Ads by Google X

رواية غدر القلوب الفصل الخامس والاخير5 بقلم هاجر العفيفي

الصفحة الرئيسية

   رواية غدر القلوب الفصل والاخير5  بقلم هاجر العفيفي


رواية غدر القلوب الفصل والاخير5  

معاذ شاف الرساله ال سيباها ملك واتصدم
الورقه وقعت من أيده وقال بصوت كله وجع : مياااااان
خرج يجرى بسرعه من البيت وركب عربيته وفضل يدور عليها فى الشوارع ولكن ملهاش أثر 
طلع على بيت ملك وهو مش شايف قدامه ركن عربيته بإهمال وطلع بسرعه وخبط على الباب بقو"ه
ملك بانزعاج : ايه ده مين ال بيخبط كده
فتحت الباب ولسه هنتكلم كان قل"م نزل على و"شها من معاذ
ملك بوجع وغضب : انت مجنون انت ازاى تعمل كده
معاذ مس"كها من شعر"ها بغضب وقال : ميان سابتنى بسببك انا كنت غبى عشان مشيت ورا واحده زيك وظلمت أجمل واطهر بنت شوفتها 
ملك زقته وقالت بغضب : كان بمزاجك كل حاجه كانت بمزاجك
معاذ بصلها بعصبيه وقال : وجه الوقت أن أصلح الغلط ده
ملك بتحدى : هتعمل ايه يعني
معاذ مسك سك"ينه كانت قدامه على الطاوله ورفعها
ملك بخوف : انت هتعمل ايه
معاذ بغضب أعمى  هق"تلك ياملك
ملك جريت وقالت بصرااخ : لااااء انت مجنون الحقووونى
: متضيعش نفسك عشانها
معاذ لف وراه وشاف رزان صديقتها واقفه
رزان بهدوء : ملك أصلا بتكر"هك وبتكر"ه الكل حذرتها كتير بس هي ال فى دماغها هو ال بيتعمل متستاهلش تضيع نفسك عشانها على فكره هي كانت ناويه تق"تلك بعد لما ميان تمو"ت روح دور علي مراتك والافضل تبعده عنها خالص
معاذ اقتنع بكلامها والقى نظره على ملك ال كانت واقفه وقال : عندك حق هي متستاهلش
ملك بهستريه : دلوقتي بقيت انا الشي"طان وكلكم ملاك 
سابتهم ونزلت تجرى بسرعه من البيت وهما نزلوا وراها بسرعه
رزان بصدمه : حاسبى ياملك
العربيه خب"طتها والناس كلها أتلمت حواليها وخدوها المستشفى ومعاذ مازال بيدور على ميان
#هاجرالعفيفى
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفروووا
بعد مرور شهر ومكانش فيه اي اخبار عن ميان معاذ كل يوم يدور عليها ويرجع البيت ساب شغله نهائى ووشه حزين وملامحه بهتت وعرف أن ملك اتصابت بش'لل كلى ومش هتقدر تمشي تاني ورزان معاها عشان ملهاش حد نهائى 
(كل واحد بياخد جزاته ربنا عالم ومطلع علينا وعالم بكل النوايا وكل واحد وليه نهايه)
#هاجرالعفيفى
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم
معاذ كان داخل الكافيه يشرب قهوه ساده زي كل يوم من وقت لما ميان سابته بس اتفاجئ لما شاف أياد أخو ميان موجود جرى عليه بسرعه
معاذ : اياد
اياد : معاذ اتفضل 
معاذ قعد قدامه وقال بلهفه : ميان فين يا اياد هي سابتنى واكيد انت تعرف مكانها
اياد بتوتر : ل لاء معرفش مكانها
معاذ بدموع وانك"سار : عشان خاطرى لو تعرف مكانها قولى انا بمو"ت من غيرها صدقنى لو رجعتلى هعملها ال هي عايزاه وهعيش عشان أسعدها وأنفذ أوامرها بس
(مش من السهل الراجل يعيط ولكن لما بيحب بجد بيتنازل عن كبريائه لأجل حبيبته مش ضعف ولكن ندم وحب)
اياد اتنهد وقال : انت كسر"تها اووى يامعاذ
معاذ بدموع وحزن : وندمت والله العظيم ندمت وبتمنى المح طيفها بس وانا مستعد أعمل اي حاجه من أجلها 
اياد ابتسم لما اتأكد أن هو بيعشقها مش بس بيحبها وقال : أنا موافق هوديك ليها
معاذ قام بسرعه وحضنه وقال : انا متشكر ليك جدا يا اياد يلا بقا
اياد بضحك : حاضر حاضر 
وخرجوا الاتنين من الكافتيريا وركبوا العربيه بتاعت معاذ وطلعوا على بيت ميان
#هاجرالعفيفى
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله
اياد فتح الباب ودخل لوحده وقال بصوت عالي نسبيا : مايو يامايو
ميان خرجت من جوه وقالت : نعم يا اياد
اياد مسكها من خدودها وقال : حبيبى الحزين عامل ايه
ميان بسخريه : زي كل يوم من وقت ماسيبته
اياد : برضوا لسه بتحبيه
ميان دموعها نزلت وقالت : وحشني اووى يا اياد
معاذ من خلفها قال بندم وحب : وانتي وحشتيني اوووى ياحبيبتى
ميان اتصدمت ولفت وشافته وقالت بصدمه : ا انت جيت هنا ازاى ومين
قاطعها معاذ وهو بيقرب منها ويحضنها وقال : بحبك
ميان اتصدمت من فعلته ومعرفتش تتحرك واياد انسحب ومشي عشان يسيبهم يتفاهموا مع بعض
ميان بخجل وصدمه : معاذ ابعد مش كده
معاذ كان حاضنها شده وبيعيط وقال : سبتيني ليه
ميان بعدت عنه وشافته بيعيط وقالت : معاذ انت بتعيط
معاذ بحزن : من وقت ماسبتيني
ميان بتوتر : بس انت مش بتحبنى
معاذ : فعلا مش بحبك انا بعشقك وده ال اكتشفته بعد لما بعدتى عنى
ميان بدموع وعتاب : ليه عملت كده
معاذ بندم : اسف ندمت عرفت أن كنت ماشي ورا دماغ شيطا"نه بس صدقيني كل واحد أخد جزاته وانا الأول خدته ببعدك عني
ميان : ملك حصلها ايه
معاذ اتنهد وقال : مش هتعرف تمشي تانى
ميان اتصدمت وقالت : لا اله الا الله
معاذ : كل واحد بياخد جزاته ربنا مبيسبش الظالم هي كانت ناويه تمو"تني انا كمان يا ميان
ميان بلهفه : بعد الشر
معاذ بابتسامه : لسه بتحبينى
ميان بتوتر : ل لاء
معاذ قرب منها وابتسم بخبث : بإمارة ده واحشنى أووى يا اياد
ميان اتكسفت وسكتت
معاذ بحزن : سامحيني يانور عيني اسف على كل حاجه زعلتك مني
وصدقيني هعوضك عن كل حاجه شوفتيها وكمان هنسافر عشان تتعالجي بره
ميان قالت بهمس : اقولك على سر
معاذ بنفس الهمس : ايه هو
ميان بتنهيده : انا اتعالجت من قبل مانتجوز وكنت ناويه اعملها ليك مفاجأه بس ال حصل هو ال قلب كل حاجه
اتفجأت لما معاذ شالها ولف بيها بفرحه وقال : يافرحة قلبى النهارده
ميان بضحك : يابنى نزلني
معاذ بغمزه : ده احنا نحتفل بقا
ميان اتكسفت 
معاذ بحب : سامحتيني
ميان بابتسامه : أيوه عشان بحبك
معاذ قرب منها ولسه هيبو"سها
اياد : اقفش عايز تستفرد بالبت عشان لوحدها
معاذ جز على اسنانه بغيظ وميان ضحكت
اياد : احم ايه ياعم هتاكلني خلاص براحتك ياعم بس أول طفل على اسمي 
ميان اتكسفت ودخلت جوه
معاذ ضربه على كتفه وقال : كده كسفتها خدى يابت
ودخل يجرى وراها 
اياد ضحك عليهم وعلى حبهم


تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
google-playkhamsatmostaqltradent