رواية دهب الفصل العاشر والاخير بقلم شروق الحاوي
رواية دهب الفصل العاشر والاخير
دهب بصدمة: نعممممممم هو مين دا اللي جوزي ذمبا
حمزة بحمحمة: لا ياسين
دهب بصدمة: اية ازاي
ياسين بتوتر: عمي انا لسة... قاطعته
دهب: انت لسة اية وانت جوزي ازاي
حمزة بتوتر: انتي قولتيلة جوا "اني تزوجت من دهب لا لملكية العرش"
دهب: ايوا ودا معناه اية بقا إن شآء الله
حمزة: انتي كدا بقيتي مرات ياسين علشان كدا اختفوا ومفيش حد قرب منك
ياسين بتوتر: دهب انتي مراتي علي سنة الله ورسولة
دهب بغموض: كمل
ياسين بستغراب: انتي مش زعلانه
دهب بجمود: كمل في اية تاني متخبي واتجوزتني ازاي
ياسين: انا سفرتلك المالديف وهناك قبلت حمزة بية وطلبت اتجوزك وهو مرفضش ولا تردد دقيقة بس كل اللي طلبة مني اني احميكي
وانا قولتلة هحميكي لو اضطريت افديكي بــ حياتي وو يعني
دهب ببرود: كمل
ياسين: دهب انا بحبك وانتي عارفه كدا كويس
دهب بحزم: في حاجة تانية مخبيها ياحمزه بية
حمزة: يابنتي افهميني انا عملت كدا علشان احميكي واتقصدت اجوزك لياسين من غير معرفتك علشان اقدر احميكي وحكيتلك علشان لو حصلك حاجة وانا مش جمبك تقدري تتصرفي
دهب: اه تمام بعد اذنكم
ياسين امسك معصم يدها: استني رايحة فين
دهب بحزم: سيب ايدي يا ياسين
ياسين: لا مش هسيبة ومش هسيبك ابدا
دهب: عايز مني اية السبب اللي اتجوزتني علشانة خلاص انتهي
ياسين بحب: انا اتجوزتك علشان بعشقك مش بس بحبك حتي العشق كلمة قليلة علي اللي في قلبي ليكي
صدقيني انا مجنون بيكي تقبلي تتجوزيني وتكملي نقص حياتي وتبقي انت الحياة بالنسبة ليا
دهب بدموع: هتخدعني تاني وهتكذب عليا
ياسين بحب: اوعدك طول مافيا نفس مش هخبي عليكي شئ ولو اضطريت في يوم صدقيني يبقي غصب عني انا بحبك ومش هقدر اخسرك ابدا
دهب بحب: وانا كمان بحبك علي فكرة وموافقة اكملك في الحياة وتبقي سندي ودنيتي
حمزة بحب: حيث كدا بقا عايز اقولكم علي مفاجاءة
دهب وياسين: اية هي
حمزة: طبعا انتو عرفتوا ان اللي كان معاكم جوا دا مش انا ودا جني بشكلي
دهب: اه
حمزة: دا كان ذمبا
دهب بصدمة: ايية يعنيي اية الخطر لسة موجود
حمزة بضحك: مفيش حاجة اسمها خطر خلاص كله هينتهي من دلوقتي انا قدرتي امحي اللعنة عن طريق ذمبا
دهب: ازاي
حمزة بتوضيح: كل اللي حصل جوا كان حقيقة ماعدا وجودي بمساعدة زمبا قدرة اظهر العرش والقصر وانتي اتجوزتي ياسين وبكدا انتهي العرش وانتهي شراكون
دهب: ازاي يعني
حمزة: قولتلك شراكون محتاج وريث للعرش ومفيش عنده وقت كان مستني تكملي 18 سنة ومكنش لسة عنده وقت فقرر يحارب من وانتي لسة 12 سنة فخدتك وسافرت ومرجعناش غير لما عديتي السن
دهب: يعني هو مكنش يقدر يوصلي هناك
حمزة: يقدر بس ميقدرش يرجعك مصر او يعملك حاجة غير وانتي جوا القصر وهو محتاجك علشان العرش وبدا يهاجمك من اول متميتي سن ال18 ولما كملتي ال19 جبتك هنا علشان نقدر نقضي عليه لان قوتة ضعفت والوقت بيعدي منة وكمان بجوازك من ياسين مكنش هيقدر يإزيكي لانك مربوطة ببشري يعني حتي لو وصلتي للعرش مكنش هيقدر يإذيكي ودلوقتي نقدر نعيش حياة طبيعية
دهب: وذمبا
حمزة: ذمبا هيظهر وهيفضل معايا علي اساس بشري
دهب: اذاي
حمزة: مش هقدر اتخلي عنة هو هيفضل معايا علي طول
دهب ركضت وحضنت والدها شكرا يابابا بجد انا بحبك اوووي متسبنيش تاني ابدا وانا اوعدك مش هبعد عنك مهما حصل
حمزة: وانا بعشقك ياقلب ابوكي
ياسين بغيرة: ماكفاية بقا بقالي 19 سنة مستحمل الاحضان والبوس خلاص بقا كفاية
حمزة بغيظ وانت مالك ياض بنتي وانا حر وهتفضل في حضني طول العمر متغاظ لية بقا
ياسين: لا هي مراتي وهتفضلي في حضني انا وجذبها لاحضانة ومفيش حد يقدر يخدها مني
حمزة بغضب: دي بنتي انا اوعي ايدك كدا ابعدك
ياسين بغضب: لا مش هبعد دي مراتي خلاص مش هسمح لحد يقرب منها
حمزة بغضب: ذمبااااا
ولكن هذة المرة لم يظهر تلك الهيئة المخيفة وظهر بهيئة بشرية وكان وسيما للغاية
دهب بإنبهار: واو مين دا انت ذمبا
ذمبا: اجل
دهب بضحك: يخربيت جمالك
ياسين بغيرة: دهب
دهب بضحك: استني بس يايسو دا طلع مز بجد متقبلش تتجوزني انا يبني ونخلف مزز زيك كدا
ذمبا بإبتسامة رائعة لم يروها من قبل وبمثل لغتهم: موافق اية رايك انتي
دهب بصدمة: اية دا انت بتتكلم زينا ياسو الحق دا طلع بتكلم زينا
ياسين: امم وبعدين
دهب بحب: بحبك وبعشقك وبموت فيك
ياسين: وانا بموت فيكي ياعمري وحياتي وكل دنيتي
مليكتي ومملكتي وعذراء قلبي
اتيت اليكِ بقلب رافض للحياة ومعني الحياة إسمكِ
رديني إليكِ
اعيدي نبض قلبي
اعيدي إليٰ الحياة
اعيديني محبوبتي انتي الحياة بالنسبة لي
اعيدي لقلبي نبضة بإسمك وهو الحياة
تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية دهب" اضغط على اسم الرواية