Ads by Google X

رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل الثالث 3 بقلم مروة مرزوق

الصفحة الرئيسية

  رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل الثالث بقلم مروة مرزوق

رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل الثالث 

الشاب مسك ايد رحمه ولسه هيقرب لقى بو"كس جه في وشه
رحمه بدموع :ليث
ليث :مش عيب لما تعمل كدا يا ر*وح امك منك ليه
رحمه جرت واستخبت ورا ليث لتتحما فيه
الشاب الثاني :متزعلش يا صاحبي تعاله معنا وانبسط براحتك
الشاب الثالث :ايوه متزعلش
ليث :لا وعلى ايه تعاله يا ر*وح امك يا ابن ******واخذ يضر*ب فيهم
الشاب الأول بغضب اخرج سك*ينه من جيبه وجرح ليث جر*ح بالغ وهرب هو وصحابه
رحمه بخوف وقلق :ليييييييث وذهبت ليه
ليث وهو بيفقد وعيه اهربي وغاب عن الوعي
رحمه شافت تليفون ليث وكان مفتوح اتصلت على رقم البيت
في قصر الأسيوطي
تليفون البيت كان بيرن
نور :الو
رحمه بدموع :هو ده بيت ليث الأسيوطي
نور بقلق :الو انا امه
رحمه بدموع :هو هو
نور بقلق :هو ايه في ايه
رحمه :ليث أتعرض لجر*ح كبير ودلوقتي هو رايح على مستشفى *******
نور بصدمه ودموع :ايه، لااااااا
رعد بقلق :نور في ايه
نور بدموع :ليث بيقولوا انه أتعرض لمحاوله ق*تل رعد انا عايزه اروح لابني يا رعد
رعد بقلق :طب اهدي، وخاد التليفون من نور
رعد :الو انتوا راحين على انهي مستشفى
رحمه بدموع :مستشفى ****
رعد :تمام احنا جايين وقفل معاها
رعد بجمود :فؤاد جاسر لؤي تعالوا معايا
نور بدموع :انا راحه كمان
رعد :نور متخافيش ليث هيكون بخير
نور بدموع :لا يعني لا انا هروح يعني هروح
رعد :تمام يلا وذهب الجميع الي المستشفى
عند رحمه كانت قد وصلت المستشفى
رحمه بدموع وخوف :دكتور بسرعة
اتي الدكتور وانصدم لما شاف ليث
الدكتور بخوف :ليث الأسيوطي
رحمه بدموع وغضب :انت هتخاف الراجل د*مه بيتصفي اخلص اعمل حاجة عالم بها*يم صحيح
الدكتور بخوف :هاتوه على غرفة العمليات بسرعة، وبالفعل دخل ليث على غرفة العمليات
رحمه كانت قاعده بره والدموع لا تفارق عينها وفجأة تليفون ليث رن
رحمه بدموع :الو
اسر :الو انتي مين واخويا في
رحمه بدموع :وحكت له كل شي
اسر بقلق :طب انتوا في انهي مستشفى
رحمه :مستشفى ******
اسر :تمام انا قرب انا جاي اهوت وقفل الخط
رحمه بدموع :يا رب العالمين احميه يا رب هو ض*حي بحياته علشان يحميني احميه يا رب، يا رب رجعه بالسلامة وقومه بصحة وعافية يارب (ااه لو تعرفي اللي مستانيكي هتقولي يا رب خد*ه 😂😂)
وصل رعد و نور والباقي للمستشفى
نور بدموع :لو سمحتي في واحد جه هنا بسبب أصابه واسمه ليث رعد الأسيوطي
الموظفه :ايوه هو دلوقتي في غرفة العمليات في الدور الأرض
نور ذهب بسرعة لغرفة العمليات وشافت رحمه قاعده هناك
نور بدموع :انتي اللي رنيتي علينا صح
رحمه :حضرتك والدت ليث باشا
نور بدموع :ايوه ابني عامل ايه
رحمه :لسه في اوضة العمليات جوه ربنا يقومه بالسلامة يارب
نور اخذت تبكي وتدعي له
رعد :ممكن اعرف ايه اللي حصل
رحمه وحكت له كل شي وكانت ترتجف من الخو*ف فمنظر رعد كان لا يبشر بالخير ابدا
وصل أسر للمستشفى وراح عند العيله
اسر بقلق:ليث عامل ايه
نور بدموع :أسر اخوك وأخذت تبكي
اسر راح لعند نور وحضنها
اسر :ششششش خلاص هيكون بخير اهدي انتي بس واكمل كلامه انتي اللي كلمتها
رحمه بخوف :ااايوه
اسر :ايه اللي حصل والزاي ليث حصل معاه كدا
رحمه بخوف :واللهي زي ما قلت لحضرتك كدا هو دا اللي حصل
ادم بشك :و احنا ايه اللي يخلينا مصدقك مش ممكن انتي اللي تكوني عملتي كدا وجايه تمثلي علينا الدور ده
رحمه بدموع :حضرتك بتقول ايه انا بريئه والله انا معملتش حاجة والله وانا مش كدا 
عمر بسخريه :اذا انتي مش كدا امال ايه اللي منزلك كدا في نص الليل ياللي مش كدا
رحمه بدموع :حضرتك انا امي تعبا*نه والعلاج بتاعها خلص ومرضها اشتد عليها و انا اضطريت انزل اشتري الدوا ليها، انتوا ربنا ادكوا والحمد لله بس متحكموش على حد الا لما تعرفوا ظروفه وبالنسبه لليث باشا انا ممتنه ليه جدا علشان انقذني من شي في*ظيع بجد وأخذت تبكي
اسر بغضب :بقلك ايه الكلام ده مدخلش في دماغ حد فينا بس ليث يفوق وساعتها هنعرف اذا انتي اللي عملتي كدا ولا انتي بتقولي الحقيقه
رحمه كانت بتبكي بشده،
_رحمه
رحمه بدموع:رنين وذهبت إليها وحضنتها
رنين بخوف :حبيبتي مالك حصل ايه انا مفهمتش حاجة غير انك في المستشفى انتي ايه اللي جابك هنا
رحمه بدموع :وحكت ليها كل شي
رنين بحب :خلاص اهدي حصل خير وليث باشا هيكون كويس وذهبت الي أسر
رنين بغضب :انا مقدرة اللي انت فيه دلوقتي وانك قلت كدا علشان خايف على اخوك بس انا اختي عمرها ما قت*لت حتى نمله تجي انت تقول تق*تل اخوك بص اسمعني كويس اخوك هيكون كويس بإذن الله بس لو فكرت ته*ين اختي تاني مش هيحصل خير يا أسر باشا
اسر بغضب : وانتي مين علشان تهدي كدا
رنين بغرور :رنين حمزه السمكي
لينصدم الجميع من سماع الاسم
نور بصدمة :ايه، حمزه السمكي
اسر بغضب : حظك ان اخويا جوه وانا قلقان عليه غير كدا كنتي شفتي أسر الأسيوطي على حقيقته
رنين بسخريه :ليه يعني هتعمل ايه هتظهر بشخشيخه ولا ايه
زينب بصدمه :يا نهار اسو*د
جودي بصدمه :انا بقيت خا*يفه عليها اكتر من ليث
اسر بغضب :ايه قلتي ايه
رنين :اللي سمعته يا شخشيخه باشا
ادم بصدمه :لا كدا كتير الله ير*حمها
رحمه ذهبت إلى رنين
رحمه بهمس :شخشيخه ايه الله يخر*ب بيتك هتودينا في دا*هيه انتي شايفه شكله بقى عامل الزاي
رنين بهمس :بقلك ايه انا ماسكه نفسي بالعافيه بلاش تخو*فيني اكتر مانا خا*يفه
اسر بهدوء رهيب :ايه قلتي ايه
رنين بقلق وتتظاهر القوة :اااللي سمعته
اسر بغضب :دا انتي نهار ابوكي وكل عيلتك اسو*د و من النهارده اعتبريني الكا*بوس بتاعك وبتاع عيلتك كلها وأثناء حديثهم خرج الدكتور من غرفه العمليات
نور بلهفة :ابني عامل ايه يا دكتور
الدكتور :الحمدلله قدرنا نوقف النز*يف وهو دلوقتي اتعدى مرحلة الخ*طر واحنا نقلناه على غرفه عاديه الف سلامه عليه عن اذنكم وذهب الدكتور
دخل الجميع الي ليث
نور دخلت وحضنت ليث وأخذت تقبل جبهته
نور بدموع :كدا يا ليث
ليث بتعب :معلشي يا نوري انا اسف
رعد بغيرة : لا وحيا*ة امك ابعد كدا
ليث بضحك :لا سبهالي شويه انا تعبان وعايزها تهتم بيا مش كدا يا نوري
نور بضحك :كدا يا حبيبي
رعد بغيره :حبه بر*ص يا شيخه
اسر بضحك :جرا ايه ياعم انت بطل شغل الدلع ده، والا رعد باشا هيخليك تت*عب صح
ليث بمرح :نوري ابعدي عني انا مش ناقص
نور بضحك :ااااه يا حيو''ان ماشي، ليضحك الجميع ليقطع حديثهم دخول رحمه ورنين
رحمه بابتسامة بسيطه :الحمد لله على السلامة يا ليث باشا، وشكرا على اللي عملته بجد انا مديونه ليك طول العمر على اللي عملته ده والف سلامه عليك مرة تانيه
ليث بابتسامة :الله يسلمك وشكرا انك جبتيني المستشفى
رحمه :دي أقل حاجة، عن اذن حضرتك والف سلامه عليك مره تانيه وتركته وذهبت
اسر كان بيبص لرنين نظرات كر*ه خالصه وتحدي، اما رنين وفكانت بتبص ليه نظرات عتا*ب وحز*ن انها حبت شخص زي ده وكمان كانت بتتامل ملامحه وشخصيته والزاي هو مع عيلته شخص كويس ومرح ومع الباقي شخص قا*سي و وق*ح وفاقت على  كلام رحمه وهي بتقول انها ماشيه ومشت معاها
عند أسر والباقي
جاسر بقلق :انا مش مطمن بنظرات أسر دي
فؤاد :عندك حق
لؤي بقلق :انا خايف للي في دماغي يطلع صح
فؤاد بقلق :جاسر انت ناوي على ايه
اسر بخبث :كل خير كل خير
ليث وفهم ان الخطه شغاله وكمل تمثيل
ليث :يلا بقى انا عايز اطلع من هنا واروح البيت
اسر:  تمام
خرج ليث من المستشفى وذهب الي البيت ودخل اوضته
اسر راح لليث ودخل اوضته
اسر بزعل :انا اسف علشان عرضت حياتك للخ*طر يا ليث
ليث بابتسامة :انت بتقول ايه يا أسر انا عندي استعداد أض*حى بحياتي بس اخلص ان"تقامي من ابن ******ده، دخل ادم عليهم وهو بيضحك
ادم :بس الخطة دي كانت نار كدا ليث كسب ثقك رحمه الدور والباقي عليا انا وأسر
ليث بضحك :اما عقلك يا أسر ايه س*م
اسر بضحك :ودا مدح ولا شت*يمه
ليث بضحك :مدح يا خويا مدح، بس خطة اننا نأجر شويه بلط*جيه ونخليهم يلحقوا رحمه و يعملوا الفلم ده وانا اجي في الاخر وانقذها لا وكمان اتا*ذي علشان الخطة تنجح كانت نار يا عم انت يا لهوي على الخطط دي
اسر بشر وخبث :ولسه الجاي اتقل يا ليث لسه
ادم بضحك :يا لهوي عليكوا وانتوا كدا دا انتوا غلبتوا الاشر*ار اللي في المسلسلات واللهي، انا متشوق اشوف الباقي
ليث بضحك :المهم خلينا نحتفل بنجاح اول خطة لينا
_خطة
ليث بصدمه :يا نهار اسو*د
وصلت رحمه ورنين للبيت
رحمه بقلق :رنين مامه عامله ايه انا نسيت خالص الموضوع ده
رنين بضحك :متخافيش الحمد لله لقيت حبيتين من الدوا بتاعها وادتهولها اطمني يا ستي وسي ليث بتاعك بخير الحمد لله
رحمه بحب :انا مبسوطه انه بخير وكويس لا وكمان وهو بيغمي عليه كان همه كله اني اهرب علشان ميجر*اش ليا حاجة انا حبي زاد ليه بجد بعد اللي حصل ده
رنين بضحك :يا سيدي يا سيدي عبالي مع عم شخشيخه ده
رحمه بضحك :دا انتوا كنتوا ناقر ونقير والله بس انا بستبشر بقصة حب على البواب
رنين بضحك :يا رب ياختي يا رب
رحمه بتذكر :يا لهوي انا نسيت اطمن بابا زمانه قلقان عليا انا لازم ارن عليه دلوقتي
رنين :تمام رني انتي وانا هخش اخد دش كدا حلو
رحمه بضحك :دش في السقعه دي
رنين بضحك :اااه ودخلت
رحمه جات ترن على حمزه تليفونه كان مغلق
رحمه :الصبح ان شاء الله هبقي اكلمه ودخلت تنام
عند أسر والباقي
_خطة
اسر بصدمه :عمي فؤاد
فؤاد بغضب :............................

يتبع الفصل الرابع اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent