Ads by Google X

رواية المطلق والعذراء الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم صابرينا

الصفحة الرئيسية

   رواية المطلق والعذراء الفصل الثالث والعشرون بقلم صابرينا

رواية المطلق والعذراء الفصل الثالث والعشرون

تذكير من الفصول السابقه
استيقظ من نومه وهو ينظر بسخريه للمرأه النائمه بجواره
ذهب للمرحاض وتحمم جيدا
وخرج بطوله الفارع وعضلات ومنظر عضلات صدره تزينها قطرات الماء الساقطه من شعره
الفتاه:بضحكه رقيقه
صحيت امته ياحبيبي
يالا عشان تروحي ومااشوفش وشك تاني
الفتاه:💔
انت بتقول اي
يالا انا ماليش ف الساكند هاند
الفتاه:بس انت اول واحد تلمسني
قاسم :ههههههههه ومش اخر واحد
الفتاه :انت دكتوري ووعدتني تتجوزني
قلسم:ليه ضربتك علي ايدك عشان تيجي شقتي
ارتدي ملابسه كامله ووضع نظارته الطبيه
بصي ياحلوه
انسي الي حصل
لانك لو فكرتي تتكلمي وقتها حاتزعلي قوووي
سلام ياست البنات
........... ........... ......... .....
كانت ف غرفتها تبكي وتئن
تشعر بالخذلان والذل والقهر والعار فقد جلبت العار لاهلها ولنفسها واهانت دينها
دخلت ياسمين صديقتها
هند :ف اي مالك يارودينا بقالك كتير قوووي ع الحال دا الي حصلك يابنتي دا انتي كنتي بشوشه قووي وبتضحكي
اي الي حصلك بس يارودي
رودينا ببكاء
انا
انا حااااامل
هند :😱😱😱😱 انتي بتقولي ااي
ازاي دا حصل
ازاي تعملي كدا
رودينا:ساعديني
ارجوكي ساعديني لازم انزله
هند:لاء طبعا لازم تخليه يتجوزك ويصلح غلطته
ازاي يعمل كدا فيكي ازاي
رودينا ببكاء :استري عليا والنبي
هند:قوليلي مين عمل كدا فيكي
رودينا ببكاء:دوك قاسم
هند :اااااي
دا حايتجوز ريهام كمان يومين
رودينا :😱😱😱 ازاي دا يحصل
هند :اسمعيني كويس بلاش تضعفي
لازم نروح لريهام ونحظرها لانه حايدمر حياتها
وانتي لازم تثبتي انو ابو ابنك
رودينا: لا لا وافضح نفسي
هند : اومال تسيبي الغلبانه دي حياتها تتدمر وتنزلي ابنك
تقتلي روح وتبقي كافره
رودينا ببكاء :يعني افضح اهلي وسط الناس
هند:وانتي ليه مافكرتيش ف دينك
وربك
وابوكي وامك وكمان ريهام تبقي اخت عاصم بيه
ودا ليه افضال عليا انا مستحيل اشوفه ف ضيقه ومساعدهوش
مستحيل
رودينا:وتفضحيني
هند:انتي الي فضحتي نفسك
انتي الي رخصتي نفسك من الاول جريتي ورا ملذاتك ونسيتي ان ف رب كبيره شايفنا وعالم بينا وساترينا دااحنا بنطلب الستر وانتي جيتي ف لحظه وحطيتي دا كله
علي جذمه قاسم بعيتي نفسك ودينك وعيلتك وسمعه اهلك عشان حب
حب مكنش موجود غير عل جذمته
رودينا:ابوس ايدك بلاش تفضحيني داانا
انتي صحبتي بدل ماتساعدني
هند:انا حااساعدك متقلقيش
حااعمل اي حاجه عشان استر عليكي
عاصم بيه طيب وحايعمل اي حاجه عشان اخته
.................................................................
كانت وعد نائمه بجوار عاصم
وعد:عاصم
عاصم بنوم :اممم
وعد:اصحي
عاصم:صحيت ياقلبي نعم
وعد:تلميذ بلييد
قبلته وعد علي شفاهه قائله
صباح الخير
عاصم :بحبك
وعد:كنت عايزه اقولك حاجه
عاصم:قولي ياحبيبتي
وعد:انت بتثق فيا
عاصم:انتي انا
ازاي عايزاني مثقش ف نفسي
وعد عايزه احكيلك عن حجات مهمه حصلت امبارح
عاصم:قولي
وعد:انا امبارح تلفوني رن وخالد كلمني وطلب يقابلني واتكلم عنك وعن مراتك بس انا والله مشيت ومستنتش اسمعه
عاصم:مصدقك
وعد:روحت بعد كدا المستشفي عشان افك الجبس و هنا سمعت
عاصم:اي
وعد:قاسم دا مش لازم يتجوز ريهام ياعاصم لازم نمنع الجوازه دي
عاصم:مش فاهم
وعد :قاسم عنده الايدز مش بس كدا
دا لان دوك عمرو زميله كان بيقوله ابعد عن ريهام ومتتجوزهاش
قاسم حاول يقتله وهو دلوقتي ف المستشفي بين الحياه والموت
عاصم :اااااي
وعد:والله ياعاصم انا بقول الحقيقه لازم نمنع ريهام تتجوز الراجل دا لازم
ياعاصم
عاصم انت مصدقني
عاصم :ايوا طبعا مصدقك
قولتلك انتي حياتي وواثق فيكي انتي نفسي
وعد:حانعمل اي
عاصم:قوليلي الاول اعراض المرض بتكون واضحه امته
وعد:لما المريض يتحقن بحقنه مصل ضد المرض كا كورس اولي من العلاج
عاصم :اسمه اااي الدوا دا
وعد : اسمه............. x.
بس حاتعمل اااي
عاصم :حانثبت للكل دا وانو شخص قذر ومنظهر للعالم كله حقارته
وعد:انا خايفه عليك دا واحد مؤذي
عاصم واخذ وعد بااحضانه
متخفيش عليا ياقلب عاصم من جوا
.............................. ....................................
ف شركه عاصم الشريف
كان يذهب الي مكتبه
دخل مكتبه بهيبته المعهوده
عاصم:هند ابعتيلي عدي
دخلت هند وراء عاصم
هند:عاصم بيه
عاصم:مش دلوقتي ياهند اجلي كل حاجه انا مشغول
هند:الموضوع بخصوص ريهام اخت حضرتك
عاصم:مالها ريهام انطقي
هند:وقصت له كامل قصه رودينا ومافعله بها قاااسم
عاصم وكان يرتب علي كتف هند
انا
دخلت وعد مندفعه
وعد:انا خايفه عليكي وجيت وراك وانت عمال هنا مقضيها
مع الهانم
عاصم:وعد بلاش جنان
افهمي الاول
وعد:عمرك ماحاتتغير بس ذوقك وحش قووي المره دي
هند:يامدام استهدي بالله بس
مش كدا خالص
انا حاامشي ياجماعه حلوا مشاكلكم بدون ما تدخلوني فيها
كانت وعد ستذهب ولكن عاصم امسكها من يدها
عاصم:بطلي غيره ياوعد
وعد:كانت بتقولك اااي هنااا
عاصم:قاااسم دا واحد مش سهل ياوعد
وقص لوعد ماحكته هند عن قصه رودينا
وعد:😱😱😱 احنا لازم نساعد البنت دي احتمال كبير قووي يكون نقلها مرض الايدز
عاصم:فعلا لازم نتحرك
وعد:حاتعمل اي
عاصم:حااروح اتكلم مع البنت دي الاول
وعد:حااجي معاك مستحيل اسيبك لوحدك
عاصم:ياوعد ارجوكي بلاش تتدخلي ف المشاكل دي انا خايف عليكي
وعد:انا مراتك وحااكون معاك ع الحلوه والمره مستحيل اسيبك
عاصم :بحبك
وعد:بعشق امك
عاصم بضحكه رجوليه
بلدي
وعد:والنبي انت فايق ورايق
مبسوط وانت بتلغي فرح اختك
عاصم:اومال اعمل اي
وعد:عل رائيك خلينا نكمل لڤلڤه
عاصم:يالا يامجنونه
................. ........................... .................. ....
ف مكتب احمد الشريف
كان احمد يجلس مع نور الدين
احمد:هااا ياابني اخبارك ااي
نور الدين :انا كنت عايز
احمد:عايز اي ياابني قوول متتكسفش
نور:انا طالب ايد بنتك ريهام للجواز
احمد:بس
نور الدين:بس اااي
احمد :ريهام مخطوبه وفرحها قرريب جدا
نورالدين:انا اسف انا مكنتش اعرف
انا حقيقي اسف
احمد:ياابني انت غالي قوووي عليا ومعزتك من معزه ابني عاصم
نورالدين:ربنا يهنيها هي تستاهل كل خير
احمد:ويزقك بالزوجه الصالحه ياابني
انت معزوم
نورالدين:اكيد حااحضر
احمد:ربنا يسعدك ويفرح قلبك ياابني
...................................... .......................
اخذ عاصم وعد وهند
وطلبوا من رودينا تقابلهم برا عشان عيلتها
ف احدي الاماكن العامه
كانوا يجلسون اربعتهم
عاصم:ممكن تقوليلي انتي تعرفي قاسم منين
رودينا:من سنه
كنت طالبه ممتازه وكان هو دكتوري كان الاول بزعقلي ويهني فجاه لقيته بيقولي بحبك وبغير عليكي
انا وقتها كنت فرحانه لانو وسيم وغني بس مكنتش اعرف انو عمل دا كله عشان
واخذت تشهق بالبكاء.
اخذت وعد تهدهدها
وعد:معلشي ياحبيبتي
كملي لوسمحتي
رودينا:بعد ماخد غرضه مني رما الفلوس ف وشي
وقالي ان اول مره معاه والجايات مع غيره
واني شمال
سيبت الكليه وحولت صيدله
عشان ابعد عنه وانسي الي حصلي
بس
بس واخذت تشهق بالبكاء
مكنتش اعرف اني حاابقي حاامل
وعد:بس ياحبيبتي بس
عاصم:عندك استعداد تقولي دا لريهام
رودينا :ايوووا
................. ................. ............ ......
كانت صبا جالسه بشقتها
دق دق
فتحت صبا الباب
دخل خالد
خالد:ممكن اعرف انتي مين وعايزه مني ااي
صبا:انا مرات عاصم السابقه
خالد:بس
صبا:لا ماموتش انا سيلااااا
خالد:طب ازاي
صباا:لازم نساعد وعد ياخالد
عاصم دا واحد مريض
انسان سادي وحايدمر وعد انا كان حظي حلو وعرفت اهرب لكن وعد ممكن تموت
خالد:حانعمل اااي
صبااا:حانتخلص من عاصم
خالد:ازاااااي
صبا :انا حااقولك بس الاهم توعدني تعمل الي حااقولهولك
خالد:اذا وعد حاتكون ليا ف الاخر
اوعدك
صبا:نهايتك قربت ياعاصم 


يتبع الفصل الرابع والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent