رواية نور الفصل التاسع
احمد :ده أنت جري اوي جاي تعمل كدهفي شركتي
عزت :انت عايز اي من جودي
احمد :مشكلتي مش معاه جودي مشكلتي معاه اخوها
عزت :اه وبعدين
احمد :يعني انا مش هسيب العيله دي الا لما ادمرها
عزت :ليه انتو أهل
احمد :كانو السبب في اشهار افلسنا
عزت :ازاي وانتو كنتوا يعتبر عايشين مع بعض
احمد :لا هما كانو وخدين أخواتي البنات كنوع من العطف
عليهم بالنسبه ان الفيلا بتعتهم هي فيلا العيله
ومينفعش يعيشوا برا
عزت :انت انسان مريض وعالفكره النمره اللي عملتها
ولا غيرت اي شي لاني كده كده هتجوز جودي
احمد :معندكش كرامه أنك تتجوز واحده كانت في
حضن راجل تاني
عزت :هو فين الراجل ده انت شايف نفسك راجل
احمد :انت بتغلط فيا
عزت :مقدرش والله انا فعلا بوصفك لانك مش راجل
الراجل اللي يحافظ علي بنت حبته مابالك بقي البنت دي
تبقي بنت عمه شرفه اللي لازم يصونه فلوس اي اللي تعمل
علشانها كده بسم الله مشاء الله قدرت تكبر نفسك
في وقت قليل وبقيت كبير في السوق بس السواد كان
لسه في قلبك الإنسان الناجح اللي يقع ويقدر يقوم
تاني علي رجله مش يعمل اللي انت بتعمله ده
بوص يا احمد انا مش جاي اديك حكم انا جاي اقولك
كلمه واحده بس انت مش لو اذيت جودي اقسم بربي
لو بصيت ليها بس متعرفش انا هعمل فيك اي ولو حابب
تشوف جرب بص ليها
احمد :انت عارف انا مين يلا
عزت :لا انت متعرفش انا اللي مين اقسم بالله ليكون
اخر يوم في عمرك ل وفكرت تعمل حاجه تاني
.
وأحمد ربنا أن ادهم مش فكر يقتلك ابعد عننا مفهوم وخرج
ودخلت فرح
فرح :جاي هنا ليه ده
احمد :اطلعي برا
فرح :مش طلبت ليه البوليس ليه
احمد :بس بقي حرام عليكي انتي اي شيطان ده خلاني
مليش لازمه
فرح :يعني اي هتسكت
احمد : قولتك برا يا فرح
فرح :وفلوسنا
احمد :ناقصك اي محتاجه اي
فرح :محتاجه ابويا اللي مات قهر بسبب اللي عمك عملوا
فينا محتاجه ارجع كل حاجه راحت مننا
احمد :واللي انا عملته في بنت عمي
فرح :اوعي تقول انك ندمان
احمد :ايوه ندمان علشان لو.حد عمل عليكي انا كنت
اقتله
فرح :انا مش مصدقه انك كده
احمد :احنا بقينا شياطين بجد وحسبي الله ونعم الوكيل
فرح :معقول كلام الواد ده اثر فيك كده
احمد :لا خلاني اشوف نفسي صغير أوي لما الغريب
بيحاول يحافظ علي بنت عمي وانا كنت عايز ادمرها
في المستشفي
نور :عزت راح فين
ادهم :مش عارف
نور ؛انا خايفه عليه اوي
ادهم انا راي عزت يمشي احسن
نور :انا عارفه أبن عمتي عمره ما هيعمل كده
ادهم :انا مش عايز فضائح
نور :مافيش فضائح وبكره تشوف
ادهم :متعرفيش احمد ده ممكن يعمل اي
نور :ولا هيعمل حاجه
ادهم :ازاي بس
عزت :زي ما قالت كده انسي كل حاجه راحت
ادهم :انت كنت فين
عزت :بعدين بقي عايز اطمن علي خطيبتي
ادهم : عزت انا عايز اتكلم معاك في موضوع
عزت :انسي اي كلام بقي عايزين نفرح ودخل لجودي
عزت :جودي ارجوكي انا محتاجك جمبي لازم تقومي
وجودي كانت عامله تعيط وهو يكلمها انا بحبك وخلاص
لو حد فكر يبصلك تاني اقسم بالله ما هسيبه عايش
يوم واحد علي وجه الارض انتي خلاص هتكوني مراتي
حبيبتي ودخلت الام عالكرسي
عزت :ماما أنتي كويسه
الام :اه بخير وجايه اطمن علي بنتي
عزت :قومي بقي حرام عليكي
الام :بطلي عياط يا جودي وحطي عزت في عينيكي
انتي لو لفتي الدنيا كلها عمرك ما هتلاقي زيه
نور :كفايه نكد بقي والحمد لله انها جت علي قد كده
ادهم :يلا بقي نخرج من هنا
هبه :ايوه صح انا زهقت من المستشفي دي
نور :بعد اذنك
هبه :عايزكي برا معلش
نور :وانا لا
هبه : ارجوكي يا نور اسمعني وخرجت
نور :نعم
هبه :،انا ندمانه والله
نور :بعد اي افرضي كان حصل ليها حاجه انتي اي شيطانه
هبه :والله العظيم انا عايزه اموت نفسي علي اللي عملته
نور :ربنا يهديكي علي نفسك والحمد لله لعبتك فشلت
هبه :والله قبل ما يحصل اللي حصل انا جيت وقولت ليكي
نور :ماشي يا هبه
هبه :يعني مش زعلانه مني
نور :مش هقول حاجه
هبه :لا مش عايزكي تزعلي مني
نور :خلاص يا هبه بس ياريت تتغيري
هبه:اكيد والله وبعد شهر من العلاج الطبيعي جودي بقت
كويسه وكانو بيجهزو لفرح جودي ونور اللي كانو في
الفيلا عند ادهم وفرح اتجوزت واحد عرفي وأخوها عرف
جالو صدمه نفسيه لانه كان عارف ان انتقام ربنا
هيحصل هيحصل وهو اللي عاش في فضيحه أخته
اللي هربت مع راجل اكبر منها ب٢٠سنه علشان الفلوس
وادهم خلف من نور بنت وعاشت جودي مع عزت وهبه
اتجوزت جلال وبقت بتحبه اوي
تمت النهاية.. اقرا ايضا رواية انفصام كاملة (جميع الفصول) بقلم هويدا زغلول (deliil.com)