رواية ملكي ولكن الفصل الثاني بقلم شروق احمد
رواية ملكي ولكن الفصل الثاني
صقر بش*ر: هعمل اللي لازم يتعمل وبيق*رب
ملاك ببكاء وخوف: انت هتعمل اي
صقر: هتشوفي
وقع*ها عل السر*ير وكانو اسد لقي فريس*ته
بعد ساعتين
ملاك بعياط وكلام م مفهوم: انتو كلكم زي بعض
وفضلت تعيط
صقر: ملاك اهدي
ملاك بصريخ: ابعد عني متلمس*نيش
صقر: طب اهدي
ملاك قامت من غير كلمه دخلت الحمام ونزلت تحت الدش
وفضلت تفتكر ايامها زمان
مازن: ملاك احنا هنتخطب وهنعيش حياه سعيده
ملاك بفرحه: اخيرا يامازن
مازن: اخيرا ياروح قلب مازن
وبعد ايام
فنفس اليوم اللي اتخط*فت فيه عرفت خيا*نه مازن ان مازن كان بيحب صديقتها
باك
صقر: هتقعدي كتير
ملاك: اطلع بره
صقر: طيب
وفعلا خرج بره الاوضه
وهي طلعت بالبرنص
بس صقر رجع تاني عشان يقولها تنزل تاكل
صقر وهو بيفتح الباب: ملاك كنت عايزه اقولك وبعديها وقف مصدوم
ملاك: اخرج بره
صقر بدون وعي: انتي ازاي كل شوي تثبتيلي انك حلوه كدا
ملاك؛ صقر ابعد يصقر
صقر فاق: كنت بقولك انزلي عشان تاكلي
ملاك: مش هاكل
صقر: نا مش بطلب منك انتي هتنفذي ولا انتي عارفه ياحلوه وغمزلها ومشي
ملاك: يابوي
وبعديها لبست بجامه ارنوب ونزلت
صقر: كلي وبعديها خشي نامي
ملاك: طيب
فضلت تاكل وبعديها: الحمدلله شبعت
صقر بصدمه: انتي كدا اكلتي
ملاك: اها انا اكلي كدا
صقر: ونا اقول ضعيفه ليه لا يابيبي لازم تتخني شويا لترو*حي فيها وغمزلها
ملاك بغيظ: استحاله تقر*ب مني تاني دي كانت غلطه
صقر بغضب: انتي الي مش هتقولي استحاله ولا لا فاهمه
ملاك بخوف: فاهمه
صقر: طيب انا خارج
ملاك: طيب هو نت مش هتتجوزني
صقر ضحك: متقلقيش هجيب الماذون
ملاك: طيب
وخرج
ملاك قعده تبكي عل حظها الو*حش
بعد كدا لقت الباب بيخبط افتكرت صقر نسي حاجه
فتحت الباب واتصدمت
عند صقر
كان قاعد ف المكتب وبيفكر هيعمل اي ف الجاي
دخل صاحبه يونس
يونس: ف اي ياكابتن اي اللي واخد عقلك
صقر: ها
يونس: لا دا انت تحكيلي
صقر: مشقادر يايونس
يونس: احكي يلا
صقر: طيب
وفضل يحكيلو
يونس بصدمه: بس هي ملهاش زنب ياصقر ونت عايز دلوقت تنتق*م من ابوها مش منها
صقر بش*ر: انا لازم اخلي ابوها يدفع التمن
يونس: صقر متعملش حاجه وتندم عليها
صقر: ومن امتي صقر بيندم علحاجه
يونس: براحتك ياصقر
صقر: انا هروح البيت اه صح ابعتلي ماذون ف خلال ساعه
ومشي قبل ميرد يونس
عند ملاك
ملاك: اي اللي جابك ياماذن
مازن: اعذريني سامحيني ياملاك
ملاك: انت اي ياخي اي انا*ني
مازن مسك ايدها: سامحيني
ملاك: مش هسامحك يامازن وبعدين عرفت منين اني هنا
مازن : ساعت مخطفتك انا مشيت ورا
ملاك: طب يلا امشي قبل ميجي
مازن بخبث: طب بحس كدا انا هاخد حقي
ملاك: مش هتقدي عشان حصل
مازن بخبث: واي يعني عادي هيحصل تاني
ملاك بخوف: انت هتعمل اي
مازن: هتشوفي
ملاك فضلت تصرخ وان المنطقه دي مفهاش حد
ومازن قط*ع ملابس ملاك وهي بتصرخ
ملاك: ابعد عني وفضلت تعيط
صقر كان ساعتها وصل
ملاك: ياصقر الحقني
صقر جري عل ملاك ونزل ضر*ب ف مازن
صقر: ابعد عنها ياحيو*ان
مازن: مش هخليك تتم*تع بيها لوحدك ياسي صقر
ملاك خدت جمب وفضلت تعيط وخايفه
صقر بيبص عل ملاك اللي بتعيط قلق عليها
صقر: عايز كام وتبعد
مازن بطم*ع: 3مليون
صقر: روح وهيوصلو عندك
مازن: تمام لو عملت حاجه كدا ولا كدا السنيوره هتمو*ت
ومشي
ملاك فضلت تعيط
صقر: اهدي طيب
ملاك اترمت فحضن صقر وفضلت تعيط
صقر: شش اهدي انا جمبك
ملاك: انا خايفه
صقر: اهدي ممكن
ملاك؛ هديت اهو
صقر: ينفع تقومي يلا تغيري لبسك اللي اتقط*ع دا
ملاك: ماشي
ملاك راحه تقوم وقعت عل صقر
وصقر فضل مركز عل عيون ملاك
صقر: انتي جميله اويي
ملاك بدون وعي: انت حلو اوي ياصقر
صقر فضل يضحك: ماشي ماشي
ملاك فاقت: احم طيب انا هقوم
صقر: ماشي تحبي اساعدك وغمز
ملاك: لا شكرا
ودخلت غيرت
ولبست بجامه
ونزلت لقت بنوته قعده جمب صقر
وصقر حضنها وبيقولها: يرضيكي انتي تسافري وتمشي ونا اعيش حزين من غيرك
ملاك ادخلت: مين دي
صقر: دي حبيبتي ياستي وهتبقي مراتي
ملاك بصدمه: اييي
ان ان ان استنو البارت 3
ياترا صقر بيتكلم جد ولا عايز يغيظ ملاك
يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ملكي ولكن" اضغط على اسم الرواية