Ads by Google X

رواية رهن حمايته الفصل العشرون 20 بقلم روجينا جمال

الصفحة الرئيسية

      رواية رهن حمايته الفصل العشرون  بقلم روجينا جمال


رواية رهن حمايته الفصل العشرون 

جلال : أهدى يارحيم هتكون كويسة
رحيم :ما أنا هادي شايفني بشد في شعري
جلال : ماهو انت...
رحيم :خلصنا يا جلال
قاسم : مساء الخير
رحيم: كنت فين
قاسم قرب من ودن رحيم وهمس بكلام خلى  وش رحيم أتغير
رحيم : وربنا يا قاسم لو..
قطع كلامهم خروج الدكتور من عند كرمة
هاشم(بلهفة) :ها يا دكتور أخبارها أيه
الدكتور : الحمد لله عدت على خير 
رحيم : فاقت 
الدكتور : أه بس هي حاليا نايمة 
هاشم : الحمد لله 
الدكتور : بس 
هاشم (بخوف) :أيه 
الدكتور : هي للأسف  فقدت الذاكرة حتى لما فاقت جتلها هستيريا وقعدت تصرخ لأنها مش عارف هي فين وانا أدتلها مهدئ علشان كدا نايمة 
هاشم :فقدان في الذاكرة 😳
رحيم : وده هيطول 
الدكتور :دي حاجة بأيد ربنا.. المهم تسيبوها تفتكر لوحدها ماحدش يضغط عليها.. عن أذنكم
هاشم : كرمة لما تفوق هتروح معايا 
كريم :أكيد ياجدو علشان ماحدش هيعرف ياخد باله منها إلا أحنا (وبص على رحيم) 
رحيم : أمك معاها لبس أسود 
كريم :ها 
رحيم :أمك معاها لبس أسود 
كريم :أه 
رحيم : كويس.. علشان هتلبسه كتير الفترة الجايا 
هاشم (قرب من رحيم وهمس في ودنه) : على ما أعتقد كفايا كدا وألي كنت خايف منه عمره ماهيحصل زي ما أنت شايف طلقها يا رحيم 
رحيم :لو خلصت روح ودع حفيدك ههههه
هاشم (ضغط على أسنانه وبص الناحية التانية وبعد كدا أبتسم بخبث) 
________________رهن حمايته ___________________
بعد مرور تلات ساعات أبتدت كرمة تفوق والكل متجمع حواليها
كرمة :أااه أنا فين
رحيم (ببرود) : في المستشفى
كرمة (بدموع) :أنا أيه ألي جابني هنا
رحيم : حاد**ثة
كرمة (وهي بتحاول تقوم) : حاد**ثة ٠٠حاد**ثة أيه
هاشم : أهدي يابنتي أنتي لسه تعبانة
كرمة : بنتك 😳 أنت مين
هاشم :😳😳.. أنا أنا.. 
رحيم (ببرود) :جدك
كرمة : وأنت يا ألي شغال بتتكلم مين بقى
طبعا رحيم أتصدم من طريقة كلامها وزي ما أحنا عرفين هاشم هيستغل الموقف كالعادة😂
هاشم :ده باباكي 
كرمة : هااا
رحيم :نعم 
قاسم :وأنا عمك 
جلال : وأنا 😁
رحيم بص للأتنين بصة رعبتهم 
جلال : مش أنا.. لا أنا..أحم أحم 
كرمة :ما ترسي عمي ولا مش عمي 
هاشم :عمك عمك.. ودي جدتك (وشاور على ثريا) 
طبعا ثريا كانت هتجيبه من شعره بس برستيجها يا جدعان 
كرمة : وأمي فين 
هاشم :تعيشي أنتي 
كرمة : ما أنا عايشة هي فين 
رحيم :ما**تت 
كرمة (ببكاء) : أاااااه ياماما.. ياماما سبتيني لوحدي ليه بس مع الذئ**اب دول 
رحيم :لا هي ماتت من زمان مش دلوقتي 
كرمة : 😁😁يعني أنت مش مو**تها
رحيم :لا 
كرمة (وشاورت على هاشم) :ولا أنت خاط**فني 
هاشم :لا 
قاسم :ولا أنا بطفي السجاير في قفاكي 😁
كرمة :أاااااااااه راااسيي
رحيم (بخوف حاول يخفيه) :نجيب دكتور
كرمة : لا دكتور لا 
سليم :ماهو لازم يطمن عليكي 
كرمة (بتمسح دموعها) :وأنت مين 
سليم :عمك 
كرمة :هو أنتوا ليه كتير  كدا 
رحيم بص لهاشم يعني بيقوله ليلتك مه،،ببة.. وهاشم بص عليه نفس البصة يعني ليلتك أه**بب مني
وجه الدكتور يطمن على كرمة
الدكتور : أخبارك أيه يا كرمة
كرمة : كرمة مين
الدكتور :أنتي
كرمة : بجد 🤔
هاشم :أه
كرمة :أنت مين
هاشم :ما أنا من شوية قولتلك أنا مين
كرمة : أه أنا أفتكرتك
هاشم :بجد 😃
كرمة :لا هو أنا أعرفك أصلا
رحيم :ههههههههه عليك واحد 
هاشم :أحم
كرمة (شاورت على رحيم) : وأنت مين
رحيم :أحمممم
هاشم : ههههههههه عليك  نفس الواحد
قام رحيم من على الكرسي بشويش وأتسند على سرير كرمة وراح لحد عندها 
رحيم : هتخرج أمتى يا دكتور 
الدكتور : نطمن عليها وحالتها تستقر وهتخرج بعدها 
رحيم : طب زي الفل 
وهووب شال كرمة 
ثريا :ضهرك يا رحيم
رحيم (بيحاول يكتم آلمه) :تمام.. تمام 
كرمة : نزلني 
هاشم : نزلها مش وقت هزار 
رحيم(بخبث) : أيه يابابا هتخاف على بنتي أكتر مني 
هاشم :بابا 🙄
ثريا (بتلقائية) :هاشم مش بيحب كلمة بابا 
قاسم : نعم 
ثريا (بتوتر) :أحم قصدي شكلة مش بيحب كلمة بابا شكله شكله 😁
قاسم :أااه 
همس هاشم في ودن ثريا 
هاشم :بس كنت بحب كلمة بابا منك يا جميل (وغمز) 
وثريا اتوترت 
هاشم :الجميل حلو وهو مكسوف 
الدكتور :يارحيم بيه 
رحيم :أخرس 
الدكتور : أحم تمام.. بس ده على مسؤليتك 
رحيم ما أهتمش ليه وطبعا كرمة كالعادة بتصوت 
كرمة : ألحقوووووووووووووووونيي ده خااااااااطفني هيموووووووتني أغثوني يا بشر 
والناس ألي في المستشفى أتلموا  عليه 
هاشم : بااس الله يرحمك يا كرمة 
ثريا : أحسن تستاهل 
هاشم (بخبث) :  سيبك منهم بس الجميل قمر أنهرده 
ثريا :أووووووف (وسابته ومشيت) 


يتبع الفصل الواحد والعشرون اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent