رواية عشقت امير الصعيد الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم ايات الرحمن
رواية عشقت امير الصعيد الفصل التاسع والثلاثون 39
رضوى وهى خارجه سمعت صوت طفل بيبكى
رضوى بإستغراب:في صوت طفل
امير ببرود:ابن عمرو
رضوى بصيت ليه بق"رف وسابته وخرجت
امير وايده في جيبه لسه وكمل ببرود : ماشي يارضوى هههههه ولسه هتت"جنني يا رضوت قلبي
ايام كتير بتمر وحاجات كتير بتتغير منها
رامى بيحب سلسبيل وطلب ايديها لكنها رفضت لانها مش حابه تعيد التجربه تانى وهتعيش لبنتها وقالت ليه كمان ان هى مش بتفكر مجرد تفكير في الموضوع ده وان بنتها اهم من حياتها
طب ليه رامى ماقالش ليها بنتها تعيش معاهم والكلام ده
رامي قال ليها لكنها قالت ليه مجرد ماهيكون عندهم ولاد تانيه هينسي ان هو وعدها بأى حاجه ومعاملته هتتغير180°
فعرضت عليه هيكونوا اصدقاء عادى وهو وافق
وامير ورضوى مشا"كلهم بتزيد اوى وبتشرف ملاك الصغيره بن"ت امير ورضوى ماهى رضوى كانت حا"مل لكن رضوى بتخاف عليها من امير جدا وكل مابيحاول يلمس الطفله رضوى بتبعده عنها
امير:رضوى ماتنسيش ان ملاك بن"تى
رضوى:وانت ماتنساش ان حياتها عندى اغلي من اى حاجه ملاك لو حصل ليها حاجه صدقنى يا امير انا هقت"لك بإيدى انت فاهم
امير:مش هرد علي واحده مهز"قه زيك ولو مش لسه خارجه من المستشفى كنت عرفتك معنى كل كلمه قولتيها دلوقتي
#بقلم_أيات_عبدالرحمن
رضوى:هتصدقنى لو قولت ليك مش فار"قه معايا
امير:تمام يارضوى انا خارج هروح لريري لان فاقت من الغيب"وبه بقالها 5 شهور فيها ولازم اتطمن عليها
رضوى:امممم ماانت مابتقدرش تزعل حد منك بردوا ودى كانت الحب الاول صح
امير ضرب"ها بالقلم
امير:لولا ان انتى لسه تعبا"نه كنت دفن"تك مكانك وسابها ومشى
في المستشفى
رامى قاعد جنب ريرى ودموعه نازله
الشرطه برا ولازم تروح معاهم عشان تتعا"قب علي جر*ائمها
طب وايه هى الجرا"ئم دى
خط"فت رضوى وكانت هتق"تلها وهرب"ت من العداله وكانت شريكه في اللي بدر عملته وهر"بت من السجن
بيوصل امير وبيطلب من اصدقاؤه اللي هما ضباط يمشوا وهو اللي هيوصل ريري القسم
امير دخل ومعاه بوكيه ورد زوقه حلو جدا
وحطه علي الكوميدينوا اللي في الاوضه وسلم علي رامى وريري
وطلب من رامى يخرج عشان عايز يتكلم مع ريري
رامى خرج وقابلته سلسبيل وبدؤا يتكلموا
سلسبيل كانت متفهمه الموقف وبدءت تهدى في رامى اللي كان منها"ر على الاخر
عشان اخته
سلسبيل:اهدى يا رامي ماتعم،"لش في نفسك كده
رامى:تعبت اوى ياسلسبيل تعبت
وكمل انهيا"ر
عند
امير وريرى
امير:اول حاجه حمدا لله على سلامتك ومتشكر جدا وعارف ان لولاكى كان ممكن يكون أ. مش عارف بصراحه اقولك ايه غير ان لو فضلت عمرى كله مش هقدر اوفي اللي عملتيه ووقفتى وخاط"رتى بحياتك علشانى انا بجد متشكر اوي
ريري اكتفت بإبتسامه خفيفه
امير بيبص ليها وعيونه كلها دموع:انا ماكنتش اتمنى ان كل ده يحصل بينا انا كنت عايز نفضل أصدقاء
دلوقتي هسألك كم سؤال واوعدك انى هخرجك منها ومش هخليكى تدخلي القس"م برجلك
ريري بصيت ليه بسرعه
امير :مالك فين
ريري:
امير:ماتخافيش من حاجه انتى عارفه ان مستحيل اخل"ف بوعدى
ريري ودموعها نازله:مش بيقاطعها امير
امير:ماتقوليش مش عارفه
ريرى بتبص لامير ومابتتكلمش وخا"يفه
لكن امير مسك ايديها عشان يطمنها وقعد قدامها وبخ"بث بدء يقرب منها اوى
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
اووووووى
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
لحد مابقاش فاضل غير حوالى من سنتي واحد وقرب على 💋🙈 وعيونه عليهم
وريرى كمان عيونها علي💋 وكان امير مبتسم ابتسامته اللي تخ"طف اى ق"لب دى
وريرى كمان ابتسمت وغم"ضت عيونها وأمير سحب المخده وبدءت ريرى تر"تخى معاه وهو مغ"مض عيونه بكل هدوء ووووووو
.
.
.
.
.
.
.
.
.
وراح قاعد على الكرسي تانى
امير:ها كنا بنقول ايه بقي
توضيح ياقمرات صغير كده امير كان مبتسم لكن جواه هيموووت من الضحك على المنظر ومن القهررررره علي ابنه طب ازاى قادر يكون شخصين في وقت واحد هو في الحقيقه متجمعين جواه اكتر من شخص واحد بيضحك وواحد جادى وهو اصلا شخصيته ميكس تمام
طب كان بيقر"ب ليه بقي
عشان يعدل المخده وتكون ريري مرتاحه عشان ماينفعش تقعد كتير وتاخد وضع المر"يض لما بيكون قدام دكتور الامر"اض النفسيه تكون مت"طمنه وتحكى من غير اى خو"ف
لكن زى ماقولنا هو مش من الش"باب دى
ريري فتحت عيونها بإستغراب لان هى كانت مفكره زى ماكلنا فكرنا كده
امير ده عليه حركات😂😂😂
امير:قولي ياريرى وانا اقسم ليكى برب الكون هقف جنبك وهخرجك من كل القضا"يا دى ارجوكى. انا عارف ان انتى وقفتى قدام امك عشان ماتأذيهوش وخدتيه منها ارجوكى اتكلمى وبصراحه انا ورضوى في مشا"كل كتير اوى بينا وقررنا ننف"صل وهى هتاخد البن"ت وانا هاخد الولد وكل واحد فينا هيعيش حياته زى ماهو عايز
ريري بتبص ليه وبتقول
مالك عند خالتى في بيروت
امير:بيروت
ريري:آيوه ياامير في بيروت وكملت بدموع : ماقدرتش اسيبها تقت"ل جزء منك ماقدرتش ياامير
امير نزل وشه في الارض ورجع رفعه ليها :انا عارف ومتأكد ان انتى مش هتسيبيها تلمسه حتى وانا عند وعدى يا ريرى
امير : اوصفيلي فين في بيروت بالضبط
ريرى:******** طبعا مش هقول فين لان انا اصلا ما اعرفش شوارع البلد اللي انا عايشه فيها 😂😂😂
ريري وصفت لييه المكان بالضبط
امير بإبتسامه هادئه:طب ارتاحى انتى دلوقتي
وسابها ومشي
امير:ايوه يا مراد اجهز عشان هتسافر معايا بيروت اعمل الاوراق اللازمه عايز اوصل عناك في اقرب وقت ممكن
وقفل معاه
ورجع البيت كان مستعجل اوى وجهز كم حاجه كده
رضوى:انت رايح فين
امير:اعتقد ان مايخص"كيش
رضوى:بجد
امير:ايوه وممكن تسكتى بقي عشان اجهز حاجتى
رضوى وهى بتتأ"لم من جواها :حاضر وسابته وراحت عند ملاك الصغيره
الليل دخل والكل استقر في مكانه وامير مفتح عيونه ومش عارف ينام وبيفكر في مالك ياترى بقي شكله عامل ازاى كبر ولا لسه
لحد ماغمض عيونه
عند ريري في المستشفى هى لسه ماخرجتش
بيدخل شخص بيخ"نقها وهى نا"يمه
مجهول:انتى اللي اختارتى كده ياريري
- تابع الفصل التالي عبر الرابط :"رواية عشقت امير الصعيد" اضغط على اسم الرواية