رواية قلب يونس الفصل الخامس بقلم فيروزة
رواية قلب يونس الفصل الخامس
يونس واصل مكان الراحله وطلع اوضه فجر ..
وفتح الباب وداخل لقه فجر نايمه مع واحد علي السرير...والسرير عليه د م🥺🥺...
يونس بصدمه ...فجر ...ايه اللي انا شايفه ده ...بقي فجر علي السرير مع واحد ...
فجر بدموع....انا مش عارفه هو مين ولا جاه هنا ازاي ...صدقني يا يونس ....انا مظلومه ...ومش عارفه حاجه ولا فاهمه ايه اللي بيحصل ده ....يونس رد عليه😭😭 ...
الشخص بضحك ...بقي انتي مش عارفه انا مين ولا هنا بعمل ايه ....
وقرب منها علشان يبوسها وفي نفس اللحظه كان يونس هجم عليه ...
يونس بغضب وعصيبه ....بقي انت تاخد حاجه بتعتي بقي انت تدمر حياتي ....النهارده اخر يوم ليك في الدنيا ..
وفضل يضر ب فيه لحد الشب ما بقش ينطق...
فجر بدموع قربت من يونس ...ابوس ايدك يا يونس انا مظلومه 😭😭...
يونس بهدوء ...اتفضلي البسي حاجه ....علشان نروح البيت ...هنزل استنكي تحت ....
فجر مسكت ايد يونس ...ابوس ايدك صدقني انا مش فاكره حاجه ....اخر حاجه فاكره اني قعدت علي السرير ..وبعد كده مش فاكره حاجه ....والله العظيم انا مظلومه فعلا انا مش عارفه 😭😭 ..
يونس بهدوء ....غيري هدومك وهستنكي تحت ...
فجر بضعف...يونس ...
يونس بهدوء .....هستنكي تحت ....
يونس نازل ومع الشب اللي كان شايله ....وحطه في العربيه وقاعد مستني فجر ....
....
فجر بدموع ...يارب انا معملتش حاجه وخسرت كل حاجه يارب انا مليش غيرك ....يارب ...رحمتك ....يارب ...
فجر كنت بتلبس وهي منهاره من العيط علي نفسها وعلي حبها وأنه خسرت 🤐🤐.....كان نفسها تتجوز يونس وتعيش مع يونس بس دلوقتي يونس ...ازاي هيتجوزه وهي مش 🤐🤐.....
(لعبه شياطن )...
....
فلاش باك من ساعتين...
فجر بفرحه...خالص بكره وارجع البيت ...انا مبسوطه اوي..وكمان يونس وحشني اوي اوي ...
بعد مده فجر صحيت لقيت نفسها في حضن واحد مش عارفه ......
فجر بصوت عالي ...انت مين وبتعمل ايه ...
الشخص بضحك ....انتي نسيتي ...
فجر بدموع....انت عملت فيه ايه ...انت حيو ا ن ....
الشخص ...اهدي ..
وحط ايدو علي بوقه....
لحد ...دخول يونس ...
....
نرجع لفجر ...
اللي كنت بتمنه الموت علي أنه تكمل حياته كده ....ازاي هتقدر تعيش حياته ...ازاي ازاي ازاي ...
....
فجر نزلت ليونس ....وركبت العربيه ...وكل ده ويونس ساكت ...مش بينطق بحرف واحد....
...
بعد مده وصلوا البيت ....
يونس ...اطلعي ...
فجر بدموع....يونس ...
يونس ...متقوليش لحد ده سرنا ...
فجر بدموع...انا مظلومه 😭😭 ...
يونس ...اطلعي ....
فجر طلعت وهي هتمو ت من العيط ....
.....
ويونس طلع علي شقه بتعتو...
وربط الشخص ....
وفضل يضر ب فيها ...
يونس ...هتتكلم ولا تضر ب تاني ...
الشخص ...هتكلم ...
يونس ...يلا سمعك ...
الشخص .......................................................................................................................
يونس بضحك....كده الحساب تقل ....والوقت وقت الحساب ..
......
يونس رجع البيت وداخل نام والصبح ...راح مشوار ...
وبعدين ....
راح لتمارا...
يونس بابتسامه...وحشيتني اوي يا قلبي...
تمارا بابتسامه...وانت اكتر يا حبيبي ...
يونس قاعد علي ركبته وطلع خاتم ...تقبلي تتجوزيني...
تمارا بفرحه ...اقبل ...
يونس شالها وبقي يلف بيها ....
.....
يونس داخل البيت وهو مسك ايد تمارا ...
فجر بدموع....يونس ...
يونس بابتسامه...ماما ....تعالي عايزك ...
ام يونس...نعم يا قلبي...
يونس حضن تمارا ...بركلي خطبت تمارا ...
ام يونس بحزن ...مبروك يا حبيبي....
فجر قربت من يونس وحضنته...وانا ...
يونس بعدها عنو ...انتي كنتي مجرد مرحله ...
فجر قعدت علي الأرض ابوس ايدك اتجوزني ...
يونس بابتسامه..
فجر بدموع...
تمارا
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية قلب يونس" اضغط على اسم الرواية