رواية رهن حمايته الفصل الثاني والعشرون بقلم روجينا جمال
رواية رهن حمايته الفصل الثاني والعشرون
ثريا :سيب أيدي أنت أتجننت
هاشم : ما انتي مراتي
ثريا :لا بجد هتكدب الكدبة وتصدقها
هاشم :طب ماتيجي نتجوز
ثريا : نعم
هاشم : أيه نتجوز
ثريا : ده عند الست الوالدة هناك
هاشم : الله يرحمها ولا كانت بتطيقك
ثريا : أنت هتقولي.. ولا كنت بحب أشوفها في نفس الشارع ألي ماشية فيه وحياتك
هاشم :بت أتعدلي دي أمي
ثريا : غوووووور من وشي
هاشم : بنت عيب أنا جوزك يا اسماعيل بيه (وغمزلها)
نزل رحيم ولقيهم بيزعقوا
رحيم :صوتكم عالي ليه
ثريا : البارد ده...
هاشم :يرضيك يا رحيم يبني أقول لأمك تعملي شاي ماترضاش وأنا في مقام جوزها
رحيم (بقرف) :أمك
ثريا : كل ألي لفت نظرك كلمة أمك لكن في مقام جوزها دي أيه ها
هاشم : ما تتجوزيني يابت وأغسلك المواعين
رحيم : نعم
هاشم : ماتجوزني أمك وأغسلكم المواعين
رحيم :حيلك حيلك أنت جاي تتجوز أمي
هاشم :أه
ونزلت كرمة كمان
كرمة :هو في أيه
رحيم :أنتي مش تعبانه أيه ألي نزلك
كرمة : عاوزة أشرب حاجه بس نسيت.. هو أنا كنت بحب أشرب إيه قبل ما أفقد الذاكرة
رحيم :عصير
هاشم :شاي
الأتنين أتكلموا مع بعض
كرمة : شاي ولا عصير
قاسم :بيتزا(قال كدا وهو دخال من الباب لأنه كان برا)
كرمة : أه أه أنا أفتكرت.. صح أنا كنت بحب أشرب بيتزا
رحيم وهاشم : تشربي بيتزا😳
كرمة : أه.. لو سمحت يا ألي بيقولوا عليك أنك بابا أعملي كوباية بيتزا وهتهالي في أوضتي
رحيم بص على قاسم وكان هياكله
كرمة : سابتهم وراحت قعدت في الصالون
رحيم راح وراها هو والباقي
رحيم : أنتي مش قولتي انك رايحة أوضتك
كرمة : أنا
رحيم :أه
كرمة : هنا أقرب
قاسم :ياراجل
كرمة : طب هاتلي البتاع
رحيم :بتاع أيه
كرمة : ألي هشربه
قاسم :بيتزا😁
كرمة : أه.. هو ده
رحيم :😡
قاسم :خليهم أتنين
رحيم (بخبث) : عينيا
الكل كان قاعد حوالين كرمة وانضم ليهم جلال وبعد شوية رجع رحيم ومعاه كوبايتين لبن
قاسم (كان هيبكي) :أيه ده
رحيم : ده اللبن ألي طلبته كرمة
وجه يدي كوباية لبن لكرمة
كرمة : أيه ده
رحيم : ده اللبن ألي طلبتيه
كرمة : أنا طلبته
رحيم : أه من شوية
كرمة : أه.. أنا أفتكرت أنا طلبته صح.. هو أنت مين
رحيم (بيضغط على أسنانه) : أبوكي
كرمة : أه أه.. أفتكرت أنت أبوكي صح.. (وأخدت كوباية اللبن)
رحيم :😑😑
رحيم : أتفضل أشرب يا قاسم
قاسم : أشرب أيه
رحيم : اللبن
قاسم :أوبا.. أفتكرت حاجه مهمة
رحيم : أشرب اللبن
قاسم : مابلاش
رحيم :أشرب
قاسم : ده أنا أخوك
رحيم مسك كوباية اللبن وشربهوله غصب عنه
قاسم : أيه ده أنت ماعندكش أخوات ولاد.. حرام عليك يا أخي أرحم ضعفي.. وقول اني مسكين ووحداني
كرمة : ههههههههه...ألحق
قاسم : بتضحكي على أيه
كرمة : شنبك عليه شنب ابيض
قاسم مسح بقه بسرعة وكان محرج
جلال : أنا نويت أتجوز
(جلال ده في البلالة يعني رحيم طالع من حادثة وكرمة فقدت الذاكرة وهو عاوز يتجوز😁)
رحيم : مين
جلال : الدكتورة حياة
قاسم : دكتورة البها**يم
جلال : لو سمحت دي أشطر منك
قاسم : دي متخ**لفة.. ومعا**قة ذهنيا.. دي بقولها القلب بيتكون من أيه..قالتلي من جلال أخوك
جلال : ما بتحبني ياجدع
قاسم : دي بتاخف من العمليات وهي دكتورة جراحة
جلال : حبيبتي كيوت.. نسمة مابتستحملش
قاسم : يا جلال هتصحيك في نص الليل وتعلقلك محلول على الفاضي.. دي ماشية بالمحاليل أصلا
جلال : مالكش دعوة أنا موافق
رحيم : أمتى هنروح نتقدم
جلال(بكسوف) : أنهرده
رحيم : كويس هنجهز كلنا قبل الميعاد
ثريا : هييييييي عندنا فرح😁
(الست اتهبلت 😂😂)
طبعا الكل بص عليها وهي اتحرجت
ثريا : أحم أنا هقوم أجهز
هاشم : طب وأنا هاجي أساعدك
ومشي وراها
جلال : الحق امك يا قاسم
قاسم : نهار اسود (وجرى وراهم)
كرمة :بابا شيلني
رحيم : نعم
كرمة : شيلني
رحيم : حاضر (وشال كرمة)
كرمة : نزلني بقى
رحيم : هو لعب عيال
كرمة : نزلني لو سمحت
نزلها رحيم
كرمة : لبسني الكوتشي
رحيم (وهو بيضغط على أسنانه) :حاضر
ولبسها الكوتشي
كرمة : شيلني
رحيم : يا صبر (وشالها وطلع بيها ونومها على السرير أو تقريبا رزعها😂)
كرمة : أااااه.. ما براحة يا عم
رحيم : ياعم؟!.. أخلصي نامي
كرمة (بطفولة) : مش جيلي نوم.. احكيلي حدوته
رحيم :احكيلك حدوته
كرمة : أه
رحيم : حدوتة ايه
كرمة : الجميلة والوحش
رحيم : ودول أيه حكايتهم
كرمة : تعالى وأنا أحكيلك يا بابا
(سندت راسه على رجلها وقعدت تلعب في شعره وتحكى الحكاية)
كرمة : كان يا مكان في ذلك العصر والأوان يوجد راجل غني ومعاه تلات بنات في منهم اتنين أشرار وواحدة طيبة وقلبها بالحب مليان وجمالها مالوش مثال.. وكان في وحش ساكن قريب منهم كان ديما يجي الساعة تسعة علشان يشوف صاحبة السمو والبيان ألي خطفت قلبه من زمان وهو في حبها مش قادر لايصحى ولا ينام.. و
كرمة : أيه يا بابا أنت نمت
رحيم : همممم
كرمة : لسه الحكاية ما خلصتش.. مش مشكلة نكمل بكره (وباسته في رأسه وعدلت راسه على المخدة).. أو وف راسك تقيلة أوي.
(كرمة سابت رحيم ونزلت تاني تعمل أيه العلم عند الله.. شكلها مصيبه جديدة وربنا يستر)
بعد مرور نص ساعة رحيم صحي على صوت خناقة ومالقيش كرمة جنبه فنزل بسرعة على السلم وأتصدم من ألي شافه
رحيم :😳😳
مشاكسات ثريا وهاشم مابتنتهيش..ورحيم شكله شاف مصيبه من مصايب كرمة.. هو انتوا فاكرين قاسم لما رجع الفلة هو ورحيم ي المستشفى طب ياترا راح الفلة ليه .. هنعرف المره الجايا 😉)
يتبع الفصل الثالث والعشرون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية رهن حمايته" اضغط على اسم الرواية