رواية خادمة العشق الفصل الرابع بقلم رنا احمد عماد
رواية خادمة العشق الفصل الرابع
في مكتب عميد الكليه ...
كانت تقف بارتجاف ودموع فذلك البريئه تتحمل مالم يتحمله بشر الي أن وصل إلي اتهامها بشرفها ماذا فعلت ذلك المسكينه لكي يحدث لها كل ذلك .
امير بغضب وحده /اظن ان المفروض تكون في تربيه في الكليه ي سياده العميد لكن الي شوفته النهارده بيدل أن مفيش اي نظام تربوي ولا مراقبه في الكليه دي .
عميد الكليه بجديه /امير بيه ممكن تهدأ .
امير بغضب وعصبيه /اهدا حضرتك بتقول ايه اهدا ازي وفيه ناس اتهموا مراتي في شرفها وناس مين كمان دي بنت عمها وزميلاتها تفتكر كل ده واهدا .
الطالبه بسخرية/بصراحه دي معجزه مين يقول إن أمير الدميري يتجوز بسمه الي حالتها متفرقش كتير عن حاله الخدامين .
امير بغضب جحيمي /اخرسي ي وقحه مراتي انضف من عشره زيك لولا أنك بنت كنت عرفت ارد عليكي .
العميد بحده /وانتي ي انسه ملك المفروض انك بنت عم بسمه ده علي اساس انك مش عارفه بجوازها من امير بيه .
ملك بلخبطه وارتباك /ها .
بسمه سريعا /لا ي سياده العميد متعرفش .
امير بحده /بسمه انتي بتقويلي ايه ازي متعرفش .
عفت بغيظ /بطلي طريقتك دي ي بسمه كفايه بقا مثاليه وطيبه .
بسمه بدموع وانكسار /ارجوكم كفايه من فضلك ي سياده العميد انهي الموضوع ده حالا .
امير بغيظ وعصبيه /انتي مراتي ي عني كرامتك من كرامتي ومش من حقك انك تفرطي فيها لوحدك فاهمه .
بسمه بدموع والم وهي تقبل يده /ابوس ايدك ي امير انهي الموضوع ده وسامح الكل ربنا هو الي بيسامح احنا كعباد لازم نسامح .
امير بغيظ مكتوم /تمام ي سياده العميد بس الي حصل ده لو اتكرر تاني صدقيني ردي مش هيعجبكم ابدا .
في الخارج ....
كانت تقف بدموع ووجع وانكسار .
عفت بغيظ /ممكن اعرف ايه الي عملتيه ده ازي تتنازلي عن حقك بسهوله دي .
بسمه بدموع والم /ابوس ايدك ي عفت كفايه تأنيب ده علي اساس انك مش عارفه انا ليه عملت كده تفتكري لو ملك كانت اتحبست عمي مكنش هيسكت وانا مصدقت خرجت من وسطهم ومش عايزه ادخل معاهم في أي صراع كفايه امير والي هيعمله فيا .
عفت بعصبية /بصراحه عنده حق الراجل كان بيبهدل في الكل علشان خاطرك وانتي في ثانيه اتنزلتي وسمحتيهم بمنتهاء الغباء.
بسمه بدموع وحرقه /اعمل ايه بس ي ربي محدش قادر يفهمني انا الخوف بيتحكم فيا ومتمكن مني بسبب الي شوفته الي شوفته برضه مش قليل يخليني أفقد الثقه في كل الناس بس انا كل الي يهمني دلوقتي هو امير اكيدشايف اني خذلته بس انا اعمل ايه من الي شوفته .
عفت بوجع وكسره /ومين سمعك كلنا في الهواء سواء ي بسمه .
بسمه باستغراب /مالك ي عفت فيكي ايه برضه جوز امك .
عفت بدموع وصراخ /الواطي كان عايز يتعدا عليا وامي كالعاده صدقته ومش بس كده دي طردتني من البيت ي بسمه انا سبت البيت وعمري مهرجعه تاني ابدا خليها بقا تشبع بجوزها .
بسمه وهي تحتضنها بطيبه /ولا يهمك ي حبيبتي هتيجي معايا في أمن مكان تحت حمايه ربنا وامير .
عفت بنفس عزيزه واحراج/لا ي بسمه انا هروح عند اهل ابويا .
بسمه بطيبه /انت عمرك مهتروحي هناك انتي هتيجي معايا مش هسيبك مهما حصل .
عفت وهي تحتضنها براحه وطيبه /ربنا يخليكي ليا يا بسمه وميحرمنيش منك ابدا ...
في شقه امل ...
كانت تقف وهي تعد الطعام لوالدها بشرود وخوف ولا اول مره تشعر بذلك الخوف فنظرات عيناه الناريه مازالت تلاحقها وتجعل قلبها يخفق بشده قلقا منه .
جمال باستغراب /مالك ي أمل سرحانه في ايه .
امل بقلق /ابدا ي بابا حضرتك عارف أن دماغي متخلاش من الشغل .
جمال برعب /بس ابوس ايدك ي بنتي خرجي ادم نصار من دماغك انا مش ناقص ضهري يتكسر بسببك ي بنتي .
امل بجديه لكنها تشعر بشيء يخنقها بشده /متقلقش ي بابا بنتك بمائه راجل متقلقش .
في فيلا امير ..
كان يجلس امير بغضب شديد وغيظ منها .
بدر بتنهيده /اهدا ي امير الي انت حكايته عن الي شافته بسمه يخليها تعمل كده واكتر .
امير بغيظ /ايه الي دخل الضعف والخوف الي هي فيهم والي مسيطر عليها طول الوقت بالي شافته طالما فيه حد جنبها وبيطمنها كنت مستني أنها تقيدني مش تخاف وتكست وتفرط في حقها .
بسمه بدموع والم/انا اسفه والله كان غصبن عني .
بدر بابتسامه /عن اذنكم انا .
بسمه وهي تجلس بجانب كرسيه بدموع وندم /علشان خاطر اغلا حاجه عندك تسمعني انا مش عايزه اعيش في مشاكل نفسي اعيش وانا مطمئنه ي امير .
امير بالم وضيق /وانا طبعا علشان عجزي مش محسسك بالأمان مش كده .
بسمه وهي تمسك يده بحنان/ينقطع لساني لو ده كان قصدي صدقني انا شيفاك أعظم راجل في الدنيا انت اماني وحمياتي ي امير سمحني علي الي عملته انا مستعده اعيش خدامه تحت رجليك .
امير وهو يضم وجهها بحنان وهو ينظر في عيناها/انا مش عايزك تخافي ي بسمه مش عايز الوجع والخوف الي عيشتيه ياكلك من جوه انا جنبك .
بسمه بابتسامه ساحره وإحساس عشق يتخلل في قلبها /اوعدك انك هتشوف بسمه تانيه خالص قويه اوعدك اني مش هخذلك تاني ابدا وهاخد حقي بقوه ..
في الاسفل .....
كان يسير بدر علي الدرج وهو يحمل حياه بحنان ليسلط نظره علي ذلك المشهد...
فريال بغضب شديد /انتي مين ودخلتي هنا ازي .
عفت بارتباك شديد وخوف/انا انا عفت صاحبه بسمه .
فريال بغضب /الله الله هي الحساله دي افتكرت أن البيت بيتها وبداخل اشكال زي دي البيت يلا اخرجي بره البيت .
بدر بضيق واستفهام /استني ي جدتي دي الداده بتاعه حياه .
فريال بغضب /انت اتجننت ولا ايه ي بدر دي مربيه ل حياه انتوا اتجننتوا ولا ايه .
بدر بتنهيده /من فضلك ي تيته انا سألت عليها واتاكدت أنها بنت هايله .
فريال بتوعد لهم /ماشي ي بدر ماشي .
عفت بارتباك /انا بجد مش عارفه اقول ل حضرتك ايه علي الي عملته معايا .
بدر بابتسامه حنونه /متقوليش حاجه انا بعتزر عن الي حصل بس هي جددتي كده كبيره في السن ودقه قديمه شويه معلش .
عفت ببراءه وطيبه /لا ولا يهمك الست هانم علي راسنا من فوق .
بدر بذكاء /واضح انك زي بسمه في كل حاجه حتي أحوالها .
عفت بوجع وكسره ودموع / اكيد باين علينا انا وهي متقسمين في الوجع والتعب والشقا .
بدر بابتسامه حنونه /محدش عارف ربنا كتبلنا ايه مش يمكن كل الي احنا بنشوفه نهايته مصلحتنا وراحتنا .
عفت ببراءه وطيبه/يارب ي سعه البيه يارب .
كان ينظر إليها بدر بانتباه شديد لبرائتها وطيبتها لكن لم يعلم لماذا ذلك الفتاه قد جذبت جزء من انتباهه .
في شقه كمال .....
كانت تجلس ملك بغيظ وضيق مما حدث .
كمال بحده /بس كده ي بت هو ده الي قولتلك خلي عينك عليها علشان هي دي هتكون الطعم الي هناخد بيه كل الي احنا عايزينه من امير الدميري .
ملك بغيظ شديد /والله وجه اليوم الي بتعمل علشانك كل ده ي بسمه بعد ماكنتي حته خدامه لا راحت ولا جات بقيتي مراه بيه وعندك الي يخدموكي .
سميحه بسخرية /مش ده المشلول الي مكنتيش عايزه تتجوزيه .
ملك بغيظ شديد /كنت غلطانه ي أما الفلوس هي أحسن حاجه في الدنيا وعلي راي ابويا الي هي فيه ده بسببنا سرقت مني امير بالمحن والحركات بتاعتها امير كان حقي انا وهي الي خدتتوه علشان كده مش هخليها تتهناء بيه لحظه واحده هتشوفي ي بسمه .....
في شركه ادم .....
كان يجلس علي مكتبه وهو يشعر بنار تحرق صدره فالغضب يملؤها من ذلك الفتاه فكيف تجرأت علي فعل ذلك ليمسك هاتفه ليتصل علي قاسم حارسه الشخصي ودراعه اليمين .
قاسم باحترام /تحت امرك ي ادم بيه .
ادم وهو يضع صوره امل أمامه بغيظ /البنت دي عايزها في فيلتي الي في الساحل بليل فاهم .
قاسم بجديه/تحت امر سعادتك ي ادم بيه اعتبره حصل مليون طريقه هتخلينا نجيبها ل سعادتك النهارده .
ادم بغيظ وانتقام /مكنش اتمنا أنها توصل ل كده بس هي الي اختارت كان لازم تفكر مائه مره قبل ماتتحدا ادم نصار ..
في شقه أهل منه ....
كانت تجلس بدموع ووجع وهي تحمل ابنها .
عبير والدتها /ي بنتي الست ملهاش الي بيت جوزها .
منه بغيظ وحرقه /حرام عليكي ي أما بقولك بيجيلي كل يوم وش الصبح سكران طينه ومبيسبش في البيت ولا مليم .
راشد والدها /ي بنتي الراجل بيفك عن نفسه من الضغط الي هو فيه مفيهاش حاجه .
منه بحده /ي أبا ده مبيصرفش علينا مليم واحد كل فلوسه رايحه علي المدعوق بتاعه .
راشد بلامبالاه /ي ستي أن جوعتي انتي وابنك تعالوا كلو عندي .
منه بوجع وحسره /ي حول الله ياربي هو ده ردكم علي الي قولته انا فعلا غلطانه اني جيت اشتكي بس أن مكنتيش اشتكي لاهلي اروح فين .
راشدبحده /انا وامك قولنالك علي المفيد يلا علي بيت جوزك بلا دلع بنات فاضي ....
في فيلا امير ....
في غرفه عفت ....
كانت تنظر إليها عفت بانبهار شديد وسعاده أيضا .
بسمه بابتسامه /ها ي قلبي حلوه الاوضه دي .
عفت بابتسامه /حلوه اوي ي بسمه ربنا يخليكي ليا .
بسمه بابتسامه وبراءه /تسلمي ي حبيبتي .
فريال بغضب شديد /انتوا بتعملوا ايه في الأوضه دي انتي وهي .
بسمه بجديه /دي الاوضه الي هتنام فيها عفت صحبتي ي فريال هانم .
فريال بغضب شديد /ده علي اساس أنك صاحبه البيت ده انتي مجرد خدامه هنا مش اكتر والبنت دي هتنام في المطبخ .
بسمه بقوه اكتسبتها/انا مرات أمير الدميري وعفت صاحبتي وهتنام في الاوضه دي ي فريال هانم ...
يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية خادمة العشق" اضغط على اسم الرواية