Ads by Google X

رواية مملكة ابليس الفصل الثالث 3 بقلم جينا محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية مملكة ابليس الفصل الثالث بقلم جينا محمد

رواية مملكة ابليس الفصل الثالث 

مطلقة ازااااي ؟! 
قالها داغر بصدمة ، فقالت فريدة بدموع : ايوة مطلقة ، كنت متجوزة واحد سا*دي ، ايه هتقف ضدي انتَ كمان 
داغر بصدمة اكبر : سا*دي ! 
شال السك*ينة من على رجلها و بدأ يعقم جر*حها بهدوء فقالت فريدة : عارف احساس الاها*نة و ان كل شئ بيتاخد منك بالغص*ب و القوة و بعدين انتَ مضايق ليه ؟ 
داغر : عشان جايز بحبك مثلا 
فريدة بسخرية : تحبني ؟ ضحكتني يا ابو الدواغر
داغر مسكها من دراعها بلطف و قال : ايوة بحبك و بعشق التراب اللي أنتِ بتمشي عليه
فريدة : أنتَ مجنو*ن محدش يبيعمل كده في اللي بيحبه 
داغر : كنت عايز اكسر*ك عشان متبعديش عني 
فريدة : انت عايز ايه مني 
داغر بهدوء : انا بحبك و مبقتش قادر علي بعدك عني ،، ايوة انا عارف اني غلطان و على فكرة انا عارفك من زمان و متابع عنك كل شئ 
فجأة داغر شالها فقالت فريدة بصويت : نزلني يا مجنو*ن 
داغر بهدوء : ششششش اهدي 
طلع بيها على اوضة و فتحها و دخل و كان متعلق صور لفريدة في كل انحاء الاوضة 
فريدة دمعت من فرحة وقالت : ده عشاني ! 
داغر بلهفة غريبة : ايوة ... سامحيني انا مش قادر بجد 
بصتله فريدة بعدم فهم فقرب داغر منها و بدأ يقب*ل رقبتها بكل هدوء و فريدة كانت حاسة بأنفاسه السا*خنة و كانت مبسوطة و مش حاسة انها مجبو*رة ، داغر قل*ع قميصة و قب*ل شفيتها و غاصوا مع بعض في بحور عشقهم 
عند مجدي الحلواني 
مجدي قاعد يك*سر في كل شئ حواليه و قال بعصبية : يعني مين نشرهم ، مش عارفين توصلوا لصاحب الايميل
-يا باشا واضح مفيش غير داغر الزيني واضح انه رايح لواحد متخصص
مجدي : متخصص ! اومال انتم ايه بياعين طماطم ... اطلعوا كلكم برااااا 
خرجوا كلهم قعد مجدي على كرسيه و هو شايف صوره بقيت تريند ، مجدي اتعصب اكتر و سحب سلا*حه و خرج برا المكتب و قال بغل : و حياة امي ما هرحمك يا داغر 
عند داغر 
داغر بيفوق على صوت جرس الباب و فريدة نايمة في حضنه فقام بهدوء فقالت فريدة بنوم : رايح فين ؟
داغر بإبتسامة: الجرس بيرن هشوف مين يا حبيبتي و جاي 
داغر نزل و فتح الباب لقاه صاحبة مالك دخل مالك و قال بعصبية : مجدي قالب الدنيا عشان الصور 
داغر ببرود : اعمله ايه خليه يشرب من نفس الكاس .. بقولك ايه هجيب علبة السجا*ير من فوق و جاي 
طلع داغر و فتح الدولاب فصحيت فريدة و قالت بهدوء : مين يا داغر
داغر قب*لها بهدوء و قال : ده صاحبي مالك هروح اشوفه عايز ابه و جاي 
فريدة لبست الروب و قالت : طيب انا هاخد شا*ور 
مسكها داغر من ايدها و قال بخبث : طب ما تخليكي كده احنا لسة مخلصناش كلامنا 
فريدة لسة هترد سمعوا صوت زعيق جاي من تحت ، داغر بجدية : خليكي هنا و متنزليش سحب مسد*سه و نزل و فريدة قعدت بخوف 
مجدي ماسك في مالك و بيقول : فين صاحبك و رحمة امي ما هرحموا 
نازل داغر ببرود و قال : متجبش سيرتها بس ، اصل تطلع من تربتها تت*ف في وشك على تربيتها ... هو أنتَ متعلمتش حاجة من العل*قة اللي فاتت ده حتى جر*حك ملحقش ياخد نفسه يا راجل و لا أنت غاوي فر*هدة و تهز*يق
مجدي زق مالك و جرى ناحية داغر عشان يضربه ، راح داغر ضر*به بالرو*سية و قال بسخرية : مالك بقيت خر*ع كده 
قام مجدي و طلع مطو*ة جاه مالك من وراه و سحب المطو*ة : أنتَ عايز تأذي الكبير و انا موجود 
طلع مجدي مسد*س من جيبه و صوبه في مالك وقال : العبرة بالنهاية يا كبير و البادي أظلم 
جرى داغر عليه و رفع ايده فوق و طلق*ة جات في السقف ف قال داغر : ده على جث*تي يا مجدي الكل*ب 
فريدة واقفة بتبص بصدمة و مستخبية بين السلالم 
داغر قال بغل : هيبقى ليا الشرف لو مو*تك بسلا*حك
داغر وجه المسد*س في مجدي و قبل ما يضر*ب الطلق*ة مجدي مسك ايده و بيتعار*كوا و و فجأة طلق*ة رصا*ص بتطلع و بيقع داغر على الأرض جث*ة هامدة  ، كانت الرؤية أصبحت مشوشة عند داغر و شايف فريدة بتجري ناحيته
بس مش مجمع ملامحها بس سامع صويت و صريخ و عينه دمعت و أخر جملة قالها : أنا ... أنا اسف ....
و دخل في حالة النوم العميق ! (أغمى عليها) 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent