Ads by Google X

رواية المطلق والعذراء الفصل الثاني عشر 12 بقلم صابرينا

الصفحة الرئيسية

    رواية المطلق والعذراء الفصل الثاني عشر بقلم صابرينا

رواية المطلق والعذراء الفصل الثاني عشر

عاش عاصم وسيلااااا اجمل سنه ف حياتهم
الا ف يوم مشئوم
كانت سيلا نائمه بالفراش بجوار عاااصم فجاه بدا صدرها يعلو ويهبط
وتنهج بشده
وتتعرق
طخ
طخ
لا لا لااااااااااااااااااااااااا
استيقظ عاصم ووجد سيلاااا تنهج وتتعرق
عاصم:سيلاااا سيلاااااا فوقي دا كابوس فوقي
استفاقت سيلااااا تصرخ قائله لاااااااا
عاصم:مالك ياحبيبتي دا كابوس استعيذي بالله من الشيطان الرجيم
اخذت سيلاااا تشهق بالبكاء
عاصم:مالك حلمتي باايه.
سيلاااا:انا بحبك ومقدرش اعيش من غيرك اوعي تسيبني ف يوم من الايام او تظلمني
ضم عاصم سيلاااا. الي احضانه قائلا
عمري ماحااسيبك ف يوم من الايام او اظلمك
سيلاااا:دا وعد
عاصم:اه انا عاصم الشريف بوعدك اني افضل جمبك طوول العمر واني عمري مااظلمك
سيلااا:بس 💔انت من حقك انو
عاصم واضع يده علي فمها
عاصم: مش عايز ابقي اب لولاد انتي مش امهم
سيلااا:بس انت من حقك انك تكون اب ليه حظك كدا وحش معايا
عاصم:انا بحبك ومبسوط وحظي احلا حظ ف الدنيا كلها
سيلااا:احلا حظ ف الدنيا كلها وانت بتشوف كلام الناس عليك عشان متجوز بنت حراام
عاصم بصوت عالي سيلااااا
سيلاااا:السكوت مش هو الحل يااعاصم ولا حايغير من الحقيقه شيء اني بنت حرررام واني مش قادره اكون ست كامله زي الستات واجيبلك ابن يفرحك
ربنا ابتلاك بيا
انا منفعكش ياعاااصم
طلقني
هنا عاصم لم يتحمل قولها لهذا الكلام الفارغ
امسكها بعنف من كتفيها
وانزلها من الفراش لتقف امامه علي الارض
انت لو قلتي كلمه طلاق تاني
مش حايحصلك خيير انتي فاهمه
سيلاااا:انا مش قادره اكون ام
طب انا مش عارفه اكون بني ادمه الاول عشان اكون ام
انا بنت حررررام ياعاصم
صفعها عاصم علي وجهها
ثم احتضنها بشده واضعا جبهه راسه مقابله لجبهه راسها متحدثا بصوت ذو بحه رجوليه هادئه
لا انتي حبيبتي انا وبس
مراتي انا وبس بتدوري علي هويه وانا موجود ليه
والاطفال ربنا كريم
بس وضغط علي اضراسه بشده
طلااااااق ليه. انتي ملك عاصم الشريف وبس
محدش ليه الحق يشوفك غيري
ومش حااسمح لحد انو يقرب منك ولا حتي بكلمه سلااام انتي فاهمه
سيلاااا:الحب حايجبلك اطفال
عاصم:الاطفال الي بيجوا من غير حب
بيكونوا غلطااااات وانا اتجوزتك لاني حبيتك
متجوزتكيش عشان تجيبيلي اطفال افهمي
.......................................
ف اليوم التالي
استيقظت سيلااااا من نومها فوجدت باقه زهور حمراء
وكارت كتب عليه.... بحبك
ابتسمت سيلااا ابتسامه حزينه فا زوجها يفعل المستحيل ليسعدها ولكنها غير قادره علي انجاب اي طفل
........ف المقر الخاص بالعمليات الخاصه.........
ف مكتب العميد
دق دق
العميد:ادخل
دخل عاصم بهيبته المعهوده

العميد:قناص الجيش
عاصم:وحشني يابطل فينك
العميد:عيب ياولد
عاصم:حااااضر طب الست جميله اعلنت عليك العصيان.
العميد:اهو روحنا ف داهيه المهم
عاصم:اه شكل ف مهمه جديده
العميد:تفهمها وهي طايره
سينااااااااء
عاصم:حرام عليك داانا ابن اختك ليه الحدفه البعيده دي كلها وبعدين داانا عريس مليش نفس اقعد شويه مع عروستي
العميد:😒😒 عريس بقالك سنه ومش عارف تقعد معاها
عاصم:داانا داخل الشرطه بواسطه
اي ياخالي
دا عشان نظري 6/6 تطمعوا فيا و تبهدلوني كدا
داانا خسيت النص
العميد:عاااااصم .
عاصم:هو انا قولت حاجه
تمااام يافندم
بس سينااااء حرررررر
العميد:يالا ياعاصم مش عايز افرغ العهده ف دماغك
عاصم:لا وعلي اي يرضيك مراتي تترمل والعيال
يقولولك انت الي قتلت بابايا اه يابابايا
انا حااروح احسن مااجيبلك شللل
العميد:ملف القضيه حاتلاقيه علي مكتبك
خرج عاصم ذاهبا لمكتبه
جلس بمكتبه ليري اسم الملف امجد احمد الصواف
الشهير ب ((((ماااالك سينا))))
عاصم:شكلها حاتحلو يامالك سينا
قرا عاصم الملف جيدا وعاد لمنزله
ف قصر الشرررريف
عاد عاصم متعب من العمل
فوجد والدته تجلس ف القصر حزينه
عاصم:مالك ياامي ف اي
جميله:روحنا نكشف النهارده انا وسيلااا والدكتوره قالت الحمل بالنسبه ليها صعب قوووي
وهي من ساعه ماجينا قافله علي نفسها ياحبه عيني وبتعيط اطلع ليها ياابني شوف مالها
صعد عاصم للجناح الخاص به
ف جناح عاصم
دخل عاصم بهيبته الي جناحه الخاص.
سيلاااااا
سيلاااا تمسح دموعها وترسم بسمه بسيطه
نعم
عاصم:انتي ليه عايزاني اطلقك
ليه مصممه تخليني اطلقك
ليه مش راضيه تنسي انك من وقت مااتجوزنا وانتي حرم عاصم الشريف. ليه تخافي وانا معاكي
وليه مصممه علي الاولاد.
يعني لو كنت انا عندي مشكله ومبخلفش
تسبيني وتقوليلي
لاء انا عايزه عيال
يعني الجواز بالنسبه ليكي اولاد
ولا مفيش اولاد ارميكي
وانتي لقيطه فا مش مهم
للدرجه دي شايفاني مش راجل
اتجوزتك عشان بحبك وحااحميكي
شايفاني واخد اشتراكي سلعه والمقابل دا اني الاقي ولاد ولو مفيش اولاد اهينكراو اتجوز عليكي او ارميكي ف الشارع لانك ملكيش اهل
سيلااا ببكاء عا عاصم
عاصم:اخرررررسي
اذا كنتي مش شايفاني راجل وخايفه ارميكي ف يوم من الايام كنتي سبيني ليه تعلقيني بيكي
واحبك
وانتي اصلا اتجوزتيني هروب من الي حوليكي ولما لقيتي عندك مشكله ف الخلفه
خلاص اتاكدتي اني حااسيبك ف دلوقتي بتعيطي
خايفه ارميكي ياسيلااا
شايفاني مش راجل للدرجه دي
شايفاني ندل
الحب ازمات ياسيلااا ازمات
وانتي من اول ازمه بتهربي وفاكره انك كدا بتضحي لانك بتحبيني
انتي مش مضحيه انتي واحده ضعيفه
خايفه
سيلاااا:ازمات يااعاصم
اعتزل مايؤذيك ياعاصم
سيبني
كل الي سببتهولك من اول يوم جواز ان المجتمع قال عليك انك ااتجوزت واحده لقيطه
والي قال انو غلط معاها لانها بنت حررام ملهاش سعر
ملهاش عذريه
لقيطه
عاصم:وانا سكت يومها
خليتهم يتكلموا عليكي
سيلااا:مش كل واحد حايتكلم حاتروح تضربه وتحبسه ياعاصم احنا مش عايشين لوحدنا احنا عايشين ف مجتمع مبنيه كله علي كلمه واحده
عذريه
سيبني ياعاصم
طلقني
احنا الاتنين حانرتاح
امسكها عاصم من كتفيها بتعنيف
وتحدث بهسيس الافاعي
طلاااق لاء
سيلاااا:انا مش عايزاكي يااخي افهم
ضرب عاصم سيلااا كف
ووقعت علي الفراش
ولم يا تحمل رفضها له فااغتصبها
وكانه ينتقم منها لرفضها له مع انه يعلم لما تفعل ذلك
ولكن لم يعجبه
حديثها واستسلامها للعادات والتقاليد.
وباان الزوجه اله انجاب الاطفال
.......................................................................
استيقظت سيلاااا متعبه
فوجدت ورقه كتبت عليها
عارف انك كارهاني
ومش طيقاني بسبب الي عملته امبارح. انا اسف وعارف ان الاعتذار كلمه مش كافيه للي عملته فيكي امبارح
بس انتي بتقولي اسيبك
انا بحبك
انا سافرت شهرين سيناااء مهمه خاصه
عايز ارجع الاقي سيلاااا
حبيبتي
واين المفر اذ كان اعتزال مايؤذيني يؤذيني
كانت تبكي بشده فهو يحبها رغم ماتفعله معه وتحزنه
تسبب له الالم
وياتي يداويها
وكاان حبها مصلوب بقلبه
لا يصلح الموت التقليدي للتخلص منه
..............................................................
ف الجيش
العميد :حاتطلع زراعي ياعاصم
وحاتلاقي هناك مرشد يدشدك للطريق لسيناء
المرشد دا تبعنا ووصله بينا وبينك ف نقل معلومات مالك سيناء
اعرف اكبر قدر معلومات عنه وعن شغله
ولو حسيت بانهم كشفوك
اميد فاهم حاتعمل اي
عاصم:طلقه ونستني زعيمهم الجديد
العميد:تمام بس خلي دا اخر حاجه حاتعملها
متنهيهوش عشان ترجع بسرعه
عاصم:تمام
....
................................................................
عل الطريق الزراعي لسيناء
كان عاصم ينتظر المرشد
ف الواحه
كانت تدندن
انا الي حظي قليل وماليش ف الحب جانب
ياجلبي امته تميل وينوبك من جانب
الحب لف ودار
علي الجلوب بالدور
وانا الي عايشه ف نار
ياجلبي امته تدوق طعم الهنا والشوق
بدل القسا والحرمان
دخل الشيخ عمران
عمران:هاااك اهنه (تعالي هنا)
بنت سينا:كنه ويش فيك (مالك فيك اي)
عمران :الظابط علي وصول يالا اتمشي روحيله ليصطادوه
بنت سينا:طيب وخر وخر (طيب ابعد ابعد)
بروحله
كان عاصم ينتظر المرشد
كانت تاتي اليه متمايله ترتدي العبائه السوداء الغجريه
وتضع النقياب المنقط بطريقه بنات الواحه
وقفت اما عاصم
بنت سينا:كنك
عاصم:نعم ياختي
دايس تدريسني
عاصم: اد دا ان شاء الله
بنت سينا:الحضر اغبياء
بتبصلي كدا ليه
عاصم:انتي مين
بنت سينا:المرشد الي حايدلك للطريق
عاصم:عاصم
بنت سينا: وانا اسمي( صبا)
بنت سينا :يالااااااا


يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent