Ads by Google X

رواية المطلق والعذراء الفصل الثامن عشر 18 بقلم صابرينا

الصفحة الرئيسية

   رواية المطلق والعذراء الفصل  الثامن عشر  بقلم صابرينا

رواية المطلق والعذراء الفصل الثامن عشر 

عارفه اني زهقتكم بس والله بحاول انتظم معاكم وكنت ناويه انزل امبارح فصل راحت عليا نومه والله وصحيت كان عندي محاضره الساعه 8 وجيت متاخر
التمسوا لي العذر يابنات...... انبي متزعلوا
............. .......... ......... .....
ف جناح وعد وعاصم
انارت الغرفه لتذهب لتغيير ملابسها فكانت تشعر بالتعب فذهلت مما رات
كان عاصم خارج من المرحاض
عاري الصدر
ويغطي جسده بمنشفه الحمام
وعد:😱😱😱
استغفر الله العظيم
وكانت واقفه واضعه يدها الاثنتين علي اعيونها
عاصم يريد استفزازها
مكسوفه قوووي
اومال مين من يومين كانت لابسالي
وعد:اخرص ياساافل قولتلك مش
ولم تكمل جملتها لان عاصم احكم الامساك بفمها بقوه
متحدثا
عاصم:لسانك ميجبش اي سيره راجل تاني غيري
فاهمه
وانا مش حاانسي احاسبك علي الي قولتيه قبل كدا
ماتعجليش ف حسابك
وعد كانت خائفه ولكنها لن تظهر ضعفها بعد الان
وعد:ابعد عني
انا بكرهك
عاصم:😒😒هو انا قولتلك حبيني
وعد:كاتطلقني يااخي خلي عندك دم
عاصم:ليه هو انتي غبيه ولا ناسيه انك بوستي رجلي عشان مطلقكيش تاني يوم جوازنا
وعد:انا بكرهك دا كان يوم اسود يوم ماشوفتك
عاصم وهو يقترب منها بهسيس يشبه الافاعي
مفيش حاجه حاتمنعني عنك ياوعد
فامتخلنيش اعمل حاجه تندمي عليها ووقتها حايكون حقي
ابعدته وعد عنها كارهه اياه
وعد:انا بكره كل حاجه فيك نفسك وصوتك وبتخنق من ريحتك
بكرهك حتي لمستك ليا بتقتلني
اقترب منها عاصم
جاذبها من خصرها
مقبلا اياها بشغف وحب وعشق باالغ
كانت وعد تئن بين يديه
فصل عاصم قبلته عن وعد
عاصم:ازاي بتكرهي لمستي وقرفانه مني
كلامك عكس افعالك زوجتي المصون وتركها عاصم دالفا لغرفه الملابس ليغير ملابسه
وعد كانت مصدومه 😳😳
فاهي لاتعلم لما يعاملها هكذا
حيوووواون
خرج عاصم من غرفه الملابس مرتديا منامه سوداء جميله
مريحه
عاصم: واقفه كدا لي
هاااا عايزه تاني والله معنديش مانع بس انتي المفروض تعبانه مش كدا
وعد وفهمت ما يرمي اليه
ولكنها اراضت ان تقتص لسخريته منها
وعد:مبتعرفش تبوس كويس
بوستك زي بوسه العواحيز معلش اصلس انا عشرينيه وانت تلاتيني
وتركته وعد ذاهبه لتغيير ملابسها وهي تبتسم بسخريه
كان عاصم يبتسم عليها فهي كالقطه تظهر مخالبها الان
ولكن سيقتص منها علي ماقالته
عادت وعد من غرفه الملابس ترتدي منامه قصيره لان قدمها تؤلمها بشده
ومشت بصعوبه الا ان صعدت علي الفراش
رات عاصم يتقدم نحوها
لينام علي الفراش
وعد:اي دا انت حاتعمل اي
عاصم:حانام علي السرير
وعد:لا نام ف اي حته انا تعبانه
عاصم:حانام علي السرير مش حااعمل حاجه من الي انتي عايزاها
وعد:احترم نفسك انتي الي عايز كدا
عاصم واعطي ظهره لوعد
متقلقيش الحاجه الي باخدها مره مباخدهاش تاني
وبعدين انتي ريحتك مقرفه متشجعش الواحد علي حاجه اتخمدي تك القرف
وعد:وانت تعرف تعمل حاجه انت اخرك ي ي ي
هنا واستدار عاصم لوعد ولكنها استخبات اسفل الفراش خائفه
عاصم:متخافيش مش بستخدم الحاجه مرتين. 😏
............................. ..... .................. .....
ف الصباح الباكر
استيقظت وعد ووجدت عاصم قد خرج للعمل
ووجدت الباب يدق
وعد:ادخل
دخلت نوجه علي وعد مشتاقه تحتضنها
نوجه:حبيبتي يابنتي الف سلامه عليكي ياقلبي
وعد:نوجه جيتي امته ياقلبي
نوجه:من بدري الست جميله بعتتلي السواقه
دي ست ربنا يبارك فيها والله
وعد:هي طيبه قووي
نوجه:عامله اي مع عاصم
وعد:الحمد لله بخير
نوجه:عاصم ابن حلال خلاهم يجهزولي جناح جمبك
وعد:انتي شوفتي عاصم.
نوجه:اه بابنتي دا هو الي استقبلني
انا حاانزل تحت اقعد سويه معاهم خليكي مرتاحه
وعد:وانا حاانزل وراكي ياحبيبتي
................................... ...............................
ف اليوم التالي
الساعه8والنصف
ارتدت ملك فستان ابيض رقيق وحذاء ارضي وهبطت للاسفل للذهاب الي قاسم كما اتفقا
وجدت ملك والدتها تعمل وامامها عده اوراق
ملك:ماما انا خارجه
ولكنها لم تستمع لجواب فوالدتها منشغله لدرجه انها لم تسمع ما قالته ابنتها
تركت ملك المنزل
امام عياده الدكتور
ملك:قاسم انا خايفه
قاسم:متخافيش ياحبيبتي دي زي شكه دبوس
وحاتبقي بخير
ملك بدموع :انا خايفه
قاسم"انا حااعملهالك ياملك متخافيش
ملك:بس
قاسم:يالا بينا ياحبيبتي
اخذ قاسم ملك وصعد للعياده
ف غرفه العمليات الخاصه بالعياده
كانت ملك مرتديه الرداء الطيبي نائمه علي الفراش
حقن قاسم ملك المخدر
ولكنه لم يكلف نفسه بسؤالها ان كانت تعاني من اي مرض ام لا او لديها اي حساسيه من نوع دواء معين
كل مايهمه هو اسقاط الجنين
فهذا ما تعود عليه
يسقط الجنين ليتاكد من موته وعدم ظهور اي ابناء له مستقبلا
كانت العمليه تجري بخير ولكن لم يكن قاسم يحسب حساب ان ملك تعاني من الاناميه الحاده بالدم
والعياده كانت بسيطه لا يوحد بها بنك للدم لتعويض مافقدته الفتاه من الدم
كان عاصم حائرا
انه لم يكلف نفسه بسؤالها عن فصيله دمها
اكانت بتلك الرخص بالنسبه له
اكانت كالقمامه حياتها بلا قيمه بالنسبه له
فقدت الفتاه الكثير والكثير من الدماء
ثم
اعلنت الصافره الخاصه بضربات القلب
عن توقفه
فزوهقت روحها
وتركتها هذه الحياه التي ماهي الا اكذوبه غير دائمه
ذاهبه لبلاد الحق
حيث السلام
حيث لا يوجد مكان لعاصم وامثاله
تغيرت ملامح قاسم لرؤيه الجهاز يعلن توقف قلبها
واتي بجهاز الصدمات الكهربيه
ولكن ماتت
حاول العديد من المرات ومع كل مره يزيد من قوه الصدمات
ولكن دون استجابه
الان هي كالجثه الهامده
بهتت ملامح قاسم واخذ يحدث نفسه
انا الي عملته دا
الي حصل ازاي تموت كدا
حااعمل اي ف النصيبه الي وقعت نفسي فيها دي
الساعه دلوقتي بقت 10 وزمان مصطفي جاي
اخرج قاسم هاتفه للاتصال ب مصطفي
قاسم:مصطفي
مصطفي:اي ياعم خلصت والدنيا بقت نضيفه يانمس
قاسم:مصطفي كلم الممرضه وقولها متجيش العياده لازم تتقفل النهارده
ملك ماتت
مصطفي كان يقود سيارته ولكن صعق لسماع هذا الخبر ف ضغط علي مكابح السياره وكان سيصطدم بالسياره التي خلفه
مصطفي:ااااي
يانهار اسود ومنيل. انت هببت اي
قاسم:لما تيجي الاول
كلم الممرضه قولها متجيش
مصطفي :اقفل اقفل
منك لله ياشيخ
دا كان يوم اسود يوم ماعرفتك انا اي خلاني اوافق علي الي بيحصل دا
قاسم:يالاااا بسرعه تعالااااا
قفل قاسم الخط
ف خلال عشره دقائق اتي مصطفي له
مصطفي :نهار اسود
حلتعمل اي ف النصيبه دي
قاسم:لا ياحبيبي اسمها حانعمل اي
مصطفي:نعم يااخويا متفقناش علي كدا
سمختلك انك تيجي تعمل عملياتك المشبوهه دي عشان تخلص لكن متلبسنيش الليله معاك
قاسم:العياده بااسمك
والرخصه بااسمك
وانا مضربتكش علي ايدك كله بالفلوس
يعني من الاخر حاتساعدني لانك كدا كدا حاتضرر ف المشوار دا بردو
مصطفي حاتعمل ااااي
قاسم:حاتلبس اللبس الي لابسه دا
عادي وكانك انت الي بتعمل العمليه
مصطفي :لاااا انت حاتلبسني نصيبه لا متفقناش علي كدا مش تحمل منك وتموتها وتلبسها فيا انا
قاسم:اخرس واسمعني للاخر
مصطفي:ماليش دعوه سيب العياده دلوقتي وخد الجثه معاك
قاسم:اسمع ياحيوان حايطلعلك مبلغ حلووو
مصطفي :طب قوول
قاسم:بص ياسيدي
ملك تبقي طالبه عندي
وجاتلي ف يوم تعيط وكدا
فا صعبت عليا وحكيتلي انها حاامل وان الشخص الي حملت منه سابها الجبان وهرب
وانا عشان طيب سالتها عن اسمه او اي حاجه عنه عشان اخليه بتجوزها واساعدها
وهي مقالتليش لانو طلع نصاب اتجوزها وضحك عليا وسابها لما بقت حااامل فااترجتني
لانها حاتتفضح
وانا جبتهالك هنا عشان تعملها عمليه اجهاض ونستر عليها
مصطفي:يخربيتك اي دا داماغك داهيه
طب الفلوس حاتديهاني ازاي
قاسم:هي قالتلي ان امها جت امبارح
دي فرصتنا وخصوصا انها قايلالي انهم كلاب فلوس
وحاجه زي دي حاتاثر علي سمعتهم
فا مش حايشوشورا علي الموضوع عشان فضيحه بنتهم وحاناخد فلوس عشان نستر علي بنتها ومانقولش ف التقرير انها مش عذراء وانها كانت حامل
مصطفي :انت ازاي كدا
طب هي مش حاتسال عن اسم الي كانت متجوزها
قاسم:انت عبيط حانقول اي اسم وخلاص وكدا كدا الشاب دا ضحك عليها ف اسمه كمان عشان ياخد غرضه منها ويسبها
هااا موافق
مصطفي :تمام بس
قاسم:مبسش سيب الموضوع عليااا .
حاارن علي امها واقولها انا
مصطفي:وانا حاانضف الدنيا هنااا واشرب حاجه للتوتر
قاسم:تمام
مصطفي :هو انت ندمان
قاسم: دي واحده رخصت نفسها هغليها انا ليه ؟! اناحااروح انفذ الي قولتك عليه
ذهب قاسم للخارج ليهاتف والده ملك
.............. .............. ................ ...............
ف منزل ملك
كانت جالسه تعمل باهتمام علي اوراق العمل
رن رن رن رن
الام:الو
قاسم:الو حضرتك والده ملك
الام:ايوا انا في اي مالها بنتي
قاسم:المدام ملك البقاء لله
الام:اااااي
انت بتقول اي مستحيل اااي الي بتقوله دا
قاسم:يافندم تعالي عل العنوان دا...........
................. ............. ................... ............
تركت المنزل مهروله مسرعه تقود بسيارتها بسرعه تتمني ان يكون هذا الهاتف كاذب وان طفلتها بخير لم يحدث لها شيء وستعود ستجدها بغرفتها نائمه
بعد اقل من نصف ساعه وصلت بسيارتها الي العنوان الذي اخبرها به
كانت تبكي وتنوح علي فقيدتها
بنتي فين
انطق بنتي فين فين بينتي عملتوا فيها اااي
انطق
قاسم:البقيه ف حياتك
ملك تعيشي انت
سقطت الام من صدمتها علي الارض باكيه
الام:ازاااي
ازاااي حصل دا
دخلني لبنتي وريني بنتي
قاسم:اتفضلي معايا
دخلت الي غرفه بالعياده الخاصه
كانت ملك نائمه علي الفراش وقد تم غطاء راسها بالقماش
ازالت الام القماش عنها فوجدت وجهه زال منه اللون ويوحي ب همودها من فتره كبيره
اخذت الام تشهق بالبكاء
ياحبيبتي يابنتي
ياحبيبتي يابنتي
ياريتني كنت انا ولا انتي
يارتني كنت انا الي موت ولا حصلك حاجه
اخذت تبكي الام
الام:مين الي عمل مدا ف بنتي
الي حصلها
اااه يابنتي
ااه ياحبيبتي
قاسم:كانت بتسقط ابنها وللاسف جسمها مستحملش
ماااتت
الام:ااااي حااامل
قاسم:اه كانت حااامل
انا حااكيلك كل حاجه
بنتك كانت طالبه عندي ف الكليه وكانت ممتازه جدا وموهوبه كان ليها مستقبل جميل جدا بس
جت ف فتره اتراجعت عن المذاكره وبقي مستواها يسوء ف الدراسه
وف يوم لقيتها بتعيط ف المدرج
وانا سالتها مالك
فحكتلي انها كانت علي علاقه بواحد وسابها لما حملت منه
حاولت اعرف مين دا عشان اساعدها
مقلتليش حاجه
لان الواطي هرب وسابها
الام ببكاء :حااقتله حااقتله علي الي عمله ف بنتي
بس انت جيت هنا ازاي
قاسم:انا قولت لبنتك تسقط ابنها هناا
لانك عارفه المجتمع
بس جسمها مستحملش وماتت
الام:وهي دلوقتي ماتت
بنتي ضاعت مني
بنتي ماتت
ياحرقه قلبي عليكي يابنتي
ياحرقه قلبي عليكي
يا بنتي
اااه يابنتي اااه
وظلت تبكي وتنوح علي فقيدتها
وكانها لم تكن تعلم ان ماحدث لها نتيجه مافعلته باابنتها تركتها بدون حب لتبحث عنه مع من لا يستحق ولكنها دفعت الثمن وكان غالي لدرجه انها فارقت حياتها فلا يوجد طريقه للغفران من تلك الحياه اللعينه
اخذ قاسم يواسي الام وتحدث
قاسم:لازم نطلع تصريح بدفنها لانك لو استنيتي حايجي الطبيب الشرعي وحايعرف انها كانت حامل وبنتك حاتتفضح
واحنا لازم نسترها وهي ميته
الام:صح صح مستحيل اخليها تتفضح صح صح
اعمل الاجراءات اللازمه للدفن مش حااستني ابوها يجي من السفر
لازم تدفن بسرعه
واخذت تشهق بالبكاء
واخذت ترطب علي شعرها ووجها بيدها وتتحدث
الام:متخافيش ياحبيبتب
حاندفنك ومش حااخلي حد يفضحك يابنتي
واخدت تشهق بالبكاء
سامحيني ياحبيبتي
سامحيني ياقلب امك
سامحيني يابنتي
ابعد قاسم الام عن ملك وغطي وجهها بالغطاء مره اخري
قاسم:حانحتاح فلوس عشان تصريح الدفن وعمل اللازم
الام:خد الفيزا خد الفلوس الي عايزها
اهم حاجه سمعه بنتي
..................................... ............... ............
الساعه 3عصرا
كانت ريهام ذاهبه الي ملك كما اتفقتا ولكن

كان هناك العزاء قد قام
ووحدت والده ملك تبكي علي فراق ابنتها
ريهام اعتقدت ان المتوفي هو اخو ملك لانه كان مريض بمرض خطير ويعاني من الالم
ولكن الصدمه حين رات ام ملك تبكي وهي تمسك بصوره ابنتها
ذهلت ريهام مما رات وسقطت دموعها دون حساب
Flash
ملك:ريهام سامحيني
ريهام:اسامحك علي اي بس يا بنتي انتي اختي ومضايقتنيش ف حاجه
ملك:سامحيني يا ريهام
ريهام:مسمحاكي يا ملك
Back
كانت ريهام تبكي دون حساب علي فراقها
ايعقل لقد كانت بالامس تحادثها
ركضت ريهام الي والده ملك تحتضنها
الام:شوفتي يا ريهام
ملك ماتت
ماتت يا ريهام
شوفتي الي حصل
ملك معدتش موجوده تاني يا ريهام
ماتت وسابتنا ياريهام
لم تستعب ريهام فكره موت رفيقاتها وتركها وحيدا
سقطت مغشيا عليها من صدمتها
كان قاسم يراقب ما يحدث لها
فااسرع اليها حملها
وصعد بها للاعلي
الام:الحقها ياابني
صعد قاسم بريهام الي غرفه ملك
ووضعها علي الفراش
قاسم:برفان او اي حاجه
ذهبت الام لجلب ماطلبه
اتفضل ياابني
حاول قاسم افاقه ريهام
واستفاقت بعد 10دقائق
القت ريهام ف احضان قاسم باكيه
كنا بنتكلم امبارح
اتفقنا نتقايل النهارده
كانت وعدتني نتكلم النهارده
موتي ازاي يا ملك
موتي ازاي ياملك
قاسم بحنيه
دا قدرها يا ريهام
ريهام تبكي بشده
ماتت
ملك ماتت ولا هي بتهزر هي كانت تلعب معايا علي طوول وتخضني
هي بتهزر صح
كانت الام حزينه لفراق ابنتها
اقيم العزاء
وعادت ريهام باكيه الي منزل والدها
وعد:مالك ياريهام
كانت ريهام تبكي وتئن بااحضان وعد
سحب عاصم ريهام من احضان وعد وحملها لغرفتها
عاصم:مالك ياحبيبتي
ريهام كانت تبكي وشهقاتها تزداد
م ملك
عاصم:مالها
ماتت
عاصم:ازاي
Flash
ريهام ببكاء ماتت ازاي ازاي
قاسم:صحيت من النوم والدتها وجت عشان تصحيها لقيتها ماتت
Back
اخذ عاصم ريهام بااحضانه
فملك كانت غاليه علي ريهام
عاصم:ادعيلها يا ريهام
ربنا يغفرلها ويتولاه برحمته
كانت ريهام تئن وتبكي بشده الا ان نامت
ف الخارج كانت وعد تنظر عاصم يخرج لتدخل وتطمئن علي رفيقتها
وعد:مالها ريهام
عاصم:سبيها نامت
وعد:طب اي مزعلها
عاصم:ملك ماتت
وعد ببكاء اااي
ذهب عاصم اليها
لا يريد رؤيه دموعها واحتضنها بشده
وعد:ماتت هي ماتت بجد هي
هي صغيره قوووي علي الموت
عاصم:بس يا وعد دا بيبقي عمر 10ايام ولان مش مكتوبله يعيش
بيموت ف رحم امه
مش بالعمر يا وعد
مش بالعمر
وعد لاول مره تنظر الي اعيون عاصم
اقسمت عيناي يا جلادي انها لم تري اعمق من عيونك
فاانت كابئر الاحزان
اكتسي بالسواد
ولم ينطفيء حتي الان
اعيونك تزداد بااشعاع الحنان وانت كالطفل الجريح يبحث عن الامان
كانت وعد تحدث نفسها
عيونك ياعاصم حزينه ومليانه دموع وهيئتك وسوداك مش زي ماالناس شايفينها
........ ......... ......... ........ ...... ..........
ف بيت خالد
السيده نبيله:مبروك ياخالد ياحبيبي
الف مبروك اخيرا حاافرح بيك انت واميره
خالد كان حزين بشده فقد علم حقيقه الامر
وما فعلته اميره وعاصم
Flash
كانت جالسه اميره بمكتبها تتحدث بالهاتف
اميره:تمام ياعاصم باشا
شكرا علي السفريه الي تمت دي
بعد الفرح حااخد خالد ونسافر ومش حانيحي هنااا تاني
ومبروك عليك وعد
اخيرا دا كان حمل وانزاح
عاصم:فلوسك حاتلاقيها بااسمك لو خالدعرف حاجه
موتك مش حايكفيني وانتي جربتي وكان علي ايدك كنت بعمل اااي ف بنت سينا
اميره:انا مش قدك ولا مستغنيه عن حياتي
سلام يا باشااا
Back
نبيله :هاااا ياابني سرحاان ف اااي ياحبيبي
خالد باابتسامه خبيثه :لا ولا حاجه ياامي
مبروك
............................. .................... .............
بعد موت ملك بعده اشهر
قاسم :تتجوزيني ياريهام
ريهام بخجل :موافقه
قاسم:بحبك
ريهام:وانا كمان بحبك قوووي قوووي قوووي يعني
ذهبت ريهام
اخرج قاسم هاتفه واتصل علي مجهول
قاسم :عايز اقابلك ضروري بكراااا
المجهول:عايز اي
قاسم:مصلحتك تعالا قبل مااغير رائي 


يتبع الفصل التاسع عشر  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent