Ads by Google X

رواية الدكتورة والمغرور الفصل التاسع عشر 19 بقلم الكاتبة الصغيرة

الصفحة الرئيسية

                 رواية الدكتورة والمغرور الفصل التاسع عشر بقلم الكاتبة الصغيرة


رواية الدكتورة والمغرور الفصل التاسع  عشر 


زين وصل مركز الشرطه ودخل مكتبو وطلب عمر وبعد شويه عمر كان عندو 
عمرر: اي يا زين في ايه 
زين بتوتر: انا كنت عاوزك في حاجه كده يعني واتمنا انك مترفضش 
عمر بضحك وهو بيقعد: من امته وانا برفضلك حاجه يا صاحبي 
زين: انا مش عاوزك تزعل مني انا لو مش مأمنك انت مكنتش طلبت منك انت ودي مساله حياه او مو*ت 
عمر: جرا اي يا زين في ايه قلقتني حصل حاجه لي نيره او ياسمين 
زين اتكلم بتوتر واضح وحكالو الي حصل.. 
عمر بزعيق وعصبيه: انت يتقووول ايه يا زييين وانا مالي وبعدين فين الز*فت الي عمل كده انا اشيل عملتو ليه 
زين بكدب: ما*ت يا عمرر عمل حاد*ثه امبارح وده الي خلاها تعترف علشان تلاقي حل قبل ما مامتها توصل مصر 
عمر بعصبيه وزعيق اكتر: وانااا ماااالي يااا زييييين انا ماااااالي انسب طفل ليا ليه وانا مش ابوه 
زين بهدوء: انا بقولك دي حياه او مو*ت عمامها صعايده ولو عرفو حاجه زي كده هيقتلو*ها
عمر: انا يا سيدي كواجبي كظابط انا هحميهاا امال جواز وانسب طفل لياا لاااا يا زين لاااا 
زين: بص يا عمر انا طلبت منك كده علشان عارف انك هتقف جنبي وانك هتنقذ حيات البنت الي ملهاش ذنب في الي حصل ده في ارجوك يا عمر وافق وطلقها بعد ولاده الطفل انا مش بطلب منك انك تفضل معها طول العمر يعني 
عمر بهدوء: بس يا زين انت عارف ان انا بحب واحده ومقدرش اسيبها 
زين: بص يا سيدي انت هتعرفها كل حاجه وهتقولها بس لو هيا امينه وهتحافظ علي السر ده 
عمر باقتناع: طيب يا زين انا هعمل كده علشان انقذ حياتهاا مش اكتر بس الطفل ده لم يكبرر لازم يعرف ان انا مش ابوه تمااام 
زين بفرحه: انا كنت متأكد انك مش هترفض يا عمر علشان كده مجتش لغيرك 
عمر ببتسامه مزيفه: تسلم يا صاحبي نا همشي انا علشان عندي شغل 
زين: طيب تحب نتفق نكتب الكتاب انهارده بليل 
عمر: تمام مفيش مشكله 
زين: ماشي يا حبيبي 
عمر: عن اذنك 
عمر سابو روكب عربيتو ومشا 
زين جاب الفون واتصل بي نيره 
نيره بتعب: ايه يا زين عملت ايه 
زين: خلاص يا حبيبتي كلو تمام وعمر وافق 
نيره بفرحه: بجدد يا زييين 
زين: اه يا روح زين بس في حاجه كده 
نيره بقلق: في ايه
زين: انا قولتلو ان هوا ما*ت في حاد*ثه امبارح 
نيره بخوف: طب ولو عرف ان انت كدبت عليه 
زين: سبيها علي الله بقا ياله سلام واه قولي لي اسماء كتب الكتاب النهارده بليل 
نيره: تمام حاضر 
نيره قفلت وراحت لي اسماء.... 
نيره بفرحه: اسمااااء عمر وافق وكتب الكتاب بليل 
اسماء بلا مبالاه: تمام انا هقول لماما ايه 
نيره بتفكير: هنقولها الحقيقه بس علي اساس انو عمر وانكو اتجوزتو بسرعه علشان الموضوع ميتكشفش 
اسماء: تمام وربنا يستر بقااا 
نيره: سبيها علي الله قومي ياله خدي شاور كده وفوقي كده ياله 
اسماء: حاضر 
نيره قامت طلعتلها هدوم وراحت تعملها حاجه تاكلها.. 
عند محمد في بيتوو وبيكلم ياسمين في الفون 
محمد: ياسمين قولتلك متقلقيش واهدي وانا هتصرف ان شاء الله وهتكلم مع زين وبعدين زين عارف من زمان اصلا اني بحبك وعاوزك 
ياسمين: بس حتي لو زين وافق ف لسه حسام مطلقنيش طلاق رسمي وممكن يرجعني في اي وقت 
محمد بعصبيه: يرجع مين ده انا كنت قتل*تو 
ياسمين بضحك: بس يا محمد الله يخليك 
محمد: مش مصدقاني صح والله لو قرب منك تاني لكون قتل*و فعلااا 
ياسمين: هو ممكن اقولك حاجه بس بالله عليك متزعل مني 
محمد بحب: انا عمري مزعل منك ابداا 
ياسمين اتكلمت بتوتر وقالت: بصراحه انا حامل في الشهر التالت وطبعا ليك الاختيار مفيش حاجه تجبرك انك تكون مع واحده متجوزه قبل كده وكمان معاها طفلين 
محمد: انا عارف يا حبيبتي كل حاجه وانا قولتلك عاوزك انتي افهمي بقاا 
ياسمين بفرحه: بجد يا محمد 
محمد: بجد يا قلب محمد 
ياسمين: ربنا ميحرمني منك ابداا 
محمد: ولا منك يا حبيبتي 
ياسمين: طيب انا هقفل دلوقتي علشان ريماس عاوزاني 
محمد: ماشي يا حبيبتي باي 
ياسمين: باي 
محمد قفل مع ياسمين وقال: ياااه يا ياسمين اخيراا هتبقي لياا يارب اكتبلي فيها الخير وقربها لقلبي وقربني لقلبها وطلع من اوضتو راح قعد مع مامتو.. 
محمد بضحك: اي يا ست الكل بتعملي اييه 
زينب مامت محمد: اي يا حبيبي بتفرج علي برنامج الطبخ ده يمكن الاقي حاجه حلوه اقوم اعملها 
محمد بضحك: يا امي والله ما انتي نافعه في حاجه كل مره  بتقعدي بساعه والساعتين وبتطلعي من المطبخ تقولي العيب في الشيف مش فياا وان هو الي بيعمل حجات مش حلوه 
زينب بزعل مصتنع: قوم من جنبي ده انت واد ر*خم والله 
محمد: خلاص يا حبيبتي حقك عليا 
زينب: بقولك يا حبيبي عوزاك في حاجه كده 
محمد: اممممم انا عارف الداخله دي كويس جيبالي عروسه صح
زينب باحراج وتوتر: يا حبيبي بس افهم دي والله عسوله اوي وبنت ناس ايييه ماشاء الله عليهم انت قول اه بس واحنا نروح من دلوقتي 
محمد: ماما انا بحب ياسمين وهجوزها 
زينب بصدمه: ياسمين مين اخت زين يا محمد 
محمد بتوتر: اه يا ماما 
زينب بعصبيه وانفعال: انت بتقووول اييه يا محمد دي متجوزه ومعها بنت 
محمد: ما هيا اتطلقت يا ماما 
زينب بزعيق اكترر: يا بسم الله ماشاء الله وكمااان مطلقه يالهوووي يا خبتك في ابنك الوحيد يا زينب انت عاوز تجنني يا ابني 
محمد: ماما لو سمحت انا اخد قرار وهنفذو 
زينب بدموع: هتتجوز من غير رضايا يا محمد
محمد: لا يا امي مقدرش اعمل كده وانتي عارفه انا مليش غيرك يا ست الكل ومش عاوز غير رضاكي عليا وعلي الجوازه دي وادعيلي انها تكمل علي خير
زينب بعصبيه: انت بتقول اي يا محمد انت مستوعب الي انت بتقولو دي معها طفله ومتجوزه قبل كده ليه يا ابني تعمل فيا كده ده انت ابني الوحيد وعاوزه اعملك الحلو كلوو 
محمد: ارجوكي يا امي انا بحبها وانتي عارفه كده كويس اوي 
زينب بزعيق: علي جث*تي ان الجوازه دي تكمل يا محمد انت فااهم 
وقامت سبتو ودخلت اوضتها ومحمد نزل ركب عربيتو ومشا وهو متعصب جدااا.... 

يتبع الفصل العشرون  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent