Ads by Google X

رواية احفاد المنشاوي الفصل التاسع 9 - بقلم ندى الشرقاوي "اميرة الرعد الجزء الثالث"

الصفحة الرئيسية

رواية احفاد المنشاوي البارت التاسع 9 "اميرة الرعد الجزء الثالث" بقلم الكاتبة ندى الشرقاوي

رواية احفاد المنشاوي كاملة

رواية احفاد المنشاوي الفصل التاسع 9

اوس بغضب /نهاااااااار ابو*كي اسوووووو*د
جنه بستغراب /انت بتقول اي 
اوس بضغب وغيره عاميه /اي اللي انتي لبساااه دا خرجه مع سو*سن ولا اي 
جنه /اي في اي لبسه فستان 
اوس /هو انتي ياتقفليها خالص يا تفتحيها علي البحري 
اي اللي انتي لبساه داااا 
وكانت جنه لبسه فستان احمر يصل أعلى الركبه فهو قصير للغاية وكب يظهر نصفها العلوي وزراعيها وجذاء اسود ذات كعب عالي يجعلها في كامل الانوثه والجمال وروج لونه احمر كأنه يزين حبتين من التوت

 
اوس بغضب /جنه انتي مش هتنزلي بالفستان دا
جنه بعند /لا هنزل يااوس 
اوس بغيره عاميه /واي الروج دا كله حطه البتاع كله ولا اي 
جنه /يااوس انا محدش عارفني هنا وحابه الفستان 
اوس مسح علي وجهه قائلا /استغفر الله العظيم يارب 
جنه انتي عاوزة تفهميني انك عاوزك تنزلي الشارع كده وانا اي يعني مش راجل علشان انزل بيكي كده اخدك الناس تتأمل فيكي اقولهم شوفوا مراتي لبسه قصير ازاي شوفوا رجليها ياينه ازاي بصوا جميله 
اتعصب من ان اي حد يشوفها كدة 
اوس بغضب /محدش ليييييه اي حق انه يشوفك كده ولا حته ابووووكي ساااامعه 
جنه كانت اصلا مش هتنزل كده هيا كانت عاوزه تشوف هيعمل اي بس 
اوس بغضب وصوت عالي  /انتي لسه واقفه اتفضلي غيري الزفت داااااا لو لسه عاوزه تنزلي يعني 
اتنفضت جنة من صوته العالي
ودخلت بسرعه غيرت ولبست فستان لونه اسود 
طويل من ورا وقصير شويه من قدام ومفتوح من فوق وطلعت

 
اوس بغضب /دقيقه وحده ودخل جاب شال شافه في الشنط
وحط الشال عليها وقال /متحصلش وتفكري انك ممكن تخرجي بالبس دا  تاني سااامعه
جنه قاطعته بشجاعه /لا مش سامعة
اوس /جنه انا هنا الراجل مش انتي الشغل حاجة والبيت حاجه علي فكره انتي تقدري تمشي اي راجل علي مزاجك في الشغل الا انا انا جوزك ياريت تفرقي بين الشغل والحياه الخاصه وياريت تمسحي الروج دا ياله لونه جامد اوي واحمر خالص
جنة بعناد/لا مش همسحه
اوس بخبث /تمام اوي انا اللي همسحه
وفي لحظه شدها واطبق شفتي*ها علي شفت*اه وبدا يقبلها بعنف يزيل الروج ويعاقبها ولكن بدا يتعمق ويقبها برقه كأنها زجاج يخشى ان ينكسر
كادت جنه ان تقع لكن اسرع اوس وامسكها من خصرها يثبتها أمامه وفضل قبلته ليأخذ نفسا
اوس /ابقا اشوفك تحطي روج تاني ودا اللي هيحصل مش هشيله بمنديل واديكي جربتي
ياله علشان ننزل
جنه وقفه مش بتتكلم 
اوس كتم ضحكته بالعافيه /ياله ياجنه
جنه كانت ماشيه زي الصنم بالظبط
ونزلوا تحت وطلعوا من الفندق كان اوس طالب عربيه
جنه ركبت بدون كلام 
اوس /اي ياجنه في اي مالك 

جنه ببرود /مفيش 
اوس ضرب الدركسيون بايده بعصبيه /اي ياجنه خلاص معنتش مقرب منك تاني للدرجه مش قادره علي قربي اوعدك مش هقربلك تاني تحبي نروح فين 
جنه /اي حته 
وقفوا قدام واحد بتاع غزل بنات نزل اوس جاب لجنة 
وركب 
اوس بحنيه /متزعليش مني انا اسف حقك عليا مش تزعلي مني يابنوتي 
ابتسمت جنه علي لقبها منه 
جنه /مش زعلانه 
اوس /يبقا تجيبي حضن بقا 
جنه /نزلني هنا انت حياتك كلها أحضان 
اوس بغمزه /بعوض اللي راح مني
جنه /هات الغزل البنات وشوف هنروح فين 
اوس /تؤمري ياجنتي 
وقضو يوم جميل اوي وكانت جنه بتتعامل بحريه عن حياه الشغل وكل حاجة نسيت هيا مين وفضلت تلعب وتجري ومش عامله اي اهتمام لأي حد
وروحوا علي الفندق واستعدوا للنوم 

 
رعد /جنه كويسه الحمد لله 
اميره بسعاده /بجد 
رعد /بكره هتكلمنا كلنا لأنها عاوزه تنام 
اميره براحه /براحتها اهم حاجه اني اطمنت عليها 
رعد بابتسامه هاديه /الحمد لله تصبحي علي خير 
اميره متأكده ان رعد اتغير 180 درجات بعد مو*ت سليم وبتحاول تخفف عنه /طب انا مش جايلي نوم تعال ننزل نقعد في الجنينه تحت 
رعد بستغراب /الساعه 1بليل 
اميره بابتسامه وهيا مسكه ايدة /عادي هو احنا بيفرق معانا ساعه ولا اي يابن المنشاوي 
ابتسم رعد بارهاق قائلا /بس انا مش قادر ياأميرتي ممكن يوم تاني وتسبيني استريح شوية 
اميره /لا وحياتي ننزل شويه او نقعد سوا 
رعد بدوم كلام شدها نيمها على السرير ونام جمبها وحضنها 
رعد /هشششش مش قادر والله تعبان اوي 💔سبيني استريح شويه لو سمحت 
اميره استسلمت للوضع /تمام نام 
رعد قبل راسها قائلا /متزعليش مني هعوضك والله بس بجد انا مش قادر 
اميره واديها علي شعره /نام يارعدي 
في أقل من خمس دقائق كان رعد نام
اميره بدأت تقراله قرآن وتدعي ربنا انه يخفف عنه حزنه 
ونامت هيا كمان

 
في صباح يوم جديد في اسطنبول 
صحيت جنه كان اوس محاصره بايده كأنها شيئ ثمين مثل الألماس يخشى ان يفتقده 
جنه بستغراب ان اوس كان نايم علي الاريكه(الكنبه) اي اللي جابه علي السرير 
جنه بصوت عالي وبخبث /اوووووووس 
قام اوس من النوم مخضوض /اي في اي مين ماااا*ت 
جنه كتمت ضحكتها بالعافيه ثم قالت /اي اللي جابك علي السرير انا سبتك علي الكنبه 
اوس وهو يدعي البرائه /ما انتي مش فاكره لا اخص عليكي انتي امبارح بليل جبتي وصحتين وقولتلي اوس انا مش عارفه انام علي السرير لوحدي تعال نام جمبي واحضني وانتي عارفه معرفش ارفصلك طلب ياجنتي 
جنه /ياكداااااب انا عملت كل دا لسه شايفني بت 13سنه ولا بطله روايه 
اوس بوقاحه /من نحيه انك بطله فا انتي مش بطله لا انتي بطل بطل يعني 
جنه /شوفت انا غلطانه مكنش لازم ناخد فرصه بقله ادب*ك دي خالص 
قوم يااستاذ علشان نشوف هنعمل اي 
وقاموا يشوفوا هيعملوا اي 

 
في الكلية عند فردوس 
امنيه ورقيه أصدقاء فردوس 
فردوس /انا زهقت تعالوا نروح اي كافيه 
امنيه /لا مش هعرف لان اخويا رن عليا وقالي انه هيجي ياخدنا 
رقيه /اخوكي دا قمر 
امنيه /مش شاطره غير تعاك*سي في اخويا استني اهو جه وبالمرة نعرفه علي فردوس 
دخل شاب وسيم وجميل قمحي البشره يمتلك لحيه خفيفه وجس*د ممشوق وعضلات سداسية 
يدعي قاسم الدمنهوري  عمره 27عام 
امنيه بابتسامه /اقدملك دا قاسم اخويا 
فردوس كادت ان تبتسم لكن اختفت ابتسامتها /انت 
قاسم /انتي 
رقيه /تعرفوا بعض 
فردوس بعصبيه /ايوه دا شخص مش محترم اصلا 
قاسم بعصبيه /احترمي نفسك يابت
فردوس اخدت الشنطه بتعتها ومشيت 
امنيه /كده ياقاسم تزعل وتمشي 
قاسم ببرود /وانا مالي هيا اللي قله الاد*ب 
ياله على العربية 
قاسم وجهه كلامه  لرقيه /وانتي يارقيه 
رقيه /نعم 
قاسم بعصبيه  /هتفضلي واقفه كتير علي العربيه ياهانم
رقيه بخوف /حاضر 

 
في الكليه عند خديجه 
خديجه /اذيكوا يابنات 
البنات بشمازاز /الحمد الله ياخديجه وانتي 
خديجه بابتسامه من تحت النقاب /الحمد لله نحمد الله 
احد البنات /هو انتي لبسك كله شبه الخيمه كده 
خديجه بعدم فهم /ازاي 
البنت /يعني لبسك واسع وطويل مش بتزهقي 
خديجه /لا مش بذهق بتزين للجنه ونعيمها
احد البنات قائله مقوله كذبه /بس انتي بتخفي اي يعني انا شيفاكي كنت واقفه مع شاب من شهر قدام الجامعه 
خديجه بصوت عالي  /انتي كذابه 
البنت ساره /لا مش بكذب انتي هتعملي فيها محترمه يعني ولا اي 
وبتحاول تشد النقاب من علي وجهه خديجه 
خديجه بتحاول تمسك النقاب جامد /اوعي اوعي انتي متخل*فه 
ونجحت البنت ان تشيل النقاب من علي وجهه خديجة 
خديجه صرخ*ت وحاولت تخبي وشها باديها لكن وقف امامها شخص قدرت ان تخبي وجهها في صدره وكان مالك 
مالك بغضب وعصبيه /انتي بتعملي اي يازبا*له 
ساره ببرود /اي تلاقيك واحد من اللي ماشيه معاهم 

مالك قلع الجاكت بتاعه وحطه على وش خديجه وقعدها وخديجه بتبكي 
راح عند ساره واخد منها النقاب بقوه 
مالك بصوت جمهوري والكلية كلها حوليهم /انا عمري ما مديت ايدي علي بنت بس هتحصل دلوقتي 
ورفع ايده وضرب ساره بالقل*م وقعت على الأرض من شده القلم وجنب شفتي*ها جاب دم 
مالك بصوت عالي /كل اللي هنا يفهم ويركز علشان كلامي مش هعيده تاااااني انا مالك المنشاوي ودي وكان بيشاور علي خديجه تبقا خديجه الشامي بنت اكبر رجل أعمال يوسف الشامي وكده انتوا عرفتوا احنا مين وانتي يابت انتي لو اتعرضتي ليها تاني والله ماحد هيعرفلك طريق سامعه 
ومشي راح لخديجة قومها وهيا مخبيه وشها في صدره وهو حاطتت ايده على رأسها 
دخل ركبها العربيه وركب وهيا مازالت تخبي وجهها بيداها وتبكي بغزاره 
وقف مالك في مكان بعيد عن الناس 
مالك بهدوء /خديجه 
خديجه بتبكي في صمت 
مالك بعصبيه من ضعفها /خديجه ارفعي راسك انتي مو يه راسك ليه انتي معملتيش حاجه غلط ومد ايده أداها النقاب خدي البسي نقابك وانا هنزل لحد ما تلبسيه 

نزل وهيا اخدت النقاب بسرعه ولبسته 
عند مالك 
مالك في نفسه /كان قدامي فرصه اشوف وشها الي انحرمت منه بس مقادرتش اشوفه هيا مش حلالي بس بإذن الله هشوفه في الحلال وهيا ملكي وملكه  قلبي 
دخل مالك ركب العربية 
مالك/انتي كويسه 
خديجه بهدوء /الحمد لله 
مالك /خديجه انتي ليه ضعيفه كده خليكي قويه ياخديجه علشان الناس كده هتعمل اللي هيا عاوزاه فيكي وانتي بتعيطي وبس انتي شوفتي جنه بيعملولها الف حساب ازاى علشان مخلتش اي حد يقول كلمه في حقها انتي لازم تكوني أقوى من كده ومتقوليش ان جنه بتدرب وانتي منقبه فا مش هتعرف تعملي حاجه اللبس عمره مكان عاق بالنسبه لأي بنت ياخديجه بالعكس انتي لبسك جميل اوي وانا نفسي اخواتي يلبسوا زيك انتي ملكه ياخديجه سامعه 
خديجه  ابتسمت من تحت النقاب قائله /حاضر يامالك 
مالك بابتسامه/حضرلك الخير ياديجه ياله اروحك بقا علشان عمو يوسف مش يقلق عليكى 

 
في الشركه 
رعد بتعب ظاهر /يارب انا تعبت 
دخلت اميره فاجاه بدون ما تخبط /واميرة هتريحك يارعدي 
رعد بستغراب /اميره اي اللي جابك حصل حاجه انا سيبك في المستشفى 
اميره دخلت وجابت جاكت البدله بتاعته ولبستهوله بسرعه 
رعد/اي ياأميره بتعملي اي
اميره /ياله هنمشي انهاردة اجازه من كله كله
رعد بتعب /ياأميره انا عاوز اشتغل
اميره باصرار /وانا قولت هنمشي يعني هنمشي هتزعلني وتقعد
رعد بهدوء/خلاص ياأميره
اميره /طيب يالة
وطلعوا
اميره للسكرتير /مستر رعد مش هيجي لمده يومين الغي اي مواعيد
السكرتير لرعد /اعمل كده يافندم
رعد /مش الهانم قالت كده اعمل وانت ساكت وبعدين لو قال اي اعمله من سكات
ومشيوا
تحت البناية
رعد /عملتي اللي في دماغك وقولي فوق اني مش جاي ومردتش اصغرك بس ليه كده
اميره /كده علشان انت تعبان و تريح أعصابك 
رعد /تمام ياله نرجع علي القصر
اميره /لا ما احنا اليومين دول مش في القصر ياله تعال وكمان مشيت السواق
رعد /بس انا مش عاوز اسوق
اميره /انا هسوق ياله بينا
ومشيوا

بعد مده وقفت اميره قدام عمارة
اميره بابتسامه /وحشتني الشقه قولت نقعد هنا شويه بعيد عن الناس
رعد /ياله ياأميرتي وطلعوا
وطلعوا الدور الحادي عشر دخلت اميره الغرفه ولبست قميص من قمصان رعد لونه ابيض وأضافت اليه حزام اسود ورفعت شعرها لاعلي علي هيئت ذيل حصان وأضافت بعض المساحيق التجميل 
وطلعت كان رعد مستلقي علي الاريكه من كتر التعب
اميره بصوت انوثي /رعدي
رعد بصلها وابتسم قائلا /عيون رعدك 
اميره راحت قعدت جمبه وبتلعب في قميصه /اممم انا قولت نيجي هنا علشان تريح أعصابك شوية 
رعد  وهو بيبصلها /اممم حلوه الفكره دي وكمل بغمزه   بس مش ملاحظه ان القميص بتاعي بقا احلي من اول مره جينا هنا ولا اى يعني سن الأربعينات جه عليكي حلو اوي 
اميره بخوف مصتنع /لا احنا نرجع القصر تاني انت بقيت كويس الحمد لله 
رعد شدها علي رجلة /لا انتي فاكره اني عجزت ولا اي وكمان دخول الحمام مش زي خروجه 
تعالي بقا نسترجع الذكرايات 

 
في اسطنبول 
جنه بتعب /ايوة باااس كده اظن احنا كده عرفنا هنعمل  اي
اوس /الا حاجة وحدة 
جنه بستغراب/اي هيا 
اوس /حوار الد*يسكو  وانك هتتعرفي عليه ودا مش لطيف وانا مش عاوز كدة 
جنه بخبث /ليه بس بفكر البس فستان امبارح الأحمر يوم الد*يسكو
اوس بغضب /علي جث*تي لو المهمه تتلخي عادي بس ان  راجل يشوفك كده دا مستحيل سااامعه وغيرته عامته مسكها من اديها جامد انتي كللك  ملكي انا وبس 
جنه /اوس ايدي 
اوس /سااامعه 
جنه /اوس ايدي 
اوس بص لقلاه ماسكها جامد ساب ايده ودخلت جنه البلكونه 
اتعصب اوس ودخل وراها ومعاه كريم لاديها 
اوس /انا اسف 
جنه بشرود  /ملاحظه انك بتتاسف كتير 
اوس بابتسامه /انا بتأسف لنفسى انتي نفسي هو انا بتأسف لحد غريب 
جنه بانتباه ومسرعه /اوس اوس شوف شوف 
اوس بصدمه /...
google-playkhamsatmostaqltradent