Ads by Google X

رواية فتاتي الضائعة الفصل الثالث 3 بقلم ملك نزيه

الصفحة الرئيسية

   رواية فتاتي الضائعة الفصل الثالث  بقلم ملك نزيه


رواية فتاتي الضائعة الفصل الثالث 

و اول اما قرب عليها لقاها اغمي عليها فضل يحاول يصحيها وهي مش بتصحي اخدها ودخل علي القصر و سابها علي السرير وخرج واتصل بالدكتوره بتاعتوا تجي تشوفها و فعلا دخلت ولما خرجت ليه صدمتوا ......
حسام بتوتر : هي عامله ايه يا دكتوره؟ 
الدكتوره : تمام بس هو انتَ جايب البنت دي منين انا اول مره اشوف بنت في بيتك ؟ 
حسام : دي بنت غلبانه جدا لقيتها في الشارع و قررت اساعدها .
بقلم الكاتبه الصغيره:ملك نزيه
الدكتوره: لاء يا حسام انا لازم افهم الموضوع كويس لان في حاجه غريبه .
حسام بخوف : في ايه !!
الدكتوره: استني بس هقولك لما تحكي و متخبيش عني حاجه .
حسام حكي للدكتورة القصه كلها ......
الدكتوره : حسام البنت دي مكنتش في مدرسه اكيد .
حسام : اومال كانت فين ؟
الدكتوره : انا مش فاهمه الصراحه ؛ بس تقريبا كانت محبوسه أو مخطوفه .
حسام : ايه !! انتِ ليه بتقولي كده ؟
الدكتوره  : البنت دي كانت بتتعذب و بطرق صعبه جدا كمان .
حسام : ازي يعني !!!!
الدكتوره: وانا بقيس نبضها لقيت يدها مليانه خدوش و محمره جدا .
حسام : بس زي اما قولتلك دي كانت في سكن تبع مدرسه .
الدكتوره : انا بصراحه مش عارفه يا حسام بس انا قولت احزرك منها .
حسام : طيب خلاص شكرا .
الدكتوره : حسام انا هديك نصيحه و ياريت تمشي بيها رجع البنت دي زي اما جبتها لأنك سمعتك مهمه وسمعة شركتك .
حسام بنرفزه : خلاص ياريت تمشي بقي انتي جيتي كشفتي علي المريضه وخلاص كده كفايه اوووي عليكي يلا سلام .
حسام ساب الدكتوره ومشي وقالها لو عايزه تفضلي خليكي البيت بيتك بس ياريت متزعجنيش .
الدكتوره في مخها : حسام رجع لمرضوا القديم تاني ولا ايه !!! 
الدكتوره خرجت وركبت عربيتها وهي مروحه عماله تفكر في مليكه و في حسام و هتعملوا ايه اليومين دول وتسعدوا ازي .
تاني يوم الصبح........
حسام وقف علي باب غرفة مليكه وقعد يخبط و ينادي قومي يا مليكه و لما مردتشي حسام فتح الباب بسرعه و بقوه افتكرها تعبت تاني او حاجه ملقاش مليكه في الاوضه خاف اكتر نزل تحت لقي مليكه قاعده علي الارض في المطبخ و عماله تعيط .
حسام : مليكه مالك في حاجه حصلت !!!
مليكه بعياط : انا اسفه بجد معرفش مكان الاكل علشان كده معملتش ممكن متضربنيش !!!
حسام بضحك : انا مفهمتش اي حاجه قولي كده بهدوء علشان افهم .
مليكه بدأت تهدي : انا معملتش الفطار لاني معرفتش ممكن متضربنيش ! 
حسام : اصلا مش أنتِ الي هتعملي الفطار داده اميره زمنها عملتوا اصلا .
مليكه بصدمه : بجد يا عمو .
حسام : اه بجد في ايه .
مليكه : يعني انتَ مش هتضربني ! 
حسام : فيه ايه يابنتي لاء مش هضربك .
مليكه : شكرا يا عمو .
حسام : عفوا علي ايه .
حسام في عقله عمال يقول هي البنت دي مالها انا عايز افهمها اكتر .
 اميره : يلا يا حسام يبني علشان الفطار .
 حسام اخد مليكه من أيدها علشان يفطروا .
 اميره : انا عرفت الي حصل امبارح مينفعش كده يابني حتي لو ابوك وحش هيفضل ابوك برضوا امك لو  كانت عايشه كانت هتقول نفس الكلام .
 حسام : معلش يا داده بس أنتِ عارفه هما عملوا فيا ايه .
 الداده اميره لفت علشان تبص علي حسام 
 اميره بصدمه : مين القمر دي يابني .
 حسام : بنت اتعرفت عليها امبارح .
 اميره : انتَ عمرك ماجبت بنات البيت دي مين دي اكيد دي استثنائية ( بضحك )
 حسام اخد اميره علي جنب و حكالها القصه مليكه صعبت علي اميره جدا ولما لفوا لمليكه تاني لقوها  ......


يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent