Ads by Google X

رواية رنين الاسد الفصل الخامس والعشرون 25 - بقلم فاطمة الزهراء

الصفحة الرئيسية

       رواية رنين الاسد الفصل الخامس والعشرون  بقلم فاطمة الزهراء


رواية رنين الاسد الفصل الخامس والعشرون 

صحي أسد وراح الحمام أخد شور وطلع لقي رنين لسه نايمه 
أسد راح قرب منها..رنين حبيبتي قومي يلا 
رنين بنوم..حاضر قايمه ''وقامت رنين دخلت الحمام وأسد نزل تحت 
بعد شويه خرجت رنين من الحمام وراحت طلعت ميني درس كشميري وفيه من تحت أبيض وطرحه بيضه ونزلت
تحت نزلت رنين وكان أسد قاعد مع مالك وزين ومازن بيتكلموا والجد قاعد مع حاتم وزينب قاعده مع صفيه والبنات في المطبخ 
رنين..ألسلام عليكم 
الجميع..وعليكم السلام 
بص أسد ليها وانبهر من جاملها وغمز ليها 
اتكسفت رنين وراحت عند البنات 
...........................
في المطبخ 
كانت ملك بتعمل الشاي ورهف بتحضر مقبلات ونغم قاعده بتاكل مش 🤣
دخلت رنين وشافت نغم وقالت ..
رنين..يالهوي يابنتي مش انت قولتي مش هاتكلي تاني 
نغم..اعمل اه يا رنون مش قادره 
راحت رنين عندها وشالت المش وقالت
رنين..ولله لو كلتي مش تاني يا قول لي مرات عمي وهيا بقي تتعامل معاكي 
نغم بغيظ..لا خلاص مش واكله تاني بس اه الجمال ده وغمزت ليها 
ملك..جدعه يابت يارنين خلي الملزقه دي تتغاظ منك 
رنين..دا انا هوريها 
رهف..شاطره 
وهنا دخلت نور
ملك بهمس..أعوذ بالله الحربايه جت 
ضحكت البنات واتغاظت نور 
نور بغيظ..انتوا هنا بتضحكوا وهما بره مستنيين الشاي
رنين ببرود..معلش بقي أصل احني ناس فرفوشه 
اضيقت نور وقالت..إلا صحيح يارنين انت ليه مش بتحطي ميكب أصل الصراحه شكلك ياي أوي 
رنين..معلش ياروحي بس أسد حبيبي مش بيحب الناس الي بتحط ميكب وانا برضوا وبعدين انا بحب شكلي واسد بيموت فيه وكملت بسخريه احلي ما أبقي شبه عروسه المولد كده 
ضحكوا البنات عليها وهيا اتغاظت وطلعت بره 
ملك..شاطره يابت 
رنين بضحك..عيب عليكي يلا عشان نطلع الشاي 
وخدت رنين صينيه الشاي وطلعت والبنات طلعوا معها 
بقلمي'' الكاتبه المجهوله 
.......................
في الصالون كان الجميع قاعدين بيشربوا الشاي وبيتكلموا قاطعهم أسد 
أسد..طب يا جماعه احنا في موضوع عايز أقولكم عليه
الشارقاوي..خير يا ولدي 
أسد.. خير إن شاء الله انا ومالك ومازن وزين هانمشي علي الفجر رايحين مصر
رنين بزعل..ايه ليه 
الشارقاوي بزعل..ليه ياولدي يعني مش هطفطر معنا بكره
أسد.. يا جماعه احنا هنمشي الفجر عشان عندنا شغل مهم وهنيجي قبل الفطار 
زينب..تروح وتيجي بي السلامه يا ولدي 
أبتسم أسد 
الشارقاوي..خلوا بالكوا من نفسكم 
زين بمرح..اه يا جماعه دا احني مش هنغيب غير ٤ سعات مش ماشين ومش هنرجع تاني 
نغم..بعد الشر 
وكل هذي تحت أنظار رنين الحزينه التي لاحظها أسد 
رنين..بعد ازنكوا هاقوم اجهز السحور 
ملك والبنات..واحنا قايمين معاكي 
وراحوا البنات المطبخ يجهزوا السحور واسد أستأذن وطلع الجناح بتاعوا 
..................
في المطبخ 
كانوا البنات بيجهزوا السحور وهما مضيفين 
رهف بزعل..يعني هما مش قدرين يعملوا شغلهم المهم وهما هنا 
ملك..معرفش ولله 
نغم..انا قلقانه خالص
ملك..إن شاء الله خير 
رهف..رنين رنين رنييين
رنين..ايه في ايه 
ملك..كونتي فين عمال ننادي عليكي 
رنين بزعل..معلش كونت سرحانه
رحت نغم عليها وحضنتها وقالت..إن شاء الله هيجوا كويسين
رنين بعياط..انا خايفه خالص 
راحوا البنات عليها وحضنوها 
رهف..إن شاء الله خير
رنين..يارب 
ملك..طب يلا عشان نطلع السحور خلاص الفجر فضلوا ساعه ويأذن 
رهف..يلا 
وطلعوا البنات وحطوا السحور علي الصفره وطلعوا نادوا علي الجميع
رنين..أمال فين أسد 
مازن..أسد فوق اطلعي ناديه عشان يتسحر 
رنين..تمام '' وطلعت رنين فوق 
 ......................
في جناح أسد 
دخلت رنين وكان أسد قاعد علي اللاب توب 
رنين بزعل..السحور جاهز يلا عشان تتسحر 
ولسه هاتخرج راح أسد شدها من وسط.ها 
رنين وهيا بتحاول تقوم..أسد سبني 
أسد..زعلانه ليه 
رنين بزعل..مش زعلانه وسبني بقي 
أسد.. رنيييين
وهنا رنين عيطت وبدأت شهقتها تزيد 
رنين بعياط..عشان انت قولت أن عمرك ما هاتسبني و أديك ماشي وسايبني 
أسد مسح دموعها وقال..يا حببتي دي كلها ساعات وراجع تاني 
رنين..طب ما تخليك هنا 
أسد.. ولله ما هقدر عشان دي صفقه مهمه جدا 
رنين بزعل..طب خلي بالك من نفسك 
أبتسم أسد ولسه هايقب.لها راحت رنين قامت 
ضحك أسد وقال..يلا عشان ننزل 
رنين..يلا 


يتبع الفصل السادس والعشرون اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent