رواية ملكتيني الفصل الرابع 4 بقلم اسراء اشرف
رواية ملكتيني الفصل الرابع
روح وسلوي جهزو نفسوهم وخلاص ماشين وهما خارجين قابلو
منه.. اي داا انتو رايحين فين
روح وسلوي بالتوتر...احنا خلاص ماشين الدكتور سمح بكدا
منه..خلاص ماشي مع السلامه
الله يسلمك
روح..انا خايفه اوي اكيد قالت لحد
سلوي..متخفيش ربنا يسترها انشا الله يلا احنا بس
وهما خارجين من باب المستشفى
روح..يلاهوي يلاهوي بابا جاي هناك اهو اعمل اي هيموتني
سلوي..فين دااا هو الي جاي هناك داا
روح..اها هو هنعمل اي داا جاي علينا ينهار اسود
سلوي...متخفيش
عيد..يبنت الك*لب انتي تهربي يوم فرحك وتفضحينا مين دي
سلوي بصدمه..عيد
عيد بصدمه اكبر..الست سلوي اي الصدفه الغريبه دي
روح..انتو تعرفو بعض
سلوي وعيد..اها من زمان
عيد..يلا يبت هنروح
سلوي...لا يعيد روح هتيجي معايا والا هبلغ عنك طلما البلاغ بتاع زمان مجبش نتيجه ولا انت ناسي
عيد بخوف...أن انا انا
سلوي..انت اي بكرا بعد العصر تجيلي البيت انت ومراتك ولو مجتوش انتو عارفين انا هعمل معاكو اي فاكر العنوان ولا هنسيتو افتكر أن عشرين سنه مش ينسوك بكرا هستناكو يلا يروح
وفعلا مشيو وعيد واقف مصدوم فونه رن
زينب..الو يعيد عملت اي لقيت البت
عيد..اها لقيتها بس متعرفيش لقيت مين معاها
زينب..مين يعني
عيد..الست سلوي ي زينب
زينب بتقعد ع الكرسي بصدمه... انت بتقول اي
عيد...بقولك سلوي ي زينب سلوي بتاعت زمان
ينهار اسود والحل اي بعد كل السنين داا وكمان مع روح
عيد..لا وكمان عايزانا بكرا عندها ف البيت اكيد عرفت اكيد
زينب..اكيد عارفه من زمان احنا الي اختفينا من ساعتها
عيد... لازم نروح ليها اكيد هتقول لروح كل حاجه
زينب..انا خايفه ربنا يستر
قفل معاها وروح
عند سلمي..
منه..صحبتي لسه ماشيه من شويه
سلمي..يعني اي مشيت دا ابوها لسه عارف لحق يخدها
منه..لا ماهي مشيت مع الست الي كانت معاها
طب سلام دوقت
سلمي لنفسها إذا تمشي ومين الست دي كان لازم ابوها الي يخدها ربنا يريحني منك ي روح
عند روح
وصلو البيت عند سلوي وكانت فيله متوسطه
روح بصدمه انتو ساكنين اها
سلوي..اها يبنتي تعالي دا البيت هيعجبك ومتتكسفيش دا زاي بيتك يلا
ودخلو كان جوز سلوي موجود
هنسميه وحيد
وحيد بابتسامه..حمدالله ع السلامه يبنتي
روح..الله يسلمك حضرتك
وحيد..اي حضرتك دي اسمي عمو وحيد
روح بابتسامه..ماشي يعمو وحيد
سلوي..يلا يروح تعالي اوريكي الأوضه بتاعتك عشان تستريحي فيها
ماشي يطنط
سلوي لوحيد خاليك هنا هنزلك عطول عايزاك فحاجه
وفعلا طلعوا
سلوي شاورت لروح ع الأوضه بتاعتها ونزلت واول لما روح دخلتها انصدمت من الي شافته......
تحت عند وحيد
سلوي..انا لقيت عيد
وحيد بصدمه..بجد ازاي وفين
سلوي..طلع ابو روح وشوفته وهو جاي عشان ياخد روح
وحيد..دا ف الاحلام مش هيحصل دا احنا مصدقنا لاقنها
سلوي.ربنا يسترها
فشركه المرشدي للاستراد والتصدير
خالد..اي اخبار الشغل
السكرتيره..الوفد الأوربي جاي بعد بكرا يفندم
خالد..تمم روحي انتي وابعتيلي ياسين لو سمحتي
حاضر يفندم وخرجت
عند ياسين ف مكتبه
كان قاعد بيفكر ازاي يلاقي روح وهو حتا مش عارف اسمها اي
الباب خبط
اتفضل
دخلت السكرتيره
مستر خالد عايز حضرتك ف المكتب
ياسين ..حاضر
راح ليه
خالد..اي يعم مالك متغير بقالك كام يوم
ياسين..مش عارف يصحبي من ساعت مشوفتها وانا مش قادر انساها
خالد بعدم فهم..مين دي ؟
ياسين..واحده شوفتها وانا مستنيك ف الكافيه وكانت منهاره وانا كنت متابع كل حاجه بس جالي مكالمه واتلهيت فيها وملحقتهاش
خالد ..امممممم طب مش فاكر شكلها اي
ياسين...لا فاكر طبعا هيا .....
وفضل يحكي ليه عن شكل روح
خالد ..حاسس ان المواصفات دي مش غريبه عني بص احنا ندور ونشوف مين الي فازت بقلب ياسين التهامي الي البنات كلها هتموت عليها
ياسين ...هتفضل كدا بقولك انا هسيبك وامشي
خالد..خلاص يعم استني عايزك ف موضوع مهم
ياسين..خير
خالد ..الوفد الأوربي جاي بعد بكرا وعايزك تكون موجود عشان روجينا انت الوحيد الي بتعرف تتعامل معها
ياسين..اووووف يعم الست دي ملزقه وانا مش بطيقها
خالد..معلش يعم تعالا عنفسك وبعدين دي بتحبك وبتتمني منك نظره واحده حتا
ياسين..بس يعم بلا قر*ف
يلا انا هروح المكتب ونبقي نشوف بعدين
خالد..ماشي يعم وانا هروح عشان هخرج انا ونسمه نتغداء بره
سلام
اعرفكو بقا
(ياسين التهامي صاحب خالد من الجامعه وشريك ف الشركه عنده 27سنه...طويل وبعضلات وفورمه وشعره اسود وتقيل وناعم وقمحاوي وعينو سودا حاجه اي كداا قمررر استغفر الله يعني )
(خالد وحيد المرشدي 27سنه طويل وبشرته بيضه وشعره بني وعينه بني وخاطب نسمه بنت عمه وحبيبته من زمان )
نروح لروح تاني
اول لما دخلت الاوضه اتفاجئت بصور كتيره اوي ف الاوضه وصور طفله صغيره وراجل وست وهيا معاهم
وصوره لسلوي ووحيد وراجل وست ومعاهم اطفال وحاسه أنها تعرفهم وصوره البنت الصغيره حاسه انها تعرفها
دخلت سلوي بالاكل
روح...طنط مين دول حاسه اني شوفتهم قبل كدا
سلوي بتوتر..دي انا وعمك وحيد وخالد وضحي
روح..ومين الي معاهم دول ومين الطفله دي
سلوي..دي انتي ودول ابوكي وامك
روح بصدمه..نعععمم ازاي..
يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية اضغط علي اسم الرواية " رواية ملكتيني "