Ads by Google X

رواية طفلة الفهد الفصل الثاني والستون 62 بقلم دعاء حجاج

الصفحة الرئيسية

   رواية  طفلة الفهد الفصل  الثاني والستون بقلم دعاء حجاج


رواية  طفلة الفهد الفصل  الثاني والستون

ركب الموتوسيكل ولبس جوانتي في ايدو ومسك ازازه فيها مياه نار ومتجها ناحيه سمر 
_انا على الطريق  عشر دقائق وهكون عندك
قبل ما تتكلم صرخت باعلى صوت مالك وقف العربيه وقال بخضه: سمر
مسك التليفون اللى وقع منه في العربيه نتيجه الخضه وقال:الووو سمر الووو
في الطريق
_استعجل شويه يا عمو جاسر
_الصراحه يا زينه انتى غلطانه اوى كان لازم تقولى انك رايحه معايا
زينه بارتباك: ما قولتلك معطنيش فرصه 
_ربنا يستر 
كانت بتصرخ باعلى صوت والكل اتلم وصل ونزل من العربيه عالطول وقال بخوف:سمر
سمر جرت وحضنت مالك وقالت بالم شديد: رقبتى فيها نار يا مالك مش طايقه
مالك بص على رقبتها اللى كانت محر""وقه جامد اوى نتيجه النار
_لازم اخدك المستشفي عالطول
ركبوا العربيه فعلاا واميره كانت واقفه وقالت بعصبية: قولت للحمار على وشها مش مهم المهم انى شوفتها بتتالم
بعد مرور ربع ساعه تقريبا وخصوصا في المستشفي
كانت بتصرخ من شده الالم ومالك كان واقف براا وكان بيتوجع مكانها 
بعد شويه الدكتوره طلعت وقالت بعصبية: منين مياه النار ده يا استاذ انا هرن على البوليس يجى ياخدك
_نعم 
_هو لسه في حد بيعذ"ب مراته كده 
مالك بعصبية: انتى مجنونه ولا انتى اللى كده 
_اي الكلام اللى بتقولوا ده 
مالك زق الدكتوره ودخل لسمر
_مش طايقه يا مالك
خدها في حضنه وقال: انا السبب
سمر هزت راسها وقالت: انت بتقول اي 
مالك بعد عنها وقال: لو مكنتش اتاخرت عليكى مكنش حصل كده 
ثم كمل بوعد: هعرف مين الحيو"ان ده وهعمل فيا زي ما عمل فيكى كده 
الممرضه دخلت ولفت شاش حوالين رقبه سمر وقالت: بلاش تحركي رقبتك كتير 
سمر هزت راسها ومالك مد ايدو وقال: يلااا
سمر حطت أيدها في ايد مالك ومكنتش قادره تقوم من شده الالم والحراره اللى طالعه من رقبتها
الدكتوره: ده روشته فيها مرهم لازم تجيبوا
مالك خد منها الروشته وكان متعصب اوى وقال: يلا يا سمر
الدكتوره: بلاش تعمل مجهود لو سمحت
مالك مسك ايد سمر ومردتش على الدكتوره
_في اي 
مالك بعصبية: دكتوره بقر"ه بتقول انا السبب وقال اي بعذ"بك
سمر ضحكت رغم الألم الشديد الذي يحاط رقبتها 
مالك بص ليها وقال: بتضحكى وانا قلبي كان هيقف عليكى
سمر مسكت دراع مالك وقالت: متخافش انا بخير والحمدلله انها جات على كده 
مالك باسها على رأسها وقال: الحمدلله 
في قصر الكيلانى
زينه نزلت من العربيه ودخلت عالطول 
_انتى رايحه فين يا سناء
_البيه طلب فنجان قهوه 
_فهد جي امتى
_من ربع ساعه كده 
_طب هاتى انا طالعه
خدت من سناء فنجان القهوه وطلعت فعلاا 
فتحت الباب براحه اوى وقالت بصوت خافي: فهد
طلع من الحمام وبص ليها وقال: اهلا اهلا
_والله كنت 
فهد قاطعها وقال: انا سالت حضرتك كنتى فين
زينه بصت لتحت وقالت: لاء
_يبقا تسكتى 
زينه اتعصبت اوى ورمت فنجان القهوه على الأرض وقالت بزعيق: انا شيطا"نه وحضرتك ملاك مبتغلطش 
فهد بص على الأرض وقال: اي اللى عملتى ده 
زينه راحت عنده وقالت بكل جرأة: طلقنى مش عايزه اكمل مع واحد زيك 
فهد بضحكه تحمل السخريه: مش مستغرب عايزه تروحيلوا صح
وفجاه صفعه تنزل على خد فهد 
_انا لحد دلوقتى ساكته مش عشان خايفه لا عشان بحترمك
فهد حط ايدو على خدو وقال بعصبية: اي اللى عملتى ده 
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: كان لازم اعمل كده من زمان اوى 
فهد مسك ايد زينه جامد أوى وقال بصوت جهوري:مين سمحلك تمدي ايدك عليا 
_ده الصح عشان تفوق من اللى بتعملوا
ضغط على ايدها جامد اوى وقال: واللى انتى عملتى مش غلط
زينه بالم: وانا قولتلك معرفش جيت الفندق ازاى 
_بجد 
زينه مكنتش قادره لأن فهد كان ضغط على أيدها جامد اوى 
فهد زقها وقال: اطلعى برا ومش عايز اشوف وشك هنا تانى
زينه بصت لفهد بصدمه
طلع من الاوضه ورزع الباب وراء
قامت من على الأرض ومسحت دموعها وقالت: كفايه مش معنى انى وحيده تعمل اللى انت عايزو فيا
فتحت الدولاب وطلعت كل هدومها وحطتهم في شنطه 
في المساء
رجع وزق الباب برجله ولقي الدولاب مفتوح ومالقاش هدوم زينه فيا وقال بخوف: زينه زينه 
فتح باب الحمام وقال: مش هنا معقول 
فهد طلع عالطول وقال بصوت عالى جدا: زينه زينه
زينب طلعت وقالت: في اي 
_زينه فين
زينب وقفت في وش فهد وقالت: زينه في اوضتى 
فهد خد نفس عميق وقال: طب قوليلها ترجع الاوضه
زينب مسكت ايد فهد وقالت: زينه زي بتول واكتر كمان ومسمحش لحد يهين بنتى حتى لو الشخص ده ابنى 
_ماما انا مش بهزر
_ولا انا بهزر وزينه مش طالعه من عندي 
فهد بص لتحت ودخل اوضته وكان مضايق اوى
في غرفه مالك
_اعاااااا 
_انا اسف بس لازم تتدهينى المرهم 
_مش مهم يا مالك والله ما قادره
مالك باس سمر من رقبتها وقال: طب وكده
سمر زقت مالك وقالت: والله بارد
مالك مسك ايد سمر وقال: بعشقك وانتى متنرفزه اوى 
_هههه دمك ظريف 
مالك حضن سمر وقال: معاكى انتى بس
سمر بتريقه: تقصد مع البنات كلها
مالك بعد عن سمر وقال بحزن: دايما ظلمانى 
_صدق اللى قال الحقيقه بتجرح صاحبها
مالك مسكها من لياجته وقال: اللى يسمعك يقول انى قت"لت حد من عائلتك
سمر زقت مالك وقالت: انت عبيط رقبتى وجعانى وحضرتك زي المجنون ماسك لياجتى
مالك شال سمر وقال بحب: انا فعلا مجنون وهوريكى الجنان على أصوله
سمر بعصبية: بس يا حمار يا متخلف 
حطها على السرير ونام على رجلها وقال: انا بحبك اوى يا منال
سمر بصت ليا يقرف ومالك ضم حواجبه وقال: مالك يا بت 
_مفيش
مالك انعدل وقال: مفيش ازاى 
_زهقانه شويه
مالك غمز ليها وقال: طب ما تيجى نتروق 
سمر مسكت الڤازه وقالت: أمشي من قدامى والا
مالك مسك منها الڤازه ورمها على الأرض وسمر بعصبية: يخربيتك ده احلى ڤازه في الاوضه
_لا مش احلى ڤازه 
_والله احلى ڤازه 
مالك قرب من سمر وقال: انتى احلى ڤازه في اوضتنا
سمر برقت وقالت: يعنى انا بالنسبه ليك ڤازه 
مالك خدها في حضنه وقال بهزار: وانتى تطولى تبقي ڤازه 
سمر زقت مالك وقالت: لا مش عايزه اطول 
_طب منال اعتقد ده الاسم المفضل ليكى
سمر بصت لتحت والابتسامه اترسمت على وشها ومالك نام على رجلها للمره التانيه وقال: ما الڤازه بتضحك زينا اهوو
سمر بغضب: مالك انا مش بهزر
_خلاص يا قلب مالك ولا تزعلي نفسك 
سمر بغرور: ايوه كده 
وفجاه تليفون مالك 
_تليفوني يا منال 
سمر مسكت التليفون وظهر اسم كلاتى My heart
سمر بصت لمالك وقالت: مالك حبيبي انت متاكد انك مش بتكلم بنات من ورايا 
_ليه 
سمر بعدت عن مالك وقالت بغضب: خد رد على قلبي 
مالك مسك منها التليفون والابتسامه اترسمت على وشه وسمر اتحولت الى مجنونه وقالت: ياااا المكالمه فرحتك اوى كده
_اقعدي تانى عشان اقعد والنبي 
_لاء
مالك قعد على رجلها غصب عنها وفتح التليفون وقال: قلبي اخبارك اي 
سمر بصدمه: وكمان قدامى يا حيو"ان 
_وانا كمان بحبك
سمر حاولت تبقا عاديه 
_نتقابل والنهارده كمان
مالك حط ايدو على السماعه وقال: اي رايك يا قلبي
سمر بغيره: رأيي في اي
_اطلع مع قلبي النهارده
_ما تطلع وأنا مالى 
مالك شال ايدو من على السماعه وقال: موافق يا قلبي 
سمر صبرها نفذ مسكت التليفون من مالك وقالت: انا مرات مالك يا حلوه وبدل ما تجري وراء واحد متجوز اجري وراء واحد اعذب احسن
_نعم
سمر رمت التليفون وقالت: اي ده ؟ ده شاب 
مالك مسك التليفون وقال: هكلمك بعدين سلاام
قفل التليفون وقال: امال كنتي مفكره اي 
_فكرتها بنت 
_هو انتى لسه عندك شك انى بكلم بنات
سمر هزت راسها وقالت: يعنى
مالك انعدل ورفع حاجب وقال: يعنى اي 
_يعنى تعمل اي حاجه
_زي 
_معرفش 
_بس انا عارف
مالك طفي النور وراحوا هو وسمر في عالمهم الخاص
في اوضه فهد
كان قاعد على السرير ومتنرفز اوى ليس هو فقط بل الطرف الاخر كان حزين جدااا
زينب بصت لزينه وقالت: مش عايزه تقوليلى بردو اي اللى حصل وبلاش تقولى مفيش 
_مفيش يا ماما
زينب قعدت جنب زينه وقالت: مفيش ازاى لما القيكى ماسكه الشنطه وطالعه 
_زهقانه شويه
زينب باستغراب: وزهقانه تلمى هدومك وعايزه تمشي
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: العلاقه متوتره خالص يا ماما
_يعنى اي 
_انا وفهد متخانقين 
_والسبب 
زينه مردتش تقول لزينب وقالت: متخانقين وخلاص 
_انا مش هسالك السبب اي بس عايزه اعرف مين اللى غلطان 
زينه بصت لتحت وقالت: يمكن انا غلطانه انى كدبت عليا وهو كمان غلطان عشان مش بيوثق فياا 
_يعنى قولتى كل ده ومش عايزه تقولى اي اللى حصل
زينه نامت على السرير وقالت: انا عايزه انام تصبحي على خير
_وانتى من أهل الخير
زينب طلعت وراحت عند فهد لعل وعسى يقول حاجه 
دخلت ولقت فهد قاعد على السرير وساكت 
زينب قعدت جنب فهد وقالت: في اي 
فهد بص لتحت وقال: مفيش 
زينب بصت لفهد وقالت: مفيش ازاى انا اول مره اشوفك متخانق مع زينه 
فهد قام وقال: مفيش يا ماما
زينب قامت وحطت ايدها على كتف فهد وقالت: انا مش عارفه بتعملوا معايا كده ليه هو انا مش امكم ليه محدش بيصاحبنى
فهد مسك ايد زينب وقبلها وقال: متقوليش كده يا ماما وجودك خير علينا 
_طب عايزه اعرف اي اللى حصل بينك وبين زينه 
_هتعرفي يا ماما بس مش دلوقتى 
هزت راسها وقالت: ماشي يا فهد 
زينب طلعت ودخلت لقت زينه نايمه 
قعدت جنبها وحطت أيدها على شعرها وقال: وحدوا اللى عارف انا بحبك قد اي يا زينه بسببك القصر ده شاف الفرح غيرتي فهد اللى انا عجزت عن تغيروا 
باستها على رأسها ونامت هي أيضا 
فتحت عينها وقالت في سرها: وانا بحبك اوى يا ماما لولاكى كنت اتعذ"بت اوى في حياتى 
قامت براحه وقفلت الباب ودخلت اوضه فهد اللى كان نايم 
راحت قعدت على السرير وباست فهد من خده وقالت: انا اسفه مكنش ينفع اضر"بك بالقلم 
ثم كملت: انت السبب ايوه انت عارف ليه عشان عودتني على الحنيه والحب 
بعد شويه قامت ولكن مسك أيدها وقال: بتعملى اي هناا 
زينه لفت وقالت بارتباك: كنت كنت
فهد قام وخد زينه في حضنه وقال: متزعليش منى
زينه بصت في عيون فهد وقالت: يعنى مش زعلان صح
فهد ابتسم وهز رأسه وقال: لا مش زعلان وواثق ان طفلتى متعملش كده 
زينه حضنت فهد وقالت: كنت متاكده 
فهد باسها على رأسها وزينه كانت فرحانه اوى 
_بتعملى اي هنااا
زينه فاقت من متخيلاتها وقالت بارتباك: انا انا 
فهد بعصبية: براااا
_بس 
_اطلعى براا
زينه بصت لتحت وقالت: انا اسفه
فهد قام ومسك ايد زينه وقال: مش عايز اشوفك في اوضتى خالص 
قفل الباب والدموع نزلت من عين زينه وقالت بعصبية: ده مش اوضتك لوحدك واوضتى كمااان فاهم 
فهد ابتسم على غضبها الزايد عن حده اللى حرفياً بيعشقه
دخلت الاوضه وكانت متعصبه اوى وقالت: مفكر نفسه اي
زينب صحت على صوت زينه وقالت: زينه انتى لسه صاحيه
زينه بارتباك: اصلا اصلا
_اصلا 
_اه رايحه اشرب مش هتاخر
زينه نزلت عالطول وزينب باستغراب: مالها ؟
كانت نازله وبتبص وراها وقالت: اوف كويس أنها مسالتنيش على حاجه 
دخلت المطبخ وفتحت التلاجه عشان تاخد مياه ولكن الجوع حضر مره واحده
زينه بصت في الساعه وقالت: الساعه واحده بس يلااا انا نحيفه اصلا 
طلعت كل الاكل الموجود في التلاجه وقعدت على الرخام وبدأت تاكل 
_الله انا بحب الاكله ده اوى وحلويات كمان والله كفايه مش قادره 
قام من النوم وكان عطشان جدا ومالقاش مياه في الازازه 
_زينه 
فهد طلع وقال: اي الغباء ده تطردت البت وفي الاخر بقول اسمها 
فهد نزل وزينه سمعت صوت حد جاي ناحيه المطبخ نزلت عالطول واستخبت 
دخل وقال باستغراب: مين اللى طلع الاكل ده
حطت أيدها على فمها ومكنتش قادره من كتر الاكل اللى كلتوا
_اعااااا مش قادره عايزه ادخل الحمام
فهد شاف رجل زينه وقال في سره: كنت عارف محدش يعمل كده الا انتى 
فهد خد مياه وطلع 
وقتها زينه طلعت عالطول وقالت: الحمدلله مخدش بالو انى جواا 
_احم 
زينه انتفضت عالطول وقالت بارتباك: هو هو 
_هستناكى براا 
زينه ضمت حواجبها وقالت: ليه
_شاي كوبايه شاي
_انا عايزه انام
_وانا قولت اي 
زينه بخوف: شاي
_شاطره اعملى بقا انا قاعد في الجنينه 
زينه بعصبية: مستفز اوى 
طلع وقعد في الجنينه وطلع تليفونه 
بعد شويه 
_اتفضل
فهد مسك ايد زينه بدل ما يمسك كوبايه الشاي 
_سيب ايدي
فهد ببرود: لاء 
_سيب ايدى والا 
فهد رفع حاجب وقال: والا اي 
زينه بغباء دلقت الشاي على ايد فهد 
_اعاااااااا
زينه مسكت ايد فهد وقالت: انا اسفه مش عارفه عملت كده ازاى
فهد حط ايدو على خصر زينه وشدها ليا 
زينه بصت في عيون فهد وقالت: ايدك
فهد حط ايدو على فم زينه وقال: ايدي مش مهمه 
زينه بصت لتحت وقالت: امال اي المهم
فهد قرب من زينه وقال بهمس: انتى 
الابتسامه اترسمت على وجهه زينه وقالت: يعنى اي 
فهد شد زينه ليا جامد لتلزق في صدره وقال: يعنى بحبك 
زينه بصت لفهد وقالت: مش فاهمه بردو 
_يعنى عرفت الحقيقه 
_ازاى 
_من حبي ليكى 
_ازاى بردو
فهد مسك ايد زينه وقال: انا بوثق فيكى اكتر من نفسك وحاجه زي ده مدخلتش عليا وخطه فاشله من حمزه
_طب ليه عملت معايا كده 
فهد بابتسامه: حبيت اعصبك شويه 
زينه زقت فهد وقالت: وكنت فرحان بكده
فهد هز رأسه وقال: اوى 
زينه بحزن: انا مكنتش بنام خالص يا فهد 
_وانتى مفكره انى كنت بنام 
زينه هزت رأسها وقالت: وانت قولتلى كلام وحش وحسيت اني ر"خيصه في نظرك
فهد حط ايدو على فمها وقال: ممنوع اسمع منك كده تانى 
_حاضر 
_بس انا مضايق اوى 
_ليه 
فهد شد زينه ليا وقال: ببقا عايز اقتل"ك لما حد يلمسك 
زينه حضنت فهد وقالت: والله ما اعرف ازاى جيت الفندق
فهد حط ايدو على شعرها وقال: بس كدبتى عليا يا زينه
_كنت عايزه اعملك مفاجاه
فهد بتريقه: من ناحيه مفاجاه كانت مفاجاه فعلا
_مش على ده يا متخلف 
فهد زق زينه وقال: متخلف 
زينه حضنت فهد تانى وقال: متبعدش عنى بعدك عني جحيم
_بشرط
_شرط اي
_ممنوع تطلعى من البيت الا بموافقتى
_حاضر 
_كنتى فين بقا
_كنت مع عمو جاسر 
_في البيت
بصت لتحت وقالت: اه 
فهد رفع راسها لفوق وقال: مش عايزك تحطى وشك في الأرض خالص 
زينه ابتسمت وقالت: حاضر 
فهد ضر"ب زينه بالقلم بس براحه اوى وقال بمزح: خدت حقي كده 
زينه ابتسمت وقالت: انا بحبك اوى يا ابن المنص
زينه سكتت وفهد ضم حواجبه وقال: منص اي
زينه بارتباك: منصور 
_منصور مين 
زينه بهبل: ابننا
فهد زق زينه وقال: منصور اي بس 
زينه قعدت تضحك وقالت: اقدر انام في حضن زوجى النهارده صح ولا انا غلطانه يا سيدي 
_بعد شروط المحكمة طبعاا 
_ويا تري اي شروط المحكمه
_هي شروط خاصة شويه ولا يجوز اعلان عنها
زينه بكسوف: ما انا عندي ظروف خاصه بردو
فهد بص ليها بشك وقال: بجد
زينه هزت راسها وقالت: اه بجد
فهد شد زينه ليا وبص على شفايفها وقال: بس ده ميمنعش انى ابوسك
زينه خجلت اوى وزقت فهد وقالت بارتباك: تصبح على خير
زينه طلعت تجري وفهد قعد على الكرسي وقال: جمال شيري ايامك بقت معدوده اوى 
فلاش بااااك
بعد ما فهد اتخانق مع زينه راح الشركه للمره التانيه
_فهد بيه في حد برا  عايز حضرتك 
_خلى يتفضل
_اتفضل 
حمزه دخل وفهد اول ما شافوا اتحول الى شيطا"ن وقال: انت بتعمل اي هناا يا حيوا"ن
_ممكن تسمعنى
فهد قام ونزل فيا ضر"ب وقال: ما انت بجح بشكل 
حمزه كان هيمو"ت تحت ايد فهد
ولكن حسام ادخل عالطول وقال: في اي
فهد عدل الجاكيت وقال: يا امن 
حمزه قام من على الأرض وحط ايدو على فمه وقال: حقك تعمل كده واكتر بس يا ريت تسمعنى
فهد بغضب: اسمع اي 
_جمال وشيري عايزين يفرقوك انت وزينه عن بعض 
فهد بصدمه: اي 
حمزه بص لتحت وقال: اعترف انى سي اوى وواحد زبا"له بس والله الحب اللى شافتوا في عين زينه مشفتهوش قبل كده
_افهم اي من كلامك ده
_اللى حصل من تخطيط شيري وجمال
وقتها فهد كان في حاله صدمه ليس مصدوم من ابوه بل مصدوم من شيري
_وانا وافقت على اساس ان زينه لسه بتحبينى وطلعت بتحبك انت 
حمزه راح عند فهد وقال: انا عارف لو قعدت اعتذر منك من هنا لبكره مش هتسامحنى بس والله قرفان من نفسي اوى 
فهد بتحذير: بلاش تقرب من زينه تانى
حمزه هز رأسه وقال: من غير ما تقول زينه زي اختى من النهارده 
_عارف انا عايز اقت"لك دلوقتى عارف ليه
حمزه بص لتحت وقال بخجل: عشان قربت من زينه 
_كويس انك عارف
حمزه مسك ايد فهد وقال: بلاش تزعل زينه ثم كمل: زينه ضحيه لعبه و"سخه مننا
_وانت بقا مش خايف من جمال
حمزه هز رأسه وقال: وربنا فين لما اخاف من جمال ومخافش من اللى خلقنى 
فهد حضن حمزه وقال: انا كده اتاكدت انك ندمان 
_اسف اوى لو ازعاجتك 
فهد بعد عنه وقال: مش زعلان وهكون فرحان لو شوفت ضحكتك
حمزه ابتسم وقال: انا لازم امشي عن اذنك 
_اذنك معاك
باااااك
_مالك كان عنده حق فعلا يتخاف منك يا شيري اكتر من جمال
بعد شويه طلع فوق ومالقاش زينه وقال: زينه زينه 
خبط على باب الحمام ولكن محدش رد
_زينه 
فتح الباب وقال: راحت فين ده 
راح اوضه زينب وفتح الباب ولقي زينه نايمه في حضن زينب وقال: كده يا زينه طيب
طلع وقفل الباب وراء وزينه فاقت وقعدت تضحك 
دخل الاوضه وجاب مرهم حر"وق وبدا يدهن لنفسه
قعدت جنبه وقالت: وجعاك صح
فهد بصلها وقال بغضب: اطلعى براا
زينه ضر"بت فهد على كتفه وقالت: خليك بمود واحد الله يخليك 
_روحتى عند ماما ليه
_مزاج 
فهد قام وقال: وانا مزاجى كده بردو
زينه قامت وقالت: يعنى اي 
_مش عايزك تنامى هنااا
زينه مسكت ايد فهد ودهنت المرهم فعلاا وقالت: تصبح على خير
_وانتى من اهل الخير
زينه كانت ماشيه براحه أوى على امل فهد يوقفها 
زينه في سرها: يا ابن الجز"مه 
_زينه 
زينه بفرحه: نعم
فهد:__________
زينه بصدمه: نعم

google-playkhamsatmostaqltradent