رواية المطلق والعذراء الفصل السادس عشر بقلم صابرينا
رواية المطلق والعذراء الفصل السادس عشر
ف المستشفي
وقد فات علي وجود وعد 48ساعه
كانت السيده جميله جالسه علي المقعد بجوار فراش وعد
تحدث نفسها
جميله:يااااه لو الزمن يرجع بيا لورا
ياااه لو الزمن لف ورجع بيا تاني مكنتش شكيت فيكي ياسيلااا وكنت وقفت جمبك ياابنتي
وانتي يا مسكينه
اول ماشوفتك افتكرتك هي
بس واضح انك انتي وهي مشتركين ف نفس الالم والعذاب اتكتب عليكم اليتم وكمان تتعذبوا بذنب ملكمش فيه
دنيا غداره وقاسيه مبتجيش غير علي اليتيم والضعيف
فرقت اي سيلااا عن بنات العيله والناس
فرقت اي اليتيمه عن الي ليها اهل
علي الاقل اليتيمه قدرت تحافظ علي شرفها ونفسها
ف عالم وحوش
عالم بيجروا ورا ملذاتهم ميعرفوش يعني اي حلال وحرام
ورب ستار
ربنا يزرع محبه عاصم ف قلبك ياوعد انتي الوحيده القادره انك تحيي قلبه من جديد
ويارب ريح قلبي ابني بقاله 6سنين عايش ف دوامه مابعد دوامه
حب سيلاااا وقتلها هي وابنه
يارب فوضت امري اليك
انا ام ومش شايفه غير ابني مجروح من سنين مدبوح
مش قادر يكمل حياته مبسوط
يارب طلب
طلب واحد بس
ريح قلب ابني
ابني تعب قوووي ف حياته
.......كانت وعد تستفيق من نومها........
تئن بشده ف قدمها كسرت
وعد وتضع يدها علي راسها الملفوف بالشاش
وعد:ااه ااه
انا فين
جميله بعيون باكيه
فوعد تمتلك نفس نبره صوت سيلاااا
ياالله كيف يكون هناك شبه لهذه الدرجه
جميله بحنيه :متقلقيش يابنتي
انتي ف المستشفي ودلوقتي بخير
وعد ببكاء وقد تذكرت ماحدث لها وان عاصم طلقها
وعد :هو
جميله:عاصم كان قلقان عليكي اوووي يا حبيبتي
وعد:انتي مين
جميله:انا جميله والده عاصم
وعد ببكاء :الله يخليكي
خلي ابنك يرحمني
انا تعبت
الله يخليكي خليه يحل عني
جميله:بس ياحبيبتي متعيطيش انتي زي بنتي ريهام
وانا مش حااسمحله ابدا انو ياذيكي
ارتاحي
وعد:عايزه اشوف نوجه
جميله:ازاي ياسيلااااا
وعد:سيلاا. !!! مين
جميله:لا مش قصدي
ازاي تجيبي نوجه تشوفك وانتي ف الحاله دي
انتي مش خايفه عليها لتتعب اكتر وحالتها تتاذم
وعد ببكاء :وحشتني قووووي
جميله واخذت وعد بااحضانها متقلقيش يابنتي
انا معاكي
وعد ببكاء اكثر ونحييب
جميله :مالك
وعد:تعرفي اني كان نفسي احس بطعم حضن الام
جميله ببكاء
Flash
سيلاااا كانت تبكي بشده داخل احضان جميله
جميله:مالك ياسيلااااا
سيلاا:اصل حضنك دافي قوووي ياماما
من وانا صغيره وكان نفسي اعرف يعني اي حضن الام
يعني الدفي الي حساه دلوقتي ف حضنك
Back
جميله تزداد بالبكاء
جميله:اعتبريني امك ياحبيبتي لو مش حايضايقك
انا امك وحاافضل معاكي علي طووول
مش حااسيبك
وعد تمسكت بجميله جيدا
فهي طوق النجاه والحنان التي حصلت عليها.
وعد:ساعديني
خلي عاصم يسيبني
كفايه الي عمله فيا لحد دلوقتي
جميله:ازاي اخليه يسيبك وانتوا متجوزين بقالكم يومين بس
الناس خاتتكلم عليكي يابنتي وانتي بنتي وليكي سمعتك
وعد:ليه هو الناس لسه متكلمتش عليا
ابنك طلقني
جميله:طلقه واحده بس وهو راح للماذون يردك
متقلقيش يا بنتي
انا معاكي
استحملي سنه واقعدي معاه
وعد:سنه
جميله :ماانتي لو اطلقتي دلوقتي
الناس عمرها ماحاترحمك وحاتطلع عليكي وعلي اهلك سمعه مش كويسه
استحملي يابنتي واوعدك
انو مش حايضايقك
انا معاكي وعمري ماحااسيبك ابدا يا سيلااا
وعد:!!!!!سيلااا
جميله :يوووه يابنتي الاسم دا معلق معايا قوووي
وعد:حاسه اني سمعته قبل كدا
جميله:ماانا لسه قايلاه من شويه
عادي يابنتي ارتاخي دلوقتي
عقبال ماعمك احمد ينهي ورق الخروج
وعد:احمد مين
جميله:جوزي
وعد:هو حضرتك كنتي فين من زمان
جميله:كنا بنعمل عمره
وعد:تقبل الله منكم
بعد عشر دقائق
دلف احمد للداخل
احمد :حمد لله علي سلامتك يابنتي
وعد:الله يسلمك ياعمي تسلم
احمد:انا اسف يابنتي علي الي حصلك ومقدر جدا الي مريتي بيه
بس طلب اخير
وعد:اتفضل ياعمي
احمد:اقبلي انك تعيشي مع عاصم السنه دي
وصدقيني حايتغير خالص ارجوكي يابنتي
انتوا الاتنين محتاجين تكملوا مع بعض
انتوا تقدروا تداوا وجع بعض
وعد:هو الي زي ابنك دا عنده وجع ولا حس بيه
ابنك كل الي بيعمله انو بيتفنن ف تعذيب البنات
ويشتري عذريتهم بيعامل البنات علي انهم سلعه رخيصه ولما يعترضوا زيي
بيعمل اي حاجه عشان يكسرهم
ابنك كسرني
قتل روحي
ولسه شايفينه مظلوم عايز فرصه تانيه
جميله:صدقيني فرصه واحده بس ومش حاتندمي ياوعد
احمد:واحده بس فرصه واحده ادوا لحياتكم منعطف تاني
وعد:حاضر 😩
موافقه اديه فرصه تانيه💔
........................................................................
ف مقر الداخليه
دخل عاصم بهيبته المعهوده لمكتب العميد
العميد:اهلا برجوعك ياقناص
عاصم:اي هي الرساله الي سابتهالي ولقيتها ازاي ياسياده العميد
العميد:الرساله اتبعتت من ظابط من بتوعنا مشغلينه مرشد ينقلنا اخبار العصابات الي هناك
بس الواضح انو كان مكشوف ليهم من البدايه
اتبعت معاه الرساله
اخذ عاصم الرساله من العميد
العميد:رايح فين
عاصم:مراتي ف المستشفي بين الحيا والموت
العميد:طب وبنت سينا
مش حاتروحلها وتنتقم منها
عاصم:مراتي فوق المل دلوقتي
العميد بصوت عالي يعني اي
دي اوامر ياحضره الظابط
عاصم بضحكه استهتار
اوامر اي حضرتك
واضح انك ناسي من 6سنين حيت وقلعت شارتي
ورتبتي وسلمت البدله الميري
هنااااا
العميد:عاااصم
عاصم:حاابلغك ياسياده العميد امته حاارجع بس اطمن علي مراتي الاول
........................................................................ذهب عاصم لصندوقه الاسوده
(الشقه الي كانت محبوسه فيها بنت سينا)
دخل الشقه وخصوصا الغرفه التي كانت بها بنت سينا محجوزه
.........فتح الرساله ......
فوجدها
الي ابو ابني المرحوم
الي الشخص الذي كان عمله الشاغل الوحيد بالحياه هو تعذيبي
انا الان عائده لاقبض روحك انت ومن تدعي بعوده سيلااا للحياه
سااقتلها كما قتلت ابني
اتذكر
عزيزي كيف كسرتك من قبل
فاانا الوحيده القادره علي كسرك وتحطيمك
قتلك محتوم لا محال له
تذكر عاصم ميف قتل طفله
ابن صبا
Flash
جاء عاصم بصبا للشقه
عاصم:وقد قيدها بالحبال
واخرج كيس قماشي
وتركه علي الفراش علي بطنها
فخرج عقرب كبير سام
عاصم:البدو
الي بيعشوا ف الصحرا متعودين علي العقارب
اوعي تتحركي
وقتها العقرب يخاف ويلسعك
بس ازاي متتحركيش وهو علي بطنك
والعقرب دا من النوع الي بيسكن الصحاري
يعني يحب الحراره
وحراره جسمك 37 بالنسبه ليه تلج
فيعمل اي
يقرصك
وسمه يوصل رحمك
وفايموت الطفل
بس مش حااخليكي تموتي
ومش حاانقذك بالسهوله دي العقرب بينام وقت ما المكان يدفي
واول ماينام
اوعدك
حااحلقك علي المستشفي عشان اكمل عذابك
Back
عزيزي
سااقتلكم انتما الاثنين معااا
حبيبتك #صبا #
غضب بشده ومزق الرساله اللعينه الي قطع صغيره
متوعدا بالقتل لها ااااااااا
......................................................
بعد ساعتين
ف المستشفي
جميله :احمد هو عاصم اتاخر كدا ليه
احمد زمانه جاي ياحبيبتي كلمته وقالي انو طلع من عند الماذون
جميله :طيب
دق دق دق دق
دلف عاصم بهيبته المعهوده
عاصم:اسف اني اتاخرت عليكم
كان عاصم يتحدث وعينه مرتكزه علي وعد
وعد كانت تتهرب من نظراته تلك
جميله :انا واحمد حانسبقكم علي البيت
هات مراتك ياعاصم وتعالوا ورانا
وعد خائفه بشده من فكره روجوعها مع هذا الوحش
عاصم:حاضر ياامي
خرج احمد وجميله وبقي عاصم مع وعد
عاصم:عايزه مساعده
البسك الهدوم
وعد:حيوووان
عاصم:مش الي فهمتيه انا مش ف نيتي كدا خالص الي لو انتي الي عايزه
بس رجلك مكسوره فقولت اساعدك انا
وعد:الممرضه حاتساعدني
شكرااا
دق دق
عاصم:ادخل
دلفت الممرضه مفتوحه الفاه
هل هذا رجل حقيقي
اي كتله الوسامه دي
عاصم:لو سمحتي
الممرضه بدلع:اؤمر ياعثل
عاصم::افندم
الممرضه :النبي عثل
اتفضل الجميل عايز اي
وعد:نعم ياادلعدي
اطلعي بررراا
المررضه :هو انا قولت حاجه يا مدام
وعد:اطلعي برررا
خرجت الممرضه للخارج
عاصم:هي البنت غلطت ف حاجه دي كيوت خالص
وعد:اه ماانت عجبك الوضع
عاصم:وانت بتغيري ليه
وعد:وانا اغير علي القرد ليه.
عاصم:مين القرد دا ان شاء الله
وعد:اي عجبتك عايز تشتري عذريتها. 😒😒
عاصم بنبره امره :وعد
وعد:اي هو انا بتبلا عليك وانا مش عارفه
عاصم اراد اغضابها
عاصم:طيب حااجيبلك الممرضه الغلبانه الي كرشتيها دي تساعدك تلبسي
وعد:لااااااااا مش عايزاها انا حاالبس
وجاءت لتنزل مع علي الفراش ولكنها
كانت ستقع
لو ان وقعت بااحضان عاصم
عاصم:وعد بلاش تكابري
انتي مريضه
حااجيبلك ممرضه غيرها
بعد عده دقائق
جاءت الممرضه الاخري وساعدت وعد بتغيير ملابسها
ثم كان عاصم يساعد وعد بالمشي فرفضت ان يحملها عاصم
كان يضع يد علي خصرها
والاخري تمسك يدها
كانت تمشي ببطء شديد
الا ان رات تلك الممرضه تحدق بعاصم
فجاه
لفت وعد يدها حول رقبه عاصم
وعد:شيلني
تعبت
عاصم تفاجا من حركتها الغير متوقعه
فحملها
الا ان رائها
تظهر لسانها للمرضه
عاصم بين نفسه :الله يعيني اتجوزت طفله
بس طفله جميله قوووي
................... .............................. ..................
ف جامعه القاهره
توقفنا عند
قااسم:تتجوزيني
ريهام:😐😐😐😐 اااااي
وقعت الكتب من يد ملك واصدرت صوت ضجيج انتبه له قاسم وريهام
ملك:sorry مكنش قصدي.
اقترب قاسم من اذن ريهام.
قاسم:فكررري اه ولو لقيتك واقفه مع مروان او غيره
اقري الفاتحه علي روحك يا سقوطه
وتركها قاسم متفاجأه
خرج قاسم ملقي نظره علي ملك تفهمها
بمعني انها بدايه خططه
خرج قاسم
وقفزت ريهام فرحه تصرخ
وتضحك ريهام:سمعتي ياملك.
عايز يتجوزني
ياااه اخيراااا
ملك باابتسامه حاقده:مبروك ياحبيبتي
الف مبروك
ريهام :انا حااروح البيت.
عاصم كلمني وقالي بابا وماما رجعوا من السفر حايفرحوا قوووي
لكا اقولهم
ادعيلي ياملك انا فرحانه قوووووي
ملك:ربنا يفرحك اكتر واكتر ياحبيبتي
ذهبت ريهام لنوجه لتخبرها بما حدث وينتقلااا الي القصر
للعيش هناك
وقفت ملك تبكي بشده وكانت تصرخ فهي تعشق قاسم
اااه اااه
وضعت ملك يدها علي رحمها
اه ياابني
متقلقش ابوك حايفضل معايا
انا لا يمكن اسيبك ابدا ولا حاسيب حد ياخد ابوك مننا
الساعه السابعه مساء
................... ف منزل نوجه............
ريهام:نوجه ياقلبي
نوجه:وصلتي ياحبيبتي اخيرا
ريهام:نوجه بابا وماما رجعوا من السفر
نوجه:حمد لله علي سلامتهم يابنتي
الف بركه
ريهام:حايجوا ياخدونا عشان نرجع للقصر
بس
نوجه:بس اي مالها وعد
ريهام:كانت نازله من علي السلم ورحلها اتكسرت
نوجه:ياحبيبتي يابنتي
وديني لوعد اشوفها
خلينا نروحلها
ريهام :متقلقيش هي كويسه الحمد لله
وحانروحلها بكرا
القاهره زحمه ياحبيبتي
بكرا ماما حاتبعتلنا السواق
نوجه:بس
ريهام:متخافيش
حااخلي عاصم يديهالنا نكلمها ونطمن عليها
نوجه:طيب يابنتي
ريهام:اخدتي الدواء
نوجه:ايوااا ياحبيبتي الحمد لله
ريهام:نوجه انا جالي عريس
نوجه:مبروك الف الف مبروك ياحبيبتي مين
ريهام:الدكتور الي كنتي عايزه تضربيه. 😄😄😍
.........................
ف شقه قاسم
كانت ملك تنتظره الا ان جاء
ملك:ممكن تفهمني ازاي حاتتجوز ريهام.
قاسم:غير مل البنات الي عرفتها وعجبتني
ملك:طب وانا
قاسم:مالك
ملك:انا اي بالنسبه ليك
قاسم:واحده من حريمي
ويالا ياقطه هاتي مفتاح الشقه لاني حاابيعها
وحااشتري مكان تلني جديد نضيف ليا انا وريهام
ملك ببكاء
قااااااسم انا حااااامل 💔
نزلت الفصل بدري اهو
يتبع الفصل السابع عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية المطلق والعذراء" اضغط على اسم الرواية