رواية تزوجت مجنون الفصل السادس بقلم ملك حمدي
رواية تزوجت مجنون الفصل السادس
اي يا عمي صبرى فين مريم
_االصراحه يباشا واحنا ماشين جم ناس قدمنا ضر*بوني وخدوها
عاصي سمع الكلام ده راكشنات وشه اتغيرت وقال
_ اي ازاي اتخطفت انا هروحلها
-استني يا عاصي انا كنت ملبسها سلسله فيها چيبي اس هشوف هي فين
-تمام
شافو هي فين وبقوا ماشين في اتجاه الچيبي أس
...................
بقلمي ملك حمدي
...................
-مجهول 2:اهلا يقموره
_انت مين
-اي ده مش فاكراني اخ*ص عليكي وشال الماسك الي علي وشه
-بصدمه: محمود
_ايوه محمود الانتي رفضتيه وفي الاخر روحتي اتجوزتي واحد مجن*ون
-بعصبيه: اخرس ده احسن منك علي الاقل خادني بالحلال مش بالحر*ام زيك وانت مستغرب لي اني رفضتك علشان سمعتك سبأق وبتاع نسوان وبتاجر في المخدرات كنت عاوزني اتجوزك لي لا وكمان مكنتش عاوزني اتجوزك بالحلال كنت عاوز الحرام انت اح*قر بني ادم شوفتو في حياتي
-عنيه احمرت وبعصبيه جابها من شع*رها
-ب انا تقولي عليا الكلام ده مهو انا الي غلطان اني كنت هل*مك من الشوراع واعملك برنسيسه بس انتي مش تستاهلي
-سيب شعرى ياحي*وان
_ساب شعرى وقعد علي الكرسي وحط رجل علي رجل
-معاكي شرطين الاول انك تقبلي تتجوزيني وهتجوزك وتعيشي معايا معززه مكرمه يا اما بقا متوفقيش وابقي ودعي الصنيور بتاعك
_اه يبقي انت الي دبرت الحادثه صح
-ببرود: ايوه
_انت اح*قر انسان شوفته في حياتي
_ماشي......... ماشي ها اي رايك تختاري انهي من الاتنين
وقبل ما اتكلم لاقيت عاصي داخل وعلي وجهه غضب الدنيا لاقيته قفش في محمود
ونزل فيه ضر*ب لحد ما قطع النفس وبقي شبه فاقد الوعي وجه عليا مسك ايدي وجرني وانا مصدومه انو بيتحرك عادي وتصرفاته مش زي اي طفل
دخلنا العربيه وانا لسه عند حاله الصدمه
-ان... انت ازاي بتتصرف عادي هو مش انت عندك حاله نفسيه
-لا معنديش
_ازاي
هحكيلك
flash bake
_بابا انا مش عاوز اتجوز بنت عمي انا عاوز اتجوز واحده تانيه
-لا هتتجوز بنت عمك غص*ب عنك
_لا مش هتجوزها ازاي اتجوز اختي دي زي اختي
_لا هتتجوزها بردوا دي بت غلبانه
-غلبانه ماشي اشيلها فوق راسي بش مش هتجوزها وبعدين هي مين الغلبانه دي شطا*نه انت مش ععارف هي كانت بتعملت اي مع اهلها دي بتعاملهم مش كويس ولما تعاملهم مش كويس هتيجي تعاملني انا كويس
_واللهي انا قولت كده هتتجوزها
-يعني اتجوز واحده غصب عني لي هو انا بنت
_ايوه
-يووووووو طب انا ماشي
مشي عاصي وهو بيفكر في مريم ايوه هو يعرف مريم .... مريم كانت بتشتغل في بيع مناديل وورد وهو كان بيجي ياخد منها وحبها
المهم وهو ماشي بالعربيه عمل حادثه بس تقدروا تقولو شبه حادثه
المهم راح المستشفي ودخل العمليات
_هو انا عندي اي يدكتور
-لا معندكش حاجه ده هو كسر في رجلك ودماغك اتعوىت حاجه بسيطه
_طب ممكن تقول لبابا والناس الي برا ان الحادثه دي اثرت علي دماغي واني بقيت زي الطفل
-لا طبعا انت بتقول اي
_قول بس اصل في بنت بابا عاوزني اتجوزها وانا مش عاوز وهي بنت مش كويسه فعاوز اعرف بابا انها بت مش كويسه
-طيب خلاص هطلع اقولهم
الدكتور طلع
-قربت اجيبك يا نور عيني
*برا*
-للاسف يا جماعه الحادثه اثرت جامد علي دماغه هو دلوقتي كانه طفل بالظبط
_:ابراهيم: ازاي يعني زي طفل
-يعني عقله عقل طفل وهو شاب كده
_للا بقولك اي ياعمي خد ابنك ده انا مش متجوزاه اتجوز طفل وواحد مجنون علي اخر الزمن
-اانا السبب انا الي خليته يتغصب عليكي ونزل عمل الحادثه
وكل ده وعاصي قاعد بيسمع
وبعديها خرج من المستشفي وقال لابوه
-اانت بتقول اي يا عاصي
_اايوه يبابا انا عملت كده بس علشان تعرف بنت عمي الي انت عاوز تجوزهالي علي حقيقتها
-الحمد لله انك كويس وانا لسف يا حبيبي
-ولا يهمك يابابا المهم انا عاوز اتجوز البت الس بحبها
-ماشي بس بشرط
_ااي
-انك تمثل قدامها انك مجنون علشان نشوف هي هتقبل ولا لاء
-فكره حلوه
Back
-يااا كل ده حصل بس علشان تتجوزني
_ايوه انا بحبك من اول مره شوفتك فيها
-بكسوف: وانا كمان
_اانتي اي
-ا. ا. ا انا كنت بشبه عليك اول ما شوفتك واهو شبهي جه في محله
_طب يلا نروح علشان نطمن بابا علينا
_يلا ومشيوا
اول ما روحوا شافوا ابوه جايب في البيت واحد.....
يتبع الفصل السابع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية تزوجت مجنون" اضغط على اسم الرواية