رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل السادس بقلم مروة مرزوق
رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل السادس
عمر بهدوء مر*عب :لولا انتي بس بنت لكنت عرفتك حجمك الحقيقي يا نوران
نوران بسخريه :خفت منك انا كدا روح العبها مع واحده تانيه يا عمر باشا
عمر بغضب وهو ينظر لعين نوران :التدريب الأول هيكون عبارة عن قتا*ل وانا والرائده نوران هنعمل ده هنتحدي بعض جاهزه يا حضرت الرائده
نوران بتحدى :جاهزه
عمر :تمام يلا، وراحوا على ساحة القتا*ل والقتا*ل بدأ، نوران كانت بتها*جم بمهارة عاليه بس عمر كان متفوق عليها كان بيتفادي كل هجو*م بمهارة عاليه جدا بس ماكنش بيرد اله*جمه ليها
نوران بغضب وهي بتها*جمه :انت مش بترد اله*جمه ليه
عمر بسخريه :مستني القطه تخلص خر*بشتها ههه
نوران بغضب :اخرص وانا هوريك القطة دي هتعمل ايه
احمد بانبهار :اوعي وعرفنا ناخد حقنا دا المفتر*س ده طلع جامد اوي يا واد يا اشرف
اشرف :انا حاسس ان ده مش تدريب دا قتا*ل وفيه يا قا*تل يا مقتو*ل والله
احمد :في دي معاك حق
عند نوران
نوران بغضب :انت متستهلش اللقب ده
عمر باستفزاز :امال منين اللي يستاهل انتي ماظنش ههه
نوران بغضب :ايوه استاهله بجداره كمان
عمر :لو كدا كنتي ختيه يا هههه صقر، وفجأة بحاركة مفاجأة كانت نوران على الأرض وعمر واقف بيبص ليها يا برود
عمر ببرود :بعد كدا لما تتكلمي اتكلمي على قدك يا شاطره تمام واعملي حسابك انا لما بفقد اعصابي احتمال تكوني ساعتها بتتحاسبي عند ربنا فخلينا زملاء كويسين لاني في شر*ي مليش كبير تمام وتركها وذهب، وكانت نوران تستمع له ولم تنكر انها شعرت بالخو*ف من نبرت كلامه ليها بس اتصنعت البرود والقوة
عمر بجديه :اتفضلوا دلوقتي هندرب على التصو*يت يلااا وذهب الجميع وكان هناك من صور ليهم القتا*ل وارسله لمجهول
عند ليث
وصلت رساله ليث على تليفونه وليث قرأها وتغيرت معالم وجهه
ليث ببرود :انا رايح مشوار كدا وهرجه مش هتاخر سلام وتركهم وذهب
رحمه بتوتر :طب استاذن انا سلام عليكم
نور بحب :لا ميصحش خليكي هنا لحد لما ليث يجي وابتعدي معانا وخلاص مفيش كلام وأثناء حديثهم بتدخل عليهم مريم وهي بتجري ورا جودي وهي متعصبه
مريم بعصبيه :تعالي هنا يا حيو*انه والنبي مانا رحما*كي خدي يا جز*مه هنا
جودي بضحك وهي بتجري :خلاص يا مريم مش هعمل كدا تاني
مريم بغضب :هو انا هخليكي تعملي كدا تاني ليه ياختى مرارتي ناقصه فرقعه ولا لاكنش قا*تله قت*يل وهو بينت*قم مني
جودي بضحك :خلاص، بابا الحقني والنبي المجنونة دي عايزه تأ*ذيني
نور بضحك :اهدي يا مريم في ايه، ايه اللي حصل
مريم بغضب :بقلك ايه نوري اخلعي انتي من الموضوع ده علشان انا خلاص قررت اخ*لص علي البت دي
جني بضحك :طب قولي ايه اللي حصل
مريم بغضب :الست هانم خلصت الشامبو بتاعي يرضيكي كدا يا جوجو يرضيكي، يرضيكي كدا يا نوري وانت يا عمي يرضيكوا كدا
نرمين بغيظ :هو فين ابو ورده تعالي هنا يا بنت الجز*مه انا هاخد حققك
مريم بضحك :لا خلاص انا مسامحه في العلبه اهدي انتي بس يا نرمن، ولاحظت وجود رحمه
مريم بمرح :اوعي مش تقولوا ان في ضيوف في البيت كنت عملت حسابي ينفع كدا، اهلا محسوبك مريم قمر البيت وسكره كمان وكمان الهاديه اتعرف بيكي يا قمر انت
رحمه بضحك :رحمه اسمي رحمه تصدقي انت مرحه اوي وحلوه كمان وانا حبيتك
مريم بضحك :صلتي النبي احسن، شوفتوا قالت ايه يا قوم يا ظا*لمه ياللي ظا*لمني تعالي يا حبيبتي اعا*كسك قصدي اتعرف عليكي
رحمه بضحك :هههه مش قادرة
جودي بضحك :تعالي بس وخدها البنات وراحوا
نور بخوف :رعد معقول ليث بيكون بين*تقم من حمزه في رحمه
رعد بابتسامة :متخافيش يا قلبي ليث مش هيعمل كدا
نور :بتمنى
عند أسر
كان قاعد يشرح لرنين وفجأة جاتله رساله وقرها
اسر :رنين انا رايح مشوار كدا وراجع مش هتاخر سلام وتركها وذهب
رنين :مش عارفه الزاي حبي ليك بيزيد ليه بس انا مبسوطه بالحب ده بجد وأخذت تذاكر
وصل أسر للمكان وكان نفس معاد وصول ليث
اسر :يلا
ليث :يلا ودخلوا للمكان اللي كان عبارة عن مستودع مهجور في مكان مهجور ولما دخلوا المكان ده كان في شخص مربوط وباين عليه آثار الضر*ب الشديد
ليث بغضب :اهلا يا عريس ولا ايه
اسر بغضب :لا عريس ايه بلاش الكلمه دي علشان منكر*هاش كمان خليها حمزه احسن ولا ايه
حمزه بتعب :اااه انتوا مين وانا هنا بعمل ايه وانتوا بتعملوا فيا كدا ليه
ليث بغضب وضربه :ليث رعد الأسيوطي دا اسمي افتكرت ولا لسه واخذ يضر*ب فيه،
اسر ببرود :كفايه يا ليث سيبه
حمزه بأ*لم :انتوا ولاد رعد و نور صح
ليث بغضب :اخرص يا ابن ******متجبش سيرة اي حد فيهم على لسانك الو*سخ ده يا مجر*م يا زبا*له
حمزه بندم :انا عارف اني غلطان وانا مستعد لأي عقا*ب اكفر بيه عن ذ*نبي ده
اسر بخبث وشر :تؤ تؤ تؤ مش انت اللي هتتعا*قب بناتك هما اللي هيتعا*قبوا وكمان نوران وشيري ومصطفى كمان كل اللي قريب منك هما اللي هيتحسبوا على غلطك ده
حمزه بدموع :لا والنبي لا عا*قبني انا بس بلاش تا*ذي اي حد فيهم والنبي انا اللي غلطت يبقى انا اللي اتعا*قب انا مش اي حد انا وبس واخذ يبكي
ليث بشر :جاب ليك مفاجأة حلو وكان معاه فلاشه وشغلها وحمزه شاف رحمه وهي بتعترف بحبها لليث وازي كانت مبسوطه و رنين وهي بتعترف بحبها لأسر والزاي كانوا قريبين من بعض وبدأ يشوف الصور والزاي رحمه ورنين عايشين في وهم كبير وان السعاده دي ما هي ألا وهم خدا*ع ومالم
حمزه بدموع :بلاش ارجوكوا بلاش
ليث بشر وكر*ه :ولسه الجاي احلى ادم، وجه ادم وادي لليث الأوراق
ليث :الأوراق دي بتورط مصطفى وبتثبت انه تاجر مخد*رات لا وكمان تاجر أعضا*ء ومش كدا بس لا دي بتثبت انه ليه يد بق*تل رجال شرطة، هااا قولي ايه رايك في المفاجأة دي تخطف القلب صح
حمزه بدموع وندم :انا اسف انا مستعد اسلم نفسي واعترف باللي عملته بس بلاش تا*ذي عيلتي وحياة جدك وجدتتك يا ليث باشا
ليث بغضب :اخرص يا ابن ******اعتذارك ده هيرجعلي جدي لا هيرجع جدتي لا هيعوض الحز*ن اللي امي عايشاه لحد دلوقتي على فراق أهلها لا هيعوض السعادة اللي راحت مننا لا يبقى متلمش بقى علينا لما تخطف سعادتك
اسر بشر :احنا هنوريك الزاي احنا بنتقرب من بناتك والزاي هنجر*حهم والزاي هيعيشوا في جح*يم دايم والزاي هنكس*رهم و ايوه صح فرحي انا وليث على رحمه ورنين هيكون قريب ومن اللحظة دي عدي ايام عذ*اب بناتك سلام يلا يا ليث
ليث بشر :هاخليك تسمع صوت دموعها وانت مش قادر تعمل حاجة سلام وتركه وذهب
حمزه بدموع :رحمه لااااااااااااااا، رنين لااااااااااااااا، انا السبب في اللي هيحصل ده انا السبب اااااه يا رب احمي بناتي وعيلتي يا رب واخذ يبكي
وصل ليث للقصر ودخل
ليث :رحمه رحمه، رحمه جات
رحمه :خير يا ليث في ايه
ليث قرب منها ومسك ايديها
ليث :رحمه انا مش بحبك انا بعشقك عشق مالوش حدود مش عارف الزاي ولا امتى بس حبك بقى إدمان ليا وانا عايزك تكوني ليا، ونزل على رجله وطلع عليه شكلها كان حلو جدا وكان فيها خاتم الماظ
ليث بحب :رحمه تقبلي تتجوزيني تقبلي تكوني شريكة حياتي تقبلي تكوني الشخص اللي اعيش معاه افرح معاه ازعل معاه
الكل كان مصدوم والصدمه كانت على وجه كل واحد وخصوصا نور ورعد
رحمه بدموع :ليث انت انت بتقول ايه انت واعي للي بتقوله ده انا مختلفه عنك انت من طبقة عاليه وانا من طبقة اقل منك وانت تستاهل حد احسن مني
ليث بابتسامة :لا يا رحمه انا عايز رحمه وبس رحمه حبيبت قلبي وبس ها تقبلي ويلا انا رجلي وجعتني والله
رحمه بفرحة ودموع :موافقه ليث قام وحضن رحمه ولف بيها وكان هناك من يصورهم فديو كان مباشر وحمزه كان بيتفرج عليه
حمزه بدموع :لااااااااااااااا
عند أسر
كان واخد رنين لمكان ما
رنين :أسر انت جايبني فين
اسر :هتعرفي دلوقتي وشال القماشة من على عيونها
رنين انصدمت من المنظر والذي كان مكان مليان ورود وكان مكتوب معشوقة الأسر رنين
رنين بدموع :أسر ايه ده
اسر بحب :بحبك وعايزك تكوني ملكي يا رنين تقبلي
رنين بدموع :بس
اسر :مبسش تقبلي ولا لا
رنين بدموع :بقبل بقبل، أسر حضنها ولف بيها وكان هناك من بيصورهم وحمزه شاف الفديو ده وكان مقه*ور ولا يعرف ماذا يفعل
عدي اليوم اخيرا على الكل وفيه اللي كان مبسوط واللي كان حزين
عند الشبان
ادم بضحك :اااااه خلاص مش قادر بقى دا حصل معاك يا عمر
عمر بغيظ :بطل ضحك يا جز*مه انت
ليث بضحك :بصراحة لينا حق يا عم خليك حنين معاها مش د*بش كدا، كدا كل حاجة هتبوظ
اسر بضحك :ليث معاه حق
عمر :حنين منين دي أعو*ذ بالله من الش*يطان الرجيم اول ماشفتني ولا كأنها شافت عفر*يت قدمها وخود يا عم ناقر ونقير لحد ما روحنا دي محتاجة واحد من بتوع مرحبا انا خالي مش المشاعر والأحاسيس
ادهم :انت هتقول، المهم الخطوة الجايه ايه
اسر بخبث :هقلك بص...............
ليث :بس لازم نعمل حاجة الأول
عمر :ايه
ليث :................
ادم :الحمد لله اني مش عدو*كم والله الحمد لله
ليث :طب يلا خلينا ننام بكره ورانا شغل كتير يلا، وذهب الجميع للنوم
عند رعد ونور
رعد :مالك سرحانه في ايه
نور :الزاي ليث حب رحمه وأسر رنين انا خايفة لا اللي في بالي يطلع صح يا رعد
رعد :انا شوفت الحب في عيونهم يا نور واذا الكر*ه موجود الحب كمان موجود علشان يهزمه ومتخافيش ان شاء الله خير
نور :يا رب يا رعد يا رب
عند رنين ورحمه
رنين بفرحه :عااااااااااااااا انا فرحانه عاااااااا
رحمه بفرحه :يااااه يا رنين ربنا بيعوضنا بجد الأول الأشخاص اللي بنحبهم حبونا ودلوقتي عايزنا نكون شركاء حياتهم عارفة انا فرحتي دلوقتي منسياني زعل الدنيا وكل مشاكلها بجد الواحد لما يحس ان اللي بيحبه بيكون معاه بيعيش كأنه اتولد تاني وفرحته بتكون مضعفه بجد انا حاسة اني مش قادرة امنع دموعي من كتر الفرحة وأخيرا الدنيا ضحكت لينا وهتعيشنا ايام كلها سعاده وفرح والز*عل والحز*ن مش هيكون ليهم اي مكان في حياتنا واخيرا خلاص هنقول للز*عل والحز*ن باي باي ونقول للفرح والسعادة هاي هاي يااااااااااه احساس حلو
رنين بابتسامة :معاكي حق يلا خلينا نكلم بابا
رحمه :ايه ده بابا باعت رسالة على الواتس
رنين :افتحيها، وفتحتها رحمه وكان مضمونها انه عرف بخبر ان ليث متقدم ليها وأسر لاختها رنين وانه موافق وهو عارف انه أسر وليث هيسعدوهم بس للأسف هو مش هيكون موجود علشان يفرح معاهم علشان عنده أعمال مهمة
رحمه بدموع :حتى في دي مش هتكون موجود يا بابا، رنين حضنتها
رنين :خلاص متعيطيش تمام
رحمه :تمام، وبالفعل أسر خطب رنين وليث خطب رحمه في حفل فخم جدا وجه اليوم اللي هيغير حياة أبطالنا
اسر وليث كانوا بيتجهزوا وكان معاهم عمر وادهم وآدم وجاسر ورعد وفؤاد ولؤي
رعد بفرحة :عشت وشوفت اليوم اللي بتكونوا فيه انت واخوك عرسان يا أسر ألف مبروك يا حبايبي
اسر وهو حضن ابوه
اسر : الله يبارك فيك يا بابا وغمز ليه وعبالك
نور بغيرة :نعم يا رو*ح امك
رعد بضحك :انا معملتش حاجة هو اللي قال
نور بدموع :ملوك طالعين ملوك واخيرا حلمي اتحقق شفتوكوا بتتجوزوا يا حبايب قلبي وحضنتهم وهما حضنوها
رعد بغيرة :ابعد يا شح*ط منك ليه بدل ما اخليه يوم كله غم بدل فرح وشد نور ليه
اسر بضحك :لا خلاص يا عم
فؤاد بمرح :طب يلا انا هشغل الأغنية اللي بجد تفرح وراح شغلها وكانت النهارده فرحي يا جدعان واخذ الجميع يرقص وكانوا مبسوطين
عند رحمه ورنين فكانوا في غايه الجمال
رحمه كانت مثل ملكات العالم بالميك اب البسيط بتاعها وبالاضافة لعيونها الزرقاء فدا خلها ايقونه جمال "وصورة فستان رحمه في الصور تحت"
اما رنين فكانت لا تقل في الجمال عن رحمه فكانت مثل الملايكة بذلك الفستان "برده الفستان في الصور تحت"
وصل أسر وليث للبيوتي سنتر لأخذ رحمه ورنين
ليث بصدمة من جمال رحمه
ليث :يا لهوي ايه ده يخرب بيت جمال امك منك لله هضيعي كل اللي بعمله بشكلك ده
اما أسر فكان لا يقل عن ليث
اسر :لا في حاجة غلط احنا متجوزنهم علشان هدف بس ايه اللي يحصل لينا ده
اما رحمه
رحمه :يا لهوي يا لهوي ايه الجمال ده هو احلو النهارده كدا ليه لا لا انا بحلم معقول دا كله يكون حقيقي معقول
رنين باعجاب :فعلا معقول ده يكون حقيقي معقول، ذهب ليث وأسر الي رحمه ورنين واخذوهم للتصوير ومن ثم للفرح
في الفرحة
المأذون: أين وكيل العروسه
رحمه و الموموع اتجمعت في عيونها
مصطفى :انا وكلها وبص لرحمه يلا يا شيخنا
وبالفعل رحمه ورنين تزوجوا ليث وأسر
ليث ورحمه كانوا قاعدين وفجأة اغنيه اشتغلت وكانت حلم سنين وكان ليث بيرقص هو ورحمه عليها ورحمه كانت طايرة من السعادة وليث حضنها وكمل رقص وكانت رقصتهم في غايه الجمال وخصوصا لما الانوار انطفت وكان في نور واحد شغال بس وكان متوجه ناحة ليث ورحمه وكان لونه ابيض
ليث بحب :ليله وانت جنبي ليله تسوي عمري ليله وانت معايا، مالك بطعيطي ليه
رحمه بدموع :خايفة ده يكون حلم يا ليث
ليث بابتسامة :لا مش حلم أنا بقيت ليكي يا رحمتي وحضنها وقال بحبك ورحمه حضنته كمان وخلصت الأغنية واشتغلت اللي بعدها وكان أسر و رنين هما اللي بيرقصوا عليها وكانت الاغنيه قابلتيني و كان الاغنيه بتوصف حالهم بالظبط
اسر بحب :بحبك
رنين بدموع :وانا بعشقك
اسر بحب :ليه الدموع
رنين بدموع :مش مصدقه اني معاك وانك بقيت ليا واني حبي بقى معايا
اسر بابتسامة :لا صدقي يا قلبي وحضنها ورنين حضنته وشلها أسر ولف بيها والكل سفق ليهم الفرح كان بيتصور حمزه بيشوفه والدموع مش مفارقه عينه ابدا
حمزه بندم وحزن :غلطت وبناتي هما اللي بيدفعوا التمن سامحوني اااااااااه يا رب
عند عمر
خبط في واحد وما كانت الا نوران
نوران بغضب :مش تفتح
عمر بسخريه :انا برده بس مش مهم عن ازنك وتركها وذهب
نوران بغضب :شخص متخ*لف ايه ده تليفونه، يا عم انت خد هنا وراحت ليه
وكان عمر واقف مع بنت وبضحك وبيهزر معاها وكان قريب منها، نوران راحت ليه و اتصدمت لما شفته قريب من البنت دي
نوران بجمود :استاذ عمر تليفونك
عمر :ااه شكرا
نوران :العفو عن اذنك وتركته وذهبت
عمر باستغراب :مالها دي وذهب وراها
عند جودي
جودي بملل :اوووووف دا فرح ولا ايه انا عايزه ار*قص
ادم بغضب :تعملي ايه يا عنيا
جودي :ار*قص يلا يا زينب
ادم مسك ايد جودي وخدها لمكان
دخل شخص للقاعة وكان وسيم جدا فشعرة الأسود الطويل وعيونه السوداء وعضلاته الضخمة وجسمه الرياضي فكان جذاب للغايه وما كان الا أسد فهد الدسوقي عمره ٣٠ سنه وصديق أسر المقرب
اسر بفرحة :أسد
أسد :ايوه أسد اللي هينف*خك دلوقتي انت والحيو*ان التاني ده
ليث بضحك :الله وأنا مالي يا عم الشبح انت
أسد بضحك :ماشي هتتحسبوا بعدين بس دلوقتي الف مبروك يا شباب وراح وحضنهم
اسر :الله يبارك فيك وعبالك
أسد وهو يبنظر لزينب :يا رب
وخلص الفرح وكل واحد خاد عروسته على جناحه
ليث كان داخل وشايل رحمه ولما قفل باب الأوضة فجاة..........
يتبع الفصل السابع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية رحمة الليث والرنين الاسر" اضغط على اسم الرواية