Ads by Google X

رواية احببت ارملة الفصل السابع والعشرون والاخير 27 بقلم حورية مصطفى

الصفحة الرئيسية

        رواية احببت ارملة الفصل السابع والعشرون والاخير بقلم حورية مصطفى


 رواية احببت ارملة الفصل السابع والعشرون والاخير 

جاسر بهدوء: انتي واعيه للكلام اللي بتقوليه ده يا نجمه انتي للدرجادي بيعني ومش فارق معاكي. 
نجمه بدموع وعصبيه: انا بردو لا بالعكس انت اللي مش مقدار ظروفي ليه فكرت اني عشان لبست الفستان ده يبقي انا مش مش بحبك مع ان انت عارف ان انا مش اشتريت فساتين بسبب اللي حصل يومها..
جاسر بعصبيه: ومطلبتيش مني لييي انتي عارفه لو كنتي طلبتي مني عمري ما كنت هتاخر عليكي..
نجمه بانهيار ظلت تبكي ولم تنطق ولو بحرف واحد.. 
جاسر بعصبيه: انطقيي متفضليش ساكته كده انتي بعملتك دي حسستني اني مليش لازمه في حياتك.. 
نجمه بدموع اترمت في حضن جاسر وقالت بالله ما تقول كده انت متعرفيش انت بالنسبه ليا انا بقيت اعتبرك اخويا وجوزي وصديقي وابويا بقيت محور حياتي كلها واكملت بانهيار انا بحبكك اوي يا جاسر.. 
جاسر بصدمه: انتي بتقولي ايـه.. 
نجمه بعيون دامعه: بحبك يـا جسوري.. 
جاسر بعشق ضم نجمه لحضنه اكتر وانا بموت فيكي يا نجمتي..
نجمه بإبتسامة حب: انا مبسوطه اوووي اتمني تسامحني لو زعلتك في حاجه.. 
جاسر بحب: مستحيل ازعل منك يــا نجمتي.. 
قاطعهم صوت بكاء ادهم.. 
جاسر بضحك هدم اللحظات صحي اهو.. 
نجمه بهزار ضربت ادهم علي صدره بخفه وقالت متقوليش عن ابني كده.. 
نجمه ابتسمت بحب وراحت شالت ادهم عشان تنيموا.. 
جاسر بحب اخد ادهم من نجمه وقالها بحب نـامي انتي لان يومك كان متعب.. 
نجمه بإبتسامة: وانت مش هتنام.. 
جاسر راح نـام علي السرير جمب نجمه واخدها في حضنه ونـايم ادهم علي صدره.. 
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في صبـاح يـوم جديد..🥀
كان الجميع يجتمع علي طاوله الطعام حتي قاطعهم دخول الياس.. 
الياس بإبتسامة: صبـاح الاناناس علي احلي ناس.. 
حوريه بمرح: صبـاح الليمون لاحلي عيون.. 
جني بغيـره: اتلمي يــا حيو"انه انتي بتعاكسي قره عيني المستقبلي قدامي.. 
نجمه بضحك: خلاص اسكتوا احنـا علي الاكل.. 
فاطمه بحنان: اقعد يــا افطر.. 
الياس ابتسم وقعد جمب جني.. 
الياس بهمس لـ جني: حبيبي الغيور.. 
جني بغيظ: وانـا اغير ليه يعنى كنت مين يـاخويا.. 
الياس بإبتسامة غرور: المقدم اليـاس.. 
جني بسخريه: تبا لتواضعك يــا راجل شيل التواضع اللي بيقع منك.. 
الياس بغرور: مبحبش اتكلم عن نفسي كتير.. 
جـاسر بجديه: كفاايـه همـس احنـا علي الاكل.. 
صمت كل من الياس ونجمه وبعد فتره انتهوا من تناول طعام الإفطار.. 
في غرفه اللفينج..🥀
فاطمه بهدوء: خلصت اجراءات الدفن بتاعت سهير يــا جاسر.. 
جاسر بجديه: ايووه يــا امي ناقص بس نستلم الج''ثه ونتهي من كل حاجه.. 
فاطمه بإبتسامة: ربنا معاكوا يــا حبيبي.. 
جاسر بإبتسامة: آمين يارب العالمين.. 
مر اليووم بدون احداث تذكر غير ان تم دفن سهير.. 
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في فيلا السيوفي..🥀
كان يجلس كل من يعقوب وتقي امـام التلفاز.. 
تقي بغيظ: يعقوب ممكن تركز في الفيلم وبطل تبصلي كده.. 
يعقوب بتوهان: مش قـادر يــا تقي.. 
تقي بتغير الموضوع: هنسـافر امتـه يــا يعقوبي.. 
يعقوب بإبتسامة: بليل يــا قلب يعقوبك.. 
تقي فاجأه لقت يعقوب شيالها وبيهمس في اذنها عايز اقولك على حاجه مهمه قبل مـا نسافر.. 
ابتسمت تقي بخجل وقالت بهمس انت قليل الادب  ومش محترم كمـااان.. 
يعقوب بضحك: ومش متربي كمـاان.. 
✰ــــــــــــــــــــــــــــــ✰
بعد مرور اسبوع..🥀
رجع جـاسر من عمله وتفاجأ بالجناح مزين و نجمه لابسه فستان اسود لحد الركبه.. 
جاسر بتوهان: انتي جميله اوووي يــا نجمه.. 
نجمه بخجل: انت اجمل.. 
جـاسر شغل موسيقي هاديـه وقال لـ نجمه ترقصي.. 
نجمه ابتسمت وهزت دماغها.. 
نجمه و جاسر بدأو يرقصوا مع بعض.. 
جاسر قرب من نجمه وهمس بجانب اذنيها انــا عايزك تقبلي تكوني مراتي .. 
نجمه ابتسمت بخجل وقالت انا مستعده اكون زوجتك يـا جاسر.. 
جاسر شال نجمه وحطها علي السرير و ذهبوا الي عالمهم الخـاص.. 
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في صبـاح يـوم جديد..🥀
في جناح نجمه وجاسر 
تصحي نجمه علي قبلا*ت علي جميع انحاء وجها
جاسر بعشق: صباحيه مباركه يا نجمتي 
نجمه بخجل وكسوف: الله يبارك فيك
جاسر بحب: قومي جهزي نفسك يـــا نجمتي لان زمانهم بيستنون تحت من بدري 
نجمه بكسل: ليه هي الساعه كام دلوقتي 
جاسر بضحك: الساعه 10 يـــا نجمتي 
نجمه بصدمه: انت بتهزر صح اخص عليك ﯾـــا جاسر مش صحتني لي هيكونوا بيقولوا عليا اي دلوقتي 
واكملت بنبره تدل علي البكاء انا هتحرج انزل تحت دلوقتي 
جاسر بهدوء قرب ليها وضمها لي حضنه وتتحرجي من ايه يـــا نجمتي.. 
نجمه بتوتر: يـــا جاسر انا
قاطعها جاسر هشششش واكمل تقومي تجهزي نفسك عشان هننزل سوا وتحت وعايزك مش تخافي او تتحرجي من حاجه يا حبيبتي انتي معملتيش حاجه غلط... 
نجمه بهدوء وابتسامه: حاضر
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
توالت الايـام و الشهور حتي حان موعد زفاف اليـاس وجني.. 
في احدي قاعات الزفاف..🥀
كان الجميع يرقص علي نغمات موسيقي هادئه و كانت سعادتهم ظاهره علي وجههم .. 
بعد مرور عده ساعات انتهي الفرح.. 
في عربيه جاسر ونجمه.. 
نجمه بهدوء: جـاسر ده مش طريق البيت.. 
جاسر بإبتسامة: عارف يــا قلب جاسر.. 
نجمه بحب: طيب احنا رايحين فين.. 
جاسر بإبتسامة: مفاجأة يــا نجمتي.. 
بعد مرور نصف ساعه من القياده وصلوا الي وجهتهم.. 
نجمه بصدمه وانبهار: ده يخت مين.. 
جاسر بإبتسامة: بصي فوق كده.. 
نجمه رفعت راسها لقت مكتوب علي اليخت نجمه الجـاسر.. 
نجمه بدموع وحب حضنت جاسر.. 
جاسر شال نجمه و طلعوا علي متن اليخت.. 
كان جاسر ونجمه يرقصون علي صوت موسيقي هادئه وفجاه وضعت نجمه يد جاسر علي بروز بطنها
جاسر بدون فهم وخوف مالك يا نجمتي في حاجه بتوجعك.. 
نجمه بابتسامة: تؤ تؤ واكملت بهمس بس في ضيف جديد هيشرف قريب.. 
جاسر بدون فهم  تقصدي ايـه يــا نجمتي بكلامك ده.. 
نجمه بابتسامة: انــا حامل يــا جسوري.. 
وفجاه من دون سبق انذار حمل جاسر نجمه وظل يدور بيها وسط ضحكات نجمه الصاخبه.. 
جاسر بعشق وصوت عالي بعشقك يا نجمتي.. 
نجمه بابتسامة وضحك ونجمتك بتموت فيك

يتمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
google-playkhamsatmostaqltradent