رواية أسر قلبي الفصل الأول بقلم ندى رأفت
رواية أسر قلبي الفصل الأول
_ابعد عنها نغم بتاعتي انا وبس بتحبني انا بس ..
فارس بعصبيه : لا يا آسر .. وهي هتطلع من المدرسه دلوقتي .. وتقولنا بتحب مين ..؟!
آسر بثقه : ماشي ..
وبعد فتره طلعت نغم وقالت بفرحه : آسر ..وفارس كمان ..
فارس بعصبيه : نغم انتي بتحبي مين فينا ..
نغم بأستغراب : يعني إيه..؟!
فارس: يعني بتحبيني انا و لا آسر ..
نغم بكسوف : بس محدش يزعل ..
آسر: محدش هيزعل ..قولي ..
نغم بكسوف : آسر ..
آسر بفرحه وثقه : شفت يا فارس ...
بص فارس لأسر بحق*د
نغم : متزعلش يا فارس انت صحابي ..
راح مس*ك آسر إيد نغم وقال ليها ..يلا بقا علشان نروح الفلا عندي ..
نغم : طب لازم اقول ..لبابا وماما..
آسر : متقلقيش ..هما عندنا في البيت ..وانا قولتلهم اني هروح اجيبك يلا بقا ..وخدها ومشي وسابوا فارس ....
بعد فتره
في الفلا .....
نغم وهي شايله اخت آسر الرضيعه : يلا يا آسر خلينا نلعب في الجنينه ..
آسر : حاضر ..
والده نغم : طب سيبي هدير ..يا نغم ..
نغم : لا يا ماما انا عايزها تلعب معانا ..
والده آسر : سبيها يا هدى ..يلا يا حبيبتي اطلعوا العبوا ..برا عقبال ما نحضر الغداء ..
نغم بفرحه : شكرا يا ماما ناديه ...
وبعدها خرجت ..هي وآسر ..
نغم : اختك حلوه ..اوي يا آسر ..
آسر :و انتي كمان حلوه ..يلا بقا علشان منضيعش وقت ..
انتي تعدي لميه ..وانا هستخبى ..وبعدها تدوري عليا .. يلا بصي على الناحيه التانيه ومتغشيش ..
نغم : مش هغش ..يلا ..روح ..
وبعدها بصت نغم الناحيه التانيه وابتدت تعد .....
وبعد فتره ....
نغم : ٩٩ .١٠٠انا خلصت يا آسر انا جايه .. يلا يا هدير ..ندور على ..اخوكي ..وبعدها طلعت نغم ببطء على السلم علشان هيا شايله هدير ..وبعدها دخلت ...الفله ...
نغم: ايه دا يا ماما انتي نايمه على الارضه ليه ..وإيه الأحمر دا ..وانتي كمان يا ماما ناديه ..هو في إيه انتوا مبتصحوش ليه ...
وفجأه ......سمعت نغم صوت غريب من اوضه المكتب الي كان فيها ابوها وابو آسر ..فقربت من باب الاوضه ..الي كان موارب وبصت ..لقت والد آسر مرمي على الارض ورجاله لبسين اسود ..حطين المسد*س على رأس ابوها .. وناس مسكينوا ..
وفجأه ...الراجل اطل*ق الن*ار على ابوها ..
اتخضت نغم وصوت*ت ..وهدير كمان عيطت ..
سمعو الرجاله صوتهم ..
فجريت نغم بسرعه ..ناحيه الباب الخلفي للفلا ..وكانت هدير هتقع منها لكنها مسكتها بسرعه ...وأول ما وصلت قدام الباب الخلفي ..لقت آسر م*رمي على الأرض....
نغم بصدمه وعياط : آسر ..آسر ..قوم يا آسر آسر ..فسمعت صوت الرجاله قرب ليها فخرجت بسرعه من الباب الخلفي ...
آسر بصوت متقطع : ن..غ..م ....
عند نغم كانت بتجري بسرعه على قد ما تقدر ..وخرجت من جنينه الفلا ..وفضلت تبص يمين وشمال وهي بتعيط ..ومش عارفه تعمل إيه ...
نغم : خلاص يا هدير ..اهدي ...ارجوكي متخلهمش يسمعونا ..
وفجأه حط حد ..إيده كتف نغم ..
صوت*ت نغم..
فارس : اهدي يا نغم ..انا..فارس..في إيه ..
نغم : فارس ..في ناس وحشه لبسين اسود ..خلو بابا وماما مبيقموش ولا آسر كمان وطالع منهم حاجه حمر*ا ....وكمان كانوا عايزين يعملو فيا كدا انا وهدير ..بس انا هربت ..تعالى يا فارس نقذهم بسرعه علشان خطري ..ارجوك ..
فارس : اهدي ..وتعالي ..بسرعه عندي في الفلا ..ماما وبابا هيمحوكي ..انتي وهدير ..يلا بسرعه ..
نغم :طب وماما وبابا وآسر ..
فارس بحزن : خلاص يا نغم ..احنا مش هنعرف ننقذهم .. يلا بسرعه تعالي قبل ما يجوا بسرعه ...وخد فارس نغم ..وجري على فلته ..
في فله آسر ..
راجل ١: لقينا البنت يا باشا ..ماشيه ..ومع طفل زيها ..نعمل ايه يا باشا ....
الراجل: خلاص سيبها ..احنا خلاص خلصنا الي احنا كنا جاين علشانه .....
وبعد فتره ...
في المستشفى .....
كان عم آسر قاعد قدام العنايه ..
وبعدها خرج الدكتور ..
قام عم آسر بسرعه ..وقال : ها يا دكتور ..
الدكتور : للأسف معرفناش ننقذ حد فيهم ..الأ الطفل الصغير ..بس هو لسه تحت العنايه ..
عم آسر بدموع بسسب الي حصل للاخوه : آسر ..عايش.. بجد ..الحمد لله ...وبعد ما الدكتور مشي قعد عم آسر على الكرسي و قال : لازم تفوق يا آسر علشان تنتقم من الي عمل كدا في ابوك ..وأهلك يا آسر ...لازم تقوم ...... وكل حاجه فيك لازم تتغير حتى اسمك ..وكل الناس لازم تعرف ان آسر السيوطي مات ..لغايه ما تشد حيلك..وترجع أقوى من الاول
وبعد ١٦ سنه ...........
يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية أسر قلبي" اضغط على اسم الرواية