رواية دهب الفصل الخامس بقلم شروق الحاوي
رواية دهب الفصل الخامس
دهب بصدمة: بابا اانت متعور اية اللي حصل واية الد"م دا
حمزة بغضب: دهببب يلااا علي اوضتك مش عايز كلام كتيير
دهب: بس يابابا انا
حمزة بغضب: سمعتي قولت ايية
دهب بحزن: حاضر... وصعدت لغرفتها
حمزة بغضب امسك ياسين من ياقة قميصة : انت كنت بتعمل اية ياغبي انت ازاي تحكيلها حاجة زي دي
ياسين بغضب: عايزني اعمل اية وانا شايفها كل يوم بتضيع مني
حمزة بغضب: تقوم تحكيلها لا وكمان عايز تقولها الاسم انت اتجننت الاسم دا مبيتقالش احنا منقدرش نقولة واحنا بشر عادييين وانت جاي تقولة لطفلة عمرها 12 سنة
ياسين بحزن: مكنتش هقولها انا بس حكتلها علشان انبها بس
حمزة بغضب: قسما بالله لو اتكرر موقف زي دا تاني همحيك من علي وش الدنيا مفهوووم ولا لااا
ياسين: اسف
حمزة: لازم نلاقي البندول المرتبط باللع"نه دي في قرب وقت طول ما البندول دا مختفي احنا في خطر ودهب كمان في خطر
ياسين بستغراب: بنْدول اية
حمزة: مش وقتة دلوقتي المهم نلاقي حل علشان نقدر ننقذ دهب
ياسين بندم: صدقني لما جيت حكيلتك مكنتش اقصد أئذيك او أئذي دهب ابدا انا مش لحد دلوقتي اية علاقة دهب او اية اللي دخلها بالموضوع
حمزة بغموض: عارف كويس واللي احنا فية ملهوش علاقة باللي انت قولته يعني بيك او منغيرك الخطر محاوطها وانا مش هسمحله يقربلها
ياسين بعدم فهم: يعني ايية
حمزة بتحذير: مش مهم تعرف المهم طول ما انت هنا دهب تبقا تحت عنيك مفهوم
ياسين: حاضر بس انت اذيت نفسك ازاي
حمزة بصرامة: مش شغلك يلا اتفضل
ياسين: طيب انا ممكن ساعدك انت شكلك مش كويس وبعدين اية الد"م دا كلة انت... قاطعه حمزه
حمزة بصرامة: اعتقد كلامي واضح..... وتركة وصعد للاعلي لغرفته
حمزة: هانت ياشراكون خلاص بس شوية وقت وهقضي عليك نهائي واستفرد انا بالحكم بس الاول لازم اخطط كويس واعرف ازاي وصل ياسين للبيت مع ان البيت مفيش حد يقدر يشوفة الا لو كان من عيلة شراكون او جني او شراكون نفسة يبقا ياسين ازاي وصل للبيت استمر بالتفكير حني غفي
عند دهب كانت نائمة بعالم اخر وتلاحقها تلك الاحلام التي لم تعرف لها تفسير حتي الان
دهب بدموع: ماما انتي جيتي تاني انتي وحشتيني اووي
......: وانتي كمان ياروح ماما
دهب بدموع: خوديني معاكي متسبنيش تاني مش عايزة ابقي لوحدي
......: لا يادهب انتي قوية انتي هتبقي الملكة متضعفيش انتي اللي هتحكمي عالمهم لازم تبقي قوية
دهب: بس انا خايفة انا عايزة افضل معاكي انتي مش هتسبيني صح
......: انا هفضل دايما جمبك بس اوعي تستسلمي العرش دا ملكك متسمحيش لغيرك يحصل علية
دهب: ماما استني ممتمشيش لا متبعديش
.....: روحي يادهب شوفي ياسين وصل للعرش اذاي يلا يادهب انتي الملكة انتي اللي هتحكمي عالمهم
دهب بصراخ: ماما ماااااااماااااا لااااا متسبنيش
ياسين بلهفة: رهف رهف اصحي دا حلم رهف
رهب: ياسين وارتمت بأحضانة ماما سبتني تاني
ياسين: اشش اهدي ياصغيرتي اهدي انا جمبك
دهب بتذكر: ياسين هو ازاي الشاب وصل للعرش
ياسين بتوتر: هاا ازاي يعني
دهب: مش انت قولت انا هو كان بيجري ولا قي بيت وفجاءة اتحول لقصر
ياسين بإماءة: اه
دهب: وبرضوا قولت مفيش حد بيصيبة اللعنة الا لو نطق اسم صاحب اللعنة
ياسين بتوتر: اااه اااه مش عارف
دهب بشك: اومال انت بتختفي كل يوم ومبتظهرش غير الساعة 12 لية الحكاية دي شبه حكاية سندريلا بس قولي لية انت كمان مبتظهرش غير الساعة 12
ياسين بتوتر: هااا لا اانا مبختفيش ههختفي ازاي يعني
قاطعه حمزة بغضب
حمزة بغضب: ياسييين انت بتعمل ايية هنااا ازاي اتجرأت تدخل اوضت بنتي
ياسين: انا اسف يابية بس كانت بتصرخ وانا قلقت عليها
حمزة: دهب انتي كويسة
دهب: الحمدلله يابابا
حمزة: يلا ياسين اخرج وانتي حببتي نامي يلااا
دهب: حاضر يابابا..... وخرجوا
ياسين: انا هنزل تحت يابية..... ونزل للاسفل
حمزة بشرود: ياسين بقا خطر عليا ولو فضل كدا انا هخسر العرش وانا مش هسمح بدا ذمبا لازم يظهر ذمباااا
ذمبااا: تحت امر مولاي
حمزة: ياسين لازم يختفي مفهوم
ذمبااا: يموت
حمزة: ايواا ياسين لو منتهاش انا هنتهي
ذمبااا: علم وينفذ
حمزة بشرود: نهايتك قربت ياسين
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية دهب" اضغط على اسم الرواية