Ads by Google X

رواية ليل الأدهم الجزء الثاني 2 الفصل السابع عشر 17 بقلم حنين محمد

الصفحة الرئيسية

            رواية ليل الأدهم  الجزء الثاني 2 الفصلالسابع عشر 17 بقلم حنين محمد


رواية ليل الأدهم الجزء الثاني 2 الفصل السابع عشر 17

دخلت ليل بحزن شديد وهى تراه نايم على السرير وجهه شاحب اللون ولاكن مازال وسيم ذهبت إليه وجلست على الأرض بجواره واحتضنت يده بيدها وهى تبكى
ليل ببكاء: ا..ادهم...م..متسبنيش انا بحبك اوى ...م..متسبنيش 
ظلت تبكى وهي محتضنه يده وبعد قليل شعرت به يضغط على يدها 
ليل بتفاجا: ادهم..ا..انت ضغط على أيدي صح ..صح 
جرت ليل إلى الخارج وهى تبكى وتبتسم ...
على: فى اى 
ليل:ا..ادهم اتكى على أيدي 
على بفرحه: بجد 
ليل بابتسامه وهى تبكى : ايوا اتكى على أيدي 
جاء الطبيب واخبروه ودخل ليفحص ادهم وخرج وهو يبتسم 
ليل: ايه
الدكتور بابتسامه: حالتو اتحسنت شويه وهيبدا يفوق وننقلو اوضه عاديه واضح أن وجودك فرق معاه 
ابتسمت ليل لكلام الطبيب وظلت دتخل إليه يوميا وتهتم به وتتحدث معه ...بعد مرور اليومين كان يفيق ادهم وهى بجواره وممسكه بيده 
ليل بفرحه: ادهم
ادهم فتح عينيه وابتسم إليها ف هى بجواره حقا وتمسك بيده ....
ادهم بابتسامه:انتى كويسه ؟
ليل بدموع:لا عشان انت مش كويس
ادهم بابتسامه: بقيت كويس ي حبيبتى 
وشدها إليه لكى يضمها وهى ضمته بحب وعشق 
ليل بدموع:وحشتنى اوى 
ادهم : انتى وحشتينى اكتر 
ليل نظرت له وهى تبكى نظره طويله...وهو مسح لها دموعها بحب 
ادهم: فين على ؟
ليل:برا هو ورحمه وجان وعمار ولينا 
ادهم بغضب بسيط:عمار؟؟
ليل: أهدى مش هو الى عمل كدا بس قال انو عارف مين ولما تفوق هيعرفك اممم هو قال اصلا ل على وجان بس مش راضين يعرفونا حاجه 
ادهم: لينا كويسه 
ليل بابتسامه: اه كويسه ي حبيبى كلهم كويسين بس كانو هيجننو عليك 
ادهم بغمزه: طب وانتى؟
ليل بحزن:كنت هموت بجد خفت عليك اوى
ضمها ادهم إليه بحب: واى كمان 
ليل:اسكت شويه ي ادهم
ضحك ادهم ولاكن تأوه قليلا
ليل برعب: انت كويس اى إلى وجعك
ادهم بابتسامه:متخفيش انا كويس 
ليل؛ بجد 
ادهم:اه بجد 
ليل: هروح انده الدكتور واعرفهم انك صحيتت
ذهبت ليل بحماس لتخبرهم وبالفعل اخبرتهم ودخلو جميعا إليه 
على: حمدالله ع السلامه 
ادهم: الله يسلمك 
عمار/جان/رحمه:حمدالله ع السلامه ي ادهم
لينا بحزن وهى تجلس بجواره: حمدالله ع سلامه 
ادهم: الله يسلمكو
جلسو يتحدثون قليلا.....
ادهم:لينا رحمه اطلعو وخدو ليل معاكو 
ليل بستغراب: اى 
ادهم:عاوزهم ف حاجه مهمه 
طلعت ليل ولينا ورحمه 
ليل بضيق: ياترا عاوز اي 
رحمه: مش عارفه 
ليل: هى داليدا كويسه كلمتو ريم 
رحمه: اه كلمتها وقالتلى أنها بقت كويسه الحمد لله وكلمتها كمان 
ليل: وحشتنى اوى بقالى يومين مشفتهاس
رحمه: روحى شوفيها وتعالى وبالمرا تغيرى هدومك 
ليل: تمم هشوف كدا واروح 
رحمه: تمم
لينا: هو ليه طلعنا
رحمه: مش عارفه اسألى عمار 
لينا: هسالو
رحمه: تمم
وبعد قليل طلع على وجان وعمار
عمار: لينا يلاعشان اروحك 
لينا: لا نقعد مع ادهم شويه 
عمار: ادهم هو الى قال اخدك ونمشى وهو هيجي بكرا 
على: وانتى ي رحمه يلا هوصلك 
رحمه: مش هسيب ليل 
ليل: لا روحى انتى عشان تقعدى مع داليدا وانا هفضل مع ادهم 
على: ادهم قالى اخدك اروحك بس خليكى معاه 
ليل: اصلا مكنتش هوافق 
على بابتسامه: طب ادخلى يختى 
ابتسمت ليل له ودخلت إلى ادهم
ادهم: ممشتيش ليه 
ليل بحزن: عاوزنى امشى 
ادهم: اكيد لا بس خايف عليكى 
ليل: بس انا معاك 
ابتسم ادهم ومد يده لها لكى تذهب وتحتضنه
ليل بخوف: مش هتوجعك
ادهم: لا تعالى 
ذهبت ونامت بين أحضانه وهو متمسك بها بحب 
ليل بحزن: ليه خلتني اطلع
ادهم: هحكيلك بعدين اتفقنا
ليل: امم اوكى 


يتبع الفصل الثامن عشر اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent