Ads by Google X

رواية خادمة العشق الفصل الثالث 3 بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية خادمة العشق الفصل الثالث بقلم رنا احمد عماد

رواية خادمة العشق الفصل الثالث 

في فيلا امير ....
في غرفه مكتب عامر ...
كانت تقف فريال بغضب شديد من ذلك الحدث فهي تعتبر كبيره ذلك العائله الأرستقراطية فكيف تسمح بذلك الفتاه البسيطه أن تكون من عائله الدميري .
فريال بغضب شديد /انت ازي ي ولد تعمل الي انت عملته ده ايه بتتحدانا ازي تجيب بنت زي دي البيت هنا ومش بس كده لا دي كمان مرائتك ممكن اعرف ازي ده حصل .
امير وهو يكتم غضبه بصعوبه /ايه المشكله مش فاهم حضرتك رفضاه ليه علشان حالتها الاجتماعيه ولا الماديه .
فريال بغضب جحيمي وهي تخبط العصا أرضا /الاتنين ي سي امير.
امير بسخرية /مظنش أن بنت كمال من الاتنين تفرق اي حاجه عن بسمه مستواها المادي صفر اما مستواها الاجتماعي فبسمه احسن وانضف بكتير .
فريال بحده وغيظ /الله الله هي لحقت تاكل عقلك وانت ي عامر ازي توافق علي المهزله دي .
امير بغيظ وحده /انا مش صغير ي جدتي علشان بابا ميوفقش علي قرار انا خدته بكامل اردتي وبسمه مراتي والموضوع انتهاء عن اذنكم .
فريال بحده وتكبر وتوعد /ماشي ي امير هي كانت خدامه هناك وهتفضل خدامه هنا ومبقاش فريال الدميري لو معرفتها مقامها ...
في الخارج ....
علي طاوله العشاء ..
كان يجلس ادم وبدر لكن بدر كان نظره مسلط علي ذلك الغرفه الذي تجلس بها صغيرته مع ذلك الفتاه الذي لحد ذلك اللحظه لم يعلم عنها شيئا ..
ادم وهو يأكل بنهم /متخفش بنتك بأمان البنت دي كويسه وبنت ناس .
بدر باستغراب /وانت عرفت ازي أنها كويسه .
ادم بغرور مرح /عيب عليك ي ابن عمي انت عارف اني اكتر واحد بيفهم في الستات وانا بقولك أن البنت دي نضيفه .
بدر بابتسامه/يمكن عندك حق ي ادم حياه من ساعه وفاه سلمي اول مره اشوفها ساكته كده مع حد .
ادم بغمزه ل امير /بس انت طلعت جامد ي امير قطعت عرق وسيحت دمه بسرعه اوام اوام .
بدر بجديه/ايوه صحيح ي امير هو ايه الي حصل بالظبط وازي اتجوزت بسمه .
امير بتنهيده وزفر/كان لازم اعمل كده ي بدر القهر الي شوفت المسكينه دي فيه قتلني خلاني عايز أنقذها باي شكل زي ماكون ربنا بعتني في الوقت المناسب علشان كل ده يحصل وكده كده انتوا عارفين اني عمري مكنت همشي موضوع ملك ده .
ادم بمرح وغمزه /بس بقولك ايه روق كده النهارده لليه دخلتك ي عني عايز مزاجك عالي وترفع راسنا فاهمني طبعا .
امير بهمس وغيظ /تصدق بالله انت صندوق سفاله وقله ادب متحرك .
ادم بضحكه عاليه وغرور /ههههه ودي أحلا حاجه فيا ي ابن عمي وبعدين هي الستات اصلا اتخلقت عليه مش علشان احنا ننبسط ونعلي مزاجنا .
امير بغيظ ويأس وهو يحرك كرسيه الي الامام /انت مفيش فايده فيك ابدا .
بدر بقلق /امير انا جاي معاك اشوف بسمه .
امير بغيظ /نعم ي اخويا ازي ي عني .
بدر بلخبطه /ي سيدي مقصدش انا قلقان علي حياه انا مش عارف البنت دي ارجوك ي امير .
امير بتنهيده /ماشي ي سيدي تعال نتطلع .
في غرفه امير ......
كانت تسير بسمه ببطا وحنان وهي تحمل حياه الذي غفلت بين أحضانها سريعا لتقبلها بحب لتنددن بصوتها العذب .
/نامي ي صغنونه نامي ي كتوته وماما تقولك قصه حلوه خالص .
كانت سارحه هي وذلك الملاك الصغيره في عالم آخر لدرجه انها لم تشعر بمن يقفون وهم ينظرون إلي ذلك المشهد بابتسامه تعلو ثغرهم .
امير بابتسامه وهمس /ها خلاص نامت .
بسمه بهمس وسعاده /اه نامت مشاء الله زي الملاك انا حبيتها اوي .
بدر بابتسامه /وهي كمان واضح انها حبيتك اوي .
بسمه بابتسامه /شكرا .
بدر بابتسامه وهمس /طب ممكن تجيبها علشان نروح اوضتنا .
بسمه وهي تتضمها لاحضانها بخوف /ها طب معلش سيب مامتها ترتاح شويه تلاقيها تعبانه معاها .
بدر بحزن شديد ودمع يتلألأ في عيناه /الله يرحمها .
بسمه بفزع /ايه ي ضنايا ي عني هي ملهاش ام في السن الصغير ده .
امير بجديه وحزن علي اخيه/والدتها اتوفت وهي بتولدها .
بسمه يتوسل ورجاء /طب خلاص علشان خاطر اغلي حاجه عندك سيبها معايا شويه وانا والله هخلي بالي منها .
بدر باحراج /بس انا مش عايز ازعجكم .
امير بجديه/متقلقش عليها ي بدر دي في حضن عمها روح ارتاح انت .
بدر وهو يقبل بابتسامه /قلب ابوكي معلش هسيبك مع عمك وطنط بسمه عن اذنكم  .
بسمه بابتسامه واسعه /شكرا اوي اوي انك خليته يسبها .
امير بابتسامه /حبيتيها .
بسمه بطيبه وبراءه وهي تنظر إليها بحنان /اوي اوي مش عارفه ليه لما شوفتها حاسيت أنها شبهي بس لما عرفت ظروفها اتاكدت أنها شبهي الحرمان من الأهل .
امير وهو يريد أن يعلم أكثر واكثر عنها /بس انتي كانت الحياه قاسيه عليكي اوي لكن حياه ابوها معاها واحنا كلنا حواليها .
بسمه بوجع والم /اوعا تفتكر أن انت تكون عايش من غير أم أن فيه اي حاجه تانيه مكمن تعوضك مفيش عوض عن حضن الام ابدا .
امير بوجع وضيق مما عانته ذلك المسكينه /طب ادخلي انتي خودي دش وارتاحي .
بسمه بحيره وقلق /من فضلك ممكن نتكلم شويه ممن اعرف انا هنا ليه ايه وضعي وصفتي هنا بالظبط .
امير بجديه /مراتي ولا نسيتي .
بسمه بقلق وارتباك /منساتش بس انا مش هعرف اتعايش هنا حياتي غير حياتكم انا اغلب من الغلب ومش قدكم .
امير وهو يمسك يدها بحنان /انا فاهم الي انتي تقصديه وبعتزرلك عن الي حصل انا عارف اني حطيتك في وضع غريب وبسرعه بس صدقيني انتي هتعيشي هنا كل طلباتك مجابه واظن أن العيشه هنا اي أن كانت احسن من الي كنتي عايشه فيه.
بسمه بمراره /عندك حق مفيش اسوء من الي كنت عايشه فيه عن اذن حضرتك خالي بالك من حياه ل تصحا .
امير بابتسامه /طب امسكي الاكياس دي فيها كل الي هتحتاجيه .
بسمه بخجل شديد وهي تنظر إلي الملابس داخل الاكياس /شكرا اوي لتسرع الي الحمام سريعا تحت نظراته ونبضات قلبه الذي تخبره بأن ذلك الفتاه ستكون محور الحياه الغامضه ل امير الدميري ...
في الاسفل ..
في مكتب عامر ...
عامر وهو يرمي الهاتف في وجه ادم بغضب شديد .
عامر بغضب /اتفضل ي سي ادم شوف الي مكتوب عنك علي كل مواقع السوشيل ميديا ادم نصار زئير النساء سمعتنا وسمعت شريكتنا هتبقا في الأرض بسببك .
ادم وهو يضغط على يده بتوعد لذلك الفتاه /عادي ي عمي ملحوقه اوعد حضرتك أن الي انكتب ده مش هيكتب تاني ابدا .
عامر بغضب شديد وهو يسير الي الخارج /خف مشاكلك دي ي سي ادم فاهم .
ادم بتوعد وهمس /ماشي ي ست أمل أما اشوف اخرتها معاكي انا هوريكي مين هو ادم نصار .
في شقه عفت ....
صباحا  ..
كانت تتوجه عفت الي الحمام لتؤدي صلاه الفجر لينغلق الباب فجاه لتنظر خلفها بفزع  .
جمال بوقاحة /ايه ي عسل اظن هنا لا فيه سكاكين ولا حجات من دي .
عفت بدموع وصراخ /ي شيخ انت ايه ابعد عني بقا .
جمال بحده وهو يثبت يدها علي الحائط /مش هبعد ي حلوه غير لما اخد كل الي انا عاوزه يروح امك .
عفت بغضب ودفاع عن النفس لتتدفعه بالمراه في رأسه لتتطاير الدماء علي وجهه.
جمال بالم وهو يضع يده علي رأسه /اه ي بنت الكلب وديني مانا سيبك .
صفيه بفزع /ي نهار اسود انتي عملتي ايه ي مكسوره الرقبه .
عفت بدموع وصراخ /شوفي الزفت ده كان عايز يعتدي عليا .
جمال بغضب وكدب /انا ي بت ده شوفي البت وبجاحتها وقعت كنت بساعدها عملت الشويتين دول الواطيه الي مبيطمرش فيها حاجه.
عفت بدموع وصراخ /كداب كداب .
صفيه بغباء وقسوه /انتي ي بت انتي تروحي تعيشي  عند اهل ابوكي .
عفت بصدمه وصراخ  /ماما انتي مكدباني ومصدقاه ده كان عايز يعتدي عليا ي امي كان عايز ياخد شرف بنتك وعرضها .
صفيه بغباء /اخرسي ي بت ده عمك جمال راجل متربي وفي مقام ابوكي .
عفت بدموع وغضب وصراخ  /اوعي تجيبي سيره ابويا علي لسانك فاهمه انا سيبهالك انتي وجوزك اشبعوا بيها .
في الجريده ....
في مكتب امل ....
كانت تجلس امل بابتسامه وهي تقرأ المقال الذي كتبته والذي نشر بكل تفاصيله بدون اي حذف .
امل بحماس وابتسامه /ياه واخيرا لقيت جريده نضيفه متخافش من نفوذ وشر ادم نصار .
ادم بغضب وهو يقتحم المكتب /هي يمكن تكون الجريده فعلا نضيفه بس للاسف مشاغله معاها ناس اغبياء بيدخلوا في الي ملهمش فيه .
امل بغضب وغيظ /اوه ادم نصار مره واحده ده انا لازم افخر بنفسي أني جبتك لحد هنا  .
مدير الجريده بخوف /ادم بيه ممكن تهدأ .
ادم بغضب وتحزير /اسمعي ي حلوه اسمي وصورتي وكل حاجه تخصني تنسيها خالص احسالك انتي بت غلبانه وابوكي كمان علي قد حاله انتوا مش قد ادم نصار فاهمه .
امل بغضب وتحدي /طب اسمع بقا ي ادم ي نصار انتي اخرتك علي ايدي كل صفقاتك الوسخه عندي ومش هرتاح غير لما ادخلك السجن بايدي وانضف البلد من الي زيك .
ادم بغمزه ووقاحه /بس سيبك انتي من موضوع صفقاتي الوسخه دي لاني لو دخلتك فيها هتبسطك اوي .
امل بغيظ شديد وهي تصفع ادم بغضب /اخرس قطع لسانك .
كان ادم يضع يده علي وجه بصدمه وتوعد أما هي فكانت تنظر إليه بخوف وارتجاف من نظارته الناريه لم تكن تعلم أن ذلك الصفعه ستكون بوابه للجحيم الذي ستراه في مملكه ادم نصار ....
في فيلا امير .....
في غرفه امير وبسمه ..
كانت تقف بسمه وهي ترتدي ملابسها علي عجاله فقد تذكرت امتحاناتها .
امير وهو يفتح عيناه تتدريجيا ليتحدث /صباح الخير .
بسمه باستعجال وهي تعد حقيبتها /صباح النور اسفه اني صحيتك .
امير باستغراب / لا ابدا انتي رايحه فين .
بسمه بقلق وارتباك /عندي امتحان مهم اوي لازم اروح .
امير بجديه /هو انتي بتتدرسي .
بسمه بجديه /ايوه في سنه تانيه كليه تجاره محتاج مني اي حاجه قبل مامشي وعلي فكره حياه استاذ بدر جيه واخادها .
امير وهو يتحرك ليبحث بعيناه عن كرسيه /الكرسي بتاعي فين .
بسمه بطيبه وبراءه/وليه الكرسي علي فكره انا مكمن اساعدك .
امير بغضب جحيمي /انا مش عاجر علشان تسعديني فاهمه لازم تعرفي انك هنا زيك زي الخدامه بالظبط فاهمه .
بسمه بدمع وانكسار وهي تتضع الكرسي بجانبه /فاهمه عن اذنك .
امير بحده /استني خالي حامد السواق يوصلك ويفضل معاكي لحد ماترجعي .
بسمه بدمع وحزن /مالوش لزوم ي امير بيه الخدامين مبيركبوش عربيه أسيادهم .
امير بخبث وهو يسير ليقف أمامها لياخذها بحركه ماهره لتجلس علي قدميه ليتحدث بنبره هادئه /ممكن بس مفيش مانع أنهم يركبوا عربيات اجوزهم مش كده ولا ايه ي حرم أمير الدميري جهزي نفسك لأني هركب معاكي مع حامد علشان  هوصلك الجامعه .
بسمه وهي تحدث ذاتها باستغراب /ي ترا انت ايه حكايتك ي امير سعات طيب وسعات قاسي ي ترا هتكون ايه حكايتي معاك ...
في أحدا الشقق البسيطه ..
كانت تجلس منه بخوف وقلق وهي تنظر إلي ساعتها فقد حل الصباح ولكن لم يأتي فهي عادته الذي اعتادها موخرا  .
 منه بغضب شديد /لسه بدري ي فهد بيه هو خلاص سعادتك مبقتش ترجعلي الي وش الصبح .
فهد بسكر شديد /بقولك ايه اخفي من وشي انا جاي عامل دماغ ومش ناقصك .
منه بغضب /ي اخي حرام عليك ده انا مش لاقيه ل ابنك حق اللبن وانت عمال تصرف فلوسنا علي المدعوق ده .
فهد وهو يدفعها أرضا بغضب /ي شيخه غوري بقا من وشي الواحد بيبقا بره فرحان وناسي كل الهم ده واول ما بشوفك بفتكر هم الدنيا غوري من وشي ده انتي بؤمه .
منه بدموع وزهق /يارب زيح عننا يارب .
من أمام الجامعه ....
في سياره امير ...
كانت تنظر بسمه بارتباك وخوف للذين ينظرون إليها باستغراب فكيف تكون بجوار امير الدميري .
امير بجديه /خالي بالك من نفسك ولما تخلصي رني وانا هاجي اخدك مع حامد .
بسمه بقلق وارتباك من نظراتهم الذي تعرفها جيدا /إن شاء الله عن اذنك .
امير بحنان وهو يمسك يدها /خليكي واثقه في نفسك انك قويه محدش من الي انتي شيفاهم دول احسن من في حاجه انتي مراه امير الدميري فاهمه .
بسمه باطمئنان تشعر به ولااول مره/حاضر عن اذنك .
في الداخل ....
كانت تقف ملك بغضب وغيظ شديد وهي تراقبهم لتتحدث بتوعد وغيظ /طيب ي بسمه انا هوريكي ..
كانت تقف بسمه وهي تلتفت يمينا ويسارا علي عفت لتقترب منها ملك بشر .
ملك بغضب وصراخ /اهلا اهلا ب حضره الشريفه الي مدورها .لتجتمع جميع الطلاب علي ذلك الصوت .
ملك بدموع وخوف /حرام عليكي ي ملك انتي عايزه مني ايه .
عفت بغضب /ي شيخه اتقي الله بقا انتي ايه .
ملك بغضب و شر /انا الي اتقي الله ماتشوفوا كلكم خضره الشريفه وهي نازله من عربيه امير الدميري بيدفعلك قصاد انك تبسطيه مش كده .
بسمه بدموع وصراخ/جوزي اقسم بالله جوزي.
أحدا الطالبات بحده /ايه الكدب ده امير الدميري يتجوزك انتي .
امير بحده وغضب /ايوه متجوزها وليا الشرف كمان أنها مراتي وعلي اسمي ....


يتبع الفصل الرابع  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent