رواية ملاك الأسر الفصل الواحد والثلاثون بقلم زهراء السعيد
رواية ملاك الأسر الفصل الواحد والثلاثون
في عربيه سليم كان يحل الصمت في ارجاء المكان
ملاك / احم ممكن اسالك سؤال
سليم ببرود / اساليه
ملاك / ممكن تحكيلي اللي حصل زمان
سليم /وانتي هتستفادي ايه لما احكيلك
ملاك / هتستفاد كتير اولا اعرف ايه السبب اللي مخليك عايز تن*تقم من اسر والسبب التاني ان انت هترتاح لما تحكيلي السبب التالت ان انت كده كده هتقولي
سليم / ده انتي واثقه ان انا هاقولك
ملاك بثقه/ انا بكذب في اي كلمه انا قلتها مش ده صح
سليم بستسلام/ ماشي هاقولك مش عشان حاجه عشان انا مش بحب الزن الكتير
ملاك / يلا قولي انا سامعك😐
سليم بنفخ /بصي يا ستي من حوالي 10 سنين كان عندي عشره سنين وكان اسر عنده 15 سنه ودائما امى كانت بتحكيلي عنه وانا كنت بحبه قوي بس في يوم اخدتني ورحنا قصر الدمنهوري عشان ترجع اسر معها بس اما روحنا كان ساعتها اسر بيكر*ه امي قوي وقعدت تقول له هي ما لهاش ذنب الحب هو اللي بيضعف الانسان محاولش يسمعها ومصطفى طردتها من البيت وبعد كده تعبت وكان بابا ما*ت وكنت انا لسه صغيره في يوم رحت عشان اجيب لها علاج ورجعت لقيت البيت كله مولع الناس بتحاول تطفي النار بس كان فات الاوان امي ما*تت وما الدمنهوري عرف جاء وسال علي بس انا قلت الناس اللي سالوهم ان يقولوا له ان انا مو*ت مع امي فى الحريقه وعد تلات ايام وانا في الشارع خذني راجل طيب ووداني الملجا وعد سنتين اتبنانى راجل بيشتغل في المافيا وعلمني وبقيت ذراعه اليمين علمني ازاي اخد حقي وانت*قم من اللي اذاني
ملاك بدموع / طيب ليه ما رحتش الدمنهوري وقلتله
سليم بحزن / عشان انا مش من دمه
ملاك / بس اخوه اسر
سليم بضحك / هو اخويا معترف اني اخوه لما جده يعترف بي
ملاك / بس انا معترف بكده
سليم / مش هتستفاد حاجه
ملاك / طيب هتحكيلي حكايه عمر ولا
سليم / مش دلوقتي لسه شويه
ملاك / قد ايه
سليم / يمكن لما اسر يعترف اني اخوه
ملاك بابتسامة / انا كنت عارفه انك انسان ضيف من جواك صدقني يا سليم انا واثقه ان انت هتتغير وقريب قوي
سليم ببرود / مظنش ده هحصل
ملاك بابتسامة / تراهني انك هتتغير
سليم بابتسامة / اراهنك يا ملاكي
ملاك بابتسامة / انا ملاك الاسر وبس
سليم بابتسامة / وملاك سليم عز الدين
ملاك بابتسامة / كاخ مش أكتر
سليم بابتسامة / وانا مش عايز الا كده
ملاك بخبث / باين ان انا هتكسب الرهان يا اخويا العزيز
سليم ببرود / وصلنا انزل يلا
ملاك لسه نازله راح سليم قايل / خلي بالك من نفسك
لفت ملاك وقالت/ انا مش خايفه من حاجه طول ماملاكي الحارس معي سلام يا اخويا العزيز
بعد ما ملاك مشت سليم قال قصدها بمين ملاكه الحارس وبعد تفكير في كلمه ملاك قال ثانيه واحده قصدها علي انا وضحك
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
اسر بيتكلم في التلفون **
اسر / الو ايه اللى حصل
...../ كل حاجه تمام يا باشا المدام رجعت البيت بامان وسليم هوا اللى روحها بنفسه
اسر / ماشي عينك على سليم
....../ ماشي يا باشا
يونس / هااا رجعت
اسر / اه عندك في البيت
يونس / ماشي برضو تريح اعصابها هي وهدي شويه
اسر / عملت ايه مع الموضوع اللى قولتلك عليه
يونس / كل تمام 👌ااه الدراسه قربت قوي ولازم ملاك ترجع تاني
اسر / ماشي خلي بالك من ملاك
يونس / دى فى عنيه دى مرات اخويا
اسر / اه لو عرفت انى ردها تاني لي هتعمل ايه
يونس يضحك / هههههه انا عارف فى نسخه طبق الاصل منها عندي
اسر بمزح / لا دى ربنا يعينك عليها😂
يونس /😐😐
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
بعد نزلها من سياره سليم وقفت قدام بيت يونس متوتره جدا
ملاك بتوتر/ اخبط ولا لا
ملاك / ها خبطت وامرى لله
دق دق دق دق
هدي / ثانيه واحده انا جاي اهو هدى بتلف الطرحه علي دماغها وبتخرج افتح الباب بتتصدم من وجود ملاك
هدي بصدمه / انتي
ملاك بابتسامة / هههه كل حاجه اتنفذت زي ما قلتلي
هدي / ههههه شاطره يا معلم تعالي خشي
يتبع الفصل الثاني والثلاثون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ملاك الأسر" اضغط على اسم الرواية