رواية صغيرة الليث الفصل الخامس بقلم صفاء احمد
رواية صغيرة الليث الفصل الخامس
اشرقت الشمس
ليث صحي عل رنت تلفونه
ليث بنفخ عصبيه.. ايه يامراد مش تهدا شويه
مراد بضحك.. شكلي صحيتك بس كنت بقولك هتيجي امتي الشركهه
ليث.. مش جاي النهارده
مراد.. اوعدني يارب ماشي ياسطا هسيبك مع مراتك النهارده وقفلوو وليث كمل نومم تاني
مراد كان بيسوق وبيتكلم وهوبا خبط وحده وقاعد من الخوف
مراد.. لو سمحت انتي بخير رفعت رسها ولما شفها قال في نفسه اي كتلت الجمال دي ياباا
رقيه بعصبيه.. انت بتخبط في الناس انت مجنو'ن اكيد
مراد ببرود.. مخدش بالي عشان حضرتك قصيرة مش باينه ههه
رقيه بغضب قامت وضر*بته با*لقلم.. انت مش انسان افرض كان طفل ماشي في الشارع تخبطوو ويمو، ت وتقول مخدش بالك
مراد بعنينه سودا وغضب وشدها من شعرها.. انتي متعرفيش انا مين يابت
رقيه بعند مش عاوز اعرف كتك القر'ف وكانت رايحه تمشي لكن مسك ايدها وركبها العربيه غصب عنها
رقيه... الحقوني هيخطفني ياخلق
مراد.. اسكتي هتفض*حيناا
راجل جاها بعضلات.. في حاجه ياانسه
مراد.. مراتي ياجدع في حاجه
الراجل بخوف.. مراد باشا احنا اسفين
رقيه بستغراب.. بقولكو خطفني
مراد ببرود.. محدش يقدر يتكلم مع مراد السيوفي
ومشي بالعربيه
رقيه.. طب ممكن اعرف انت واخدني فين
مراد حط ايدو عل شا'فيفها.. ششش وبص في عيونها
رقيه سرحت في جمال مراد
مراد بجمود.. اسكتي بقيي حالنا سبتك انك تقضي معايا يومين
رقيه.. اخر'س انا اشر'ف منك ومن الي زيك ياحيو'ان
مراد.. بقي كدا طب خليكي عل كدا وشوفي هيجرالك ايهه لما نروح الشق*هه
رقيه بشقهه.. شق*ه مين يا*روح ا'مك
مراد بكتمه ضحك.. اسكتي بقيي
عند ليث وقمر
ليث بصص عل وشها البريئ.. قومي ياروحي يلاا
قمر صحيت بابتسامه.. صباح الخير
ليث بحب.. صباح الورد والجمال دا
قمر بضحك.. طب قوم بقيي
ليث متخليناا شويهه
قمر.. قومم بقي
ليث بخبث.. متقومي انتي
قمر بكسوف.. لاا قوم انت بقيي
ليث.. حاضر وقام داخل الحمام وخرج لبس جلبيه بيضه
قمر دخلت الحمام بتعها واخدت شور ولبست دريس اببض وطرحه سودا وخرجت
ليث بصدمه.. انتي اتحجبتي ياقمر
قمر بفرحه وهزت رسها بنعم
ليث.. ياروحي واخدها في حضنه
قمر بابتسامه.. يلاا بقي نفطار
ليث.. يلاا ونزلوو
كريمه.. صباح الخير يابتي واتحجبتي امتي ياقمر
قمر.. لسه لبسه والله بقول كفايهه دلع انا كبيرة مش صغيرة والحجاب فرض عل كل بنت مسلمه
كريمه بابتسامه.. ربنا يكملك بعقلك يابتي
كريمه.. بس مالك وشك اصفر كدا ليه
قمر بتعب.. تعبانه شويه والله ياماما
ليث.. عرفه ياما جاي جاسر من امريكا النهارده قالي في التلفون
كريمه بفرحه.. بجد يابني لولولولي وحشني اوي والله
قمر باستغراب.. هو مين دا ياليث
ليث.. اخويا بس حبب العيشه هناك
قمر.. طب كويس انوو جاي ياماما
كريمه.. ايوا والله يابتي
ليث اتصل بجاسر.. ايهه جاي امتي
جاسر.. قربت عليكوو اهوو
ليث.. تيجي بسلامه ياخويا وقفلوو
وحطوو الفطار عل السفراء وكلهم قاعدوو
بتاكلوو من غيري
الكل.. جاسرر
جاسر بضحك.. شوفتوو بقيي
الكل حضنوو
قمر كانت واقفه بابتسامة بتكلم نفسها.. عيله جميله اوي كان نفسي يبقي ليا عائله زيهم كدا بس انا عندي ليث بالدنيا
جاسر.. مين دي ياماما
ليث بجمود وراح عند قمر وحط ايدو عل وس'طها
مراتيي
جاسرر.. ايه بتهزار ياجدع
قمر مكسوفه من الي بيعملوو ليث
ليث.. لا مراتي شوفت
جاسر.. ليث الي كان بيقول جواز ايه والكلام دا
ليث.. كان
جاسر مد ايدو سلم عل قمر.. ازيك يامرات اخويا
ليث بغيرة.. مش بتسلم عل رجاله
جاسر بضحك.. لا وبتغير
ليث بغرور.. مش مراتي لازم اغير عليها
قمر دخلت الحمام بسرعه وقعده ترجع وكانت تعبانه خالص
ليث بقلق.. افتحي طيب في اي
قمر خرجت وباين عل وشها التعب والرهق.. معدتي تعبني شويه
كريمه.. لا يبتي لازم تكشفي لتكون فيكي حاجه
قمر.. لا مش محتاج كشف انا كويسه
ليث.. لا هكشفلك ومفيش كلام اطلعي البسي يلا
قمر.. اسفه ياماما قلقتوك معاياا روحي انتي ياماما اقعدي مع جاسر عطلتكوو معاياا
كريمه.. لا يابتي ابدا اهم حاجه انتي بخير
طلعت لبست ونزلت.. يلا ياليث
ليث.. يلا ياقمر
عند مراد
رقيه.. انت واخدني فين يابتاع انت
مراد.. اهلا في حج'يم مراد وشدها من ايدها وطلعها اوضه وقر*ب منها
رقيه الدموع اتجمعت في عنيها.. انت هتعمل ايهه..
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية صغيرة الليث" اضغط على اسم الرواية