رواية أسيرة الصقر الفصل العاشر والاخير بقلم جنات
رواية أسيرة الصقر الفصل العاشر والاخير
صقر. انا عرفت كل ده عشان ابويا كان حاسس انه هيحصله كده ....فحكالي
قمر. بابا... اكيد صقر بيكذب صح...اكيد الكلام ده مش حقيقي....
وحاول حسام يهرب فجأه صوت طل*ق نار......
صقر اترمي علي الارض...
قمر بصدمة. صقر....انت عملت في كده ليه...ضربته بالرصاص ليه...
وكانت هتروحله....راح مسكها حسام من ايدها...
حسام. اعتبري مبقاش جوزك دلوقتي يلا نهرب...
راحت بعدت إيده...
قمر. انا لازم اروح لصقر...
فجأه...سمعوا صوت صقر بيضحك....
حسام. مستحيل...
راح قام صقر ومسح التراب من عليه وقال...
صقر بسخريه. معاك مسدس...متقلقش عامل حسابي...كنت حاطت درع واقي للرصاص.....الحمد لله جيت عشان انتقم منك ول العملته في ابويا... وخليت قمر طعم عشان اتأكد انك هتيجي..
قمر. انت بتقول ايه...
راح خلع الدرع..ورماه علي الارض..
حسام. انا غلطان المفروض متبقاش في قلبك ....المفروض تبقي في رأسك... وكان هيض*رب الرصاص...راحت نزلت قمر إيد حسام.....راح زقها ووقعت علي الارض بسرعه وض*رب الط*لقه...
بس صقر تفادها...وطلع مسدس وض*ربه بسرعه علي رجل حسام...راح وقع علي الارض...
قمر بصراخ. بابا....
فجأه جم رجاله صقر وكانو هياخدو حسام....
صقر. سيبو لسه شويه مخلصتس ال انا عاوزه....راح بص علي قمر...وقال. خدوها هي...
قمر بخضه. انتو وخدني علي فين...خليهم يسبوني...سبوني...
واخذو قمر...وكل ما تبعد عن المكان الي هم فيه تلاقي صقر وقف قدام حسام ورافع السلاح علي رأسه...
كانت قمر بتشوف كل ده وهي بتعيط جامد وبتقول بصوت عالي...لأ يا صقر...متعملش كده...
وعند صقر وحسام...
صقر. المفروض انا اض*ربها في رأسك...
راح بعد صقر المسدس ال في ايد حسام برجله ورماه بعيد...
حسام كان مش عارف يقف عشان رجله وكان بيبص عليه وهو علي الارض...
بعد فتره صوت ط*لق نار....
راحت جريت قمر من رجاله صقر بسرعه واول ما راحت قمر....اتصدمت ولاقت صقر مرمي علي الارض...وسا*يح في د*مه...وملاقتش حسام في مكانه...
جريت بسرعه لصقر وحاولت تفوق فيه....
قمر بخوف. صقر.. صقر قوم..
"نرجع شويه بالأحداث عند صقر وحسام..."
صقر. انا لازم اضر*بها في رأسك...بس تعرف مش هعمل كده عشان انا مش قات*ل زيك.... الشرطه في الطريق الي هنا...هي هتعمل الصح معاك...
راح مشي صقر بس فجأه قام حسام وض*ربه في ض*هره بالسكي*نه المعه...اتصدم صقر واتألم.. وكان هيلف ضهره وض*رب طلقه في اي حته ووقع علي الارض...
"نرجع بقي لقمر"
قمر. حد يتصل بالأسعاف بسرعه...
احد رجاله صقر اتصل بأسعاف والباقي جريو وراحوا ورا حسام عشان يلحقو...
وعند حسام كان بيحاول يمشي عشان يلحق يهرب بس ملحقش وجم رجاله صقر ومسكوه وجت الشرطه في اللحظه دي واخذو حسام..وجت الإسعاف واخذوا صقر بسرعه وودوه المستشفي ودخل غرفه العمليات...كانت قمر قاعده بره...بالفستان بتاعها وعلي فستانها د*م صقر....
بعد فتره...
طلعت ممرضه بسرعه من العمليات...راحت جريت قمر وقلتلها. هو عامل ايه دلوقتي...
الممرضه. ادعيلوا..عشان هو فقد دم كثير ...وهو مش بيستحيب...راحت شافتها قمر بتاخد جهاز الصدمات الكهربائيه....واول ما قمر شافته اتصدمت ووقفت ماكنها من الصدمه....
وبعد مده طويله....
طلع الدكتور من الغرفه وكان بيسأل علي زوجته (قمر)
وكانت قمر لسه واقفه مكانها من الصدمه....
الدكتور. مدام قمر...
قمر بقلق. نع..نعم....
الدكتور. الحمد لله..اكتب له عمر جديد..هو في العنايه دلوقتي...
قمر مصدقتش نفسها من الفرحه....
وبعد ٢ شهور....
كانت قمر طول شهرين بتعتني بصقر لحد ما صقر رجع زي الاول وكان صقر ابتدي يحب قمر وحس بجد انه كان ظالمها بعد ما اكتشف ان نعمة اخذت كل فلوسها ومبقاش ليها حد...وفي يوم طلبت قمر من صقر الطلاق...
صقر. انتي بتقولي ايه...
قمر. معلش يا صقر...خلي كل واحد يشوف حاله...أنا استناك لحد ما تشد حيلك عشان مينفعش اسيبك كده...
صقر. بس انا مش هعمل كده...
قمر. ليه...
صقر. انا اسف يا قمر وياريت نفتح صفحه جديده مع بعض...
قمر. بس ليه مش عايز تسبني انت خلاص اخذت الي عايزه مني...وكمان...
راح قطعها صقر وقال. عشان بحبك يا قمر ومش عايز اسيبك...
تمت الرواية كاملو عبر مدونة دليل الروايات
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية أسيرة الصقر" اضغط على اسم الرواية