رواية المطلق والعذراء الفصل السابع عشر بقلم صابرينا
رواية المطلق والعذراء الفصل السابع عشر
فولوا وتصويت يابنات
انتوا بتشوفوا من غير ماتعملوا فولوا او تصويت
وبعدين انا بحب اشوف تعليقاتكم
علقوا يابنات كلام
بحبه اكتر من الملصقات
................... .. . ...........
ف شقه قاسم
كانت ملك تنتظره الا ان جاء
ملك:ممكن تفهمني ازاي حاتتجوز ريهام.
قاسم:غير كل البنات الي عرفتها وعجبتني
ملك:طب وانا
قاسم:مالك
ملك:انا اي بالنسبه ليك
قاسم:واحده من حريمي
ويالا ياقطه هاتي مفتاح الشقه لاني حاابيعها
وحااشتري مكان تاني جديد نضيف ليا انا وريهام
ملك ببكاء
قااااااسم انا حااااامل 💔
قاسم وهو يمسح دموع ملك
قاسم:بتعيطي ليه
انتي حااامل
الف مبروك ياحبيبتي
ملك:يعني مش حاتتجوز ريهام صح
قاسم:ومااتحوزهاش ليه
ملك:انا وابنك حاتعمل فينا اي
قاسم:ابن مين
ملك:ابنك
قاسم:هههههه بتهزري صح
الي تعمل علاقه محرمه مع واحد
وتيجي تقوله انا حامل
طب اديني عقلك اصدقك ازاي وانتي رخصتيلي نفسك من الاول
مش يمكن رخصيتها لحد بعدي او قبلي
ماالحجات دي بردو مبقتش مضمونه
ملك بدموع
لاء لا قاسم انت بتقول اي
انت انت اااكيد بتهزر صح
انت عارف انك الراجل الاول والوحيد ف حياتي
انا مستحيل اخونك
قاسم:الاول ماشي
انما الوحيد دي اشك الصراحه
ملك: اعمل تحيليل DNA للبيبي لما يتولد
والله ماخنتك
انا بحبك بحبك
ظلت ملك تترجاه
وتبكي بشده
وتئن
قاسم:طب بصي
اختاري
انا ولا الجنين
ملك:يعني اي
قاسم:يعني لو اختارتيني حاافضل معاكي
ودا علي حساب انك تنزليه
ملك:عايزيني اقتل روح طفل
قاسم وقد احتضن وجه ملك
ياحبيبتي احنا حانجيب غيره لما نتجوز
ملك:بجد نتجوز
يعني حاتسيب ريهام ونتجوز
قاسم:اه طبعا داانتي حبيبتي
حاتنزليه مش كدا
ملك:بس اخاف من العمليه دي ممكن
قاسم:ششششش بس انا الي حااعملهالك
انتي خايفه مني
ملك:لاء ياحبيبي
اناابحبك
قاسم:بكرررا حانتقابل ف عياده دكتور صحبي
وحااعملهالك ياروحي
ملك:طب وريهام
قاسم:ريهام مين دي
انا بحبك ياملك
بحبك
ملك:وانا بعشقك ياقلب ملك ولما نتجوز حااملاك البيت كله ولاد شبهك ياحبيبي
قاسم:لاء اناااا عايزهم بنات قمراااات زي مامتهم
يالا ياقلبي روحي انتي بقي عشان متتاخريش
ملك:أوك سلام
خرجت ملك من الشقه
واخرج قاسم هاتفه ليهاتف صديقه
قاسم:ازيك يا مصطفي اخبارك
مصطفي :الحمد لله ياحبيبي فينك
قاسم:بقولك حااجيلك بكرا كدا ساعه زي كل مره
مصطفي:ياابني انت مبتحرمش
قاسم:هههه داء ياابني مش بيتغير فيا اعمل اي حلو ومسمسم بقي
مصطفي:طيب انا حاافضيهالك الساعه 9الصبح
قاسم:حلووو قووي يدوب اعمل العمليه وتفوق ف نص ساعه
مصطفي :تمام يااخويا بس
قاسم:مبسش يا مصطفي متخافش هي اول مره اعمل الموضوع دا
مصطفي:مش كل مره تسلم الجره
قاسم:لا حاتسلم معايا متنقش بس
مصطفي :طويب
اغلق قاسم هاتفه
قاسم:اهو حااتخلص من ابن ملك واشوف ريهام
ضحيتي الجديده 😈😈
........................................................................
عادت ملك الي منزلها متعبه
فتفاجئت مما رات
والدتها قد اتت للتو
ملك:ماما واحشتيني
الام:وانتي كمان ياقلبي عامله
ملك:الحمد لله ليه متصلتيش بيا ياحبيبتي وقولتي انك جايه
الام:ماانا مش حااطول عندي اجتمعات كانت هنا متاخره ولسه جايه يدوب حاادخل انام وبكرا بقي نقضي اليوم سواا مع بعض عشان حااسافر بعد بكررا
ملك:تمام
الام:مالك ياملك زعلانه من اي ياحبيبتي.
عايزه فلوس
ملك:لا ياماما
اصلي عارفه انك مشغوله كالعاده
حاادخل انام
البيت بيتك طبعا.
الام:باباكي بيسلم عليكي ياحبيبتي
وباعتلك هديه حلوه
ملك:هديه
دا مجاش الاجازه الي فاتت عشان الشغل
ماما انتي عارفه انا عندي كام سنه
عارفه بحب اي بكره اي
ماما انتي مسالتنيش جبت مجموع ثانويه قد اي
شغل
ماما انتي عارفه لما بزعل وبضايق بعمل اي
باكل اي
بشرب اي
الكل بيشتغل عشان اولاده
بس انتوا بتشتغلوا عشان الفلوس
الفلوس وبس
enjoy mum
صعدت ملك الي غرفتها
الام:مالها دي
صعدت ملك الي الغرفه حزينه
ف العاده عندما تحزن تكتب مايحزنها بمزكراتها
امسكت قلمها لتكتب
اليوم 16/11/1998
عدت من عند قاسم حزينه وفرحه بذات الوقت
يمكن لانو حااتخلي عن طفلي حزينه
وف نفس الوقت حااتجوز قاسم
فرحانه بس حساها فرحه ناقصه
ولقيت والدتي ف البيت كالعاده
بتشتغل
بس البنت بتحب تحكي لامها كل حاجه عنها
بس محبتش اقولها اي الي مضايقني
او يمكن حاولت اقولها اني مخنوقه ومضايقه ونفسي حد يسمعني
بس لا هي اهتمت
ولا سالت
ويمكن انا الي مش مهمه عندهم
كاني وباء
بعدوا عني عشان ورق اترقم بعلامات
طب ليه تجبوني وتعذبوني
صحيح ياابني انا حاانزلك بس غصب عني
لو فضلت موجود مش حااعرف اتجوز قاسم
وكمان لو عارضته وجبتك حاتبقي ابن حراام وحاابقي ام عاقه ليك
سامحني
بكرا قاسم حايعملي العمليه زي ماوعدني
وحاابقي بخير وحانتجوز
وحاابدا حياه جديده
قاسم الوحيد الي حسيسني بامان
وحنان العيله
من بعد ماسابتني امي لتربيه الداده وكانت تنزل ف الاجازات عشان تديني الهدايا
وهي مضرره عشان حاتغيب عن شغلها.
بشكر ربنا اني فضلت بسبب اخويا ومرضه
الحمد لله اننا مروحناش معاهم عشان نتعب اكتر من قله اهتمامهم بينا
حاسه ان دي ليلتي الاخيره
يارب سامحني #
انهت ملك الكتابه
ملك:لما قاسم يسيب اكيد حاتضايق
اما اكلمها دلوقتي
اخرجت ملك هاتفها لتحادث ريهام
ملك:حبيبتي عامله اي
ريهام:الحمد لله ياملوكه اخبارك
ملك:الحمد لله ماما جت من شويه
ريهام:بجد
انا بكرا رايحه القصر
حااجيلك ونقعد سوااا
ملك:اوك امته
ريهام:علي الساعه 3كدا
ملك:تمام حااستناكي
ريهام
ملك:نعم ياحبيبتي
ملك:سااامحيني
ريهام:ليه بتقولي كدا
ملك:مش عارفه بس سامحيني
ريهام:انتي قلقتيني عليكي
انا حااجيلك بكرا.
ملك:مسمحاني
ريهام:ياحبيبتي انتي اختي
مسمحاكي ياحبيبتي
اغلقت ملك الخط باكيه
لاتعلم لما ولكنها تريد البكاء
........................................................................
ف قصر عائله الشريف
وصلت جميله واحمد وجلسوا بغرفه المعيشه
وهي عباره عن صالون تتمايز بين الالوان الهادئه
الابيض والموف
ويوجد بعض الانتيكات الكريستال الموضوعه علي الطاوله ذات الطلاء الاسود
وستائر بالون الابيض الفخمه
وزهور الياسمين الموضوعه بالفازا
فكان هذا ذوق السيده جميله
جميله:احمد
احمد:نعم ياجميله
جميله:احنا لازم نعمل اي حاجه نخلي بيها وعد تحب عاصم
احمد:ازاي تعلقي البنت بيه
واحنا مش عارفين عاصم اتجوز وعد ليه
جميله:قصدك تقول انو اتجوزها عشان شبه سيلاااا
احمد:ماهو لو الموضوع مش موضوع شراء عذريه
الموضوع غير كدااا اكيد
جميله:يعني عاصم بيحب وعد عشان كدا عمل كدا فيها
احمد:مش عارف ياجميله
ف حجات حكهالنا تثبت انو بيحبها
وحجات تانيه حيرتني ف مشاعره ناحيتها
جميله:حجات زي اي
عاصم:يعني زي انو يشتري عذريتها
وموضوع الجواز المزيف الي بعته مع المحضر
جميله:ابوا فعلااا بس ف حجات عملها معناها انو بيحبها
احمد:او شايفها سيلااا وعايز يسترجع حبيبته من خلالها
لانها شبهها
جميله:لالا لانو بعد وعد عن حسام دا معناها انو غيران وعايزها هي بس
احمد:ويمكن يكون غيران من حسام
لان وعد شبه سيلااا ومش مستحمل شبيه حبيبته تكون مع واخد غيره
جميله:بس هو طلقها عشان يحميها من عشيره بنت سينا
احمد:ويمكن يكون طلقها عشان مش عايز يخسر البنت الي وشها شبه وش سيلااا
وميخسرش سيلااا مرتين
جميله:انا احترت معاك
وخوفت لتكون شبح سيلااا حاتاثر علي مستقبله
احمد:وانا خايف بردو لنعيد المره تاني ونظلم وعد
لو وعد اتعلقت بعاصم وحبته
وعاصم كسرها بحبه لسيلااا الي ماتت وقتها حانكون ظلمنا وعد لاننا طلبنا منها فرصه تعيش معاه وتكمل معاه تاني
جميله:واضح ان لعنه سيلاااا حاتفضل ملازمانا
طوول العمررررررررر........
........................................................................
ف منزل قااسم
اخرج هاتفه ليتصل بملك
قاسم:ملوكه حبيبتي
ملك:نعم ياقاسم
قاسم:انا جهزت العياده
اجهزي بكرا حااعملك العمليه
ملك ببكاء:طب ليه ياقاسم منتجوزش وانا حامل
ماانتزحاتجوزني وبلاش نخسر البيبي
قاسم:ياحبيبتي افهميني لو منزلتيهوش بطنك حاتبان قبل مانتجوز والناس حاتتكلم
انا خايف عليكي من الفضيحه ياحبيبتي
ملك:حاضر ياحبيبي امته
قاسم:الساعه 9الصبح
ساعه بس وحاتخلصي من دا كله وحاتفوقي وتبقي بخير
ملك:تمام ياحبيبي
قاسم:بعتلك العنوان علي ف رساله
ملك:شوفتها وحاتلاقيني بكرا هناك
........................................................................
ف قصر الشريف
وصل عاصم بسيارته الي المنزل
ترجل من سيارته ليفتح باب السياره لها
وعد كانت تنظر اليه بقرف
وتتحدث هو وقع علي دماغه الراجل دا وهو صغير
هو ماله متغير كدا ليه
ولا بيعمل كدا قدام عيلته وحايتحول بعدين
استر يارب
عاصم:حاتفضلي تتاملي كتير ف جمالي
انزلي
وعد:صحيح
هو القرد لو شاف نفسه ف المرايه لازم يطبل ويغني لنفسه
عاصم:لا والله دا باماره الممرضه الي كرشتيها من المستشفي
وعد:كانت قليله الادب
عاصم:طيب انزلي
نزلت وعد ولكنها غير قادره علي الوقوف فمازالت تعاني من كسر قدمها
وجسدها بحاله غير متزنه
فحملها عاصم
وعد:نزلني انا حاامشي
عاصم:دا مكنش رائيك لما طلعتي لسانك للممرضه
وعد:اطلع لساني ليه شايفني زيك
بريل علي كل واحده شويه
عاصم:وعد عدي يومك وخليه كسر ف الساق بدل مايكون ف الجمجمه
جميله واحمد مش معانا ع طوول
وعد:وانت الي عملته فيا قبل كدا
كنتي خايف من حد
عاصم:عملت اي بس
انتي كنتي مراتي
وافتكري كدا بس انتي الي عرضتي نفسك عليا
Flash
وعد:عايزاك
انصدم عاصم منها وتحدث
عاصم:يعني انتي الي بتعرضي نفسك عليا دلوقتي
وعد :اه
مش انا مراتك وليا حقوق عليك وانت جوزي
وليك حقوق عليا
فيها اي لما اديك حقك
Back
اكتسي وجه وعد باللون الاحمر القاني
فكانت غير قادره علي الاستعياب لما فعلت ذلك
ايعقل انها فعلت ذلك بسبب غيرتها من خالد
فهو سيتزوج ويبدا حياه جديده بدونها
لذلك فعلت هذا
عاصم:اااي عايزه تعيدي ذكريات الليله دي تاني
وعد:انا كنت فكراك وقتها خااالد
اسقطها عاصم علي الارض لتقع متالمه
وهبط لمستواها
وامسك وحهها بقوه
عاصم:وحياه الليله دي ياوعد
لادفعك تمن الي قولتيه غااالي قوووي
كان احمد وجميله يروا الذي حدث من نافذه الصالون.
جميله :الحق المجنون دا ليعمل فيها حاجه
خرج احمد وجميله بسرعه
احمد:ف اي ياعاصم ياابني بقي كل العضلات دي ومش عارف تشيل مراتك
جميله:رجاااله اخر زمن
ليه ياواد داانا يامه اكلتك فته وسمنه
احمد:شيلها ياابني
كان عاصم يتطلع بوعد بطريقه شيطانيه
اما وعد كانت نادمه عما قالته هي فعلا ذلك انتقاما لسخريته من حيائها
حمل عاصم وعد وصعد بهاا لجناحه الخاص
ثم القاها علي الفراش
وعدمتالمه. ااه
عاصم كان يتطلع لها بنظره قرف والقي الهاتف بوجهها
عاصم:كلمي نوجه
انتي وانتي نازله من علي السلم وقعتي اتكسرتي
متقلقيهاش عليكي وخصوصا انتي اكتر واحده عارفه حالتها
وعد:مفهوم
اطلع برررا دلوقتي
عاصم :انا حاطلع لاني مش عايز اكسر دماغك
وعد اتصلت بنوجه
وعد ببكاء:الو ياحبيبتي
نوجه:مالك ياوعد عاصم ضايقك ف حاجه
وعد:لا ابدا ياحبيبتي عاصم كويس قووي معايا وبيحبني
نوجه:صوتك تعبان قووي يابنتي
وعد:لا بس رجلي اتكسرت وانا نازله بتنطط علي السلم
فااتكسرت
نوجه:يابت انتي مش حاتكبري ابدا
حاتفضلي لامته عيله كدا
وعد:هههه معلشي يا نوجه انتي عامله اي
اخدتي الدوا
نوجه:اه ياحبيبتي اخدته الحمد لله
حااجيلك بكرا يابنتي اطمن عليكي
وعد:حااستنلكي يانوجااا
اغلقت وعد الهاتف وهبت للوقوف لتغير ثيابها
فااناارت الغرفه بالكامل
ولكنها تفاجئت. 😱😱😱
...................... ........................ .............
اليوم التالي
الساعه 9صباحا
بغرفه العمليات بالعياده الخاصه
كانت نائمه تنزف الدماء بغزاره شديده
ثم توقف مؤشر نبض القلب
وزهقت روحها تاركه هذا العالم الخائن
الكاذب
وكان الحياه هي الاكذوبه
وبموتها تخلصت من ذنبها
يتبع الفصل الثامن عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية المطلق والعذراء" اضغط على اسم الرواية