رواية بنت البواب الفصل العاشر 10
رواية بنت البواب الفصل العاشر
تاني يوم بعد الفرح قرروا الشباب انهم هيطلعوا رحلة باليخت علي ساحل البحر الاحمر .. ذهبوا الشباب في رحلتهم التي اعدوها..
مروان كان يرتدي تيشيرت ابيض و شورت جينز فاتح..
اسيل كانت ترتدي فستان ابيض طويل وحجاب متناسق مع لون الفستان وكانت جميله جدا..
مهاب كان يرتدي تيشرت ابيض في لبنى و شورت اسود عنود كانت ترتدي فستان لبنى وكانت هي و مهاب احلى كابلز في الدنيا ..
خالد كان يرتدي تيشيرت رصاصي و شورت اصفر ..
ندى ارتدت فستان يجمع بين الرصاصي والاصفر وكان هما كمان احلي كابلز في الدنيا..
صعدوا على ظهر اليخت كل واحد ماسك زوجته اللي يعشقها وكان مستلم الدفه مروان واسيل كانت واقفه جنبه وهو حاضنها بايد و بيسوق اليخت بالايد التانية ..
مروان باس اسيل في خدها ونظر لها بعشق:ها مبسوطه؟
اسيل بسعاده :طبعا مبسوطه مش انت جنبي يبقى لازم اكون مبسوطه وفرحانه انت اصلا سعادتي في الدنيا دي يا روحي..
مروان قبلها قبله طويله عبرت عن كل كلام الدنيا و بعدين بعد عنها ونظر لها بعشق: لما انتى تقولي كده انا اقول ايه بس واخدها في حضنه واغمض عينيه مستمتع باللحظه اللي هو فيها..
عند مهاب وعنود
عنود واقفه عند اول اليخت وفرده ايديها الاتنين كانها طايره ومهاب حاضنها من ظهرها بتملك وهي وهو في منتهى السعاده مهاب بعشق باسها من رقبتها و قال لها : بحبك.. و اخذ نفس عميق يستنشق فيه عبير ريحتها اللي لو كانت زي الخمر كان زمانه سكران..
عنود حاضنه ايده :انا كمان بموت فيك يا بوب قلبي ..
عند خالد وندي..
خالد كان بعيد عن الاسود اللي مش مخلينه ياخد راحته مع حب وعشق طفولته وده طبعا علشان هما طبعهم غيور جدا حتى على اختهم مع ان هما اصلا في دنيا تانيه...
خالد قبل ندى قبله لاول مره في حياته والقبله دي عبرت عن مدى شوقه وعشقه كل السنين اللي فاتت..
ندى ارتجفت من اثار القبله بس هو ضمها ليه اكتر فضلوا فتره وبعدين بعد عنها وهي كان وشها احمر و مكسوفه علي الاخر خالد رفع وشها وبص في عينيها بعشق وشوق: بحبك اوي .. بعشقك ياندي
ندى :انا كمان بحبك وبعشقك يا روحي..
كل ابطالنا كانو في منتهى السعاده في عالم تاني كل واحد فيهم بيعبر على حبه بطريقته الخاصه بيه..
مروان وقف اليخت في نص البحر واخذ اسيل ونزل..
مروان : يا مهااااب ..خاااالد ..انتم فين وفعلا تجمعوا مع بعض
مهاب بص لندى وقالها :مالك يا ندى هو الواد ده عمل لك حاجه مال وشك احمر كده ليه
ندى باحراج: احم لا مفيش يا مهاب مالي ما انا كويسه اهو دي اكيد بس الشمس مأثرة عليا..
مهاب بخبث : اه الشمس
طب قولي للشمس تتلم علشان
متزعلش مني ..
خالد بغيظ :اما صحيح واد غتت انت مالك واحد ومراته ايه اللي دخلك انت
مهاب علشان يغيظه : لا يا بابا لما تبقى في بيتك انما طول ما هي عندنا يبقى مالنا و نص ..
وفضلوا يضحكوا ويهزروا واليوم كان في منتهي السعادة وخلص اليوم بسرعة عليهم ..
نزلوا من اليخت
أسيل بصت لمروان بطريقة طفولية : خسارة اليوم عدي بسرعة
مروان: عادي يا حبيبتي وقت ما تحبي نطلع تاني.. وبغمزة.. بس لوحدنا .. انا وانتى والبحر وبس
اسيل بحزن : ازاي بقا ده خلاص انت هتروح شغلك وانا هنزل الجامعة ..
مروان ضمها : انتي زعلانه بقا علشان انا نازل الشغل ومش هتشوفيني غير كل شهر مرة
اسيل بعدت عنه : ايه بتقول ايه .. ازاي مش هشوفك غير كل شهر انت بتهزر صح ؟!
مروان بضحك : هههههه تعالي بس زعلتي ليه وضمها ليه اكتر طبعا بهزر انا مقدرش يعدي عليا يوم من غير ما اشوفك وبعدين انا كل يوم هوصلك الجامعة ..
اسيل بفرحة سقفت زي الاطفال: ايوا بقا هو ده الكلام..
مروان بابتسامة .. مجنونة ..وبعدين قالها.. بكرا اعملي حسابك نروح نشترى لبس الجامعة..
اسيل باحراج منه: احم .. لا مفيش داعي انا اصلا عندي كتير..
مروان بص لها بحب وقالها : اولا انتي مراتي ومسئولة مني وكل طلباتك مجابة .. بس انا طبعا عارف ان انتى عمرك ما هتطلبي حاجة .. علشان كده بكرا من غير كلام تكوني جاهزة ننزل سوا..اوك
أسيل بحب : اوك..
في عربية مهاب
مهاب ماسك ايد عنود وسايق بالتانية وهي حاضنه دراعه ونايمة على كتفه ومغمضة ومستمتعة باللحظة..
مهاب : عنود
عنود بهيمان: اممممممممم
مهاب: انتي نمتي ؟
عنود : لا يا حبيبي .. علي فكرة كنت عايزة انزل اعمل شوبنج بكرا علشان الجامعة ايه رايك تيجي معايا علشان بصراحة مش عارفة اشتري ايه بعد ما لبست الحجاب..
مهاب :بس كدا انتي تؤمري ( طبعا هو مبسوط علشان هينقي لبس عنود بنفسه وعلي مزاجه .. هو اصلا مش عايزها تخرج ولا حد يشوفها لانه انسان غيور جدا..ربنا يستر من اللي جاي يا عنود)
يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية اضغط علي اسم الرواية " رواية بنت البواب "