Ads by Google X

رواية المطلق والعذراء الفصل الخامس عشر 15 بقلم صابرينا

الصفحة الرئيسية

    رواية المطلق والعذراء الفصل الخامس عشر بقلم صابرينا

رواية المطلق والعذراء الفصل الخامس عشر 

عاد عاصم الي القصر ينوي علي عذاب صبا
فوجد الجميع يهنئه
جميله:مبروك ياابني
الف الف مبروك
عاصم:علي اي
جميله:صبااا حامل
عاصم:اااي
جميله :اكيد الفرحه مش سعياك شوف ياابني ربنا عوضك عن جوازتك الاولي جوازه الندامه
اهي بنت الحرام كانت عايزه تلبسك ابن الحرام ابنها
بس الحمد لله ربنا كشفها علي حقيقتها وعوضك بصبا
وحاتشوفك ابنك بعد كام شهر
انا فرحانه قوووي ان حايجيلي حفيد صغير العب معاه وادلعه
عاصم:صبا فين
جميله:ف اوضتها بترتاح
دخل عاصم غرفه صبا فلم يجدها
فوجد الخادمه تنظف الغرفه
عاصم:فين صبا
الخادمه:الهانم ف جناحك يابيه
ذهب الي جناحه كالثور الهائج كيف لها ان تدنس غرفته التي جمعته بسيلاااا.
فوجدها ملقيه صوره سيلااا علي الارض وقد كسرتها
واتت بملابس سيلااا وعبائتها بااكياس للقمامه
صبا وانتبهت لوجود عاصم
صبا :انت جيت امته ياحبيبي
عاصم بصوت جهوري :سيبي الي ف ايدك دا حاااااالا
صباااا:انا برمي حجات الخاطيه بنت الحرررام ف الزباله
عاصم وقد اعطي كف لصباا ادي لسقوطها علي الارض تنزف الدماء من وجهها
هبط عاصم للارض وامسك بشعرها
واقترب من اذنها بهسيس يشبه الافاعي
بنت الحررررام دي اشرف منك
يابنت امجد الصواف
صباااا مذهوله
اانت
ذهب عاصم ليجلس واضع قدم علي قدم
عاصم:ابوكي خاف علي نفسه زقك بدال المرشد
وكنتوا بتبلغوني بمعلومات غلط واوصلها غلط للداخليه
كمان يوم العمليه
وهمتوني ان البديل الي حطتوه دا هو امجد الصواف
طب انت تعملي نفسك مرشد ماشي
حاتستفيدي حمايه ابوكي
بس الي مفهمتوش هو
ليه تتجوزيني وانتي كنتي متجوزه
صباااا ببكاء :اانت بتقول اي
عاصم بصوت غاضب :بقولك اتجوزتيني ليه يابت سينا وانتي كنتي متجوزه
وهمتيني ليه اني اعتديت عليكي وانت اصلا لا عذراء ولا نيله
اتجوزتيني ودخلتي حياتي دمرتيها ليه
خلتيني اقتل مراتي وابني زي الحيوانات
داانا حتي مرحمتهاش
دا الحيوانات حتي بتدفن اعدائها وانا رميتها زي الزباله حتي مصرحتش بدفنها
وخليتها ف المشرحه مجهوله هويه
عاصم وكان يكسر الاثاث الموجود بالغرفه ليه
ليه
ليه تؤذوني فيها ليه
ليه تدبري لعبه حقيره عليها وتطلعيها خاطيه ليه
عاصم يلقي بالاشياء من حوله
الا ان وقعت عيناه علي صوره سيلااا واخذت تدمع عيناه
Flash
سيلاااا ببكاء تلتقط انفاسها الاخيره
مش مسمحاك
مش مسمحاك ياعاصم
Back
عاصم بصوت غاضب يصدر صوت زئير اسد غاضب
قالتلي مش مسمحاني
كان يتطلع الي يديه ناظرا لها
والدماء عليها
عاصم:شوفي
شوفي دا نفس لون الدم
بتاع ابني الي قتلته وهو ف رحمها
مرحمتهوش وقتلتهم هما الاتنين
عارفه يعني اي قتلت اكتر بنت حبتها ف حياتها
عارفه يعني اي كنت بتمناها من الدنيا
انا قتلتها وقتلت ابني قتلتهم بدم بارد انا حتي مااكرمتهمش لما قتلتهم ودفنتهم
انا رمتهم زي اكياس الزباله ف الخربات
شوفي الدم شوفي دا لون دم ابني ومراتي الي قتلتهم
صباااا:انسي الي حصل وكانها مدخلتش حياتك
وتعالا نبدا من جديد تاني
انا وانت
وهنا اشارت صبا لرحمها وقالت وابننا
انا حامل
والولد دا حايعوضنا عن سيلاااااا
عاصم بذهول
انسي بالبساطه دي انسي اني قتلت حب حياتي
صبا بصررراخ لاء
لاااااا هي مش حب حياتك انا حااعملك كل الي انت عايزه
هي مش حب حياتك انا الي ضحيت بكل حياتي عشانك
انا قتلت جوزي
كنت بكرهه حبيتك انت
انا دسيت ف الاكل منوم وفضلت جمبك لحد ماالشيخ شافنا وجبرك تتجوزني
كانت تتحدث صباا بشفاه مرتجفه
بص بص ااانا انا
حااسلمك ابويا واقولك علي عملياته ومخازن السلاح
وحااقولك علي قالنا علي اخبارك انك جاي لينا
وحاتعمل اي
حااعملك اي حاجه بس انساها هي ماتت
هي مش حاتحبك زيي
انا انا الي بحبك
انا قتلت المرشد وجيت مكانه
وانا الي وقفت لابويا اما كان عايز يقتلك
كان عارف انك ف الطريق وجاي
انا حبيتك
هنا وجثت صبا علي قدميها تتوسل عاصم
انساها وخلينا انا وانت وابننا نعيش من جديد
ارمي كل حاجه وراك
انا حاابقي جمبك
حبني انا وبس
هي بنت الحرام دي مكنتش بتحبك قدي
انتي ملكي انا وبس
انا وبس خلينا نرسم حياتنا وطموحتنا انا وانتي لابننا
عاصم يضحك كالمعاتيه
ههههههههههه صدقيني انا حااخلي اقصي طموحاتك انك تتنفسي بس مش تعيشي
صبا:يعني اي انت حاتقتلني
عاصم:اااي الي بتقوليه دا اقتتلك انتي وابني
اطمئنت صبا بداخلها ولكن سحب عاصم صبااا من شعرها يجرها للاسفل
الا ان القاها بالارض
عاصم:دا نفس المكان الي رميت فيه سيلاااا فكراه
تجمع الجميع لرؤيه مايحدث
جميله:حرررام عليك ياابني
دي حااامل
سيبها
عاصم:ليه مقولتيش كدا لما عملت ف سيلاااا
ليه مادفعتيش عنها ولو شويه مش يمكن ظلمناها
جميله:انت حاتساوي بنت الحرام ببنت الحلال سيلااا الي مكنش عندها لا اهل ولا عيله
كانت واحده رخيصه واخده شرفها تجاره للي يشتري اكتر
عاثم بغضب
بسسسسس
بسسسس ولا كلمه
هنا وقد امسك عاصم عنق صباااا
عاصم:انطقي
قوليلهم الحقيقه
صبااا ببكاء :الحقيني ياماما جميله
حقيقه اااي بس
عاصم:بغضب حقيقه الي حصل لسيلااا وانك انتي ونور الي دبرتوا المؤامره الرخيصه دي عشان تطلعوها خاينه
انطقي
جميله واصابتها الدهشه
جميله:اي ياعاصم الي بتقوله دا هو للدرجه دي
بنت الحررام هوستك وعايز تطلعها شررريفه بعد ماخانتك
تحدث احمد بحزن
احمد:الواضح ان بنت الحرررام ياجميله الي بتتكلمي عنها
طلعت دموعها اشرف مننا كلنا
جميله:احمد انت بتقوول اي
احمد:البنت دي اتزقت علي عاصم من سيناء
وجت خربت حياته وخلتنا كلنا نتاكد ان سيلااا خاينه
جميله ببكاء تتذكر حديث سيلااا
Flash

تعرفي ليه متمنتش اقول ياماما
جميله :ليه
سيلاااا:لان الام مكانتها عظيمه زي مكانه الرب
فااتمنيت لقب الاب
حاجه صغننه مطمعتش والله
اب
سند
اسمع كلمه بنتي.
بس متوفقتش ولا مره وحد اتبناني
ويجي امير زي قصص الروايات
عايز يتجوز لقيطه
وضع احمد كفه علي كتف سيلااا
احمد:بتتمني ليه وانا وراكي
جميله:تعرفي لو واحده تانيه مكانك كنت جبتها من شعرها
بس هو في ام تغيير من بنتها
تعالي ف حضني ياقلب مامتك
Back
جميله:اانا
انا خليت الخدم يقلعوها هدومها
ويلبسوها خيش
انا اذيتها وجرحتها ورمتها برا بيتي زي الزباله
انا
انا اذيت البنت الي اعتبرتني امها وجت عليها بظلمي وغلي
فضحتها وهي كانت بريئه
جميله بعيون باكيه محمره
Flash
سيلااااا بعيون باكيه وجسد ينزف الدماء من كافه انحاءه
سيلاااا:مش مسمحاكم
مش مسمحاكم
Back
جميله:ماتت يااحمد وهي مش مسمحانا
ماتت ياااحمد واحنا جرحناها واذيناها
وذليناها
................................................................
عز:يعني اخيرا عرفتوا ان سيلاااا بريئه
بس متاخر قوووي بعد ماماتت هي وابنها
بس الي مفهمتوش عاصم عمل اي ف بنت سينا
ريهام:معرفش
دي كانت اخر مره اشوف فيها عاصم بالشكل دا
وكمان اخر مره اشوف فيها صبااا
عز:طب وابنه مش انتي بتقولي انها كانت حامل
ريهام:من الحادثه دي
وعاصم ساب الداخليه
قفل جناح سيلااااا وسابه
وتمل جناح ليه لونه باللون الاسود
وكان حاطط فيها صوره سيلااا
بعد الحادثه دي وعاصم بقي متعقد
من كل بنت
كل بنت ممكن تكون عذراء
مش عارفه اذا كان اتعقد لانو شك ف عذريه سيلااا
ولا لان بنت سينا ضحكت عليه وفهمته انو اعتدي علي بنت عذراء
ولا من اي
كل الي اعرفه ان قناص الداخليه من الوقت دا
وحياته بقت ميته زي قلبه بالظبط
عز:طب ووعد
اي حكايه وعد وعاصم
ريهام:وعد دي كانت احلا حلم جميل حلمت بيه لعاصم
عز:يعني انتي السبب الي عرفتي وعد علي عاصم
ريهام:داالي كنت فاكراها زمان
بس عاصم يعرف وعد من قبل مااعرفها انا
عز:ازاي
ريهام: ازاي دي هو الوحيده القادر علي حكايتها
عز:طب احكيلي عن وعد لما عاثم طلقها
عايز اعرف حصل اي ليها
عايز اعرف كمان حكايه قاسم
وليه متجوزتيهوش
ريهام:ليه تفتح ف جروح ردمتها من زمااان
عز:لان الجروح دي دلوقتي بتاذيني ياامي
ريهام :حااحكيلك من وقت ماوعد كانت ف العنايه وبتموت
.................. ............ ................. ................ .....
ف المستشفي
الطبيب:قدامها 48ساعه
لو عديتهم حاتعدي مرحله الخطر
عاصم:ارجوك اعمل اي حاجه المهم تبقي كويسه
الطبيب :ان شاء الله
احمد: ان الاوان نتكلم ياابني
نزل عاصم واحمد للاسف ليتحدثوا
جميله:عاصم ياابني
سيلاااا ازاي عايشه واحنا دفناها
عاصم:دي وعد مراتي
جميله ببكاء :ااي دي مش سيلااا بس
عاصم:وعد شبه سيلااا بس مش سيلااا ياامي
جميله:ياريتها كانت سيلاااا ياحرقت قلبي عليكي ياسيلااا يابنتي
ياوجعي عليكي وقهرتي علي عملته فيكي
احمد:اهدي ياجميله مش احنا روحنا عملنلها عمره عشان ترتاح ف قبرها
جميله:انسي ظلمي ليها وان اخر كلمه قالتها مش مسمحاني
انسي خوفي انو يتردلي ف بنتي
وان مستنيه اليوم الي الاقيها مظلومه ومقهوره
احمد:كانت لعبه قذره واتعملت علينا
عاصم :انا حااروح الماذون دلوقتي
جميله:ليييه
عاصم وقصي لهم ماحدث له ولوعد
جميله:لييه ياعاصم
لييه تعمل فيها كدا
انتي مكفكش الظلم الي حصل قبل كدا
عاصم:ارجوكي ياامي
انا مكتش فاكره وعد
انا كنت مخدوع
جميله :مخدوع
طب فهمني ازاي
عاصم:وعد امانه عندك
لان وقت الحساب جه
انا وبنت سينا لازم نتواجه
.........................................
ف شقه قاسم
كانت ريهام بين ذراعي قاسم
بجواره تغط ف نوم عميق


يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent