Ads by Google X

رواية المطلق والعذراء الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم صابرينا

الصفحة الرئيسية

   رواية المطلق والعذراء الفصل التاسع والعشرون بقلم صابرينا

رواية المطلق والعذراء الفصل التاسع والعشرون

كان نور الدين وريهام قليلي الكلام
بعد مافعله بها وهي تتجنبه
وتبتعد عنه
وكان نور الدين متضايق منها لانها مازالت تفكر بالحقير الذي تركها ورحل
ف منزل نور
كان نور الدين ف الغرفه وانهي ارتداء ثيابه وخرج
وجدها بالصاله تتابع التلفاز
نور:ريهام
انا خارج
ريهام:ف داهيه
نور غاضب من طريقتها :عايزه حاجه اجيبها معايا وانا جااي ياروحي
ريهام بااستفزاز:طلعت روحك يابعيد
مش عايزه من وش القرد حاجه
نور: طبيعي وشي يبقي قرد
لازم ينقلب من السحنه الي تسد النفس دي
ريهام:سحنه مين ان شاء الله
نور:امشي امشي اقعدي علي جمب
هو انتي تتصنفي من الستات حاجه
داانا متجوز واحد صاحبي ومقعده ف البيت جمبي
انتي مش شايفه نفسك لابسه اي
ف واحده تقعد ف بيتها لابسه بادي بكم
اي اللون الاسود الي لابساه دا
انا كان مالي ومال الجوازه الفقر دي يارب
ريهام:لما هو مش عاجبك شكلي كدا
طلقني
نور:هو في حد حايتجوز واحده مطلقه
خليكي اهو لقيتي حد اتجوزك
اكيد هو سابك عشان شكلك يقرف وبعدين متتوقعيش انو يرجعلك لو اطلقتي
اذا كان لما كنتي عذراء سابك قبل فرحك بساعه
اومال بقي لما تبقي مطلقه حايعمل اي
حايتجوزك لليله وبعدين يسيبك
ولا يتجوزك ساعه بس
ريهام بدموع :انا بكرهك
بكرهك
تركته ودلفت الي غرفتها باكيه
تحدث نور
اسف يابنت الشريف
انتي احلا بنت شافتها عيوني
وانتي ملاكي الجميل الطيب
بس لازم اعملك كدا عشان ااقنع قلبك وعقلك انك بتحبي الشخص الغلط
مش هو الي يستحق حبك
مش هو
خرج نور الدين من المنزل ليذهب لعمله
علي الجانب الاخر
كانت ريهام تبكي بشده حزينه علي ماقاله لها نور الدين
ريهام:هو معقوله انا وحشه زي ماقال
عشان كدا قاسم سابني
لا لا
رائيه ميهمنيش
انا مش لازم اهتم بيه
انا بكرهه دا اغتصبني وشك فيا وف اخلاقي
بس
بس انا من يوم جوازنا وانا ببعد عنه
ورافضه قربه مني
اي واحد مكانه ميستحملش الي انا عملته فيه
وكمان
اااي ياريهام
انتي نسيتي حبك لقاسم ولا اااي
فوقي انتي مبتحبيش نور
بلاش تخوني
قاسم
بس قاسم سابني قبل فرحي بساعه
واخذت تشهق بالبكاء
ليه يحصلي كل دا ياربي
ليه
ليه الاختبار الصعب دا بس
انا مش قويه عشان استحمل كل دا
واخذت تشهق بالبكاء
رن رن رن رن
ريهام مسحت دموعها لتجيب علي الهاتف
ريهام :الو
الطبيب:حضرتك ريهام الشريف
ريهام:ايوا مين معايا
الطبيب:انا دوك عمار ف مريض هنا مشلول
عايز يشوفك
ريهام:مشلول
مين دا
عمار :قاسم
ريهام باكيه :العنوان
العنوان بسرعه
..............بعد نصف ساعه
كان جالس علي الفراش بااعين باكيه
ريهام ببكاء
قاسم
قاسم باابتسامه خافته
حبيبتي
ريهام"حبيبتك الي سيبتها قبل فرحنا بساعه
حبيبتك الي كسرتها
تعرف انا كنت زعلانه منك بسبب كسرك ليا
بس عداله ربنا اتحققت فيك
انت تستحق الي حصلك دا
ودي مش شماته
قاسم:انا متخلتش عنك
ريهام:ورسالتك الي بعتهالي مع فستان فرحي
كانت اي
قاسم:كانت اني كنت ف شقتي ولقيت اخوك وجوزك ووعد ف الشقه محضريلي مصيبه
ريهام:كداب
قاسم:انا بتعالج من الشلل الي سببهولي اخوكي ومراته
ريهام:انت كداب.
اخويا مستحيل يعمل كدا
ووعد مستحيل تعمل كدا
قاسم:اخوكي رفض جوازنا
عشان جوازك من نور ليه فيها مصلحه
جه شقتي هو ونور ووعد
ومسكوني كويس ووعد حقنيتني بفيروس HIV
كل دا عشان ابعدك عنك واسيبك
ريهام:لالا لا لا انت كداب
قاسم:كداب
لاني مقدرتش اقاوم
بصي التقارير وانتي تشوفي الحقيقه انا دلوقتي ف المرحله التانيه من المرض بفضل مرات اخوكي
هي صاحبه الخطه الجهننيه دي
كل دا عشان تبعدنا عن بعض
وتجوزك انتي ونور
طبعا عشان مصلحه جوزها ف الشراكه مع نور
ريهام بدموع باكيه
قاسم ان انا
انا بحبك
واخذت قاسم بااحضانها تبكي
ابتسم قاسم بخبث
قاسم:انا مكنتش عايز اتكلم ياريهام او ارجع حياتك
ارجوكي تفضلي زي ماانتي
انا كنت براقبك عشان اعرف اخبارك
بس
ريهام:بس اي كمل
قاسم:انا اكتشفت ان وعد بتخون اخوكي
ريهام: شوف ربنا انت بتحاول تساعد عاصم وهو زمان اذاك
قاسم:لاني عارف انو حايوجعك
فقولت لازم اقولك كل حاجه
ريهام:انا حااطلق
مستحيل اسيبك
قاسم:ازاي تتجوزي نص راجل
انا عاجز
مش حااقدر اجيب لنفسي كوبايه ميه
والمرض دااا
ريهام:انا معاك
والله لاجيبلك حقك من الي حصلك دا
قاسم:انا عرفت انها بتدخل عشيقها بعد ماعاصم يروح شغله وانتي عارفه
ان جميله واحمد مسافرين عشان فحوصاتهم السنويه
ريهام:الحقيره
بتخونه ف بيته
انا حااروح افضحها
قاسم:ريهام ارجوكي بلاش
لتاذيكي
خودي معاكي النيابه او اي حد
بلاش تروحي لوحدك ليؤذوكي
ريهام:قاسم ان
قاسم:انا بحبك ياريهام وبعمل كدا عشانك. عشان مش عايزك تعيشي ف الم وغدر
ريهام:انا حاانتقم منهم علي الي عملوه فيك
حااذيهم زي مااذوك حاادفعهم تمن الي عملوه فيك واولهم نور
................تركت ريهام قاسم ذاهبه لوعد
وتذكرت كلام قاسم فذهبت للنيابه
ف القسم
ريهام:لو سمحت انا جايه ابلغ عن قضيه
الظابط:قضيه اي يافندم
ريهام:قضيه زناااا
الظابط:مين دي
ريهام:مرات اخويا
وهي دلوقتي بتخونه ف بيته
الظابط:تمام
وقد اعد قوووي للذهاب الي قصر الشرريف
........................................................................
تذكير من الفصول السابقه
بغير قصد اوقعت سيلاااا المياه علي الفتاه الجالسه بجوار عاصم
الفتاه: بغضب من جمال سيلا
مش تفتحي يابهيمه انتي
اي حماره مش شايفه قدامك
عاصم:خلاص يامريم مكنتش تقصد
ملوش لزوم الي بتعمليه دا كله
مريم صافعه سيلااااا
ياحيوااانه انتي واقفه كدا ليه
عاصم:بغضب وامسك ذراع مريم
انتي اتجننتي ازاي تعملي كدا
مريم:اي عجبتك
اشبع بيها
وتركت الطاوله ذاهبه
اخذت سيلا تنظف الطاوله بااهتمام
عاصم:انا ا
سيلا:تطلب حاجه يافندم.
Back
مريم بنت خالي كانت خطيبتي وقتها زي ماتقولي كدا
خطوبه صالونات او لاني مجربتش احب فكانت مناسبه بالنسبه لامي المهم
ضربتها كف علي وشها وبدل ماتعيط او تبين حزنها وضعفها
كتمت جوه قلبها وكملت شغلها
.............................. . ......................................
كان عاصم بمكتبه
دق دق
عاصم:ادخل
دلفت هند للداخل
هند:عاصم بيه البريد جاب الرساله دي
عاصم:من مين
هند:مش مكتوب عليه يافندم
عاصم:هاتيها
فتح عاصم الرساله ووجد فيها
تعرف انك اذيتني كتير
جرحتني
ذلتني
كسرتني
بس طول السنين الي فاتت دي كنت بحاول اعذبك
واعاقبك
بس اكتشفت اني كنت بعاقب نفسي
قبل مااعاقبك
حااستناك ف المكان الي اتقابلنا فيه اول مره
حااستناك فيه انا وابنك
........... .............سيلااااااااا......................
كان عقل عاصم غير قابل للاستيعاب
كان يحدث نفسه كالمجنون
مستحيل
مستحيل ازاي مش ممكن ازاي تكون عايشه وانا متاكد انها ميته
عايشه ازاي اومال مين الي كنت بزورها ف قبرها السنين الي فاتت دي كلها
مستحيل
لاء لاء مستحيل
بس لازم اتاكد لازم اروح واشوفها
مستحيل سيلااا تكون عايشه
طب اذا كانت عايشه وابني عايش ليه تبعد عني وتعذبني كلنا بنغلط
اي دا انت اتجنت ياعاصم
طب ووعد وحبك ليها
بس سيلااا انا كمان بحبها ومنستهاش ابدا حتي وانا مع وعد ساعات كنت بغلط وافتكرها سيلااا
الحب الاول عمره مايتنسي ابدا
فوق ياعاصم
فوق سيلااا ماضي ووعد هي الحاضر والمستقبل
طب وابني من سيلاااا كل دا لازم ينكشف انا حااروح المكان دا
مستحيل افضل هنا الشك يقتلني
مش عارف اذا سيلااا عايشه او ميته
خرج عاصم من مكتبه
هند:رايح فين يافندم
لم يجيبها عاصم وتركها وذهب للاسفل
استقل سيارته وذهب للمطعم التي كانت تعمل بيه سيلااا والذي راها هنا لاول مره
كان المطعم فارغ
جلس عاصم علي الطاوله
ونادي النادل
عاصم:لو سمحت
النادل:نعم يافندم
عاصم:في واحده هنا اسمها سيلااا بتشتغل هنا
النادل:لا يافندم المطعم محجوز النهارده والي حجزته مدام سيلااا
عاصم:ااااي
هي حجزت المطعم
النادل:ايوا يافندم
حجزته ..........
بعد ساعه كان عاصم ف مكان مظلم جالس علي كرسي مقيد اليدين والقدمين بسلاسل من الحديد
استقيظ رويدا رويدا من المخدر الذي اخذه
كان يجلس امامه رجل لايظهر من وجهه شيء بسبب خفوت الضوء
هاااااا يا قناص
شوفت ازاي عرفت اجيبك
عاصم وبدا يدرك ماحوله
انت !!!!!
اقترب منه الرجل قليلا حتي استطاع رؤيته ف الضوء
العميد:ايوووا انا
انا السبب ف كل الي حصلك دا
انا
عاصم:ليه تعمل فيا كدا ليه
العميد:ليه
بتسال بجد ليه تقتل القتيل وتمشي ف جنازته وبتسال ليه
عاصم:قتيل اي انت مصدق الكذب الي بتقوله دا ياحضره العميد
دا علي اساس اني شغال دكتور ماانت عارف اني قناص تخصص قنص ف الجيش
العميد:دا ف الجيش
دخلت الجيش عشان القنص
لكن مدخلتش بيتي وطلبت بنتي وخطبتها
وتيجي تسيبها عشان بنت الحرررام
عاصم:انت بتقول اااي دا موضوع من سنين انا وبنتك الله يرحمها انفصلنا انا وهي من زمان
العميد:انت السبب ف موتها.
انت السبب ف انها تنتحر وتسيب الدنيا
عاصم:اااي
العميد:اااايوا انتحرت
دا السر الي انتوا معرفتهوش
Flash
جاءت مريم الي المنزل باكيه
ايمن:مالك يابنتي
مريم بشهقات باكيه
سابني يابابا سابني
انا حبيته حبيته قوووي وهو جرحني وسابني محبينيش
كسرني
وسابني
حايتجوزها هي
فضل عليا واحده من الشارع وضحي بيا عشانها
وظلت تبكي
ايمن:اهدي يابنتي ان شاء الله خير
ربنا حايبعتلك واحد احسن منه يحبك
مريم ببكاء بس انا بحب عاصم
بحبه
وظلت تبكي
.........بعد شهران.........
كانت بغرفتها وامامها العديد من الحبوب المهلوسه
فلقد لجات لشرب الممنوعات وانتهت بالنهايه
الي قطع اوريدتها وهي ف حاله من حالات اللاوعي
ماتت ظالمه لنفسها
كان والدها اتي من مهمه عمل
فقد اشتاق لابته ذهب لغرفتها
فوجد وحيدته وفلذه قلبه
غارقه بدمائها
لم يتحمل صدمته وقع جاثيا علي الارض يزحف حتي وصل لها
كانت جثه فارقت الحياه منذ زمن
لم يستطع الحديث والتفوه بكلمه واحده وصرخ بها
.................بينتي ......
اخذها بااحضانها
اصحي ياحبيبتي اصحي
ياقلب ابوك
والله لاجبلك حقك والله لاحرق قلبه زي ماحرق قلبك
والله لاحرق قلوبهم عليكي
ياحبيبتي
Back
كان العميد ذووو اعين باكيه علي فقيدته
قررت ادمرك واقتلك زي ماهي ماتت
ليه بنتي تموت وانت تفضل عايش ومتهني مع بنت الحرررام
قعدت سنه كامله ادبرلك ف مشكله تخليك مكسور بين الناس
متهم تقضي سنينك كلها ف السجن زي فران المجاري
اتفقت مع مالك سينا ان ابعتك ليه
واخليك عنده شهرين عشان وقت التسليم
يبعتلك الي انا وريتلك صورته علي اساس انو هو
ووقت القبض عليهم
حايعترفوا انك كنت بتامنهم وانك الي بتجبلهم السلاح
عاصم:انت بتقول اااي
طب الداخليه هي الي عطتني الامر بدا
العميد:ههههههه داخليه اي ياابن اختي داكله ملعوب
انا اخدتلك اجازه مفتوحه وفبركت كل حاجه
بس انت محظوظ
بنت مالك (بنت سينا)
للاسف حبيتك وفشلت كل مخطط
عاصم كان ف حاله اندهاش لم يتوقع ابدا ان يكون خاله
العميد :تعرف ليه مراتك مكنتش بتخلف طول السنه دي
عاصم:اي
العميد :متستغربش
لازم تدوق الي بنتي داقته بسببك
والي انا دقته
لازم تشرب من نفس الكاس الي شربناه انا وهي
لما بنتي انتحرت كان عندي امل انها تفضل عايشه
اخدتها المستشفي كان عندي امل انها تكون لسه عايشه
بس
هناك عرفت انها ماتت هي وابنها
عاصم:ااااي ابنها
العميد:ايوا ابنها
الي هو ابنك دمرت بنتي وخنت ثقتي فيك ولما حملت منك سيبتها عشان بنت الحرررام
عشان كدا اتفقت مع الخدم الي ف القصر
يحطوا حبوب منع الحمل لبنت الحرام. ف العصير ف الميه ف الاكل
كان يعدي اليوم وهي واخده حبوب منع الحمل
عشان الحمل يتاخر وانت تفضل كدا وحيد
من غير ولاد
لوحدك
كنت بصبر نفسي واعمل كدا فيك لحد ماابعتك للعمليه
بس بنت سينا
بوظت كل حاجه بغبائها
هي حبيتك وهددت ابوها انها حاتكشفنا لو اذيناك
بعد مانجحت ف العمليه
جالي احباط
وانعزلت تاني بس
فرخت قوووي بالي حصلك انت وسيلااا وحسيت وقتها ان عداله ربنا اتحققت اخيرا
وانك انت الي قتلت مراتك وابنك
هههههههههه
شوفت ازاي
انا ادبر سنين ااذيك
وبنت سينا ف شهور تكسرك
بس وقت ماحقيقتها انكشفت وانت اخدتها تعذبها.
وقتها روحت اساعدها
بس هي كانت بتحبك وبتحب تعذيبك
انسانه مريضه
لحد مالقيت انت وعد
وقتها روحت لبنت سينا وحكيتلها كل حاجه
ساعتها لاقيتها بتقولي هربني
طبعا ساعدتها
عشان اعرف حاتاذيك ازاي
وقتها هي اتفقت مع خالد وانا كنت مبسوط بالخطه
انك تقتلها هي وعشيقها
وتنكسر وتعيش ف العااار الي انت عيشته لبنتي
هههههههه كنت فرحان
بس
خالد ضميره صحي ومرداش ينفذ
وانت اتعظت من الغلطه الاولي ومقتلتهاش
بس النهارده فاض بيك الكيل
وانا حبيت اقولك قبل مااموتك كل حاجه
مش كدا وبس
لا
داانا حااكسرك قبل موتك
عاصم: اخر واحد كنت اتوقع منه يعمل كدا فيا
العميد:وانت اخر واحد كنت اتوقع انو يخون ثقتي
وياذي بنتي
خونت ثقتي وانتهكت عرضها
وكنت السبب ف موتها هي واابنها
عاصم:انا ملمستش بنتك.
ورحمه سيلاااا مالمست بنتك
العميد بصوت جهوري
كداااب
بس
انت كداااااب
واخذ يوجه له اللكمات العديده بوجه
ثم امسك عصا وضربه بها علي راسها حتي فقده وعيه
واخذت الدماء تنهمر منه بغزاره
العميد :فوقه
بعد خمس دقائق فاق عاصم
العميد:عايز اوريك حاجه ياقاسم
بص علي الشاشه
شوف مين دي
فوجد عاصم وعد نائمه بالجناح ف القصر
عاصم:ااابعد عن مراتي ياابن ال *****
العميد :انت عرفت منين اني حااذيها
هي نايمه دلوقتي
بس بص مين الراجل الي دخل دلوقتي عشان
يصحيهاا
عاصم بصراخ
لو راجل فكني
فكني ياابن ال *****
واخذ يصرخ ويتحرك بالكرسي يمين ويسار يحاول فك وثاقه
فكني
العميد:خلاص خلاص
انا مستعد اسامح وعد ومااخليش الراجل دا يااذيها.
بس بشررررررط.........


يتبع الفصل الثلاثون والاخير اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent