رواية اسيرة الصاوي الفصل الرابع عشر 14 بقلم سجدة جمال
رواية اسيرة الصاوي الفصل الرابع عشر
افكركو حبايبي وقفنا المرة اللي فاتت لما سليم وعلي هيلبسو عشان يروحو المول و سيدرا و تاليا كانو يياخدو الفلوس عشان المول بردو
ف يوم مليئ بالاحداث تستيقظ سيدرا ع صوت المبنه المزعج تؤتؤ مش ع الشباك المرادي
سيدرا: نا عارفة ان الواحد مايعرفش ينام خالص ف البيت دا
هناء وهي داخلها تصحيها
هناء : اي يبت انتي انهبلتي بتكلمي نفسك
سيدرا: طالما ف البيت دا اتوقعي كل حاجه
هناء: ومالو البيت دا ان شاءلله ي ست كخه انتي
سيدرا: مزعج ي نبع الحنان مابعرفش انام ساعتين ع بعض
هناء بشهقة: ي مصيبتي ساعتين ع بعض دا انتي بتامي 13 فاضل اي بقا مانمتهمش
سيدرا: ماهو دا مايكفيش
هناء: هو الكل عشان مايكفيش قوم علتيلي الضغط ع الصبح كتك البلاه
سيدرا: يوووووه قومت قومت اه واعملي حسابك ان نا نازله المول كمان ساعتين نا وتاليا
هناء: عارفة يختي بس اياكي ثم اياكي تعملي مشاكل بلسانك دا سامعة
سيدرا: احم هحاول
هناء: طب يلا قومي افطري وصلي وتعالي اعملي معايا شوية اهو استنفع بيكي ف حاجه
سيدرا بضجر: حاضررررر (والله نا زيك ي اختشي مابحبش اقوم من مكاني)
عن الشباب
علي: هننزل دلوقتي ولا لسه شوية
سليم: ساعه كدا
علي: اشطا
سليم: بقولك اي هتروح تتقدم امتا ي تاليا
علي: والله مش عارف اصل قلقان لترفض
سليم: لا متخفش مش هترفض
علي بستغراب : واي اللي مخليك واثق كدا
سليم:، ركز ع ملامح وشها ونتا تعرف بتحبك ولا لا مش سرحانه فيك وكدا يعني
علي: اوباااا دا انتا معلم
سليم بغ، رور مصتنصع: عارف
علي: تبا لتواضعك ي اخي
علي: طب وانتا هتعمل اي ب، رضو معاها
سليم: دي عايزلها روقان كدا عشان اعرف التصرف معاها دي دماغها عايزة الكسر
علي: وربي حصلل بس كاريزما
سليم بغيره: عللي للمره المليون بقولك اتلم والا قسم بالله ماهخلي ف وشك حته سليمه
علي بخوف لانو عارف سليم بس مش بيح، رم: اني افس
عند المجانين ف البيت
سيدرا: بتخبط ع تاليا بطريقة هبلة
تاليا من جوا وبترقص: مين مين مين مين
سيدرا: افتح افتح افتح
تاليا: مين مين مين
سيدرا: افتح ماتفتح بالعباية
تاليا: ايواااا ياااه
سيدرا وهي هتموت من الضحك: هموتت خلصتي ولا لسة
تاليا: خلصت يلا.
تاليا و سيدرا: جود باي ي سهررر
سهر: جود باين ي كلاب
ونزلو ويلا نروح المول احنا كما
تسريع الاحداث الكل راح المول
سيدرا: بكام الچيبه دي ي حاج
الشخص: 180
سيدرا بردح: 180عفريت يعفرتوك دي اخرها 110امين
الشخص بغضب: 110 اي انتي جاية تخسريني
سيدرا: ما انت كمان بتنصب علينا
الشخص: يقولك اي عاجبك خدي مش عاجبك سبيها وامشي
سيدرا: لا سبحان الله اصل نا مستنياك تقولي امشي طب منا همشي.بس هخادها بالسرع اللي قولت علية
الشخض بعصبية: بت الواحد مش فايقلك كفايا اللي فيا
سيدرا بخبث: ها اخدها ولا اقول للناس دي كلها انك حرامي وهما بقا هيشوفو شغلهم معاك قولت اي
الشخص ببعض الخوف: اعلي مافخيرك اركبيه
سيدرا بخبث اكبر: يبقا انتي اللي جنيت ع نفسك 1,2,3الح..
قطعها يد الشخص: خلاص خلاص الله يخربيتك امسكي الچيبه اهي حار ونار ف جتتك
سيدرا؛ طب م كان من الاول رجالة تخاف ماتختشيش
نروح عند الشباب
علي: اي رايك ف البنطلون دا ي سليم
سليم: حلو لو فية منه هات اتنين
علي: اشطا ي زمانه
سليم: بقولك اي بعد ما نخلص هنروح ناكل اكل بحري قولت اي
علي: هي ي عايزة كلام طبعا موافق
عند البنات بقا
سيدرا: بت ي تاليا اي رأيك ف اللي حصل للرجل
تاليا؛: دا انتي قادرة ابو شكلك
سيدرا بضحك: ماهو دا اللي بيمشي ف الزمن دا
سيدرا: اه صح هنروح مطعم بحري عشان ناكل ااهخ
تاليا: موافقة طشبعا
يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا