رواية حب في مهمة خاصة الجزء الثاني 2 الفصل السابع بقلم زهراء ياسر
رواية حب في مهمة خاصة الجزء الثاني 2 الفصل السابع
وعندما دخل علي الغرفه صدم من وجود ريم بها
علي بصدمه : ريم انتي بتعملي اي هنا
ريم : اي هو انت نسيت أني عايزه اشوف سجل الكاميرات
علي بتوتر : لا منستش المهندس معايا اهوه
ريم : تمام
علي : انتي تعبانه سيبينا وروحي ارتاحي
ريم بإقتضاب: لا أنا كويسه
علي : أنا خايف عليكي لتتعبي
ريم بنفاذ صبر : والله انا كويسه لو حسيت اني تعبانه همشي من نفسي
علي : براحتك
ثم أشار علي للمهندس أن يري عمله ولكن يبطئ لبعض الوقت لكي يجد ذريعه يبعد بها ريم
في روسيا
وصل روفانيو أو زياد الي مقر اقامه المافيا
( طبعا الناس هتقولي ازاي زياد عايش والدكاتره قالوا مات وعملوا جنازه عسكريه ضخمه طيب احب اوضح
فلااااااش باااك
الدكتور وهو يصعق جهاز القلب
الدكتور : يلا اول ما أعد 1.2.3
تصعق
الممرض : حاضر
الطبيب : 1.2.3
وبالفعل صعق الممرض ولكن دون جدوى وكرر الفعله لثلاثه مرات ولكن دون اجابه فلقد تأكد الطبيب أن القلب وقف عن العمل
ثم خرج ليخبر أهل زياد بوفاته
الدكتور بأسف: الرصاصه كانت قريبه من القلب عملنا اللي علينا أنا آسف البقاء لله
ولكن عندما سمعت هذا الحديث والده زياد سقطت أرضا وهي تبكي وتصرخ علي ابنها
وكان يبكي الجميع بإنهيار سواء حسام احمد مازن مليكه لامار شهد
واختيه التوأم روان وراما
وكان والده في صدمه كبيره جلس علي اقرب مقعد وهو يبكي ويقول لا حول ولا قوه الا بالله
ولكن ريم لم تتقبل الأمر وظلت تصرخ علي الطبيب
ريم ببكاء وصراخ: انت كداب
كداب
ودفعت الطبيب وهرولت الي الداخل وأخرجت سلاحها وجعلت الطبيب يقوم بعمل مساج للقلب لعله يفوق
وكان الطبيب خائف من ريم لأنه كان يعلم أنها ليست بوعيها وكانت تشهر في وجهه سلاحها
ولكن دخل بعض الرجال خفيه من باب اخر وكانوا مقنعين
وظلوا بعيدا
أما ريم عندما وجدت زياد لا يستجيب للطبيب دفعته بعيدا عنه وقامت هي بعمل المساج له وتصرخ
ريم بصراخ : زياد زياد علشان خاطري متسبنيش فوق علشان خاطري وحياتي عندك فوق ااااااه ي زياد
وكان الرجال المقنعين يتابعون من بعيد وهم يبكون متأثرين
وعندما فقدت ريم الامل ظلت تصرخ كثيرا
ريم: ءاااااااه ي ربيييي زيااااااااااد
واحتضنت صدره وكانت تبكي بحرقه ودون وعي منها كورت يدها وضربته علي صدره اي مكان قلبه
وكانت تبكي بشده ولكن أوقفها سماع صوت جهاز القلب فلقد عاد للعمل
فكانت تضحك وتبكي في أن واحد
ريم بفرحه وهي تقبل جبين زياد : زياد عايش زياد مماتش
ولكن الرجال المقنعين فاقوا من صدمتهم واسرعوا بأداء مهمتهم
حيث تقدموا الي الامام حيث الطبيب وريم وفذع الطبيب من هيئتهم
الطبيب بصدمه: انتوا مين في أي
ولكن لم يجيبوه وعندما التفتت ريم لهم قام أحدهم بإعطائها حقنه مخدره
الطبيب بصراخ : اي اللي انتوا عملتوه ده انتوا مين
ولكن الرجل رفع القناع الذي يخفي وجهه وتحدث قائلا
الرجل: أنا الرائد سعيد المصري
رجل عمليات خاصه وامن دوله
وقام بأعطاءه بطاقته وكارنيه ليتأكد
الطبيب : انتوا بتعملوا اي هنا
الضابط: احنا معانا أمر أن لو سياده الرائد عايش نستلمه وتطلع تقولهم أنه مات والجثه هتتبدل ده قرار من جهات عليا
الدكتور : بس ليه
الضابط بصرخه: مش لازم تعرف ومن غير اسئله لو حالته كويسه اطلع هات أبوه علشان نفهمه المطلوب منه وهو يقرر
وبالفعل خرج الطبيب
الطبيب : والد المتوفي فين
والد ذياد : أنا ي ابني
الدكتور : اتفضل حضرتك معانا عايزينك
ودخل والد زياد والتقي به الضابط في غرفه اخري وأخبره أن هذه خطه امنيه وضعت للقبض علي البيج بوس ويجب اعلان أن زياد توفي
والد ذياد : أنا مش معارض ي حضره الظابط بس انا مراتي وأخواته يروحوا فيها ده انا اول ما عرفت أنه عايش روحي اتردتلي
الضابط : ي سياده اللواء انا مقدر ده بس دي أوامر عليا وبعدين انا عارف انجازاتك في البلد اكيد مش هتسيب أمن مصر يتدمر مقابل مشاعر اللي بيحبوا الرائد زياد صدقني لازم علشان المافيا دي اخطر مافياا عالميه
ولكن قطع كلامهم اتصال اللواء محمد سامي وتحدث مع والد زياد لدقائق ونجح في إقناعه
وخرج بعد مده قصيره لأهله وهو يبكي بالفعل علي بكاء زوجته وابنتيه وهو لا يستطيع أخبارهم
فلقد قال له اللواء محمد سامي عدم إخبار زوجته وابنتيه لسلامه زياد ولنجاح العمليه
وبعد ساعتين تم جلب جثه مجهوله من المشرحه وليس لها أهل تحت امر الشرطه
وتم إحضار الجنازه وبالفعل دفن زياد في جنازه كانت حافله باللواءات والوزراء وكبار رجال الأعمال والصحفيين وكل ضباط الشرطه وكيف لا فأنه الاسطوره زياد محمد السويفي ابن اللواء السابق محمد السويفي حيث كان له مساهمات كثيره في البلد ونجح زياد في خوض عمليات ارهابيه كثيره وقبض علي الكثير من أخطر المجرمين
باااااااااك
وصل ذياد الي مقر رجال المافيا واستقبلوه استقبال حافل
فالمعروف أن روفانيو كان اذكي من والده وكان يساعد رجال المافيا في الكثير من الأعمال
احد مساعدين البيج بوس : اهلا بك روفانيو
ذياد بالروسيه: اهلا بك
وأخذوه إلي مكان البيج بوس
البيج بوس اسمه آليكس جوناثان رجل عمره 65 سنه تقريبا شعره كله اسود وفيه خصله كبيره بيضه ( سابغه ابن اليهوديه😹)وكان يرتدي بدله سوداء انيقه
وكان جالس علي مكتب جلد اسود في غرفة كلاسيكيه كبيره
وكان يمسك في يده سيجار لونه بني ( شبه البقسماط اللي هو بيجي في كل الأفلام😹😹)
وكانت تجلس معه فتاه ترتدي بنطلون من الجينز مقطع كله وكانت ترتدي فوقه أوف شولدر اسود قصيره جدا كب( لابسه ومش لابسه 🙂)
وعندما دخل عليهم زياد وقفت البنت لكي ترحب به
وكان آليكس يشك بأمر زياد وكان يريد التحقق ولكن قطع أفكاره اقتراب البنت من زياد وإرادت احتضانه وكان يراقب فعلته أليكس
وعندما اقترب البنت لكي تقبل زياد وتحتضنه
( ريم لو كانت موجودة كانت هتقتلها بس احنا نقوم بالواجب ي بنات 😂😂)
دفعها زياد بعيدا عنه قائلا
زياد:انصحكِ بالبعد عني فأنا اكره جميع النساء والفتيات
وهنا ضحك آليكس وانتبه إليه زياد
آليكس: هنا تأكدت انك روفانيو حقا
زياد بإستغراب : هل كنت تشك بأمري ولكن اخبرني كيف تأكدت
آليكس: لقد أخبرني والدك انك تكره جميع الناس وعندك مشكله نفسيه بسبب ترك والدتك لك وكانت تهتم بصديقاتها فقط وكانت تريد أن تضعك بملجأ عندما انفصلت عن والدك ولكن أنا تأكدت عندما أبعدت الفتاه عنك ولكن لو كنت احتضنتها كنت سأتأكد انك ليس روفانيو وكنت سأرسلك الي جهنم بيدي
ذياد : حسنا تأكدت الان
آليكس : بالطبع
واتت الفتاه مره اخري وكانت تدعي إيلا وأعجبت بزياد كثيرا
إيلا: مرحبا أنا إيلا
ولكن لم يجيبها زياد واكتفي بهز رأسه
واتي أحد الرجال بأخذ زياد الي جناح خاص به لكي يستريح من عناء الطريق
عند علي وريم
خرج علي وهاتف اللواء خيري
علي : ي سياده اللواء الرائد ريم مصممه أنها تشوف الكاميراات
اللواء خيري بعصييه : اتصرف ي علي
علي بهدوء : يعني أعمل اي ي فندم ده احنا جينا لقيناها مستنيانا ومصممه
اللواء خيري : طيب المهندس اللي معاك شاطر شوف خليه يتوهها ويمسح اي حاجه من غير ما تاخد بالها
علي : حاضر هحاول
وأغلق علي ودلف الي الغرفه
وريم شكت في أمره
وعندما فتح المهندس الجهاز ريم أمرته بالابتعاد وستكمل هي
علي بتوتر: سيبي الباشمهندش حسين يشوف شغله هو
ريم : لا أنا اللي هشوف الفيديوهات بنفسي
علي كان يريد أن يفرمت الجهاز او يمسح الفيديوهات ولكن ريم أفشلت كل مخططاته
وعندما فتحت الجهاز ودخلت علي الفيديوهات صدمت مما رأت
يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حب في مهمة خاصة" اضغط على اسم الرواية