Ads by Google X

رواية الدكتورة والمغرور الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم الكاتبة الصغيرة

الصفحة الرئيسية

                    رواية الدكتورة والمغرور الفصل الثاني والعشرون بقلم الكاتبة الصغيرة


رواية الدكتورة والمغرور الفصل الثاني والعشرون


اسماء اتفجأت بو*جع جااامد جدا في بطن'هاا وقالت بو*جع: اااااه ياربي اي الو*جع ده 
وراحت قعدت علي السر*ير وحاولت تستريح شويه وبعد شويه صررخت بو*جع وقالت: عمرررررررررر 
عمر جيه جري علي اوضتها وقال ببرود: اي في اييه بتزعقي كده ليه 
اسماء بعياط وو*جع: مش قاادره يا عمرر بطن'ي هتمو*تني الحقني ابو*س ايدك
عمر لم شافها كده اتخض وراح شال من عليها البطانيه وراح يشيلها اتفجأ بد*م كتيرر حاوليهاا بصلها بصدمه وقال: اي داااا انتي انتي.. 
اسماء بمقاطعه لكلامو بصراخ: ااااااه مش قاااا*دره همووو*وت 
عمر بتهديتها: اهدي خلاص هوديكي المستشفي اهو 
ونزل بيها جري وركبها العربيه وراحو علي المستشفى وهو شايلها ومغمي عليها من التعب
عمر بزعيق: انتووو يا بهاا*ايم حد يجي هنااا بسرعه 
جيه دكتور بجري وقال: فيي ايه اي الزعيق داا 
عمر قرب عليه ومسكو من قميصو وقال بشرر: الحقهاا بسرعه ولو حصلها اي حاجه هكس*ر المستشفي علي دما*غكو انت فاهم 
الدكتور بخوف: اهدا طيب بس وابعد وانا هاخدها حالا اشوف مالها وبأذن الله خيرر 
وبسرعه الدكتور نقلها اوضت العمليات وبعد ساعات الدكتور طلع وهو حاطت وشو في الارض وقال: انا اسف يا عمر باشا انا مقدرتش انقذ الطفل والام حالتها مش في احسن حاجه خالص وربنا يقومها بسلامه عن اذنك 
عمر بصدمه كبيرره: ازاااي ازاااي انا قا*تل انا قتل*ت طفل ملوش اي ذنب 
وبدأ يبكي زي الاطفال وبص علي اوضت العمليات وهما بيطلعوهاا منهاا بص عليها بو*جع وقهر*ه وقال فنفسو: اناا اسف يا اسماء انا عارف ان اسفي صغيرر اوي علي مو*ت طفلك بس والله مكان قصدي عصبيتي خلتني اعمي 
وقعد علي ااقرب كرسي وحط وشو بين ايديه ومش عارف هيعمل ايه في الي عملوو ده... 
عند زين ونيره كان تلفون زين بيتصل.. 
نيره بنوم: زييين اصحا رد علي التلفون بيرن بقالو كتيرر 
زين شدها لحضنو اكتر وقال بنوم: اممم سبيه يرن نامي بقا واسكتي 
نيره بضحك وهي بتبعدو عنهاا: قوووم يا ر*خم ليكون في حاجه التلفون بيرن من بدري والله 
زين فتح عينو بعصبيه وقام رد علي التلفون.. 
زين بعصبيه: اييه يا ز*فت 
الشخص بخوف: انا اسف يا زين بيه بس في حاجه حصلت وحضرتك قولتلي لو اي حاجه حصلت بخصوص اسماء هانم وعمر بيه اقولك 
زين بقلق: فيي اييه حصل حاجه 
الشخص: اه يا بيه انا شوفت عمر بيه وهو نازل من البيت وشايلها وكانت مغمي عليهاا 
زين بصدمه: انت متااكد من الي انت بتقولو ده 
الشخص: ايوا يا بيه والله وراحو علي المستشفي الي نيره هانم بتشتغل فيهاا
زين بعصبيه: طيب غو*ر انت
راح يصحي نيره بهدوء وقال: نونا اصحي يا حبيبي عوزك في حاجه مهمه 
نيره بنوم: بس بقااا يا زين عاوزه انام 
زين بزعل ونبره كلها حنيه: قومي يا نور عيني عوزك والله 
نيره قامت وهي مغمضه عنيها: امم في اييه يا زين 
زين اتكلم بارتباك: بصراحه اسماء دخلت المستشفى 
نيرره فتحت عنيها بصدمه: انت بتقول اييييه اسماء اختي دخلت المستشفى امته 
زين بصلها بزعل: لسه انهارده بس 
قامت نيره وهي بتعيط ومش عارفه تعمل ايه ولبست هدومهاا بسرعه وكل ده وزين بيبص عليها بزعل.. 
نيره بعيااط: ياله يا زين وديني ليهااا بسرعه 
زين مسك ايديها ونزل بيها وركب العربيه وراحو علي المستشفى.. 
نيره وهي بتجري وبتسال موظفه الاستقبال 
موظفه الاستقبال وقفت بحترام ليهاا: نورتي يا دكتوره 
نيره بعياط: شوفيلي اسماء اشرف في انهي اوضه بسرررعه 
الموظفه: اه الي لسه داخله انهارده دي في اوضه رقم 32 
نيره جريت هي وزين لي الاوضه واتفجأت بي عمر قاعد علي الكرسي الي قدام الاوضه وبيعيط.. 
نيره بجري عليه وهي بتعيط: اختي حصلها اييه يا عمررر اختي مالهااااا 
عمر بص الناحيه التانيه ومردش عليهاا وهي دخلت تجري علي اوضتهاا واتفجأت بي ان اسماء حالتهاا مش كويسه خالص وحاوليها اجهزه كتير بصتلها بصدمه ودموع وقالت: اي الي حصلك لكل ده يا عيون اختك وقربت كرسي من السر*ير وقعدت جنبها وهي بتعيط.. 
برا عند زين وعمر 
زين بعصبيه: عملت اييه فيها يا عمرر 
عمر بصلو بدموع ومتكلمش 
زين بصلو بغضب وقال بزعيق: لتاااااني مره بسالك عملت اييه وصلها للحاله دي 
عمر حكالو كل الي حصل.. 
زين بصدمه وقرب عليه وضر*بو بلبو*كس عمر وقع علي الارض وبوقو نز*ف د*م 
زين اتكلم بزعيق: دناا مأمنتش غيرررك عليهاا وقولت عمر الي هيحافظ عليها ويحترمها عن اي شخص تااني تقوم تعمل فيهااا كده قولي اااعمل فيييك ايه دلوقتي واكمل كلامو بزعيق اكترر كفيل يهز اركان المستشفي.. رد علياااا يا عمرررر اديني مبرر واحد يخليك تعمل كده 
نيره طلعت تجري علي زعيق زين وقالت بدموع: في اييه يا زين بتزعق ليه 
زين بصلها وعينو حمرا من الدموع الي رافضه تنزل وقال: مفيش ادخلي انتي خليكي مع اسماء 
نيره تجاهلت نظرتو لانو مش وقتو تعرف في اي وخصوصا انو باين انو متعصب جدا وهزت دمغها بمعني حاضر ودخلت لي اسماء الي شبه ميت*ه
وقررت انها هتروح لدكتور الي متابع حالتها وتعرف اي الي حصل وطلعت من الاوضه ولقت زين بيشاولها بمعني تعالي نيره راحتلو.. 
زين بستغراب: راحه فين يا نيره
نيره: راحه لدكتور الي متابع حالتها اعرف مالهاا 
زين بتوتر: ط طب ادخلي انتي دلوقتي وانا هروحلو 
نيره بعصبيه: لااا انا هروحلو اناا عن اذنك 
زين مقدرش يمنعهاا وسبها وبعد دقايق وصلت لدكتور خبطت علي الباب وسمحلها بدخول.. 
نيره: ازيك يا دكتور احمد 
احمد ببتسامه: اهلا يا دكتوره نيرره نورتي كنتي وحشانا والله 
نيره: الله يخليك بقولك حالت اسماء الي انت لسه عملها العمليه دي انا مش عارفه هي عامله عمليت اي اصلا ولا اي الي جرالهاا ممكن اعرف اي الي حصل واي حالتها 
احمد: ااه البنت الي جبها عمر باشا 
نيره: الله ينور عليك مالها بقاا 
احمد تنهد بزعل: البنت دي اتعرضت لضر*ب بعن*ف جداا لان وانا بعملها العمليه لحظت ده علامات علي جسم*ها تاني حاجه الطفل الي كان في بطنها ما*ات وده نتيجت الضر*ب الي اتعرضتلو وحقيقي يعني حالتها مش مبشره بلخير جدا ولان جسم*ها ضعيف مستحملش الي حصل.. 
نيره بصدمه ودموع: ان انت بتقول اييه انت متأكد 
احمد: اكيد يا نيره 
نيره بجمود: تمام متشكره يا دكتور
وسبتو وطلعت وهي بتعيط بشكل هستيري ومش مصدقه ان صحبتها واختها حصلها كده وراحت بعصبيه نحيت عمر وفجأه نزلت علي وشو بقلم كفيل يشفي الو*جع والغل الي جواها منوو 
عمر بصلها بصدمه زين بصلها بعصبيه وقال: نيررررره اي الي عملتيه ده 
نيره بصت ل زين بغضب وقالت: هو ده الي قولت هيحافظ عليها ويسترها من الي الناس ويحميها هو ده ياا زييين الي هيا بسببو دلوقتي نايمه في المستشفى بين الحياه والمو*ت واكملت بعياط اكترر وزعيق انتووو ايييه معندكوش احساس ده قت*ل طفلهاا الي كان مفروض هيحميها علشانو.. 
وفجأه الممرضه طلعت تجري من اوضت اسماء وفضلت تزعق باسم الدكتور احمدد...

يتبع الفصل الثالث والعشرون اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent