Ads by Google X

رواية جبروت عائلة الرشيدي الحلقة الخاصة الثانية والأخيرة 2 - بقلم دعاء احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية جبروت عائلة الرشيدي الحلقة الخاصة الثانية والأخيرة 2 - بقلم دعاء احمد


رواية جبروت عائلة الرشيدي الحلقة الخاصة الثانية والأخيرة 

(مراتك بتخو"نك لو عايز تتأكد تعالي المكان... دلوقتي)
عاصم شاف الرساله وعلامات الغضب والذهول بانت على وشه .... وبسرعه اخد مفاتيح عربيته ونزل بسرعه جدا وطلع على العنوان دا واول ما وصل طلع بسرعه
ك"سر الباب ودخل لكن مكنش في حد
كان هيمشي لكنه سمع صوت ورد
ورد بدموع. طلقني يا عاصم
عاصم بق واقف مش فاهم حاجة
ورد. ايه مستغرب ليه... انا اللي بعتلك الرساله
عاصم. انتي بتقولي ايه؟ انتي عايزه تشككني فيكي.. انتي اتجننتي احنا فرحنا كان امبارح عايزه تتطلقي النهارده
ورد بدموع. لا يا عاصم انا مكنتش عايزه اشكك فيا انا  كنت عايزه اتأكد إذ انت فعلا كنت بتحبني ولا دا هوس التملك
عاصم بصدمه. انتي عارفه؟
ورد بدموع وانهيار. ايوه يا عاصم عارفه والدتك حكيتلي مشكلتك...
عارف لما انت وبابا حددتوا معاد الفرح انا كنت طايره من الفرح لاني بحبك يا عاصم والله العظيم بحبك.... بس لما امك حكيتلي عن مشكله التملك وقتها كل أحلامي معاك اتد"مرت ... وعرفت انك عايزني عشان ترضى غرورك.... انت محبتنيش لو كنت بتحبني مكنتش صدقت اني ممكن اخو"نك لو بتحبني كنت وثقت فيا.....
عاصم بحزن. بس انا بحبك فعلا يا ورد.. بس غصب عني خايف تكوني لغيري... انتي ملكي انا
ورد. انت عايز تملكني يا عاصم وانا عايزه حبك كل واحد بيفكر بطريقه غير التاني عشان كدا انا مش هقدر اكمل معاك لو سمحت طلقني
عاصم. اديني فرصه لو بتحبيني يا ورد وانا اوعدك هحاول اغير من طريقتي معاكي
ورد. بس
عاصم. مبسش انا بحبك وصدقيني هثبتلك دا بس انا عايز فرصه
ورد. هتعاملني كويس مش كأني واحده من جوريك
عاصم شدها لحضنه وغمض عنيها وهو بيحضنها بشده
عاصم. متعمليش كدا تاني لو سمحتي لأنك ممكن تدمري علاقتنا بالهبل دا
ورد. انا بحبك اوي يا عاصم بحبك اد الدنيا بس بخاف منك
عاصم بحب. انا اسف يا قلبي على الوصلتك ليه بجد اسف انا مش بحبك يا ورد انا بعشقك لدرجه اني عايز ادخلك بين ضلوعي واخبيكي من عيون الناس من وانتي طفله صغيره وانا بخاف انك تكبري وتصحبي و حد ياخدك مني... اديني فرصه وانا اوعدك هتغير 
ورد. بحبك
عاصم قرب منها ولسه هيبو"سها بعدت عنه
عاصم بحده. في ايه.؟
ورد. مش دلوقتي لو سمحت.. مش قبل تغير طريقتك دي عشان انا فعلا مش هقدر اكون معاك بالطريقه دي
عاصم بهدوء مصطنع رغم الغضب اللي حاسس بيه. طب ياله بينا نرجع البيت
ورد. حاضر
عند إياد وسلوي 🌺🌺
سلوى بدموع. ملكش دعوه بيا وخالي في علمك انك هتطلقني كمان كم شهر لولا سمعتي كنت قلتلك دلوقتي حالا
إياد. انتي بتحلمي على جث"تي اني اطلقك
سلوى. هرفع عليك قضيه خلع انا مش عايزاك يا اخي انتي ايه حيو"ان سيبني اشوف حياتي بعيد عنك
إياد بحده. عايزه ايه يا سلوى تشوفي حياتك مع مين؟
سلوى. انا تعبت منك يا اخي ومن غيرتك الأوفر دي... انت ليه مش واثق فيا حرام عليك
إياد. عشان بخاف عليكي... عشان اللي مبيغيرش مبيحبش
سلوى. مش لدرجه دي يا اياد
إياد. لا يا سلوى اكتر من كدا كمان انتي عارفه اني بحبك من زمان.... وفكره انك تحبي حد غيري بتق"تلني... عايزاني اعمل ايه لما اشوف واحد بيحب مراتي في يوم فرحنا.. كان هاين عليا اقت"له
سلوى. بس انت د"بحتني انا يا اياد
إياد شدها وقعها على رجليه وحضنها وهو مغمض عنيه
إياد. انا بحبك اوي يا سلوى ارجوكي خليكي واثقه من دا
سلوى غمضت عنيها وهي بتعيط وحضنته
إياد بهدوء مسح دموعها وباس راسها
إياد. خالص بقى يا حبيبي
سلوى. انا عايزه انام لو سمحت
اياد. طب تعالي ننام عشان كم ساعه ونسافر
سلوى. هنسافر لفين؟
إياد. مكان هيعجبك اوي ياله ننام دلوقتي وهنبقي نقوم نجهز حاجتنا. هنقضي شهر عسل ولا اجمل
سلوى. على فكره انا بحبك اوي يا اياد بس بخاف لما تتحول لأنك مش بتشوف ادامك
إياد بغمزه. بتحبيني
سلوي بكسوف. بطل بقى
إياد بخبث. انا بقول ناجل موضوع النوم دا لاني عايزك في موضوع مهم
سلوى بتوتر. إياد استنى لو سمحت في حا
ليضمها اليه اكثر وهو يقب"لها وياخذها لعالمهم الخاص
...... 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺....
عند جميله
وصلت الشقه مع كمال
جميله. حضرتك مش هي دي مسرح الجر"يمه
كمال بخبث وهو بيقفل باب الشقه. ما انا عارف انا كنت عايزك في موضوع يا قطه
جميله ببرود. اامم موضوع ايه بقي
كمال بخبث. اصلك عجباني اوي اوي الصراحه... ايه رايك نقضي ليله سوا وهبسطك اوي
جميله بابتسامه جانبيه. وماله
كمال باستغراب. موافقه؟
جميله بخبث. طبعا
كمال. طب ما تيجي جوه
ولسه بيقرب ويحط ايده على خصرها وقع على الأرض إثر ضر"بتها له في بطنه
كمال بوجع. انتي اتجننتي
جميله. اسمي جميله دياب الرشيدي البنت الوحيده لدياب الرشيدي.. اسأل كدا عن عيله الرشيدي.... اكتر عيله في اسكندريه وفي مصر كلها معروفه بالجبروت ههههه بقى انت عايز تضحك على واحده من عيله الرشيدي
اه صحيح نسيت اقولك انا صورت اللي حصل دلوقتي وفض"حتك هتنزل تريند يا حضره المحترم
كمال قام بسرعه و مسكها من شعرها بقوه
لكن بسرعه الباب انكس"ر ودخل شاب وسيم جدا
جميله بحركه سريعه مسكت ايد كمال اللي ماسك بيها شعرها ولويتها وراء ضهره وهي حطه ايديها على رقبته
جميله بغضب. مش بنت دياب الرشيدي اللي حد يحاول يل"مسها غصب انت فاهم؟
بتسيب كمال يقع على الأرض
الشاب كان واقف مذهول لانه داخل عشان يساعدها
جميله بصتله بسخريه واخدت شنطتها وكانت ماشيه
جميله بحده. مين اللي بعت تراقبني؟
غسان بحده. بنات الرشيدي مش محتاجين مساعده
جميله. مين اللي بعتك؟
غسان بغرور مسك دراعها وش ها وراه وهي مكنتش عارفه تفلت ايديها منه
جميله بغضب. سيب ايدي يا حيو"ان
غسان بسرعه حط ايده على رقبتها وكان بيخن"قها. مسمحلكيش انتي فاهمه
جميله بتعب. سيبني
غسان ابتسم بخبث و شدها وراه
جميله. انت مين يا ابني انت؟
غسان. اركبي
جميله. هو انا اعرفك عشان اركب معاك
غسان. انا غسان زين الكيلاني
جميله. ابن اونكل زين شريك بابا وعمو عاصي وعمو قاسم
غسان. ايوه
جميله. طب انت ازاي عرفت اني هنا انت بترقبني
غسان. فات سبع سنين لسه زي ما انتي يا مغروره
جميله بخبث. بس انت اتغيرت سافرت برا مصر ونسيتنا
غسان. يعني انتي لسه فكراني
جميله. ااااممم حمد الله على السلامة رجعت امتى من المانيا
غسان. امبارح وكنت جاي اشوفك النهارده باباكي قالي انك نزلتي الشغل
وانا جايلك شوفتك بتركبي مع الحيو"ان دا فضلت ماشي وراكي لحد ما وصلت لهنا
وحشتيني يا جميله
جميله بحزن. عشان كدا سبتني سبع سنين يا غسان
غسان. اسف كان لازم ابني نفسي عشان لما اجي اتقدملك اكون جدير بالثقه
جميله. تتقدملي؟!
غسان. اامم اتقدملك
جميله. طب ياله بسرعه عشان نلحق بابا
غسان يضحك. دا انتي واقعه بقي
جميله بغرور. لا طبعا انا بس خايفه عليك اصل انا كل شويه يتقدم لي عريس فإنا بقولك قبل ما تضيع من ايدك الفرصه
غسان. مغروره
جميله. بس بحبك
غسان. وحشتيني
عند قاسم وملاك✨✨✨
عز. بابا هات مفاتيح عربيتك
قاسم. ليه ما انت معاك عربيتك
عز. لا يا عم انت عربيتك اجمد وبعدين ياله بقى المزه مستنياني
قاسم بخبث. هو الموضوع في مزه
عز بغمزه. واي مزه دي جبل
قاسم. طب استني هاجي معاك
عز. لا يا عم انت كل مره بتيجي البنات كلهم بيعجبوا بيك وانا ببقى مش عارف اعمل حاجه
قاسم. انا برنس من يومي يا واد
ملاك من وراهم. نهار ابوكم مش فايت
قاسم. بلاش تهور انتي مش فاهمه حاجه
ملاك. عز روح مشوارك عشان ابوك مش فاضي عايزه في موضوع
عز. الله يرحمك يا عم
ياله سلام
قاسم. واد ابقى روح الشركه خلص الشغل اللي وراك الاول
عز. اوكي ياله سلام.. سلام يالوكه
ملاك. بتعاكسوا بنات انت وابنك
قاسم. برى يا بيه
ملاك. ما هو ديل الك"لب عمره ما هيتعدل انا اللي جبته لنفسي
قاسم بغمزه. بس انتي اللي في القلب
ملاك. مبقتش اثق فيك وربنا
قاسم بخبث. طب ما تيجي اقولك كلمه
ملاك بخجل. انت مجنون يا قاسم احنا كبرنا
قاسم بخبث شالها. طب تعالي بقى نشوف مين فينا اللي كبر
ملاك. عمرك ما هتتغير
..... ✨✨✨✨✨✨....
بعد شهرين
دخل عاصم البيت لكنه استغرب الورد والشموع والجوا اللي معمول دا
عاصم.ورد ورد
بتخرج ورد ادامه وهي لابسه فستان اسود قصير من الدانتيل المكشو"ف
عاصم بصلها كدا واتصدم من جمالها. هو انا دخلت شقه غلط ولا ايه
ورد. تؤتؤ دا بيتنا انا وانت
عاصم بخبث. اامم وايه دا بقى
ورد. ايه بحبك وبعدين ممنوع ولا ايه مش انت جوزي حبيبي
عاصم. اه صحيح طب تعالي بقى عشان في حوارات كتير عايز اكلمك فيها
....... ✨✨✨✨✨...
بعد كم يوم
في قاعه فخمه
جميله وغسان كانوا بير"قصوا على الاستيج وحور واقفه جنب دياب وتعيط
دياب. طب بتعيط ليه دلوقتي
حور. فرحانه اوي يا حبيبي مش مصدقه البنت كبرت
دياب بحب. خالص بقى افرحي
عند عاصي
رحمه. مبسوط
عاصي. جدا الولاد كلهم فرحانين وانتي معايا هعوز ايه اكتر من كدا
رحمه. ربنا يخليك ليا يارب
عاصي اخدها و خرج برا القاعه
رحمه. رايح فين يا عاصي؟
عاصي بغمزه. على جناحنا يا عروسه.. انا حجزت جناح زي العرسان
رحمه بضحك. انت مجنون بجد
عاصي. ههششس اظن من حقي خالص اطمنا على الولاد تعالي نشوف نفسنا بقى

تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
google-playkhamsatmostaqltradent