رواية احفاد المنشاوي البارت الثاني عشر 12 "اميرة الرعد الجزء الثالث" بقلم الكاتبة ندى الشرقاوي
رواية احفاد المنشاوي الفصل الثاني عشر 12
رعد بصدمه /انتوا
أكرم ويوسف /مفاجأه صح
رعد بصدمه /هيا مفاجأه فعلا بتعملوا اي هنا
أكرم بخبث /قولنا نقضي اليوم هنا
رعد جه يقفل الباب
..... /استني ياخالوا
فتح وكانت تاج وخديجه وتيام وأمير /كده ياخالو بتقفل الباب
رعد بتوهان /لا ياقلب خالوا ادخلوا
دخلوا وبعدين دخلت ياسمين ومرام
ياسمين /حلوه المفاجاه
رعد بدون وعي /مش عارف
دخلوا رعد جاب كرسي من علي السفره وراح فتح الباب وقعد
رعد بصوت عالي /ابعت يالي تحت ابعت لسه في ناس تاني ولا اي
أكرم بضحك /لا معتش حد حماتك وحماك جايين في الطريق وامك وامي قالوا مش عاوزين يجوا ناس اصيله
رعد قام ودخل الكرسي وقفل الباب ودخل الاوضه
يوسف /البس حاجه لتاخد برد وانت كبيرة وعجزت
...... /دا لنفسك انا لسه شباب
دخل رعد وقفل الباب جامد
اميره بخضه/اي في اي
رعد بجنون /في ان عيالك اتفقوا عليا والكل بره
اميره بخبث /طب حلو علشان نقعد كلنا سوا ونتسلي
رعد قرب منها ومسكها من خصرها/لا انا متفقين لوحدنا وبعدين انا لسه مشب*عتش منك ولا هش*بع اصلا 23سنه متجوزين ولسه بحس اني متجوزك امبارح
اميره مسكت وشه باديها وقابلته قبلات متفرقه/انا معاك ومش هبعد عنك ابدا تعال نطلع بره بقا عيب يفضلوا لوحدهم
رعد /ماشي بس غيري هدومك
اميره /ما العبايه اهي وهلبس طرحه
رعد /لا البسي عبايه غير دي دي حلوه اوي عليكى
اميره بابتسامه /حاضر وانت غير ياله
غير رعد ولبس شورت احد الركبه لونه اسود وتيشرت ابيض
وطلعوا
رعد /ولادي حبايبي اي سر الزياره الجميله دي
انس ببراءه /وحشتنا
رعد /واختي
ياسمين /وحشتنا
رعد /وابن عم مراتي
يوسف /وحشتنا
رعد بعصبيه /وحش اما يكلك منك ليه ليه ليه
اميره بضحك /اهدي خلاص يا رعد
اميره /هدخل احضر فطار
رعد /ياسمين ومرام
ياسمين ومرام /نعم
رعد /علي المطبخ ياحلوه منك ليها ياله
ودخلوا يحضروا الفطار ويقضوا اليوم سوا
مارك /كنت إريك أيتها الجميله لكن لابس سوف تأتي الي قريبا
احد الرجال /سيدي العمليه متي
مارك /بعد شهر سوف نسلم ونستلم
الرجل /تمام سيدي
وغادر المكان
في تركيا
اوس وأيده علي شعر جنه /هتفضلي برده طفلة في نظري ياجنتي
اوس /جنه جنه
اوس /جنه
جنه صحيت /نعم
اوس بابتسامه /صباح الفل تعالي ياروحي
قام وشال جنه ودخل الحمام غسلها وشها وطلع جاب المنشفة
اوس قعدها علي السرير وراح جاب بوكس من الدولاب
وقدمه ليها
اوس/اتفضلي *انا اسف اني عليك صوتي عليكي
جنه /انا اللي اسفه واوعدك مش هعمل حاجه من وراك تاني
فتحت جنه البوكس وكان في شوكولاتات كتير واكسسوارات وعلبه اخيره صغيره كان فيها سلسله رقيقه وجميله
اوس /تسمحيلي البسك السلسله
جنه /اه
لبسها اوس السلسله وقبلها في عنقها
اوس بهزار /ما تيجي ننسحب ونعمل شهر عسل هنا ولا اي
جنه /جنه مبتنسحبش من مهمه لو فيها مو*تها
اوس /وانا هفضل معاكي ولو هنم*وت سوا انا مستعد تعالي ننزل نفطر بقا تحت وبكره هتروحي تقابلي مارك بس بشروطي انا
جنه برفع حاجب /شروطك
اوس /اه
اوس واحد بعد علي يده /مفيش لمس مفيش قعده لوحدكوا
انا بس اللي مسمحلي المسك انا بس اللي ايدي تلمس ايدك سامعه ولو شوفتك لبسه فستان عريا*ن تاني هقطعه عليكي ياجنه
جنة /موافقه
اوس /تمام كده ننزل نشتري لبس بقا
جنه /ما الفساتين جوه
اوس /لا دول هتلبسيهم ليا انا وبس مش لحد تاني
والسلسله متخلعهاش من رقبتك ابدا
ياله قومي البسي
جنه /وانت خد شاور تاني
اوس بستغراب /لسه واخد
جنه /رحتك كلها سجاير علي فكره
اوس بابتسامه /حاضر هدخل
دخل اوس الحمام وبدأ يكح بطريق غريبة جدا روحه بتنسحب منه
جنه بقلق قامت بسرعه وفتحت الباب بدون تردد /اوس اوس
اوس مش عارف يبطل ووشه احمر خالص ومش قادر يقف
جنه سندته وطلعته بره الحمام وبدأت تهديه
جنه بقلق /اوس مالك
جنه بدأت تعيط /وحياتي اهدي
اوس لسه وشه احمر
جنة بدأت تمسح علي وشه باديها براحه
اوس بدا يهدي شويه ويرجع طبيعي
جنه حضنته لأنها كانت خايفه عليه
اوس بحنان/اهدي انا كويس
جنه /انت.... انت تعبان اوي
اوس بتهرب /لا انا كويس والله كحه عاديه
جنه برفض/لا لا مش كويس
اوس /لا كويس ياحبيبتي ياله قومي البسي
جنه بعدم ارتياح /تمام
وقامت غيرت ولبست بنطلون اسود وتيشرت واسع لونه ازرق ولمت شعرها ونزلت هيا واوس يشتروا لبس
في المول
جنه بزهق /يااوس دا خامس فستان اقيسه ومش يعجبك
اوس في نفسه /حلوين اوي اوي اوى مالهم البنطلون والتيشرت كنت زعلان منهم ليه
اوس /لا خدي واحد تاني
جنه بنفاذ صبر /حاضر وخدة فستان نبيتي طويل حرير مقفول
وطلعت
اوس /ايوه حلو دا
جنه /فعلا حلو بس مش ملاحظانه مقفول اوفر
اوس /لا لا دا جميل تعالي اختاري شوز حلو كده
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند رعد Nada Elsharkawy
مالك بتوتر /بصراحه كده انا
رعد بستغراب /انت اي
مالك /انا عاوز اخطب
في اللحظه دي خديجه قلبها اتكسر
أكرم بغمزه/ايوه ياعم
رعد بعقلانية /مش شايف انك لسه صغير شويه يامالك
يوسف /رأي من رأي رعد
مالك /تمام
اميرة /طب نعرفها الأول
مالك بزعل /مش لازم لما يأذن ربنا
مرام /طب احنا نعرفها
مالك بتوتر /خلاص مش لازم سلام عليكم واخد مفاتيح العربيه ومشي قبل ما يسمع اي حاجة.
اميره بزعل /مكنش ينفع كده يارعد دا هيتخرج السنه الجايه
رعد /معرفش بقا بس لسه صغير ابنك 21 سنه
اميره /كان في طريقة احسن من كده
رعد /معرفش بقا
اميره /بس ابني في ايده يفتح بدل البيت عشره
رعد بعصبيه /بفلوسه مش بفلوسي تقدري تقولي ابنك لو خطب هيصرف منين ولا هيفضل يصرف وياخد مصروف مني لازم يعتمد علي نفسه وانتي مش هتخافي علي ابني اكتر مني
أكرم بهدوء /اهدو ياجماعه مش كدة
يوسف /صلوا على النبي كده
الجميع /عليه افضل الصلاة والسلام على رسول
يوسف /انت غلط يارعد لما رفضت طلب ابنك من اول مره كان المفروض براحه وتقوله اتخرج الأول وبعدين نفكل في الخطوبه وممكن يتجوز علي طول اما رفضك مره وحده دا غلط
أكرم /رأيي من رأي يوسف
ياسمين /وانا
رعد بعصبيه /خلاص هتحكموني
وقام ودخل الغرفه بكل عصبيه
اميرةة بحرج/عن اذنكوا دقيقه
دخلت اميره ورا رعد
اميره حضنته من الخلف /كده تتعصب
رعد /اي اللي جابك روحي تطمني علي المحروس ابنك ما انا اللي طلعت غلط
اميره برقه/حبيبي متزعلش انا كنت زعلانه علشان مالك بس بس انت عارف غلاوتك عندي
اغمض رعد عينه من رقتها وحنانها
رعد لف ليها /مش قادر بضعف بكلمه منك
ضحكة اميره ضحكة عاليه
أكرم من الخارج/متصلحوش اوي كده ياأميره
رعد بعصبيه /بس يا (لفظ خارج)
وطلعوا بره
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
علي النيل كان قاعد مالك
مالك في نفسه /غبي غبيييي عاوز تتقدم وانت 21 سنه وانت اصلا لسه مخرجتش غبي هتصرف عليها من فلوس اب ك مثلا ولا لا ولا هيا ها هتوافق بيا اصلا مش ممكن يكون في حياتها حد تاني ورفض الفكره تمام لا لا هيا مش بتحب هيا من وهيا
عندها 4سنين انها بتحبني وهتتجوزني انا
مالك فاق لنفسه /4 سنين اي يامالك ما تفوق لنفسك دا عندها 20 سنه
مالك /اقوم بقا بدل ما اتجنن جننتيني ياديجه
🌺🌺🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
انس بص في ساعته وقال /ياله ياصحبتي
تاج بضحكه /ياله ياصحبي
أكرم بستغراب /ياله علي فين
انس /اصل انا قررت اكون صاحب تاج لأنها معندهاش صحاب وهيا قبلتني
ياسمين بصدمه /انتي بجد قررتي يكون عندك صحاب
تاج برفض /صاحب واحد وبس
رعد /اممم حلوه الفكره دي ياانس ياله خد تميم وتيام وأمير وخديجه معاكوا
انس بصدمه وبوقه مفتوح /هاااا
أكرم بخبث /اه اهو كلكوا تخرجوا سوا ويكون يوم حلو
يوسف /ولا عندك مانع
انس /لا مفيش اي مانع اتفضلوا
وهو طالع وجهه كلامه لاميره
انس /امي وحياتك وانتي بتدعي ادعي عدل الله يخليكي
ومشي
خديجه /انا مش عاوزه اروح هقعد هنا
يوسف /قومي روحي معاهم واتفسحي ياديجه ياله
خديجه ببرائه /اصل عاوزه الحق قيام الليل
يوسف بابتسامه علي تفكير صغيرته/الساعه لسه 9 متخافيش
انس /متخفيش لو حبيتي تصلي هوديكي المسجد
خديجه بفرحه مثل الأطفال /تمام خالص ياله بينا
ومشيوا
وهما تحت شافوا مالك طالع
انس /ياله تعال معانا هنخرج
مالك وعيونه متعلقه بخديجه /حاضر ياله
انس/هنروح بعربيه وحده مش هتكفي
مالك /انا هاخد خديجه وفردوس
انس /تمام واتحركوا كل واحد علي العربيه
🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
عند جنه واوس دخلوا الجناح وكانوا فرحنين اوي واليوم كان حلو
اوس وهو بيحضنها /انا مبسوط شكرا علي اليوم الجميل دا بجد
جنه بستغراب ان بيشكرها /بتشكرني ليه انا اللي المفروض اشكرك
اوس /جنه انا بحبك اوي اوي اوي وقرب عليها يقبلها لكن رن فونها وكان ظاهر علي الشاشه مارك
اتعصب اوس وكان جمبه فازة مسكها رماه علي الارض كسرها
اوس بعصبيه /عاوز اي الساعه عشره بليل
جنه /اهدي يااوس هشوفه عاوز اي
ردت جنه
جنه /اهلا سيد مارك
مارك بغزل /اهل ياجميلة
اوس لسه هتكلم جنه مسكت ايده جامد وبصتله بمعني اهدى
جنه /هل يوجد شئ
مارك /اريد ان اقابلك بكره ياحلوتي
جنه بنرفزه /ماريا سيد مارك ماريا
مارك بحرك لأول مره /اقابلك ماريا اريد ان احكي لكي بعض الشغلات
جنه /تمام بكره في تمام الساعه 5مساء
مارك /تمام
وقفلوا
جنه /خلاص اهدي بقا
مسك اوس اديها وباسها بشوق
اوس /ادخلي غيري
جنه بابتسامه /حاضر
ودخلت واوسدخل البلكونه
وكلم حد
...... /انت اتجننت علبتين سجاير في يوم واحد
اوس ببرود /ساعه وحده
..... /انت بتمو*ت نفسك بقا
اوس /معرفش اهو اللي حصل بقا
جنه من الخلف /بتعمل اي يااوس
اوس /..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احفاد المنشاوي" اضغط على أسم الرواية