Ads by Google X

رواية المطلق والعذراء الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم صابرينا

الصفحة الرئيسية

   رواية المطلق والعذراء الفصل  الواحد والعشرون بقلم صابرينا

رواية المطلق والعذراء الفصل  الواحد والعشرون

ف شقه قااسم وبعد خروج عمرو صديقه من الشقه
اتصل بمجهول
قاسم:تعالا بسرعه عندي الشقه
المجهول :تمام
بعد نصف ساعه وصل قاتل ماجور للشقه
القاتل :اي ياباشا مش من عوايدك تطلبني كدا
قاسم:خد الفلوس دي والصوره دي كون جاهز وقت مااطلبك
انت فاهم
القاتل :وانا اي ليا غير فلوسك ياباشا اؤمر وتصح الصبح تلاقيهم ف الوفيات موجودين زي كل مره هي شغلانه يعني
ولا هي اول مره مش عملتها قبل كدا وقتلت الطالب دا الي اسمه مروان
ومن غير اي دليل سيبته ورايا
قاسم:خليك منتظر مني تليفون
القاتل:تمام باباشا اطير انا بقي
قاسم :ريهام حاتفضل بتاعتي انا وبس
..................................... ................................
اليوم التالي
كان قاسم بمكتبه ف الجامعه جالس
دخل عمرو عليه
عمرو:عامل اي دلوقتي ياقاسم
قاسم:الحمد لله افضل
عمرو:انا جيت عشان اوريك كورس العلاج
قاسم:بعدين ياعمرو انا مشغول دلوقتي
عمرو:مشغول ف اي مفيش حاجه اهم من صحتك دلوقتي
قاسم:انت ناسي فرحي بكرا
عمرو:انت لسه ملغطتهوش
قاسم:والغيه ليه
عمرو:انت مجنون انت عندك الايدز
اي علاقه حاتعملها مع اي واحده حايتنقلها المرض ليها انت عايز تقتل ريهام
انت اكيد مجنون انت عارف خطوره المرض دا كويس ومصمم تكمل الفرح
قاسم:ايوا حااكمله اومال اسيبها قبل فرحها بيوم
الناس تقول عليها اااي
عمرو:والله الناس تتكلم عليها افضل من انها بعد جوازها بيومين تموت
انت ازاي بتحبها
الي يحب حد يتمناله الخير
مش الموت والشر
قاسم:عمرو مسمحلكش
عمرو:تسمح لمين
انا دكتور قبل مااكون صاحبك
وقسمي يمنعني اني اسكت عن الجريمه دي انا حاابلغها لو حصل اي بالذات
انا لايمكن اشارك ف تدمير مستقبلها
لايمكن اعمل كدا
ذهب عمرو غاضبا من مكتب قاسم يريد الذهاب الي ريهام ليوقف تلك الزيجه بااي ثمن
اتصل قاسم بالقاتل
قاسم:نفذ
هو دلوقتي طالع من الجامعه
القاتل:غالي و الطلب رخيص
كان عمرو يعبر الطريق ليركب سيارته المصفوفه ف الجه الاخري ولكن
تاتي سياره مسرعه سوداء وتصطدم به
فيسقط صريع ينزف الدماء
احد الماره:اسسسسسعاف حد يطلب الاسعاف الراجل بيموت
كان يتطلع قاسم من نافذه مكتبه علي صاحب عمره غريق بدمائه
قاسم باابتسامه : ريهام ملكي انا وبس
ومحدش حايفرقنا عن بعض لو علي الموت حاتموت معايا
.......................................................................
كانت وعد بقصر الشريف
كان هاتف وعد يصدر رن يا ن برقم مجهول
رن رن رن رن
وعد:الو
خالد:انا خالد يا وعد
وعد بنبره مكسوره:افندم يادوك خالد ف حاجه
خالد:وعد ممكن نتقابل
وعد:ليه ياافندم حضرتك عايز تكشفي عليا عشان تتاكد من عذريتي واني صادقه
عموما ريح بالك
انا ست متجوزه دلوقتي رسمي
خالد:ارجوكي قابليني لازم اوضحلك كل حاجه
وعد:لا ياخالد كفايه اخر مره قابلتك فيها نسيت جرحتيني ازاي واخرها كنت عايز تضربني لولا جوزي حماني منك
خالد:ياوعد ارجوكي متقوليش جوزي
وعد:بس دي الحقيقه انا ست متجوزه
خالد:انتي عايشه مع وحش مش بني ادم
ارجوكي اسمعيني
عاصم دا انسان قذر قووي يا وعد
دا مش بني ادم
دا المفروض يعيش ف الغابه انسان همجي حاياذيكي
وعد:لو سمحت كفايه لحد هنا
انا مسمحلكش تهين جوزي
لحد هنا وكفايه يا دوك خالد
اظن انك اتجوزت اميره من زمان وعايش حياتك
فاارجوك متخربش بيتي ومتدمرش حياتي
خالد:انتي كدابه
انتي لسه بتحبيني يا وعد
سامعه انتي بتحبيني
وانا متاكد انك مش بتحبي عاصم
عمرك ماحبتيه
عموما انا كنت حااحكيلك عن سيلااااا
وعد:اااي انت بتقول ااي
خالد:حااستناكي ف مكانا يا وعد كمان نص ساعه
اغلقت وعد الهاتف
بعد خمس دقائق
دخل عاصم الي الجناح الخاص به
وعد:عاصم
انا ف حجات لازم اجيبها من الكليه عشان امتحاناتي
عاصم:طب متتعبيش نفسك وخلي السواق يجيبهالك
وعد:لا انا بقالي كتير مخرجتش ممكن تسمحيلي اخرج لو سمحت
عاصم:تمام
روحي وانا حااخلي السواق يجهز
حاتلاقي جوه ف فلوس ف الكومود خودي الي عايزاه
وعد:شكرا
عاصم:ولا يهمك
ذهبت وعد لتغيير ملابسها
عاصم:وعد
وعد:نعم
عاصم:خلاص ولا حاجه
خرج عاصم من الغرفه
ارتدت وعد فستان ابيض رقيق الي بعد الركبه
وتركت العنان لشعرها
واخذت عكازها
.....................................................................
بعد نصف ساعه
كانت وعد ف الحديقه جالسه
جاء خالد الي وعد كان يرتدي بنطال جينز وقميص اسود يظهر عضلات صدره ونظاره شمسيه
خالد:وعد اي الي حصل لرجلك مالها
وعد: هاااا عايز اي ياخالد مني
خالد:طب قوليلي الاول مالها رجلك اتكسرت ازاي
وعد:والله كل الي اعرفه انك جايبني عشان تقولي حجات مهمه مش عشان تسالني عن رجلي اتكسرت ازاي
خالد:عايز اقولك علي المؤامره الي اتعملت علينا
عاصم واميره هما السبب ف ان المحضر يجيلك وموضوع بيت الطاعه دا كله كان تزوير ف تزوير
وعد:ياااه تصدق دا الي كنت عايزه اقولهولك من شهر
فاكر قولتلي اي وقتها
ولا افكرك
خالد:يا وعد انا وقتها كنت مجروح من الي حصل
وكل الي عملته بسبب غضبي انك فضلتي واحد تاني عليا
وعد:لو دا الي عايز تقوله اسمحلي امشي لان كدا دا فات لاوانه ومعدتش ينفع الكلام فيه تاني
خالد :طب معندكيش الفضول انك تعرفي
حكايه سيلااا
وعد:مين دي
خالد:دي كانت مرات عاصم الاولي
وعد:وانت عرفت ازاي دا
خالد:عاصم واميره كانوا يعرفوا بعض من زماان
عاصم سقط مراته مش بس كدا دا عذبها وكان بيديها حبوب مهلوثه وحبوب تقتل خلايا المخ
دا غير الحرق والصعقات الكهربيه الي كان بيعذبها بيها.
عاصم مش بني ادم دا وحش ياوعد
لازم تتطلقي منه
لازم تهربي قبل ماياذيكي يا وعد
وعد:انت كداب عاصم مستحيل يعمل كدا
خالد:دا انسان مريض ياوعد صدقيني ابعدي عنه ياوعد وانا مستعد اتجوزك ونبني حياه جديده انا وانتي وبس
وعد:واميره
خالد:حااطلقها
انا لسه بحبك ياوعد احنا الاتنين بنحب بعض
خلينا نفضل مع بعض تاني ونرجع زي الاول
ابتعدت وعد عن خالد
وعد:انا حاامشي
وذهبت وعد الي المستشفي
لتزيل الجبس فاليوم هو الميعاد المحدد لازالته
......كانت عيون عاصم تراقبهم من بعيد ولكنه لم يتدخل بينهم ........
ذهبت وعد الي المستشفي لازاله الجبس
ف الطواريء
كانت وعد تزيل الجبس واستطاعت المشي علي قدمها بدون العكاز
الطبيب: الف سلامه عليكي
وعد:الله يسلمك يادوك اقدر امشي دلوقتي
الطبيب:طبعا
ذهبت وعد للخارج ولكنها رات قاسم يدلف احدي الغرف
وعد:قاسم اي جابه هنا ليكون جرا حاجه لريهام
انا حااروح اشوف في اي
استر يارب
دلف قاسم الغرفه وجاءت لتدخل الغرفه لكنها سمعت قاسم يتحدث
قاسم:هااا ياعمرو عامل اي دلوقتي
وعد بسرها :الحمد لله افتكرت ان ريهام تعبت ولا حاجه
وجاءت لتذهب ولكنها صدمت من ما سمعت
قاسم:ينفع كدا ياعمرو الي حصل
ليه تجبرني اقتلك
وعد:😱😱
قاسم:اهو خلتني اجر واحد مايسواش جنيه داسك بالعربيه
فيها اي لما تسكت لازم اخلاقك تانبك
لا واي عايز تقولي لريهام اني عندي الايدز ومتتجوزنيش
عشان المرض حاينتقلها وتموت
وانا حاسيبك تعمل كدا ببساطه
لا ياحبيبي
دا نجوم السما اقربلك من ان ريهام تبعد عني
يالا كان بودي اقعد معاك والله بس انت. عارف اني عريس
وبكرا الليله ليلتي ولازم اروح استعد
بقي عريس وكدا
اسرعت وعد تركض وخرجت من المستشفي بالكامل
وعد :انا لازم اقول لريهام كل حاجه
بس ريهام بتحب قاسم وحاتنجرح قووي
انا حااقول لعاصم
.......عادت وعد الي قصر الشريف
صعدت لغرفتها وانتظرت عاصم ولكنه لم ياتي
الساعه 11مساء
ملت وعد من الانتظار
ولكنها تذكرت كلام خالد
وكذبت كلامه لان عاصم ليس بذلك السوء
وعد:صحيح هو اذاني كتير ووجعني بس عاصم ميعملش كدا لا مستحيل اكيد خالد بيكدب
ثم انارت الغرفه لتذهب الي الحمام لتستحم
ولكنها وقفت امامها ذاهله ماتراه
وعد ببكاء
دي دي مش انا
........................................................................
عاد خالد من مقابله وعد الي بيته
اميره:كنت فين ياخالد
خالد:ملكيش دعوه
اميره:روحت تقابلها صح
خالد:اه صح
اميره:ان شاء الله يقتلها زي ماقتل التانيه
خالد وامسك اميره من شعرها
وانتي قولتيلوا
اميره:اه قولتلوا الحقيقه ان مراته بتخونه مش دا الحقيقه
ضرب خالد اميره بقوه
ياحيووانه مش مكفيكي الي عملتيه فيا
دي غلطتي اني اتجوزتك وسترت عليكي
وقام خالد برميها خارج الشقه
انتي طااااالق بالثلاثه
مشوفش وشك تاني لاني وقتها حااقتلك انتي سامعه
اميره:اما انتقمت منكم انتوا الاتنين ميبقاش اسمي اميره
....................................................................
كانت ريهام جالسه بغرفتها تتحدث مع قاسم
قاسم:مبروك ياقلبي اخيرا بكرا حانكتب الكتاب وتبقي بتاعتي انا وبس
ريهام بخجل :مبسوط
قاسم:بحبك
ريهام بخجل :وانا كمان
قاسم:انتي اي
ريهام:عايزه اقروش فحل بصل
قاسم:تقروشي فحل بصل
يخربيت ابو الرومانسيه الي طلعتيني منها ياشيخه
ريهام:😂😂😂 انت تؤمر يابيشا
قاسم:تصبح علي خير يامراتي.
ريهام:عايز تاكل بصل انت كمان
اغلق قاسم الهاتف بوجهاا
ريهام وتتحدث
اكونش زعل مني
لا لا مالوا البصل دا حتي بيخلي الكبد يفرز الانسولين
................................................ ..............
كانت وعد بغرفتها وافقه مصدومه
وتتطلع بالصوره
كانت سيلااا
تقف ف الصوره ضاحكه
ترتدي فستان اسود رقيق كب من الصدر
ويتدلي بمنحيات جسدها من الاسفل
وشعرها موضوع علي جانب رقبتها
ترتدي قلادتها المحفور عليها اسمها
Sila
وعد:دي مش صورتي
لا لاء
البنت دي شبهي قووي لدرجه اني افتكرتها انا ف الاول
بس دي لابسه السلسله الي لقيتها ف هدوم قاسم
واضح ان خالد
. مكدبش عليا
بس اذا هي كانت حامل
ليه قاسم عذبها لحد ماسقطها
اي دا
الفستان الي لابساه دا انا شوفته ف الهدوم الي جواا
واضح ان قاسم محتفظ بيه هو والسلسله لحد دلوقتي
الساعه 1مساءا
كانت وعد ترتدي الفستان الاسود الخاص بسيلااا
وكانا مفصل عليها وكانها هي
وارتدت القلاده الخاصه ب سيلاا
وقامت بلم شعرها علي جانب رقبتها كالفتاه التي بالصوره وضعت مكيلج رقيق كالفتاه
وتحدثت
وعد:انا بقيت هي
مفيش بينا ااي فرق
مفيش بينا اي اختلاف غير الغمازه الموجوده عندها
تطلعت وعد الي الصوره متحدثه
انتي مين
وانا جيت هنا ليه
دا الي عاصم لازم يجاوبني عليه
انتظرت وعد عاصم الا ان دقت الساعه الثانيه صباحا
كانت وعد جالسه علي الفراش
دخل عاصم بهيبته كالعاده الي الجناح الخاص به
عاصم:سيلااااا
وعد وخلعت القلاده والقتها علي عاصم
وعد:لاء وعد
ومن حقي اعرف كل حاجه عن سيلاااا
وعد:انت اتجوزتني ليه ياعاصم
انطق
عملت دا كله فيا ليه ياعاصم.
انت عملت دا كله فيا لانك معرفتش تعذبها فلما لقيت شبيهتها
قولت فرصه
واخد فرصه تعذيبها
وعد ببكاء
عملتلك اي عشان تدمر حياتي
عملتلك ااي عشان دا كله يحصل فيا
حرررام عليك ذلتني وكسرتني
ومكنتش عارفه اكرهك
والله ماقدرت
انا حبيتك. حبيت قسوتك لاني عارفه انها وراها سر
حبيت غموضك
وخوفك عليا وغيرتك عليا
كل دا مكنتش مبينه بس اني اكون لعبه عندك مجرد شبيه لمراتك عشان تعذبني
دا الي عمري ماحاسامحك عليه ابدا يا عاصم
عمري ماحااسامحك عليه
عاصم ببحه رجوليه حزينه وهنا لاول مره سقطت
دموعه امام وعد
انتي نسخه منها عيونك سودا زيها وشعرك نفس لون شعرها بس انتي شعرك طوويل عنها
نفس ملامح وتقاطيع الوش
بس وشك طفولي اكتر
نفس الطول ليكم نفس الضحكه بس هي كانت عندها غمازات حلوه بتنور الدنيا بضحكتها
تقريبا ظلمتكم انتوا الاتنين
تعرفي انها كمان كانت زيك شغاله ف مطعم بس الفرق هي كانت لقيطه وانت يتيمه
وانا دخلت حياتكم انتوا الاتنين بس الفرق
هي ماتت و مش قادر انساها
تعرفي انا اعرفك من امته
انا اعرفك من خمس سنين
متستغربيش
اه خمس سنين كنت براقبك وعارفك ومعاكي وجمبك
عايزه تعرفي سيلاااا مين
تعالي معايا
اخذ عاصم وعد الي جناحه القديم الخاص بيه هو وسيلااا
انار عاصم الجناح فكان محترق
عاصم:دا كان جناحنا انا وهي
عشت معاها اجمل سنه ف عمري.
حبيتها قوووي حبيتها لدرجه اني لما عرفت انها خانتني مسنتسش اسمعها
واذيتها وجرحتها
وقتلت ابني
وعد:بدموع 😨😨 اي قتلت ابنك
عاصم:اه قتلت ابني وهو في رحمها بدون رحمه ولا شفقه
بدون اي وجه حق عملت المحاكمه وقتلتها هي وابنها
حتي اني مدفنتهاش
خليت الهدم يرموها ف اي خرابه
وعد:اي الجبروت دا
عاصم:حبيتها قووووي لدرجه اني انجرحت واتحولت لشخص تاني معرفش نتيجه الي عمله بعد ماظهرت الحقيقه
وقصي عاصم ماحدث له عن سيلااا
وبنت سينا
ولما كان يريد ان يطلقها تاني يوم الزواج
وعد ببكاء
وانت عملت دا كله لانك كنت فاكرني سيلااا
عشان كدا كنت عايز تشتري عذريتي
كنت عايز تتاكد اني هي
اانت عملت كدا عشان كنت فاكرها مامتيتش
عاصم:ايوووا
ايوا عملت كدا لاني افتكرت هي
ماهو مش معقول اتنين ليهم نفس نبره الصوت ومتشابهين للدرجه دي
لما عرضت عليكي اشتري عذريتك كنت عايز اثبت انها انتي وانك فاقده الذاكره
او اي حاجه
انك رجعتيلي تاني
واني حااكفر عن ذنوبي الي عملتها ف حقك
بس
وعد بصرراخ بس ااي انطق
بس اااي
انت كسرتيني ياعاصم
انا ح
عاصم وانتبه لما ستقوله لكنها تراجعت
وعد:انا كان ممكن استحمل اي حاجه غير اني اكون شبيه ليها
يعني طول جوازنا كنت فاكرها هي وانا مكنتش موجوده بين حساباتك
ودلوقتي
عايز ترجع الطفل الي خسرته زمان
وتسميها سيلاااا زي ماكنتوا عايزين
بس انا وعد ياعاصم
مش سيلاااا
عاصم:انا خاين يا وعد انا خونت الانسانه الي حبتني خونتها مرتين
مره يوم ماصدقت انها خانتني ومره
يوم ماحبيتك ونسيتها
ذهب اليها عاصم
ورجع عند قدميها
انا اهو
عاصم احمد الشريف
جيتلك راكع
وبتاسفلك عن الي سببتهولك زمان وطالب العفو منك
ابدائي معايا من جديد
انا حبيتك
حبيتك من زمان قوووي
وقت مااتاكدت انك مش هي
حرقت كل حاجه كانت بتخص سيلااا زمان
وعد
انا بحبك
هبطت وعد لمستواه
وعد:وانا بحبك قوووي ياتاعبني
ومسحت وعد دموع عاصم قائله
هو احنا مش حانعدي ليفيل البوس ولا اي
عاصم ذهل من ماتفوهت به حبيبته
وعد :انا فكيت الجبس يااعمي
صدرت من عاصم ضحكه رجوليه جذابه
نابعه من قلبه
وعد:سرحانه ف عاصم وف جمال ضحكته
عاصم:هو انا حلو قووي كدا
وعد:قوووووي ياحبيبي
بس اوعي تعمل الي كنت بتعمله زمان
زي الممرضه دي بدل مااجيبها امسح بيها البلاط
حمل عاصم وعد
وعد:حانروح فين
عاصم:حانعدي ليفيل البوس
ودلف الي جناحهم الخاص بادئين حياه جديده..
......................................................................
اميره:اسمعيني
زي ماساعدتك زمان جه الدور انك تساعديني
وعد وخالد
لازم يموتوا


يتبع الفصل الثاني والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent