي عماله تضحك وقالت يلا يابت اعدلي السرير خلينا نام ف ام الليله دي وانته يلا من هنا انا تعبانه ومرهقه طول النهار
حمزه. ادعي عليكي بايه
نور. امشي يا حمزه انا مش خارجه من هنا
اسد. مشي علي اوضته لما شاف حمزه خلاص بينهار وبيخرج غصب عنه
حمزه. راح لعنده ودخل ورزع الباب وراه
اسد. ببرود قاله مالك ياعم ف ايه
حمزه. بعصبيه قاله مالي وكمان ف ايه انته مش شايف المجنونه مراتك عملت ايه دي اقتحمت الاوضه وبوظت الليله وتقولي مالي وبعدين قاله والمصحف انا هاين عليا اختقها
اسد. مسكه من ايده وقاله تعالي بس اقعد كدا واهدي
حمزه. يابرودك يا اخي وبعدين قاله بتزعلها ليه ف ليله زي دي هو ينفع منك كدا
اسد. والله ما عملتلها حاجه
حمزه. يعني قاصده تنكد عليا بجنانها دا
اسد. بالعكس
حمزه. بجد انت بارد ورخم
ابتسم. وقاله مش ممكن تكون خايفه ودا اللي خلاها تعمل كدا ميغركش انك بتشوفها شقيه وجريئه احيانا ف كلامها بس دا موضوع جديد عليها وطبيعي تكون خايفه وعلقها خلاها تعمل كدا وابتسم وقال معلش بقا جت فيك
حمزه. اتنهد وقال منك لله يانور قطعتي حبل افكاري بعد ما كنت مظبت كلمتين اقولهم للبت
اسد. هههههههه هههههه
حمزه. بتضحك طب قوم ياخويا تعالي خدها
اسد. لا خليها شويه
حمزه. هجم عليه وقاله والمصحف اخنقك انته انا اصلا علي اخري من مراتك وعمايلها
اسد. ههههه وبعدين قاله تعالي يا خويا وخرجو من الاوضه
ياسمين. ههههه يخربيتك يا بت يا نور ايه اللي عملتيه دا
نور. هههههه حبيت اغيظ حمزه شويه
ياسمين. والله كنت حساه عاوز يموتك وبعدين قالتلها اسد فين وازاي يسيبك تخرجي
نور. والله يا اخت ياسمين انا هربت من الاسد بين طرفة عين وانتباهتها وف لحظه كنت عندكم
ياسمين. ههههه بس تعرفي انتي بجد جيتي ف وقت انا كنت ميته من الخوف والكسوف ومش عرفه اصلا هتعامل مع الموقف دا ازاي واتنهدت وقالت يا الله قد ايه فعلا مش عادي
اسد وحمزه. برا الاوضه وسمعو كلامهم
اسد. سمعت يا ابو الغبي
حمزه. طب خبط بقا عليهم انا بجد عاوز
اسد. قاطعه وقال اخرص ياحيوان وبعدين سمعو صوت العربيات وصلو قاله يلا قبل يطلعو وخبط فعلا
نور فتحت الباب وقالت بهمس لحمزه عالله بقا تشرفنا علي الاستعجال دا كله
حمزه. سمعها وزئها علي اسد وقاله مش عاوز اشوفها لمده سنه وقفل الباب
نور. الكلب الحقير بيقفل ف وشي
اسد. ضحك واخدها ودخلو اوضتهم
نور. بتفرك ف ايدها
اسد. راح عليها ومسكها من ايدها وقالها بحبك وبموت فيكي وبكل حب واطمئنان قالها انا هدخل اغير ف الحمام وانتي غيري براحتك علشان نصلي
نور اومئت بعيونها وبعد شويه انتهو من الصلاه
اسد. ايه يا نوري مش ناويه تنامي
نور. بتوتر قالت انا عندي تصميم مهم كان لازم اعمله وتقريبا كدا بردو جعانه وجايز اكون عطشانه
اسد. بصلها وقال نور انتي خايفه
نور بس سمعت كلامه انفجرت من العياط
اسد. ضمها لحضنه وقالها حبيب قلب اسد ليه خايف انا اسد حبيبك عمري ماأئزيكي ولا ازعلك ابدا وتأكدي مليون ف الميه انك لو مش عاوزه اني اقرب منك دلوقتي مش هعملها انا يهمني راحتك يا قلبي
نور. يصتله وحسة براحه وآمان
اسد. بصلها بنظره اذتبتها عشقا وشوقا له
نور. وشها احمر ودفنت وشها ف صدره
اسد. شالها وراح السرير ونزلها بهدوء ومال عليها وهوووب ولحد هنا وانا لازم اخرج من عندهم دي ناس شكلها قليلة الادب واحنا ناس مؤدبه 🥰 ونروح بقا عند عرايسنا التانين
حمزه. ببتسامه حب راح علي ياسمين وقالها ااخيييرا
ياسمين. مكسوفه ومش بتتكلم
حمزه. لا ابوس ايدك اتكلمي اعملي اي حاجه انا مصدقت المجنونه دي تمشي وبصلها بخبث وقال ولا اقولك متعمليش انا اللي هعمل وانقض عليها ليذوبا معا ف بحور من العشق والغرام 😏🥰🥰 بقلمي نور عصام
وتاتي يوم الصبح
اسد. ببتسامه صباح الورد لاحلي عروسه ف الدنيا كلها
نور. صباح الجمال علي عيونك العسلي دول
اسد. مال عليها وباسها من شفايفها وبعدين قالها هما عيوني العسلي دول بس اللي حلوين
نور. اتلم يا اسد احسنلك
اسد. اتلم دا انتي كدا بقا عاوزه تتعاقبي
نور. لحد هنا وكفايه انت متعرفش انا مين ولا ايه
اسد. لا عارف من عيله كبيره قوي
نور واسد ههههه ههههههه
اسد. حضنها وقالها ربنا يباركلي فيكي يا عمري وبصلها بنظره ذات مغزي
نور فهمته وقامت من السرير وقالت والله اصوت والم عليك البيت كله واقولهم انك عاوز تتحرش بيا
اسد. هههههه وبعدين قالها قوليلهم وانا وقتها اعترف واقولههم انو مكنش تحرش بس انتي اتغرغرتي بيا وانا ف وسط اهلي وناسي اومال لو كنتي خطفاني كنتي عملتي ايه
نور. بقا كدا طيب وف لحظه كانت نطه علي ضهرو وقالت الحقني يا جدووووووو
اسد. رماها عالسرير وقالها يخربيتك يقولو ايه بعذبك
نور. ايوا بتعذبني الحقووووني يا ناس
اسد. مال عليها وقالها وما احلاه عذاب وانقض عليها
عند حمزه وياسمين
حمزه. يا صباح الياسمين علي احلي ياسمينا ف الدنيا
ياسمين. صباح النور حبيبي
حمزه. انتي قولتي حبيبي
ياسمين. بصتله ومش فاهمه يقصد ايه
حمزه. بجديه قالها للاسف يا ياسمينة قلبي انتي غلطي ولازم تتعاقبي علي غلطك
ياسمين. اناا
حمزه. ايوا
ياسمين. طيب انا قولت ايه
حمزه. اتعاقبي الاول وبعدين اعرفي وما عطاها فرصه تفهم مزحه معها وانقض عليها
وبعد شويه
نور. بعد ما جهزت راحت البلكون تستني اسد عقبال ما يخلص لبس وبفرحه غنت وقالت ليلة امبارح مجنيش نوم واحنا لسه ف اول يوم قبل مترميني ف بحورك مش كنت تعلمني العوووم مش كنت تعلمني العووم
حمزه وياسمين. سمعوها وهي بتغني
حمزه. ايه دا مش دي اللي كانت مرعوبه امبارح تعالي نغلس عليها شويه
ياسمين. بلاش
حمزه. والله منا سايبها
ياسمين. افتكر اني قولتلك بلااااش
حمزه. ههههههه واخدها من ايدها وراحو البلكونه بتاعتهم
نور. شافتهم وابتسمت
حمزه. يا صباح اللي بتغني ايه هو الاسد جامد قوي كدا لدرجة نساكي الدنيا وبتغني
نور. بمكر لانها فهمته قالت طبعا يا بني دا الاسد وانا خلاص بقيت اسده وعلشان كدا انا لازم افضحكم قدام العيله كلها واقول انك امبارح واحنا ف القاعه قولت ل ياسمين الحمد لله اننا اتجوزنا قبل ما حد يعرف اننا اصلا متجوزين من وراهم وفي بيبي جاي ف الطريق رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
حمزه. نهارك اسود انتي عاوزه تخربيها علي دماغنا وتطردينا من البيت والعيله كلها
ياسمين. ابتسمت وقالت انا قولتلك بلاااش البس بقا
نور. بصوت عالي قالت تعالي يا اسد شوف المصيبه اللي اكتشفتها تعالي يا حبيبي
اسد. كان بيسمعهم راح عليهم وقال مالو القمر مين زعله
نور. يا حبيبي انا مكنتش عاوزه اقولك ولا انكد عليك امبارح بس خلاص الكل لازم يعرف
ياسمين. علشان خاطري انا يا نوري استري علينا المره دي
نور. خاطرك غالي قوي يا ياسمين بس الواد دا
اسد. طيب لو قولتلك علشاني انا يا قلب الاسد
نور. بتنهيده قالت استغفر الله العظيم دايما تضغط عالوتر الحساس بتاعك من ناحيتي
اسد. هههههه وضمها لحضنه وقالهم جاهزين ننزل
حمزه. ايوا يلا بينا وبس خرجو من الاوض
نور وياسمين. حضنو بعض
حمزه. ايه دا دول كلهم كام ساعه وكمان لزقين ف بعض
نور. بس وحشتني وبلاش انته تتكلم احسنلك
اسد وحمزه. برضو حضنو بعض وباركو لبعض وكل واحد اخد عروسته والتفتو علشان ينزلو شافو باب اوضة خالد مفتوح و
محمود. بيحضنه ويقوله ربنا يخليك ليا والله من غيرك مكنتش عارف هعمل ايه انت ريحتني
نور. فتحت عيونها وصوتت وقالت يالهوووووووي يا خرابييييي يا فضحتك يا معتز يا جوهري وبصت ل خالد وقالت حتي انته كمان يا خالد تطلع معفن كدا وانا اللي كنت فاكراك محترم انا لازم اقول ل اميره تطلق منك مستحيل تقضل علي ذمة واحد زيك وبصت ل محمود وقالت اكيد انته اللي غويته انا سمعت كلامك ولازم افضحك ومسكت ياسمين من ايدها ونزلو علي تحت
محمود. اتفاجئ بكلامها وبقا مكسوف ومش عارف يقول ايه
خالد. ااه يا بنت الل
محمود. بصلهم كلهم وقال اوعي يكون اللي فهمته صح
حمزه. هو بعينه مفيش غيرو
محمود. ايييييه
اسد. معلش هي بس علشان اول مره ف تلاقيها بتحرق شويه وتوجع انما بعد كدا هتتعود وتلاقي نفسك مفضوح كل يوم الصبح واحيانا باليل وبهزار اكتر قاله بالك انته لو نور مفضحتكش كل يوم تلاقي نفسك ناقصك حاجه ويومك زفت ومش مرتاح
محمود. نعععععم وقام من عالسرير وقال انا لازم انزل ابرر موقفي
حمزه. تبرر موقفك لمين دول كلهم مفضوحين قبلك
محمود. ايه انا لازم اروح للحاج معتز يجبلي حقي ويردلي كرامتي
اسد. كان جاب لنفسه كدا هو اول واحد كرامته ضاعت ف البيت دا من يوم البت دي مشرفت هنا
حمزه واسد وخالد . هههههه ههههههههه
محمود. اوعي انته وهو ونزل وهما وراه
نور. واقفه ف الصاله وقالت يا اهل المنزل يا اهل الدار اغيتوووني انتو فيييين
ليلي وامل. طلعو من المطبخ مالك يا حبيبتي وراحو عليها
نور. فين باقي العيله
محمود. يا فضحتك يا محمود روحت بلاش
جدها واعماها. طلعو من اوضة المكتب وجدتها خرجت من اوضتها والكل قال صباح الخير لاحلي عرسان
نور قالت الحقوووونييييي
محمود. بصلها وقال ابوس ايدك بلاش
اسد وحمزه وخالد. واقفين هههههه وميتين ضحك
نور. بصت ل محمود وبعدين بصت ل ليلي وامل وقالت عصافير بطني بتصوصو عاوزه افطررررر
جدها. كلو إلا عصافير بطن حبيبة جدها
محمود. بتنهيده قال اشهدو ان لا اله الا الله
اسد وخالد وحمزه. بصوله ههههههه
العيله كلها باركت للعرسان وكانو مبسوطين
جدتهم. قالت ربنا يسعدكم يا حبايبي ويرزقكم بالذريه الصالحه يارب الكل قال آمييين
نور. راحت علي جدتها وقالت ادعيلي كويس
جدتها. والله يا بنتي بدعيلك
نور بمرح قالت لا يا سعاد انتي مكنتيش بتدعيلي من قلبك لانك لو دعتيلي كويس كنتي نجدتيني من ها الاسد امس
جدتها. فهمتها وضحكت واخدتها ف حضنها وبصت ل ياسمين وكمان ضمتها لحضنها وباركتلهم
وبعد شويه الكل اتجمع عالسفره
نور. يااااه دا انا كنت جعانه بشكل تقولش مكلتش من اسبوع
اسد. بهزار قال اومال مين ياختي اللي اكل الاكل كله امبارح
نور. بصتله وقالت لا تعبث بي أيتها الديك الشركسي ودعني افطر بسلام وبمرح قالت والله تراني احكي باللغه العربيه الفصحي طبعا ما انا مهندسه بردو الكل ضحك نور عصام
حمزه. ايه دا اتحولت من اسد لديك علي ايدها
جدها والكل هههههههه
اسد. كلي بقا واسكتي شويه
نور. قالت اتدري يا وجه القمر انت لو مكنت معي عالسفره مكنت راح اكل ولا اشعر بطعم الاكل
اسد. ابتسملها
نور. والله تراني اجول شعر رومانسي حقا اني لشاعره رومنسيه الكل ضحك
حمزه. اممم شاعره قوي
نور. مبلاش انته
حمزه. اعوذ بالله
محمود. بيتكلم مع جده بصوت هامس
الجد. ليه كدا يا ابني خليك معانا يومين
نور. قالت بيقولك ايه الواد يا جدو
الجد. ولا حاجه يا حبيبتي انا بس بقنعه انو يقعد يومين
نور. يا مصبتي هو غواك انت كمان لدرجه انك تقنعه يا معتز يا جوهري يا فضحتك يا نوووووور حتي الغالي ضاع منك
محمود. قام جري وقال انا ماشي ومش داخل البيت دا تاني
اسد وحمزه وخالد واعمامها وامل وليلي هههههه
جدتها. يابنتي حرام عليكي الواد قام من غير ما يكمل فطاره
نور. هو اللي قليل الادب اعمله ايه
روايات بقلم نور عصام
اسد. يلا اجهزو علشان هنسافر الشرم
نور. علي جثتي وجثة ياسمين
ياسمين. قالت وياسمين مالها دلوقتي
نور. انتي يابت مش قولتيلي انك مش حابه تروحي الشرم وهتموتي وتروحي جمصه
ياسمين. انااا
نور. ايوا انتي
حمزه. علي جثتي تروحي شرم من غيرنا دا انا اللي حاجز الفندق ومظبط كل حاجه
نور. يعني انت مصمم.......
يتبع الفصل التاسع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية نور و الأسد" اضغط على اسم الرواية